Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite eiköhän se ero tule siitä että konsolit ovat standardoituja alustoja joihin ei tarvitse ostaa lisäpalikoita että seuraavana vuonna ilmestyvät pelit toimisivat täydellisesti.

Aivan totta. Tuo kai se ainoa ero on. Itse kuitenkin pidän enemmän siitä, että peli pistetään vaan sisään ja homma toimii ja se tekee minulle sen konsoli-fiiliksen.

Muuten kenelläkään varmuutta Scatterin ilmoittamalle mahdollisuudelle valita asentaako sen GTA4:n vai ei?? Kaikissa arvoisteluissa kun on taidettu vertailtu vain kovolle asennettua GTA4:sta.

Tietenkin tämä voisi aiheuttaa pahimmillaan lataustaukoja, mutta kun nykyinen pelaaja itkee jo 10 sekunnin latauksista niin aletaan niitä suuria asennuksia tekemään oikeastaan ihan turhaan.

Jos peli on hyvä, lataustaukoja ei pelaaja itke (Ellei sitten ole pilattu nykyajan turhuuksilla).

Remember Amiga UFO Enemy Unknow, tietokoneen vuoro vie pahimmillaan 30 Min ja silti peliä pelattiin. :eek::eek:

Aivan totta. Tuo kai se ainoa ero on. Itse kuitenkin pidän enemmän siitä, että peli pistetään vaan sisään ja homma toimii ja se tekee minulle sen konsoli-fiiliksen..

No eipä se ekalla kerralla asennus paljoa itseä ole haitannut. Ainoastaan siihen vaan piti tottua. Vanhana PC jääränä se ei ollut niin ikävää. Tosin siirtyminen Amigalta PClle ja asennuksiin, aikanaan hirvitti.

Jaa. Tarkoitus oli kuitenkin tuolla tekstillä antaa tukea sille väittämälle että kiintolevystä ja blu-raysta on oikeasti hyötyä, vaikka moni täällä ei niiden hyötyyn ole uskonut fanipoikaisuudessaan. Pelkkä maalaisjärki luulisi ihmiselle kertovan sen tosiasian että kiintolevyn avulla pelistä voidaan saada parempi, eikä BD:n tarjoama lisätilakaan varmaan pahaa tee. Vai mitä Hinin?

Kiitos kuitenkin kun haukuit minua idiootiksi. Osoitit sillä hyvin oman henkisen ikäsi.

Ai sen takiakos sitten pitää haukkua toista konsolia, koska BD ja kiintolevy on hyvä ratkaisu? Erikoinen ajattelumalli sinulla. Eiköhän tuo ole kuule ihan omaa vikaasi jos idiootin maineen saat, ei kunnia kuulu minulle... :D Kuten sanottua, en ole BD:ä vastaan, minusta loistava ominaisuus.. Harmittaa sinänsä että kovomahdollisuus on ryssitty MS toimesta. :)

Aivan totta. Tuo kai se ainoa ero on. Itse kuitenkin pidän enemmän siitä, että peli pistetään vaan sisään ja homma toimii ja se tekee minulle sen konsoli-fiiliksen.

Muuten kenelläkään varmuutta Scatterin ilmoittamalle mahdollisuudelle valita asentaako sen GTA4:n vai ei?? Kaikissa arvoisteluissa kun on taidettu vertailtu vain kovolle asennettua GTA4:sta.

Jos hetkellinen installointi helpottaa pelintekijöiden urakkaa, niin rehellisesti ei vähempää voisi kiinnostaa jos herra Weldolla menee konsolifiilis. Jeesus sentään mitä narinaa aivan totaalisen minimaalisesta asiasta. Ikinä en ole pelannut PCllä enkä ole alottamassa, mutta sen takia että Oblivion pukkasi tavaraa kovolle niin ei se konsolifiilis siitä kyllä millään tapaa kärsi. Eikä haittaisi myöskään jos saman mahdollisuuden tarjoavat Boksille tulevaisuudessa. Varsinkin jos se hiljentäisi levyn lukemisesta aiheutuvaa järkyttävää hurinaa.

