Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ja noi IGN Killzone 2 Insider videot ois ihan kiva nähä.. Kolme viimesintä niist videoist on insider videoit ja se Masterbit löytyy youtubest kyl.
IGN Insider -oikeudet saa helposti luottokortilla. Olen ollut jo muutaman vuoden Insider-jäsen, eikä ole ollut mitään valittamista. Pikemminkin on ollut todella kivaa, kun saa kaikki videot kunnon HD-resolla, ja muutenkin pääsee käsiksi vain Insider-jäsenille tarkoitettuihin artikkeleihin jne. :)

Tänään aamulla tuon uusimman KZ2-pätkän latasin ja katselin. Hieman spoilaava se oli parista kohtaa, mutta täytyy vaan unohtaa ne jutut julkaisuun mennessä, heh.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei selvinny ainakaan mulle onko kontrolli "smooth" kuten CoDissa vai äkäinen kuten FC2ssa. Eikä se kyllä muuten selviäkään kun kokeilemalla. Onneksi huomenna tulee yhdeltä KILLZONE 2 testausiltaan päässeeltä Codittajalta tuomio.

Tossa Masterbit trailerissa toi tähtääminen oli niin hirveetä töpöttämistä, ettei hyvältä näytä! Onhan paljon pelaajastakin tietysti kiinni. Ehkä kaveri pelas pleikkarilla ekakertaa elämässään. Todella toivon että CoD4 sais mun peleissä seuraajan, varsinkin kun toi julkaisupäiväkin on täsmälleen mun synttäreiden kans samana päivänä. Onko se merkki jostain? Ehkäpä, ehkäpä...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei selvinny ainakaan mulle onko kontrolli "smooth" kuten CoDissa vai äkäinen kuten FC2ssa. Eikä se kyllä muuten selviäkään kun kokeilemalla. Onneksi huomenna tulee yhdeltä KILLZONE 2 testausiltaan päässeeltä Codittajalta tuomio.
Riippuen siitä, pitääkö tilaisuudessa allekirjoittaa jokin vaitiolosopimus, tulee tältäkin suunnalta sitten ehkä kommenttia. ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei taitaisi olla kovin peliliike, kun tarkoitus on aikaansaada word of mouthia!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei taitaisi olla kovin peliliike, kun tarkoitus on aikaansaada word of mouthia!
Olen vaan hieman vainoharhainen. :P

Nimim. Kerran eräässä tilaisuudessa ei ollut vihjettäkään mistään NDA:sta, ja jälkeenpäin tuli sanomista eräistä foorumilla kertomistani asioista.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olen vaan hieman vainoharhainen. :P

Nimim. Kerran eräässä tilaisuudessa ei ollut vihjettäkään mistään NDA:sta, ja jälkeenpäin tuli sanomista eräistä foorumilla kertomistani asioista.

Tämä taas taisi johtua siitä, ettei sinun olisi alun perin pitänyt kyseisiä juttuja edes nähdä ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

SITTEN TESTAAJAT: Eli jotka pääsette sitä peliä testaamaan siellä Helsingissä, niin ampukaa Helghaneja vaikkapa polveen ja kattokaa miten reagoivat. Kaatuvatko ja alkavat nilkuttaa tms.? Sitten kattokaa ihan kunnolla loppuun miten ne ragdoll-fysiikat / kuolinanimaatiot toimii. Yleensä kaikissa videoissa pelaaja lähtee vaan eteenpäin eikä edes katso miten tyylikkäästi vihulaiset kaatuvat. ;(

Ja kertokaana sitten millasella ruudunpäivityksellä peli pyöri.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Noitten asioiden lisäks mua kiinnostaa tietää et miten kontrollit toimii (jos vaik verrataan CoDeihin).. Ja jos siitä aim-assistista voisitte kans sitte kertoa kun olette testaillut jne. Mukavia pelihetkiä vaan niille ketkä peliä ovat menossa testailemaan ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

SITTEN TESTAAJAT: Eli jotka pääsette sitä peliä testaamaan siellä Helsingissä, niin ampukaa Helghaneja vaikkapa polveen ja kattokaa miten reagoivat. Kaatuvatko ja alkavat nilkuttaa tms.? Sitten kattokaa ihan kunnolla loppuun miten ne ragdoll-fysiikat / kuolinanimaatiot toimii. Yleensä kaikissa videoissa pelaaja lähtee vaan eteenpäin eikä edes katso miten tyylikkäästi vihulaiset kaatuvat. ;(

Ja kertokaana sitten millasella ruudunpäivityksellä peli pyöri.

