Ei millään tavalla juonellisesti. Mutta ei myöskään se, että Fallout 2:ssa pystyi myymään itseään, harrastamaan suojaamatonta seksiä, sekaantumaan eläimiin, tappamaan kenet halusi (melkein) ja sitä rataa. Jokainen seikka, joka loi uskottavuutta siitä millainen ja miten sairas maailma oikeasti voisi totaalisen ydinsodan jälkeen olla. Juoni oli minulle Fallout 3:ssa sivuseikka - se on *roolipeli*. Se on myös edelleen ainoa digitaalisessa muodossa oleva roolipeli, jossa minun näkemykseni mukaan voi edes näennäisesti pelata roolia kynä-paperi -versioihin verrattuna.
Mutta tuo on sivuseikkaa, sillä minua nyt lähinnä otti pannuun tuollainen suosittelu "pään tutkimiseen". Se on sekä loukkaavaa, että kornia. Se on ihan eri asia sanoa, että "minä en kaipaa siihen peliin tuollaista ominaisuutta" mikä on täysin OK - kun sanoa se niin että "hei tutkituttakaa nyt se päänne sairaat paskiaiset". Jos halutaan niin päästään kyllä saivartelemaan aina sinne asti, pitäisikö kaikki videopelit aina ällösöpöpelejä myöten kieltää - mukaanlukien lasten piirretyt, sarjakuvat ja saman tien koko TV koska sielläkin näytetään jotain sodan runnomia lapsia jne. Kuka täysjärkinen niitä haluaa TV:stä katsoa kun muutenkin on tää yhteiskunta ihan yhtä paskaa vain täynnä?