Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

En tiedä oonko samas paikas mutta

Chapter 9 siel "kannel" mis niit lentävii roboi sun muit, niin battleis menee aikaa ehkä 1-3 min ja 300-800cp/battle myös tippuu 80% komponenttei jotka rahaa/exp.
Spawnaa tasaseen tahtii ku area missä noita löytyy on hyvän kokoinen. Ite nyt tähän jääny jokski aikaa grindaa, suosittelen :)

Varmaan sama paikka. Itse pistelin menemään siis
niillä rakennelmilla, sillä periaatteessa pitkällä, mutkittelevalla sillalla, jossa vastustajina oli vain niitä lentäviä pikkuroboja ja jetpack-psicomeja.

Ja kyllähän ne tosiaan alkoivatkin sitten spawnailemaan uudestaan, seuraavan kohtauksen kun näki, sinne pihalle pääsi takaisin ja siellä ne sitten jo spawnailivatkin. Jonkun 2-3 tuntia siellä taisin viettää, CP:tä kasaantui apaut 55000k ja sainko yhden hahmon aseen nostettua lvl1->lvl23. Eli voitokas meininki.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Jonkun 2-3 tuntia siellä taisin viettää, CP:tä kasaantui apaut 55000k ja sainko yhden hahmon aseen nostettua lvl1->lvl23. Eli voitokas meininki.

Huhuh :D

Loppupeleissä tosin aika vähän tarvinnut grindata, kun on vaan armotta laittanut turhempia esineitä myyntiin. Tuon CP:n osalta on tähän mennessä saanut aina pidettyä täysillä leveleillä nuo hahmojen omat luokat.... Mutta... Sitten jos haluaisi opettaa hahmolle toisen klassin niin vie aiiiivan törkeän paljon CP:tä :( pelkästään lvl 0 ---> lvl1 Ravager Fangille olisi vienyt jotain 70K CP:tä tjsp.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Khyllä voi. Aseilla on kolme tasoo, vissiin varusteilla kans.

öö, tarkotatko noil kolmel tasol aseen leveleit tai jotain muuta kun pienen grindaus session jälkee kehitin aseita 6-8lvl asti. Tiedos et jossai vaihees niil muil kamoil tulee se tähti vastaa ettei voi expaa et pitää olla joku juba mil kehittää sen eteenpäin (en kyl vielkää tosiaan tiedä miten kehittää niit eteenpäin) mut tuleeks aseiski jossain vaihees tollanen tähti sydeemi vastaa?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Jonkun 2-3 tuntia siellä taisin viettää, CP:tä kasaantui apaut 55000k ja sainko yhden hahmon aseen nostettua lvl1->lvl23. Eli voitokas meininki.

Itekin nyt lopettelin grindauksen tuol ja sai hyvi aseit kehiteltyy ja cp:t säästöön.
Ihan varma et huomen ku jatkan niin seuraavan 10min sisäl saaki joku pari uutta aset ja sit ne onki loppu peleis parempii kun alus ne jotka ny vaival uppi grindauksel nii taas alkaa uppii alust niit sit :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Noin seitsemän tuntia pelattu niin laitetaan omia mietteitä...
Taistelusysteemi on ihan hyvä. Ei tosin niin hyvä kuin XII:n gambit system, mutta paljon parempi kuin perinteinen vuoropohjainen, mihin ei toivottavasti ikinä enää palata. Esim. Lost Odyssey oli tosi tylsä kun ensin oli pelannut XII:ta. Peli on ollut todella suoraviivainen tähän asti. XII oli mahtava kun siinä pysty grindaamaan kunnolla heti alussa ja vapautta oli. Tässä sitä mahdollisuutta valitettavasti ei ole. Muntu on ainakin varmaan samaa mieltä:) Demons Souls on tarjonnut kuuden tunnin aikana paljon enemmän onnistumisen tunteita kuin tämä, mutta pelataan nyt eteenpäin ja katsotaan miten peli jatkuu.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Heipähei kaikki kanssapelaajat!

