Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]
Luuletko, ettei Capcomilla olla testattu eri vaihtoehtoja RE4:seen ja vitoseen?
On siellä saatettu kokeilla jotain muutoksia pelattavuuteen, muttei mitään hirveän valtavia, koska RE:n pitäisi silti olla RE (ja siihen taitaa kuulua kömpelö liikkuminen), samalla tavalla kuin Zeldatkin ovat nykyään hieman nimiensä orjia eikä niistä "sytytä soihdut palamaan ja huoneen keskelle ilmestyy maaginen arkku" puzzleista päästä eroon vaikka Miyamoto & Co kuinka sanovat tekevänsä jotain täysin uutta.
Luuletko, ettei yksi kovimmista pelinkehittäjistä vain "osaa" tehdä ressoista sulavia räiskintä kokemuksia?
Kyllä varmasti osaavat. Ovat vain päättäneet olla tekemättä.
Järkevää argumentointia on myöskään turha odottaa jos ruvetaan miettimään, että miten se peli paranisi tällä paremmalla ohjauksella kun ehdotukset ovat aina samaa "tehkää zombeista älykkäämpiä" ja "nopeampia". No mitenköhän nuo muutokset vaikuttaisivat pelin flowiin?
Ööh? Mikäli Capcomia on uskominen, RE5:n zombieiden pitäisi muka olla nopeampia kuin ennen. Ja olivathan nuo jo jossain määrin nopeampia RE4:ssakin, vaikka ovatkin helpottaneet pelaamista sillä, että vihollisten liikkuminen muuttuu matelemiseksi kunhan ne ovat viikatteineen ynnä muine aseineen tarpeeksi lähellä pelaajaa. Entäpä jos zombiet, vai mitä nuo nykyvihut ovatkaan, liikkuisivat koko ajan juosten tai ainakin ripeästi kävellen eivätkä hidastelisi kun pääsevät tietyn etäisyyden päähän pelaajasta?
Oikeasti, tempon pienoinen nopeuttaminen ja pelaajan tekeminen ketterämmäksi voisivat vain tehdä näistä parempia kokemuksia. Hitaat zombiet sopivat ahtaisiin käytäviin ja pieniin huoneisiin RE1-3:ssa, mutta sen suunnan suhteen, johon RE4:n ja 5:n kohdalla on lähdetty, ketterämpi päähahmo ja nopeammat viholliset voisivat oikeasti vain parantaa kokemusta. En tarkoita että tästä pitäisi tehdä mitään Gears of Waria, suojautumisineen kaikkineen. Ehkä vain sitä, että olisi "miellyttävämpää" pelätä sitä, kun sinua ehkä hitusen nopeampi vihollinen on saamassa kiinni kun juokset karkuun, kuin sitä, kun vihollinen on saamassa sinut kiinni, koska pelihahmo ei käänny tarpeeksi nopeasti.
Enpä tiedä ehkä siten, että Chris juoksee sitä maagista ympyrää zombielaumojen ympärillä nappi pohjassa.
Tuo olisi ehkä hyvää kritisointia, jos olisin väittänyt haluavani RE:stä Unreal Tournamentmaisen FPS:n. Unchartedissa ei ole hirveästi mitään vihollisten ympäri pyörimistä, päinvastoin. Sen sijaan vihollisten kohtaaminen kasvotusten ilman suojaa on Unchartedissa varmasti kuolettavampaa kuin RE4:ssä. Eikä Ressoissa tarvitsisi olla mitään suojautumissysteemiä ála GeoW & Uncharted. En vain ole niin pessimistinen sen suhteen, ettäkö sulavampi liikkuminen jotenkin huonontaisi RE-pelien tunnelmaa/pelattavuutta, JOS se tehtäisiin oikein. En halua RE:stä Uncarted Zombies Editionia, kontrollien sulavoittamisen ei tarvitse tarkoittaa sitä.
Jokaiselle aseelle löytyi oma tarkoitus ja vihollisten tappaminen oli tehty hauskaksi ja haastavaksi
Ettet nyt vain hieman liioittele.

Ei kaikille aseille ollut jotain suurempaa merkitystä (ei tod. tarvita kaikkia aseita pelin läpäisemiseen) ja vaikka ömppien tappaminen oli hauskaa, se ei ollut erityisen haastavaa (kuolin ehkä 6-7 kertaa pelin aikana, niistäkin pari kertaa niitten ärsyttävien & yllättävien napinrämpytys kohtien takia, pari kertaa loppareihin ja vain pari kertaa, kun zombiet/vastaavat pääsivät yllättämään).