Jos hetkellinen installointi helpottaa pelintekijöiden urakkaa, niin rehellisesti ei vähempää voisi kiinnostaa jos herra Weldolla menee konsolifiilis. Jeesus sentään mitä narinaa aivan totaalisen minimaalisesta asiasta. Ikinä en ole pelannut PCllä enkä ole alottamassa, mutta sen takia että Oblivion pukkasi tavaraa kovolle niin ei se konsolifiilis siitä kyllä millään tapaa kärsi. Eikä haittaisi myöskään jos saman mahdollisuuden tarjoavat Boksille tulevaisuudessa. Varsinkin jos se hiljentäisi levyn lukemisesta aiheutuvaa järkyttävää hurinaa.

Niinpä niin. :) Yhdyn edelliseen puhujaan. :D

Ai sen takiakos sitten pitää haukkua toista konsolia, koska BD ja kiintolevy on hyvä ratkaisu? Erikoinen ajattelumalli sinulla. Eiköhän tuo ole kuule ihan omaa vikaasi jos idiootin maineen saat, ei kunnia kuulu minulle... :D Kuten sanottua, en ole BD:ä vastaan, minusta loistava ominaisuus.. Harmittaa sinänsä että kovomahdollisuus on ryssitty MS toimesta. :)

Haukuin toista konsolia? Kerroin että GTA4 on jossain määrin paremmin toteutettu PS3:lla ja että X0:an dvd-asema pitää mekkalaa. Anteeksi siis jos totesin faktat ja otit niistä niin kovin henkilökohtaisesti nokkiisi että sinun piti ruveta haukkumaan minua HENKILÖNÄ. Mutta ymmärrän että totuus joskus ottaa koville, jos fanittaa konsoliaan niin kovin.

en kyllä itekkään ymmärrä miten nää jaksaa valittaa jostain muutaman minuutin asennuksesta...:confused: voi hellanlettas jos elämä on kiinni siitä... kyllä konsolipelaaminen on vielä siltikkin kaukana hikisestä pc pelaamisesta... jos tuolla asentamisella saa latausaikoja lyhennettyy ni hyvähän se vaan on.. vaikka ei ne latausajatkaan niin hirvee asia oo... kovalevyhän on kait sitä varten että sitä käytettäs? uh

Haukuin toista konsolia? Kerroin että GTA4 on jossain määrin paremmin toteutettu PS3:lla ja että X0:an dvd-asema pitää mekkalaa. Anteeksi siis jos totesin faktat ja otit niistä niin kovin henkilökohtaisesti nokkiisi että sinun piti ruveta haukkumaan minua HENKILÖNÄ. Mutta ymmärrän että totuus joskus ottaa koville, jos fanittaa konsoliaan niin kovin.

Ai sinäkö jo omistat sen pelit ja kummatkin konsolit, jotta voit tasapuolisesti arvostella niitä? :D Hiukan objektiivisuutta, lapsokainen. Pakkohan jonkun on järkeä puhua sinulle, vaikka tuskin se mitään auttaa, kun mietit vain muna kovana PS3:n ominaisuuksia ja muutoin keskityt haukkumaan toista alustaa/alustoja kun se "niiq on on nii huono ja menee rikki ja asema ääntää.." Ja kukahan se on fanipoika. Kuten jo sanoin, perusteeton haukkuminen on lapsellista ja idioottimaista. Ja ei ole minun vikani, että leimaat itseäsi. :)

Aiemmin muuten totesin, että minulla ei ole mitään PS3:sta vastaan ja pidän sitä jopa varteenotettavana vaihtoehtona, jopa itselleni. En ole alusta-rasisti kuten sinä. :)

Kerroit surkeasti suomennetun oman kertomuksesi selvästi värittäen todellista eroa.

