Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Ainakin GT:n uudet co-op videot näyttivät hurrrrjan hyviltä ;)

RE4:HD, mutta so what. Eiköhän sieltä tämän genin paras toimintapeli ole tulossa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Ovat tehneet tälle pelille oman Home -ulottuvuuden.

Finally, Takeuchi said, "3D virtual space in PlayStation Home, Resident Evil 5 and decided to set up a lounge," said. Looking for friends in the lounge, the Resident Evil 5 Co-op mode online, you can enjoy, such as special costumes of the PS Home will be available. PS Home Details are still unclear, PS Home and linked by the addition of the Resident Evil 5 will be fun.

Lähde: http://www.famitsu.com
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Eiköhän sieltä tämän genin paras toimintapeli ole tulossa.
Tuskinpa, ei pelkkä RE4HD-tyylinen julkaisu riitä siihen titteliin. Coop ja oikeastaan koko peli näytti melko tönköltä. :| Varmasti tulee olemaan pelattuna hieman jännittävämpää kuin tuossa videolla, mutta eipä sen voittamiseen vaadita mitään ihmeitä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Tuskinpa, ei pelkkä RE4HD-tyylinen julkaisu riitä siihen titteliin. Coop ja oikeastaan koko peli näytti melko tönköltä. :| Varmasti tulee olemaan pelattuna hieman jännittävämpää kuin tuossa videolla, mutta eipä sen voittamiseen vaadita mitään ihmeitä.

No eipä RE4:stakaan vielä olla ohitettu...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Ainakin GT:n uudet co-op videot näyttivät hurrrrjan hyviltä ;)

RE4:HD, mutta so what. Eiköhän sieltä tämän genin paras toimintapeli ole tulossa.

RE4 HD, kyllä
Genin paras toimintapeli? Kissat!
Kyllä MGS4 on aika vaikeasti ohitettava.
Olkoonkin, että RE4 oli onnistunut tekele, niin armottomasti sekin alkoi puuduttaa pahasti ennen loppua. RE-sarjalla on muutenkin paha tapa ylilyödä aina loppua kohden. Itseäni alkoi ottaa pannuun ne lonkeropäiset, väkinäisesti vaikeutetut vastukset loppupelissä.
Ihan ok ja viihdyttävä, mutta ei todellakaan mikään Nassakan Jesse -peli.
Kokemukset siis Cuben versiosta.
No eipä RE4:stakaan vielä olla ohitettu...
On ohitettu moneen kertaan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

No eipä RE4:stakaan vielä olla ohitettu...
Nojaa, riippuu miltä kannalta asiaa katsoo. Uncharted ja Gears of Warkin tekevät monia asioita paremmin (kontrollit, for one), vaikka RE4 onkin kokonaisuutena parempi. Eipä tarvi Uncharted 2:n kuitenkaan petrata enää kovinkaan paljoa, että se menee kevyesti RE4:n ja mitä luultavimmin RE5:kin ohi (jos siinä on coop).
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Niin eiväthän nämä makuasioita olekaan...

Mutta GeoW ja UC häviävät siltikin selvästi ressalle vaihtelun ja tunnelman saralla. Sillä "paremmalla" ohjauksella en lähtisi hehkumaan, sillä kyllä ne rajoitetut liikkeet ovat RE-sarjassa ihan tarkoituksella.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Niin eiväthän nämä makuasioita olekaan...
Niin, sinähän olet aina oikeassa.

Mutta GeoW ja UC häviävät siltikin selvästi ressalle vaihtelun ja tunnelman saralla. Sillä "paremmalla" ohjauksella en lähtisi hehkumaan, sillä kyllä ne rajoitetut liikkeet ovat RE-sarjassa ihan tarkoituksella.
RE5 näyttäisi olevan niin puhdasta räiskintää, että saas nähdä mitenkä hyvin se voittaa mitään tunnelmallaan. Ja aivan sama ovatko rajoitetut liikkeet tahallisia vai eivät, ne huonontavat silti RE-sarjaa. Mieluummin ohjaan sulavammin liikkuvaa sankaria kuin tönkköä tankkia.

Unchartedissa oli tunnelman osalta myös omat hetkensä. Uncharted 2:lla on mahdollisuus parantaa ensimmäisestä osasta melkoisesti, koska se oli kuitenkin vasta Naughty Dogin ensimmäinen peli PS3:lle, joka julkaistiin vain vuosi PS3:n julkaisun jälkeen, ja sen kehittämisessä meni varmasti iso osa resursseista pelkkien perusteiden rakentamiseen ja teknologian valjastamiseen. Uncharted 2:n kohdalla ND voi keskittyä jo huomattavasti enemmän siihen sisältöön, kun ykkösen jäljiltä on jo vahva perusta tehtynä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Niin eiväthän nämä makuasioita olekaan...

