Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

En puolustele vuotoa ja vuotajia mutta sen kartanhan varmaan näkee heti ensimmäisellä kerralla kun valikon avaa? :D Ja sitä ennen varmasti tulee vielä jossain muuallakin ilmi virallisesti ennen julkaisua.

Onko muka joskus GTA:n tai minkään muunkaan avoimen maailman pelin kartta jätetty näyttämättä ennen julkaisua?

Ja joka GTA fyysisen version mukana on tullut kartta, mitä ainakin minä ekana olen avannut ja katellut että "oooh mikähän toi on jne". Vaikka tämä kutosen fyysinen on vain koodilerpukka on varmasti sujautettu ainakin se fyysinen kartta mukaan, mikäli nyt tämä perinne jatkuu joka ollut GTA ykkösestä asti.

Joten se "sumuverho" on vähän ehkä turha gta pelien kohalla mikä oli ainakin san andreaksessa ja gta vitosessa, en muista oliko nelosessa. Kuitenkin, mua ei ainakaa haittaa se että näen sen mapin etukäteen, ainakaa näissä gta peleissä.

Mutta esim Elden Ringissä varoin kun ruttoa ettei vaa missään googlessa vahingossa tuu näkemään sitä peli koko karttaa sillä siinä halusin pitää sen niin mystisenä kun mahollista ja avata ja löytää itse kaiken.

En puolustele vuotoa ja vuotajia mutta sen kartanhan varmaan näkee heti ensimmäisellä kerralla kun valikon avaa? :D Ja sitä ennen varmasti tulee vielä jossain muuallakin ilmi virallisesti ennen julkaisua.

Onko muka joskus GTA:n tai minkään muunkaan avoimen maailman pelin kartta jätetty näyttämättä ennen julkaisua?
Sehän on jännää kö kartta avautuu pikkuhiljaa kuten muistaakseni RDR 1&2 oli. Siirryttiin rajan yli Meksikoon, tuli isoja kaupunkeja, vuoristoa ja vaikka ja mitä esiin joita ei etukäteen tiennyt. Tiesi varmaan pelissä esiintyvän, mutta silti kartta muodostui pelatessa. Ite tykkäsin!

Sehän on jännää kö kartta avautuu pikkuhiljaa kuten muistaakseni RDR 1&2 oli. Siirryttiin rajan yli Meksikoon, tuli isoja kaupunkeja, vuoristoa ja vaikka ja mitä esiin joita ei etukäteen tiennyt. Tiesi varmaan pelissä esiintyvän, mutta silti kartta muodostui pelatessa. Ite tykkäsin!
Tykkään itsekin karttasumusta - kuten jo aiemmin kirjoitin - mutta edelleen GTA sijoittuu nykymaailmaan, missä ei ole oikein mitään loogista selitystä karttasumulle.

Itse pidän paljon myös kartoista, joihin voi itse laittaa merkintöjä. Niitä ei kauhean monessa pelissä ole. Uusimmissa Zeldoissa ainakin on.

Tykkään itsekin karttasumusta - kuten jo aiemmin kirjoitin - mutta edelleen GTA sijoittuu nykymaailmaan, missä ei ole oikein mitään loogista selitystä karttasumulle.

Itse pidän paljon myös kartoista, joihin voi itse laittaa merkintöjä. Niitä ei kauhean monessa pelissä ole. Uusimmissa Zeldoissa ainakin on.
Oli karttasumua V:ssä myös. Ei se minua häirinnyt vaikka oli modernia aikaa.

Oli karttasumua V:ssä myös. Ei se minua häirinnyt vaikka oli modernia aikaa.
En muistanut tätä. En kuitenkaan ottanut kantaa siihen että häiritseekö se henkilöä X tai Y tai kuinka montaa, vaan että se on mielestäni vähän pöljä kun muuten on kaikki nykyajan systeemit pelissä mukana.

Onhan siinä karttasumussa se hyöty, että kun aloittelee peliä ja tutkii pelimaailmaa, tietää missä on käynyt ja missä ei. Ilman tuota sumua saattaisi isossa maailmassa jäädä jokin alue kokematta.
Juu, tämä on yksi syistä miksi itsekin pidän siitä karttasumusta sen lisäksi, että on mysteereitä eikä heti näe vaikka että "tuolla on iso linnoitus" vaan sen näkee pelatessa vaikka horisontissa ensin.

Mutta ei nämä poista sitä pointtia että kontekstiinsa eli pelimaailmaansa nähden tuo sumu on hölmö. Tosin yhtä hölmöä on vaikka ns. "skannaukset", joilla näkee seinien läpi vihut jos sille kyvylle ei ole mitään muuta selitystä kuin että se vain pelissä on. Nämä on siis näitä pelimäisyyksiä, joita ei ehkä edes kannata ajatella liikaa vaan antaa olla.

Ylös Bottom