Alkuperäinen tekstisi:
"GN360 myönti että PS3 versio GTA4:stä on parempi graafisesti ja muutenkin. PS3 version latausaikoja ei ole tai niitä on vähän --> X0:ssa ne ovat jopa yli 30 sekkaa. X0 versiossa on PALJON pop-uppeja PS3 versiossa ne loistaa poissa olollaan ja PS3 versiossa on parempi anti-aliasing."

"The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. "

Ei tarkoita lausetta XO:n versiossa on PALJON pop-uppeja PS3 versiossa ne loistaa poissa olollaan. Vaan PS3:n versiossa on vähemmän pop-uppeja ja pelatessa XO:n versiota niitä ei ole häiritsevän paljon.

"Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often."

Ei tarkoita lausetta: PS3 version latausaikoja ei ole tai niitä on vähän --> XO:ssa ne ovat jopa yli 30 sekkaa. Vaan: Lataukset ovat PS3:n versiossa nopeammat, mutta XO:n versiossa ne ovat harvoin 30 sekunttia ja niitä tapahtuu vain harvoin. Itse peliä pelanneena en ole saanut laskettua 30 sekunttia suunnon t3:sta missään vaiheessa. Reippaasti alle 30 sekunttia. Ja mitä ilmeisimmin molemmissa versioissa on lataustaukoja.

XO:n asema ei omaan korvaani kuulu peliäänien takia oli sitten kajarit+vahvari tai kuulokkeet käytössä. Ja jos joku saa valittaa siitä niin minä varmaankin saan oikeuden valittaa asennuksista.

Niin Weldo mitä minun mainitsemissani pointeissa oli väärin? Boxilla pidemmät latausajat, anti-aliasing huonompi, pop-uppeja boxilla enemmän ja dvd-asema pitää mekkalaa jos ei pidä kuulosuojaimia(kuulokkeita) :D Ainut mikä tuossa on kenties väärin on tämä, että sanoin PS3 versiossa pop-upit loistaa poissa olollaan. Okei todennäköisesti niitä on siinäkin versiossa mutta ei läheskään niin paljon kuin X0:lla tai niin ainakin tuosta jutusta saa selville. Ja toisekseen tämä oli XBOX360 arvostelu ko. pelistä joten tarkempaa PS3 tietoa meillä ei ign:ltä ole. Edit. jaha hetkinen tuo olikin yhdistetty PS3 ja X0 arvostelu ign:llä. Noh eipä noilla eroilla kuitenkaan ole niin suurta eroa että kannattaisi vaihtaa toiseen konsoliin jos omistaa esim. X0:llan jo nyt mutta ei PS3:a.

Kerro toki mikä tuossa on toisen konsolin haukkumista? Ja vaikka joku kokee faktat haukkumiseksi, niin miten se oikeuttaa Hinin haukkumaan minua idiootiksi?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tää ketju on kyllä parasta huumoria ikinä :D, ei voi kun nauraa. Ja ohan tää vähä surullistakin.
Mutta sori offtopikista.

Niin Weldo mitä minun mainitsemissani pointeissa oli väärin? Boxilla pidemmät latausajat, anti-aliasing huonompi, pop-uppeja boxilla enemmän ja dvd-asema pitää mekkalaa jos ei pidä kuulosuojaimia(kuulokkeita) :D Ainut mikä tuossa on kenties väärin on tämä, että sanoin PS3 versiossa pop-upit loistaa poissa olollaan. Okei todennäköisesti niitä on siinäkin versiossa mutta ei läheskään niin paljon kuin X0:lla tai niin ainakin tuosta jutusta saa selville. Ja toisekseen tämä oli XBOX360 arvostelu ko. pelistä joten tarkempaa PS3 tietoa meillä ei ign:ltä ole. Edit. jaha hetkinen tuo olikin yhdistetty PS3 ja X0 arvostelu ign:llä. Noh eipä noilla eroilla kuitenkaan ole niin suurta eroa että kannattaisi vaihtaa toiseen konsoliin jos omistaa esim. X0:llan jo nyt mutta ei PS3:a.

