Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Unchartedin räiskinnässähän on aika paljonkin syvyyttä, koska lähitaistelu on huomattavasti monipuolisempaa kuin lähes missään räiskinnässä, pelissä voi käyttää suojaa monella tapaa (roikkua jne.), pelissä voi käyttää run&gunia joka on toteutettu todella viihdyttävästi (tällaistakaan ei räiskinnöissä ole, Jakissa ja MGO:ssä ehkä, mutta ei paljoa muissa) ja lisäksi on se perusammuskelu suojan takaa. Näitä kun sekoittelee, välillä hiiviskelee, tietyssä tilanteessa käyttää run&gunia ja loput tiputtaa hedareilla tai pieksemällä, niin taistelu on todella hauskaa ja sillä saa vaihdeltua pelaamista paljon. Run&gun on helvetin hienoa pitkälti pelin animaatioiden ansiosta ja kun vaikeusaste on tarpeeksi kova, ei täysi autoaim ole liiaksi helpottava. Erityisesti crushingilla run&gun syöksyt on todella adrenaliinia nostattavia, kun se pari osumaa jo tappaa pelaajan. Muutenkin taistelun "flow" on vaan jotenki niin mahtava ja aika iso kunnia tästä menee animaatioille.