Vastaus: GamesCom - Euroopan E3
Mä muuten sanoin väärin että 100k myyntiä ekan 5 kuukauden ajalta, piti sanoa että 1v5kk ajalta. Lähde: http://www.vgchartz.com/game/45780/journey/ Mutta, nyt kun ajattelin paremmin, tuossa luvussa tuskin on mukana PSN myynnit vaan ainoastaan levymyynnit uudelleenjulkaisusta
Tota en tiennytkään mitä tossa sun linkissä sanottiin että studio meni konkkaan heti pelin valmistuttua. Surku homma, he teki upeita tuotoksia.
Mä ajoin tolla vertauksella sitä että jos halvat indie-pelit kiinnostaisi ihmisiä, olisi Ouya ollut myyntimenestys. En ole millään muullakaan alustalla (poislukien kännypelit) nähnyt indiepelien huikeeta menestystä, joten siksi ihmettelin miksi konsolivalmistajat nyt keskittyvät niihin. Ja siis tosiaan Sonyn lisäksi myös MS, kirjoitin ehkä parissa kohdassa vain Sony, koska he painottavat tuota paljon voimakkaammin. Ja siis huomio huomio, se 100k myynti on sille yksinäiselle koodarille joulu, mutta konsolivalmistaja ehkä miettii miksi viitsivät näitä edes markkinoida. Ja sitten ne 99% muuta indiepeliä myy vain tuhansia kappaleita.Ouyan pelien menestys tai menestymättömyys ei siis mielestäni edelleenkään kerro käytännössä mitään siitä, mikä on indiepelien kohtalo PS4:llä ja Xbox Onella.
En tiedä minäkään, mutta julkaisemisen avaaminen kuulostaa kovasti siltä että Steamin ongelmat ovat tulossa vastaan. Steam irtisanoutuu pelien tuottamista ongelmista ja vain äärimmäisissä tapauksissa suostuvat ottamaan pelin pois myynnistä (War Z -tapauksessakin vasta useamman päivän viiveellä kun paine nousi tarpeeksi korkeaksi). PC puolella käyttäjä voi asettaa tietoturvaohjelmistot haluamikseen, mutta tulevissakin konsoleissa lienee asia erilailla. Livessä päivitykset maksoivat pelitalolle siksi että Microsoft testasi kaikki mitä Liven kautta ajetaan käyttäjien koneille. Nyt kun maksu on poistettu, oletan poistuvan Microsoftin sertifioinninkin. Oot kyllä oikeessa että olis pitäny pitää turpa kiinni tosta ettei nouse uus foliohattuaalto.En tunne seuraavan sukupolven konsolien peli- ja päivityssertifiointiprosessia tarpeeksi tarkkaan, mutta uskallan silti väittää, että tuollaiset troijalaisella pelottelut kuuluvat sinne samaan FUD-laariin Kinectin salakatselun/kuuntelun kanssa.
Joo, oot ihan oikeessa! Sonyn maksama yksinoikeuspeli ei ole indie-tuotos vaikka sen tekisi kuinka pieni studio.Kun pelillä on julkaisija joka lapioi rahaa ei voi puhua edes mistään indie pelistä. Se on ihan normaali julkaisusopimus. Pelin koko ei määrittele sitä onko se indie. Super Stardust HD ei ole yhtään enempää indie kuin Quantum Break. Yleensä sopimus voidaan katkaista minkä tahansa pelin jälkeen, 3 pelin sopimus ei tarkoita että ne kaikki toteutuu jos edellinen ei myy tarpeeksi. Thatgamecompany on ilmoittanut saaneensa jo royalty tuloja Journeysta jonka kehitys oli vuoden myöhässä http://www.eurogamer.net/articles/2013-07-02-journey-has-finally-become-profitable-chen-says
Mä muuten sanoin väärin että 100k myyntiä ekan 5 kuukauden ajalta, piti sanoa että 1v5kk ajalta. Lähde: http://www.vgchartz.com/game/45780/journey/ Mutta, nyt kun ajattelin paremmin, tuossa luvussa tuskin on mukana PSN myynnit vaan ainoastaan levymyynnit uudelleenjulkaisusta
Tota en tiennytkään mitä tossa sun linkissä sanottiin että studio meni konkkaan heti pelin valmistuttua. Surku homma, he teki upeita tuotoksia.