Kerro toki mikä tuossa on toisen konsolin haukkumista? Ja vaikka joku kokee faktat haukkumiseksi, niin miten se oikeuttaa Hinin haukkumaan minua idiootiksi?

Siis en hyväksy toisten ihmisten haukkumista missään vaiheessa. Oma tekstini on vain osoitettu sinulle ei hinin puheiden jatkoksi. Mutta kyllä tuo sinun suomennus oman edun nimissä on provoa, tosin se ei oikeuta haukkumisiin.

Itse voin sen kertoa, että missään vaiheessa ei mitkään pop-upit tai lataustauot ole yhtään häiritseviä kun vertaa siihen tosiasiaan, että peli tulee suoraan DVD:ltä. Olisiko esim. pelin tallennus kovolle parantanut peliä? Kyllä, nuokin olisi saatu varmaan sitten tasoihin. IGN tekee asiasta hieman liian ison, sillä noita ei sentään tapahdu koko aikaa, peliä tietenkin joutuu tallentamaan kun vie autoa jonnekin varastoon etc. mutta se on varmasti PS3:n versiossa mukana.

Typerintä koko tuossa IGN jutussa on, että versioille EI ole tehty omaa arvostelua jolloin tulisi nyt kaikille selville ne erot vähän kätevämmin. Itse lisäksi näen, että ilman kovotallennusta PS3:n versio olisi identtinen XO:n version kanssa enkä pidä siitä, että PS3:n ja XO:n versioita verrataan suoraan keskenään tuosta kovosta saatavan hyödyn takia. Yhtä realistista verrata Ladaa Ferrariin.

EDIT: Itseäni kyllästyttää lukea ps-poikien lähes jokaisesta viestistä: XO asema on äänekäs tai RRoD. Mutta kyllä siellä PS3:nkin puolella on ongelmia, mutta niitä ei saa sanoa kun heti ollaan sanomassa valittajaksi.

Itse lisäksi näen, että ilman kovotallennusta PS3:n versio olisi identtinen XO:n version kanssa enkä pidä siitä, että PS3:n ja XO:n versioita verrataan suoraan keskenään tuosta kovosta saatavan hyödyn takia. Yhtä realistista verrata Ladaa Ferrariin.

Eihän syillä tai potentiaalilla ole mitään väliä, vaan sillä miten homma pelissä toimii.

EDIT: Pitäisi tsekata minne kirjoittelee. Toisaalla kirjoitetaan itse pelistä ja toisaalla mitä se kertoo koneesta. :p

Joo en kyllä tajua tuota Weldon ainaista vinkumista, että miten se konsolifiilis häviää kun siellä pitää vähän jotain asentaa. Ei voi kun sanoa vaan, että voi voi. Itselle se suurin ja tärkein ero tulee siiinä, että kun ostat pelin KONSOLILLE niin voit myös olla samalla varma, että se siinä toimii ja toimii parhaalla mahdollisella tavalla. PC:llä kun ostat pelin niin siinä voi mennä sata eri asiaa vituilleen, kun koneessa on miljoona osaa joista se koko homma voi olla kiinni. Jos ostat nyt esim. jonkun Far Cry 2:en PC:lle niin voit samalla ostaa uuden koneen.

En kyllä tajua miten jotkut ovat tuosta Paolon kommentista vääntäneet negatiivisen homman... tuntuu, että osa haluaa sotia vain sotimisen vuoksi ja ihan sama mitä kaveri sanoo, vastaan pitää sanoa.

Joo en kyllä tajua tuota Weldon ainaista vinkumista, että miten se konsolifiilis häviää kun siellä pitää vähän jotain asentaa. Ei voi kun sanoa vaan, että voi voi.

Sinun postauksia toisesta ketjusta:
"30 sekuntia pidemmät lataukset paikoitellen . Aaah, mielelläni asennan. Vaikka Paolo kerkeekin varastamaan pari autoa jo samaan aikana, kun minä asennan niin samaan aikana kun Paolo lataa niin meikä menee ohi :P
Tuossa justintv:ssä on jo näkynyt pari aika järkyttävän pitkää latausta, kun olen kattellut pari kertaa."