30fps ja en itse ainakaan mitään näkyviä pudotuksia tuossa nähnyt vaikka kuinka räiski.
Tietysti jos ovat jotain sössineet betan jälkeen tai yksinpeli jotenkin eroaa toiminta rikkaasta moninpelistä niin kertokaa ihmeessä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pari tiedonjyvästä:

- When is the Collectors Edition going to be announced?

There is going to be one right?

Thanx, reply please.-


- Jeff Rubenstein replied:

There is no collectors edition slated for Killzone 2. Guerrilla Games has put all of their effort into creating this masterpiece of a game, so we didnt actively pursue a CE.-


http://blog.us.playstation.com/2009/01/13/ces-2009-killzone-2-interview/comment-page-1/#comment-165865

Muutama arvostelu:

OMP UK (arvostelussa spoilereita)
http://forums.gametrailers.com/?do=show_thread&id=578561

OMP US
10/10

Haastattelija tiedoiltaan hieman yössä:)

http://www.gamesonsmash.com/?p=2435
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jees.. :cool: Missäs nää meidän testipelurit ovat? Eikös se tilaisuus ollut 16-19 välisenä aikana?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mä olin tänään tilaisuudessa kokeilemassa KZ2.
Hieman ristiriitaisin tuntein menin kokeilemaan, mutta lähdin positiivisin mielin pois.

Ohjaukseen kun tottuu niin se on ihan hyvä. Ei täydellinen mutta ei mitään suurempaa valittamisen aihetta ollut. Yritin tarkkailla auto aimia sen minkä minun havainnointikyvyiltäni pystyin ja tulin siihen tulokseen, että jos sitä on niin ei siitä ainakaan mitään apua ole. Pari sentin päästä kun ampui vihollista lonkalta niin luodit sinkoilivat ympäri huonetta:D Ampuminen on huomattavasti epätarkempaa kuin cod4/5:ssa. Ohjauksia saa muokattua aika vapaasti ja löytyi se omaan tyyliin sopiva melko nopeasti. Ampuminen tuntuu hyvältä, vaikka rekyyliä aseissa onkin enemmän kuin mihin on tottunut. Ruudun päivitys on sulavaa. Pientä notkahdusta tapahtuu (harvoin), mutta ei sellaisissa tilanteissa missä siitä on haittaa.

Kauas ampuminen on hieman vaikeaa. Tähtäintä on vaikea saada joskus liikkumaan hitaasti kaukana olevan vihollisen lähellä, sillä se joko pysähtyy kokonaan tai sitten tulee vedettyä reilusti ohi. Mutta tuossakin huomasin parin tunnin kokeilun jälkeen pientä edistystä kohdallani.

Ehdottomasti ostoslistalla:cool:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mä olin tänään tilaisuudessa kokeilemassa KZ2.
Hieman ristiriitaisin tuntein menin kokeilemaan, mutta lähdin positiivisin mielin pois.

Ohjaukseen kun tottuu niin se on ihan hyvä. Ei täydellinen mutta ei mitään suurempaa valittamisen aihetta ollut. Yritin tarkkailla auto aimia sen minkä minun havainnointikyvyiltäni pystyin ja tulin siihen tulokseen, että jos sitä on niin ei siitä ainakaan mitään apua ole. Pari sentin päästä kun ampui vihollista lonkalta niin luodit sinkoilivat ympäri huonetta:D Ampuminen on huomattavasti epätarkempaa kuin cod4/5:ssa. Ohjauksia saa muokattua aika vapaasti ja löytyi se omaan tyyliin sopiva melko nopeasti. Ampuminen tuntuu hyvältä, vaikka rekyyliä aseissa onkin enemmän kuin mihin on tottunut. Ruudun päivitys on sulavaa. Pientä notkahdusta tapahtuu (harvoin), mutta ei sellaisissa tilanteissa missä siitä on haittaa.

Kauas ampuminen on hieman vaikeaa. Tähtäintä on vaikea saada joskus liikkumaan hitaasti kaukana olevan vihollisen lähellä, sillä se joko pysähtyy kokonaan tai sitten tulee vedettyä reilusti ohi. Mutta tuossakin huomasin parin tunnin kokeilun jälkeen pientä edistystä kohdallani.