Mutta GeoW ja UC häviävät siltikin selvästi ressalle vaihtelun ja tunnelman saralla. Sillä "paremmalla" ohjauksella en lähtisi hehkumaan, sillä kyllä ne rajoitetut liikkeet ovat RE-sarjassa ihan tarkoituksella.

Omasta mielestä RE4 on huonoin RE tunnelman osalta. Alku on huippu, mutta homma lässähtää viimeistään, kun munnkikaapuiset heput alkavat vilistä ruudulla. RE4:n käsis ei yksinkertaisesti kanna loppuun asti.
Hyvähän peli silti on, vaikka moni peli enemmän kauhun hetkiä nykyään tarjoaakin, kuin RE4.
Dead Space saattaa muuten olla hyvä haastaja. Ellei sitten scifi-teema ole pelaajalle esteenä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Niin, sinähän olet aina oikeassa.

Mitähän tähänkin taas vastaisi.

Ja aivan sama ovatko rajoitetut liikkeet tahallisia vai eivät, ne huonontavat silti RE-sarjaa. Mieluummin ohjaan sulavammin liikkuvaa sankaria kuin tönkköä tankkia.

Sama v*tun vanha virsi taas alkaa. Luuletko, ettei Capcomilla olla testattu eri vaihtoehtoja RE4:seen ja vitoseen? Luuletko, ettei yksi kovimmista pelinkehittäjistä vain "osaa" tehdä ressoista sulavia räiskintä kokemuksia? Järkevää argumentointia on myöskään turha odottaa jos ruvetaan miettimään, että miten se peli paranisi tällä paremmalla ohjauksella kun ehdotukset ovat aina samaa "tehkää zombeista älykkäämpiä" ja "nopeampia". No mitenköhän nuo muutokset vaikuttaisivat pelin flowiin? Enpä tiedä ehkä siten, että Chris juoksee sitä maagista ympyrää zombielaumojen ympärillä nappi pohjassa.

Pistetään vielä hyppy mukaan peliin ja lisää ammuksia joka rööriin, sillä sitäkin valitusta kuulee jatkuvasti, että "herranenaika miksi tässä pelissä aina loppuu ammukset"...


En voi oikeasti vain tajuta miten vielä tänä päivänä ja RE4:sen jälkeen joku voi itkeä tähän sarjaan jotain vatun GeoW kontrolleja. RE4:sessa Leonin, aseiden ja vihollisten tasapaino oli lähes täydellinen. Jokaiselle aseelle löytyi oma tarkoitus ja vihollisten tappaminen oli tehty hauskaksi ja haastavaksi. Japanilaista pelisuunnittelua parhaimmillaan.


Omasta mielestä RE4 on huonoin RE tunnelman osalta. Alku on huippu, mutta homma lässähtää viimeistään, kun munnkikaapuiset heput alkavat vilistä ruudulla. RE4:n käsis ei yksinkertaisesti kanna loppuun asti.

Jep linna on ehkä pelin tasapaksuin kohta. Siltikin pelin jaksotus ja vaihtelu ovat täysin vertaansa vailla. Niin paljon erilaisia super-mörköjä, älyttömiä pomotaisteluita ja hienoja paikkoja pelistä löytyy. Salareita unohtamatta. Oikeastaan se käsityön määrä mikä peliin on uponnut tekee allekirjoittaneen surulliseksi kun sitä eivät jotkut arvosta. Ilmeisesti putket ja suojat ovat tällä hetkellä sitä kuuminta hottia...


Hyvähän peli silti on, vaikka moni peli enemmän kauhun hetkiä nykyään tarjoaakin, kuin RE4
.

Joo ei RE4 olekaan kauhupeleien kuningas vaan toiminnan. Siltikin jokaisen on pakko myöntää, että Wolverinet, Regeneratorit ja muutama bossi saivat rystyset valkoisiksi ekalla kerralla. Ja ihan ensimmäinen kylä oli helvetin ahdistava kun Ganadoseja puski joka tuutista, eikä kaikkia taktiikoita vielä tuntenut.


Dead Space saattaa muuten olla hyvä haastaja. Ellei sitten scifi-teema ole pelaajalle esteenä.