JOS sinulle ongelmia tuottaa lataustauot niin minulle ensiasennus joka kestää pitempään. Lataustauot on myös PS3:n versiossa+pop upit. On ne lataustauot ihan JÄRKYTTÄVÄN pitkiä.
Ei voi kun sanoa vaan, että voi voi.

EDIT: Ei kannata valittaa vinkumisesta kun itse vinkuu.

Komediastahan tämä menee : D jatka weldo vaan samaa tahtia, huvittavaa luettavaa tosiaan.

Sinun postauksia toisesta ketjusta:
"30 sekuntia pidemmät lataukset paikoitellen . Aaah, mielelläni asennan. Vaikka Paolo kerkeekin varastamaan pari autoa jo samaan aikana, kun minä asennan niin samaan aikana kun Paolo lataa niin meikä menee ohi :P
Tuossa justintv:ssä on jo näkynyt pari aika järkyttävän pitkää latausta, kun olen kattellut pari kertaa."

JOS sinulle ongelmia tuottaa lataustauot niin minulle ensiasennus joka kestää pitempään. Lataustauot on myös PS3:n versiossa+pop upit. On ne lataustauot ihan JÄRKYTTÄVÄN pitkiä.
Ei voi kun sanoa vaan, että voi voi.

EDIT: Ei kannata valittaa vinkumisesta kun itse vinkuu.

Mitä mä vinguin? Totesin vaan, että katselin tuota justintv:tä ja herra itsekkin sanoi, kun peli latasi, että "wow, this must be the longest loading time in this game". Mutta kuten sanottu, tuskin noita latauksia nyt kovin montaa tulee pelissä ja tuskin ne ketään häiritsee, on sitä VC:ssä ja SA:ssakin kestetty. Mutta jos on mahdollisuus saada ne pois, niin ilman muuta sen käytän. Järkyttävän pitkä latausaika... nojoo ehkä hieman ylimitoitettu tuo kommentti :D

Tuo Paolo juttu nyt on vaan pieni läppä, kun jossaan vaiheessa tuli juttua täällä, että samaan aikaa, kun itse asennan peliä niin Paolo on jo varastamassa autoja :p. En minä täällä veren maku suussa sodi, lähinnä pilke silmäkulmassa, toisten asenteesta taas en olisi niin varma.

Kyllä ne kaverit vaan saa hehkeää vääntöä aikaan GTA IV-julkaisun PS3:n ja XO:n eroista, vaikkei mitään dramaattista olisikaan tarjolla. :)

IGNin arvostelusta kävi selkeästi ilmi, että Playstation 3 -versio on visuaaliselta ilmeeltään, suorituskyvyltään ja latausajoiltaan Xbox 360 -versiota parempi, muttei isoilla marginaaleilla:

"The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud."

Tämä lause on se tärkein, eli erot ovat pieniä + molemmat GTA IV -versiot ovat toimivia ja takaavat nautinnollisen pelikokemuksen alustasta riippumatta. Tämänhän se pelaajille tärkein asia pitäisi olla. Toki PS3-painoksen pienestä paremmuudesta XO-version yli voi ja saakin mehutella, mutta järkeä tuohonkin. Kyse ei ole aivan niin massiivisista eroista kuin mitä muutamien kommentoijien paatostelusta on voinut havaita.

GTA IV on tulossa täälläpäin boksille ja itselle riittää, että peli on saatu ylipäätään onnistuneesti kasattua ja pyörimään suht hyvin. Ja plegepuolelle suo ihan mielellään pienen lisähyveellisuuden suorassa vertailussa. Ei tuo keltään pois ole. :)

PS. Pidetäänhän sitten keskustelut jatkossa fiksuuden rajoissa, jookosta. Yksi jäsen jouduttiin hyllyttämään joksikin aikaa henkilökohtaisuuksien vuoksi.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom