Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]
Creditsit kiteyttää hyvin tän kokonaisuuden, tässä kun ruudulla pyörii tekijätiimin valokuvia, niin niitäkään ei riitä koko lopputekstien ajaksi, vaan samoja kuvia saa katsella uudelleen. (Nyt jo kolmas kierros menossa.)
Tehtäviä on kovin vähän, pelin läpipelaa aikalailla pikaisesti, tehtävissä ei kauheasti ole sovellettavaa tai kikkailtavaa, jota tämän kaltaiselta peliltä odottaisi. Vihollishyökkäysten hidastus siltoja räjäyttelemällä, erilaisia motituksia tai muuta hupailua ei ole (jota pelaaja siis voisi soveltaa tehtävän tueksi). Hiippailutehtävät ovat ihan mukavaa vaihtelua. Ajoneuvojen käyttö on varsin vähäistä koko yksinpelin ajan.
Todelliset turhautumiset: Lentäjien pelastus yhdessä tehtävässä, peli autosavetti kun toinen oli jo kuollut, toinen (ja minun ryhmäni) kovassa tulituksessa talossa, takaovesta olisi päässyt vapauteen ja auto oli etuovella. Komennoilla ryhmä ei suostunut tulemaan perässä takaovelle, ampumiskieltoa eivät noudattaneet ja pilotti halusi jatkuvasti juosta ovesta ulos suoraan kuolemaan. Myös pakomatkalla hänellä oli joku pakottava tarve jäädä tappelemaan vihollista vastaan kun vihdoin pääsin tönöstä ulos, vihulainen juoksi kiinni ja ampui, Mission failed.
Toinen bugaus iski yhdessä tehtävässä joka päätti autosavettaa kun tehtävä oli epäonnistunut, en tässä vaiheessa asiaa tajunnut ja sitten kun suoritin sen hetkisen operaation loppuun niin tulikin vain Mission Failed, olin hieman ihmeissäni, kun olin läpäisevinäni tehtävän ja toistuvasti fail. Restart mission, niin rupes onnistumaan.
Tusinatuote imo, ei mikään pelihyllyn kulmakivi, saati vuosi(a) aktiivipeluussa kestävä klassikko. Nettipelissä on naurettavan vähän karttoja, eikä muutenkaan häävisti peluuarvoa. Co-oppina tehtävissä ei ole mitään jälleenpeluuarvoa.
Avaudutaan nyt vielä nettipelistäkin: Äsken yritin frendilistaan lisäillä, ei vörki, yritin päästä listasta pois, pari minuuttia sai ympyrää naputella ja sitten suvaitsi palata nettivalikkoon. Onlineen pääseminen on ylipäätään tuskaista, pelit ovat ihan naurettavia (äsken napsuteltiin 50-3 voitto ampumalla pellolle spawnaavia tekoälyjä snipuilla), pelien alkaminen on tiukassa, usein ne katkeilevat kesken. Karttojen vähyydestä ei voi liikaa avautua.