Miksipäs ei. Itse olen silti epäileväinen ennen hands-onia. Vaihtelu ja mielenkiintoinen rytmitys kun ovat nykyään kiven alla. Mörköjen design ei myöskään älyttömästi iskenyt. (random lihakasoja)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Hmh, olispa pleikkarille Wiimote, olis siinä tapauksessa ihan pakko-ostos. Voi olla että pädin kanssa tulee vaan astetta isompi kakka housuun ku yrittää sohia ällötyksiä kauemmas. Vaikka en mikään "kauhu"pelien suuri ystävä olekaan, täytyy myöntää että kyläläisten ja munkkien listiminen motella oli kohtuuttoman nautinnollista ja adrenaliinia tuli pelisessioista aina sen verran vereen, ettei uni meinannut tulla palloon ihan heti seuraavana yönä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Jep linna on ehkä pelin tasapaksuin kohta. Siltikin pelin jaksotus ja vaihtelu ovat täysin vertaansa vailla. Niin paljon erilaisia super-mörköjä, älyttömiä pomotaisteluita ja hienoja paikkoja pelistä löytyy. Salareita unohtamatta. Oikeastaan se käsityön määrä mikä peliin on uponnut tekee allekirjoittaneen surulliseksi kun sitä eivät jotkut arvosta. Ilmeisesti putket ja suojat ovat tällä hetkellä sitä kuuminta hottia...


.

Joo ei RE4 olekaan kauhupeleien kuningas vaan toiminnan. Siltikin jokaisen on pakko myöntää, että Wolverinet, Regeneratorit ja muutama bossi saivat rystyset valkoisiksi ekalla kerralla. Ja ihan ensimmäinen kylä oli helvetin ahdistava kun Ganadoseja puski joka tuutista, eikä kaikkia taktiikoita vielä tuntenut.

Nuo supermöröt alkoivat ottaa pannuun. :) Siinä vasta huonoa designia...
RE4 toi sarjalle kaivattua uudistumista. Tunnelma tosin hiipui. RE4 ei mielestäni toimi oikein toimintapelinä eikä kauhupelinä, mutta se toimii! Ja sen takia se hyvä peli onkin.
Toivon todella, että RE5:een on petrattu ja menty enemmän sinne kauhugenreen, mistä peli juurensa juontaa.
Itse en allekirjoita sitä, että jossakin pelissä kuuluisi olla kankeat kontrollit. Olihan RE4:äänkin parannettu huomattavasti kontrolleja, jos vaikkapa Zeroon vertaa. Kyllä niitä voisi edelleen parantaa ja kehittää. Toki kentäsuunnitteluakin pitäisi muuttaa. Itse en RE:hen mitään toimintapeleistä revittyjä kontrolleja välttämättä kaipaa. Toivoisin vain, että se liikkuminen ei olisi niin kankeaa, toisi lisää fiilikseen pelata hieman kyvykkäämpää kaveria.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Luuletko, ettei Capcomilla olla testattu eri vaihtoehtoja RE4:seen ja vitoseen?
On siellä saatettu kokeilla jotain muutoksia pelattavuuteen, muttei mitään hirveän valtavia, koska RE:n pitäisi silti olla RE (ja siihen taitaa kuulua kömpelö liikkuminen), samalla tavalla kuin Zeldatkin ovat nykyään hieman nimiensä orjia eikä niistä "sytytä soihdut palamaan ja huoneen keskelle ilmestyy maaginen arkku" puzzleista päästä eroon vaikka Miyamoto & Co kuinka sanovat tekevänsä jotain täysin uutta.

Luuletko, ettei yksi kovimmista pelinkehittäjistä vain "osaa" tehdä ressoista sulavia räiskintä kokemuksia?
Kyllä varmasti osaavat. Ovat vain päättäneet olla tekemättä.

Järkevää argumentointia on myöskään turha odottaa jos ruvetaan miettimään, että miten se peli paranisi tällä paremmalla ohjauksella kun ehdotukset ovat aina samaa "tehkää zombeista älykkäämpiä" ja "nopeampia". No mitenköhän nuo muutokset vaikuttaisivat pelin flowiin?
Ööh? Mikäli Capcomia on uskominen, RE5:n zombieiden pitäisi muka olla nopeampia kuin ennen. Ja olivathan nuo jo jossain määrin nopeampia RE4:ssakin, vaikka ovatkin helpottaneet pelaamista sillä, että vihollisten liikkuminen muuttuu matelemiseksi kunhan ne ovat viikatteineen ynnä muine aseineen tarpeeksi lähellä pelaajaa. Entäpä jos zombiet, vai mitä nuo nykyvihut ovatkaan, liikkuisivat koko ajan juosten tai ainakin ripeästi kävellen eivätkä hidastelisi kun pääsevät tietyn etäisyyden päähän pelaajasta?

Oikeasti, tempon pienoinen nopeuttaminen ja pelaajan tekeminen ketterämmäksi voisivat vain tehdä näistä parempia kokemuksia. Hitaat zombiet sopivat ahtaisiin käytäviin ja pieniin huoneisiin RE1-3:ssa, mutta sen suunnan suhteen, johon RE4:n ja 5:n kohdalla on lähdetty, ketterämpi päähahmo ja nopeammat viholliset voisivat oikeasti vain parantaa kokemusta. En tarkoita että tästä pitäisi tehdä mitään Gears of Waria, suojautumisineen kaikkineen. Ehkä vain sitä, että olisi "miellyttävämpää" pelätä sitä, kun sinua ehkä hitusen nopeampi vihollinen on saamassa kiinni kun juokset karkuun, kuin sitä, kun vihollinen on saamassa sinut kiinni, koska pelihahmo ei käänny tarpeeksi nopeasti.

Enpä tiedä ehkä siten, että Chris juoksee sitä maagista ympyrää zombielaumojen ympärillä nappi pohjassa.
Tuo olisi ehkä hyvää kritisointia, jos olisin väittänyt haluavani RE:stä Unreal Tournamentmaisen FPS:n. Unchartedissa ei ole hirveästi mitään vihollisten ympäri pyörimistä, päinvastoin. Sen sijaan vihollisten kohtaaminen kasvotusten ilman suojaa on Unchartedissa varmasti kuolettavampaa kuin RE4:ssä. Eikä Ressoissa tarvitsisi olla mitään suojautumissysteemiä ála GeoW & Uncharted. En vain ole niin pessimistinen sen suhteen, ettäkö sulavampi liikkuminen jotenkin huonontaisi RE-pelien tunnelmaa/pelattavuutta, JOS se tehtäisiin oikein. En halua RE:stä Uncarted Zombies Editionia, kontrollien sulavoittamisen ei tarvitse tarkoittaa sitä.

Jokaiselle aseelle löytyi oma tarkoitus ja vihollisten tappaminen oli tehty hauskaksi ja haastavaksi
Ettet nyt vain hieman liioittele. :rolleyes: Ei kaikille aseille ollut jotain suurempaa merkitystä (ei tod. tarvita kaikkia aseita pelin läpäisemiseen) ja vaikka ömppien tappaminen oli hauskaa, se ei ollut erityisen haastavaa (kuolin ehkä 6-7 kertaa pelin aikana, niistäkin pari kertaa niitten ärsyttävien & yllättävien napinrämpytys kohtien takia, pari kertaa loppareihin ja vain pari kertaa, kun zombiet/vastaavat pääsivät yllättämään).
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Eiköhän nuo radikaalit muutokset pelisarjaan jo riitä taas vähäksi aikaa. RE4 uudisti sarjaa jo muutenkin vähän liikaa, enkä halua että viides osa tekisi taas "RE neloset". Vieläkin tuntuu siltä, että pelin nimeen kuuluisi joku lisänimi erottamaan perinteinen RE ja uusi RE toisistaan.

Zoukalla hyviä pointteja. Peli oli rytmitetty erittäin hyvin. Ensimmäinen kylä oli jotain aivan huikeaa, sai pyyhkiä hien otsalta helpotuksesta kun kirkonkello lopetti vastarinnan kuin seinään.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Kyllä varmasti osaavat. Ovat vain päättäneet olla tekemättä.

Indeed. Pistä hakemusta menemään.

Entäpä jos zombiet, vai mitä nuo nykyvihut ovatkaan, liikkuisivat koko ajan juosten tai ainakin ripeästi kävellen eivätkä hidastelisi kun pääsevät tietyn etäisyyden päähän pelaajasta?

Suosittelen pelaamaan pelin prolla. Tai muistelemaan muitakin vihollisia kuin niitä perus Ganadoseja.

Ei kaikille aseille ollut jotain suurempaa merkitystä (ei tod. tarvita kaikkia aseita pelin läpäisemiseen)

Ei tarvitakaan. Silti jokainen ase oli yhtä käyttökelpoinen kuin seuraavakin. Sangen harvinaista.

kuolin ehkä 6-7 kertaa pelin aikana

Aah eihän mun olisi tällaiselle senseille kannattanut alkaa. Muistaakseni ekalla kerralla kun pelin läpäisin kuolin noin 40 kertaa vähintään.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

Pidin kertausharjoitusta vanhojen ressojen parissa ja totesin taas kertaalleen, että kyllä nää evilit on vieläkin kauhu pelien eliittiä.

Toivotaan vaan että tähän uusimpaan ei olla lisätty liikoja hienouksia. Minusta vaan tuo vanhojen ressojen "kankea ohjaus", "ink ribbonit" ja niukat ammukset toimii sairaan hyvin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [Hype]

eikös japani storeen pitänyt tullu viime viikolla demo?
vai tuliko se vain xboxille?
 
Ylös Bottom