Väkersin joutessani tälläisen pienen Excel -taulukon, jossa on listattuna kaikkien hahmojen aseet, niiden upgradet, upgradeihin tarvittavat expat ja lopullisen version statsit.

Lähinnä omaa pelaamista käytännöllistämään, ettei n. 4mil gillin tavarat (per ase) mene haaskuuseen. Taulukon yläosassa kerrottu myös parhaat keinot nopeuttaa aseiden expansaantia.

Mutta kuten disclaimer taulukossakin sanoo, niin nimet ja summat eivät välttämättä pidä täysin paikkaansa, mutta ainakin suuntaa antavia.

Edit: Lisättäneen vielä huomio, että jokaisen hahmon viimeistä asetta on vain yksi kappale ja statsit + special abilityt määräytyy sen mukaan mistä aseestä lopullinen on upgradettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Aseiden EXP:
Se alkaa hoitua siinä vähän myöhemmin. Huomasin siinä kun laitoin läjän jotain Fractured Boneja samaan aseeseen
niin tuli EXP bonus. En tiedä sit onko pidemmän päälle kannattavaa laittaa ns. roskaa aseisiin. Käsitin siitä tutoriaalista
että ne vaikuttaa aseen tehoihin kunhan sen level up tulee.

Käsitin että tiettyä roskaa laittaessa se EXP tippuu. Eli noita fractured boneja saanee pistää vaikka miljoona siihen. Aseen level up:han tulee kun länttäät siihen kamista tarpeeksi kiinni

Eikö tuo aseiden expaus systeemi ole muiden mielestä vähä aunerista? Aseet expataan pulttaamalla niihin romua kiinni tarpeeksi eikä sillä että niillä mätetään... Muutenkin ihan älytöntä kun pulttaa yhteen aseeseen kaiken romun mitä inventaariosta löytyy niin saa helposti täysille levuille sen jo melkein pelin alussa.

Vai olenko olevinaan ihan hakoteillä?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Väkersin joutessani tälläisen pienen Excel -taulukon, jossa on listattuna kaikkien hahmojen aseet, niiden upgradet, upgradeihin tarvittavat expat ja lopullisen version statsit.

Ja kiitokseni samaan syssyyn, varsin toimiva taulu. Varmasti tulee käytettyä jahka pääsen taas tavaroita farmailemaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Jostain kumman syystä FFXIII:n länsimaalaiseen versioon on tehty muutama tyhmä muutos; ohjaimen värinätoiminto ei ole läheskään niin tuntuva, Shroud-menussa ollessa ei voi enää liikkua, ja tallennuspisteen jälkeen hahmo ei jatkakaan saman tien matkaansa analogitatin osoittamaan suuntaan.

Lähde: FFXIII.net
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Olin jo nyt aamulla aikeissa mennä ostamaan tämän pelin, mutta kun luin että miten mukavia teknisiä vikoja tähän on saatu lahjakkaasti upattua, niin alkaa mieli muuttua.

Kymppi versiosta ollaan näköjään roimalla kädellä menty alempaan suuntaan.

Jokatapauksessa pitäisi saada roolipeli hommattua pleikalle. Tätä parempaa ei kaiketi ole juuri nyt tarjolla, varsinkaan musiikillisesti. Lähes kympin luokkaa soundtracki.

Päähahmo on videoista päätellen kanssa himputin Coolin oloinen. Ja se miekka.... SE MIEKKA! :D

Ärsyttää vain jos pelissä on liian vähän puuhasteltavaa, jonka ansiosta sitten tämän läpäisee parissa päivässä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Ärsyttää vain jos pelissä on liian vähän puuhasteltavaa, jonka ansiosta sitten tämän läpäisee parissa päivässä.
Liian vähän puuhasteltavaa!? Sarkasmia? Itellä on noin 34h mittarissa ja tuntuu että koko peli ei ole edes vielä alkanut. Kuin jotain tutorialia pelaisi, koko ajan tulee uutta eteen ja aukeaa uusia ominaisuuksia.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Liian vähän puuhasteltavaa!? Sarkasmia? Itellä on noin 34h mittarissa ja tuntuu että koko peli ei ole edes vielä alkanut. Kuin jotain tutorialia pelaisi, koko ajan tulee uutta eteen ja aukeaa uusia ominaisuuksia.