Ehdottomasti ostoslistalla:cool:


Hyvät kommentit! Tekevät ostosta vieläkin varmemman.. :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Itsekin olin testaamassa em. tilaisuudessa ja hyvältähän se edelleen vaikutti. Autoaimia ei tosiaan edes huomaa, mikäli sellaista nyt onkaan. Ne jotka pelasivat peliä ensimmäisiä kertoja - se heti avoinna oleva perusase, eli M82, omaa niin karmean rekyylin, että kauas ampuessa on tosiaankin vaikea osua. Jopa paikallaan jököttävään viholliseen ei meinaa saada pääosumaa, vaikka ampuukin yhtä kutia kerrallaan. Varsinkin jo matkaa on yli 50 metriä. Läheltä se on ihan ok kohtuullisen hyvän tulinopeuden ansiosta.

Sain luvan julkaista tämän listan, joten olkaapa hyvät, kaikki kitit ja niihin tarvittavat pisteet:

HUOM: Pistevaatimukset ovat saattaneet muuttua, nämä on kerätty 1. betatestijakson aikana!


Killzone 2:n avattavat jutut rankeittain

Korpraali: (30 pistettä) Squad aukeaa, voi kutsua jäseniä omaan squadiin ja liittyä niihin. Squadin pomo (ryhmänjohtaja) ei voi liittyä peliin omien joukkuetovereiden lähelle, mutta muut voivat liittyä peliin squadin pomon lähelle. Ryhmänjohtaja näkyy kartassa sinisenä ympyränä.

Kersantti: (100) Voit luoda klaanin

Kersantti, 1. luokka: (200) Ei mitään

Ylikersantti: (350) Lääkintämies aukeaa, voit herättää henkiin maassa sätkiviä joukkuetovereita (10 sekunnin ajan) max. n. 10 metrin päästä jos esteitä ei ole tiellä. Henkiinherätysimpulssin latautumisaika: 5 sekuntia

Vääpeli: (550) Ei mitään

Luutnantti : (800) Pioneeri aukeaa, voit asettaa turretteja maahan (kääntyvät suhteellisen hitaasti, kun vihollinen tulee ampumaetäisyydelle). Kentällä voi olla max. 4kpl turretteja (spawnissa olevia ei lasketa). Plänttäysaika: 4 sekuntia. Sotilaasi pitää olla liikkumatta, että voit asettaa turretin. Latautumisaika: noin 45 sekuntia (ennen kuin voit laittaa seuraavan, ellet sitten kuole ja spawnaa uudestaan).

Kapteeni: (1100) Ei mitään

Majuri: (1450) Taktikko aukeaa, voit heittää merkkaussavuja, joihin joukkuetoverisi voivat spawnata. Savun kestoaika = Arviolta noin minuutti

Everstiluutnantti: (1850) Saat kolme uutta asetta auki, kranaatinheitin ja kaksi sinkoa. Jos käytät tätä kittiä, niin käytössäsi on raskas suojaliivi, Killzonen juggernaut. Lisäksi saat apuvälineen, jonka aktivoidessasi paranet automaattisesti koko ajan (noin 10% per sekunti) ja pystyt juoksemaan noin kaksi kertaa nopeammin kuin normaalisti juostessasi! Vaikutusaika: 10 sekuntia. Latautumisaika: n. 20 sekuntia. Jos käytät sinkoa, olet normaalivauhdilla edetessäsi huomattavasti hitaampi.

Eversti: (2300) Saat käyttöösi valeasun ja kaksi uutta asetta. Vaihtoehtoina joko erittäin nopea (mutta suht tehoton) submachinegun isolla 40 ammuksen lippaalla varustettuna tai kertatulitoimintoinen Carbine-tykki, jonka lippaaseen mahtuu kahdeksan kutia. Pelin tarkimpia ja tehokkaimpia aseita, tappaa miehen 2-3 kudilla, tosin lisäammuksillakaan ei saa mukaan kuin 16 vara-ammusta = todella vähän! Kun aktivoit valeasun, niin se pysyy niin kauan päällä, kunnes suoritat hyökkäyksen vihollista kohti - valeasu katoaa kolmen sekunnin kuluttua hyökkäyksestä. Valeasun ollessa käytössä viholliset voivat havaita sinut vain osoittamalla tähtäimellä, joka muuttuu punaiseksi. Valeasun latautumisaika = 20 sekuntia. Käyttökertoja rajattomasti. Valeasun tietää olevan käytössä jos pelinäyttösi reunat ovat kaarevasti mustat. Idea on siinä, että vihut näkevät yläpuolellasi satunnaisesti valitun nimen, joka on heidän omassa joukkueessaan, joten kaksi samannimistä on tällöin kentällä..Itse et tiedä kenen nimen olet saanut, mikä on harmi - voisit välttää kaksoisolentoasi.

Kenraali: (2800) Saat käyttöösi verhoutumisen, jolloin sinut on erittäin vaikea havaita. Uusi ase: Tehokas kiikarikivääri 2X-Skobella (Zoomattavissa 5X-tarkkuuteen). Verhoutumisen kestoaika: Rajaton, mutta katoaa, kun vahingoitat vihollisia. Sitä enemmän näyt, mitä enemmän liikut. Verhoutumisen latautusmisaika: 20 sekuntia.

Kittien laajennukset:

Kaikki kitit, saavuta vähintään 20 pistettä yhden pelin aikana viidessä eri pelissä ja älä ammu joukkuetovereitasi kertaakaan, niin saat yhden ylimääräisen lippaan ammuksia aloitukseen (norm. 2 lipasta).

Kaikki kitit, tapa 10 vihollista viiden eri pelin aikana, niin saat käyttöösi M4-Revolverin.

Lääkintämies: Paranna viiden eri pelin aikana viisi joukkuetoveria per pelikierros, niin saat käyttöösi toisen varusteen, ensiapulaukut. Ensiapulaukun latautumisaika: 10 sekuntia. Huom. Ensiapulaukut kimpoilevat välillä miten sattuu, yleensä parempi heittää suoraan tarvitsevalle.

Pioneeri: Jos turrettisi tappavat vähintään viisi vihua per pelikierros ja teet sen viisi kertaa, niin voit korjata turrettejasi tai kentällä olevia valmiita turretteja. Laajennus: Jos korjaat turretteja viisi kappaletta viiden pelin aikana, niin voit yhdistää korjaustaidon muiden kittien kanssa.

Majuri: Heitä merkkauskranaatti spawnipaikan merkiksi ja kun joukkuetoverisi spawnaavat siihen viisi kertaa yhdessä pelissä viiden eri pelin aikana, niin saat ilmatorjuntavarusteen = Lentävät botit, jotka ampuvat vihollisia liikkuessaan merkatulla alueella. Botteja voi olla maksimissaan 2kpl per kenttä.

Majuri: Jos lentävä botti tappaa viisi vihollista per peli viiden eri pelin aikana, niin voit yhdistää ilmatorjunnan muihin kitteihin.

Everstiluutnantti: Käytä boost-pilleriä kerran yhden pelin aikana viidessä eri pelissä, niin voit yhdistää sen muihin kitteihin.

Eversti: Tapa viisi vihollista per peli viiden eri pelin aikana, kun olet pukeutunut valeasuun, niin saat käyttöösi C4-räjähteet.

Eversti: Tapa viisi vihollista C4:llä per peli viiden eri pelin aikana, niin voit yhdistää C4:n muiden kittien kanssa.

Kenraali: Kun olet verhoutuneena, tapa snipulla viisi vihollista per peli viiden eri pelin aikana, niin saat käyttöösi vihollisten havaitsemiskyvyn ja merkkauksen, jolloin viholliset näkyvät kartalla sen jälkeen.

Kenraali: Havaitse ja merkkaa viisi vihollista viiden eri pelin aikana, niin voit yhdistää sen muiden kittien kanssa.

Kenraali: Tapa 10 vihollista snipulla yhden erän aikana viidessä eri pelissä, niin saat paremman skoben.

Loput badget ovat pisteiden hankkimista varten, esim. Body countissa saat 3 pistettä yhden sijaan per tappo, jos olet tappanut vähintään viisi vihollista sen aikana viidessä eri pelissä.