Ihan rehellistä pohdintaa vain. =) Oolrait. Tuo helpotti jo vähän. Ehkä tälle voisi antaa mahdollisuuden. Kaikkialla suomalaisilla sivustoilla vaan tunnutaan dissaavan tätä(varsinkin arvostelijoiden toimesta) niin on vähän kiikun kaakun ostointo.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Vaikea uskoa levytilasta olevan kiinni japani dubin puuttuminen. Etenkin selitykset ontuu pahasti. Ovatko CGI pätkät tosiaan toista kertaa tehneet uusiksi vain suunliikkeiden vuoksi? Sehän on aivan ketun kallista ja aikaa vievää. Jos Pixarit ja muut eivät tätä tee niin miksi sitten S-E tekee??? Suunliikkeistä kukaan muu ei ole noin paljon edes vaivautunut, monet pelit tarjoavat useammankin ääniraidan ilman että kukaan valittaa huulisynkan puutteesta. Oikeasti saa todella tarkkaan katsoa ja olla huuliltalukija että eron huomaa. Tärkein juttu kuitenkin on se että peli itsessään vie molemmilla alustoilla alle 7 gigaa ja vain PS3lla videot haukkaavat ison osan. BDllä kuitenki sitä tilaa jäi yli 10(?) gigaa joten miten ihmeessä ei japani dubbia mukaan mahdutettu? Ihmeellisen hyvin Star Ocean 4ää on pelailtu vaikka kaksi dubbia on siinäkin mukana.

Henkilökohtaisesti, tämä oli S-Eltä keskisormen nosto. FFX todisti jo ettei englanti sovi japanilaisten hahmojen suuhun. Eikä vilkaisut FFXIIIn englanninkielisiin videoihin ole tuonut muutosta asiaan. Alkuperäiskiellillä mennään aina, oli sitten kyseessä Simpsonit tai anime tai pelit tai elokuvat. Tunnelma on pilalla heti jos tästä poiketaan. Ei yksinkertaisesti pysty, vaikka peli olisikin kuinka hyvä muuten. Nyt pyllistän S-En suuntaan ja kumarran Segalle. Resonance of Fate tuntuu muutenkin mielenkiintoisemmalta peliltä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kaikkialla suomalaisilla sivustoilla vaan tunnutaan dissaavan tätä(varsinkin arvostelijoiden toimesta)

Kritisointi siis keskittyy lähinnä siihen, että peli etenee melko tarkoin määritellyssä putkessa eikä valinnanvapautta etenemisen suhteen juuri ole. Mikäli nämä seikat eivät häiritse (ja minua eivät ole ainakaan toistaiseksi häirinneet), niin pelattavaa riittää kyllä vaikka muille jakaa. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Mikäli nämä seikat eivät häiritse (ja minua eivät ole ainakaan toistaiseksi häirinneet), niin pelattavaa riittää kyllä vaikka muille jakaa. :)

Eivät nuo pahemmin vaakakupissa paina. =) Jepulis. Lähden tästä hankkimaan näihin sanoihin päättäen oman kopioini Gamestopin myymälästä. Kiitos valaistuksesta :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Ihan rehellistä pohdintaa vain. =) Oolrait. Tuo helpotti jo vähän. Ehkä tälle voisi antaa mahdollisuuden. Kaikkialla suomalaisilla sivustoilla vaan tunnutaan dissaavan tätä(varsinkin arvostelijoiden toimesta) niin on vähän kiikun kaakun ostointo.

Tottahan se on että arvostelukeskiarvot eivät ole ihan vanhempien FF:ien tasoa, mutta ainakin tällä foorumilla palaute on ainakin näennäisesti ollut varsin positiivista. Omatkin kokemukset ovat tähän mennessä erittäin positiiviset (joka oli minulle yllätys), peliä on takana n. 20h (Ch.7). Kommentteja tähän astisesta:

- näkee, että kehityksessä on keskitytty vahvasti taistelusysteemiin, ja se onkin mielestäni XIII:n paras osa-alue, loistavasti toteutettu (pelin alkupuolen "putkessa" sitä saakin riittävästi harjoitella). En grindausta juuri peleissä harrasta, joten vaikeustaso on ollut kohdillaan helppoa alkua lukuun ottamatta. Varsin maukasta on se, että eri hahmot oppivat eri asioita, vaikka roolit olisivatkin samat.

- Pidän henkilöhahmoista ja juonenkuljetuksesta (vrt. X ja XII) sekä ääninäyttelystä, vaikkakin tuo paljon parjattu Vanille meinasi pariin otteeseen hirvittää pahemman kerran, Heavy Rainin synkistelyyn tottuneena. FF13:n maailmassa (Gran) Pulse tuntuu olevan synonyymi Australialle.

- selväksihän se on siis käynyt että ainakin alkupuoli pelistä on hyvinkin tiukkaa lineaarista etenemistä. Riippunee siis ihmisestä, miten siihen suhtautuu, mutta minua ei juuri haitannut. Juonenkuljetuksessa ja taistelusysteemissä on ollut tarpeeksi nähtävää, ja onneksi meininki on parantunut jatkuvasti (Ch. 1-2 eivät olleet mitään riemuvoittoja).

- presentaatio kauttaaltaan erinomainen, aiheuttaa samanlaisia hetkiä kuin Uncharted 2. Jotkut ympäristöt olleet todella näyttäviä (Ch. 6).

On sanottava, ettei ole tätä ennen tullut sellaista peliä vastaan, jossa yli 20 tunnin etenemisen jälkeen oltaisiin näin "vaiheessa". Ehdottomasti paranee edetessään, joten mikäli alku ei nappaa, ei kannata vielä vaipua synkkyyteen.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Olin jo nyt aamulla aikeissa mennä ostamaan tämän pelin, mutta kun luin että miten mukavia teknisiä vikoja tähän on saatu lahjakkaasti upattua, niin alkaa mieli muuttua.

Ihan BTW, mitäköhän sä oot lueskellut? Ei nimittäin vian vikaa ole tullut vastaan, 30h apaut takana. Ei visuaalisesti, ei pelillisesti, ei pleikkarin toimivuuden suhteen, ei mitään.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Grandi: Jepulis. Peli on nyt kourassa ostettuna ja odotukset pelon sekaiset. Toivottavasti tämä kolahtaa meikäläiseen yhtä lailla kuin teihin muihin.

Päivällisen jälkeen alkaa tahkoaminen, eli vielä tunti ja sitten peli saa näyttää mistä on tehty. Muovista, vai silkasta teräksestä.

Maksoi ihan kivasti Gamestopista ostettuna. 70 euroa lähti lentämään kuin kolibri iltasuihkulle.

Kovana pelisarjan fanina toivon parasta. =)

Muntu: Jotain shaissea ilmeisesti tullut selailtua suomalaisilta sivustoilta, jos kerran asia on noin. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Gamasutra: Motomu Toriyama:n haastattelu, liittyen FF13:sta sisällön vähyyteen.

However, this will not continue for future games, he said. "Now that we have that base technology... The next time you see a Final Fantasy, we might be able to pack in more of those elements that existed in the past. And I also think that a game doesn't need to have all of those items in the future. We can create additional downloadable content for people to add, too. It doesn't have to come with that game itself."

So far Square Enix has not announced any plans for Final Fantasy XIII DLC, though the game's creators have left the door open to the possibility in prior interviews.

Lähde: Gamasutra
 
Ylös Bottom