Peruspisteet, ilman boosteja:

Tappo: 1 piste
Joukkuetoverin parantaminen/henkiinherätys: 1 piste
Joukkuetoverisi spawnaa merkkaamaasi alueeseen: 1 piste
Räjähteen asentaminen: 1 piste
Kohteen tuhoutuminen: 1 piste
Räjähteen purku: 1 piste
Botin tekemä tappo: 1 piste
Tappo, kun puolustat kohdetta (johon vihollinen koettaa laittaa pommin): 2 pistettä
Tappo, kun puolustat zonea: 2 pistettä
Tappo, kun vihollinen on viemässä propaganda-viestiä: 2 pistettä
Propaganda-viestin toimitus perille: 3 pistettä
Tehtävän voitto: 3 pistettä
Palkkamurha, kohteen tappo: 4 pistettä
Palkkamurha, hengissä selviäminen: 5 pistettä

Koko pelin voitto (Aina 7 kierrosta): Kerroin 1,5 omiin pisteisiin

Joukkuetoverin haavoittaminen: -1
Itsemurha: -1
Joukkuetoverin tappo: -3

Muuta yleistä:

Jos haavoitat vihollista/otat osumaa, niin energiamittari ei nouse takaisin kuin n. 60 prosenttiin maksimista, ellet käytä boost-pilleriä tai kerää ensiapulaukkua.

Nappi pohjassa joidenkin aseiden hajonta on niin karmea, että kannattaa aina ampua pieniä bursteja, mieluiten vain pari kutia kerrallaan mahdollisimman nopeina sarjoina. Alle viiden metrin matkoilla ei niin väliä, mutta ammuksia säästyy silloinkin pienillä bursteilla.

Kannattaa hypätä korkealta alas, jos se nopeuttaa etenemistä. Arviolta noin viiden metrin pudotus ei vahingoita kuin kärpäsen puraisun verran ja tähän mennessä korkein testattu pudotus (arviolta n. 10 metriä) vie vain n. 20% koko mittarista.

Juosta voit n. 10 sekuntia putkeen, kuntomittari latautuu täyteen parissa sekunnissa.

Melee-iskut, voit lyödä nopeassa tahdissa monta kertaa putkeen jos et saa vihua hengiltä heti ensimmäisellä iskulla. Rämpytät vain nopeasti iskunäppäintä.

Maahan kaatunut vihollinen kuolee vasta 10 sekunnin kuluttua, joten kannattaa aika usein viimeistellä hänet, ennen kuin lääkintämies herättää etenkin Palkkamurha-tehtävässä jos pääset ampumaan kohdetta.

Jos olet kohde Palkkamurha-tehtävässä, niin kannattaa etsiä paikka jossa voit tukkia oviaukon botilla (mikäli käytössä), sellainen hidastaa merkittävästi jos kenelläkään ei ole sinkoa mukana. Huomaa, että jos olet vihreän alueen ulkopuolella, niin aika ei kulu eteenpäin (siis se aika joka sinun tulee selvitä hengissä).

Varo botteja, sellainen räjähtää tuhoutuessaan! Kuolet saman tien jos olet vieressä. Tynnyrien kanssa sama juttu, hyödyllisiä apuvälineitä vihollista vastaan.

Kranaatit, vaikea heittää kapeisiin väleihin, kimpoavat usein takaisin. Varsinkin jos heität alhaalta ylöspäin. jos lämmität kranua ensin ja sitten kimpoaa takaisin myöhäistä juosta. Eivät ole kovin tehokkaita, ellet osu aivan viereen. Putoavat tikkana alas jos heität korkeassa kaaressa tai liian korkealta. Räjähtävät nopeasti, arviolta noin 3-4 sekunnissa.

M4 Revolver, puolta pienempi lipas (6) kuin peruspistoolissa, mutta huomattavasti tehokkaampi. Vihun saa hengiltä kahdella kudilla jos osut ylävartaloon. Tulinopeus puolta pienempi, 2 laukausta sekunnissa. Peruspistoolilla nopeus on 4 kutia/sek. Hieman parempi tähtäin mahdollistaa päälaukaukset helpommin kuin peruspistoolilla.

C4, erinomainen taktinen ase Everstille jos pääset hiipimään vihollisen sekaan valeasussa ja heittelemään näitä vaikeasti havaittavia paketteja maahan, seiniin tai kattoon. Aktivoituvat kolmessa sekunnissa plänttäyshetkestä, näkyvät maassa pieninä, vilkkuvina pisteinä. Räjähtävät, kun niiden yli kävellään ja voit n. 10 sekunnin kuluttua kylvää uuden, kun edellinen on pamahtanut. Maksimi kentällä = 3kpl. Eivät tapa vihollista ihan aina, kaksi C4:ää vierekkäin tekee sen varmasti. Kaikki kylvämäsi C4:t katoavat pelikentältä jos kuolet.

Edit: Lihavointeja
Edit2: Tarkennettu valeasua ja C4:sta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom