Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]
Tämän päivän fiiliksiä parin nettipelin jälkeen (luojan kiitos oli muuta tekemistä kuin yrittää hakata rahojaan ulos tästä):
Ukot eivät perhana kuole välillä millään, konekivääri on hyödyttömin mutka jota maa päällään kantaa, ilmeisesti se on haluttu tuoda peliin suppressive fire aseeksi jolla ei ole tarkoituskaan tappaa ketään. On kuitenkin huvittavaa vetää "simulaattorissa" lipasta toisensa perään ukkoihin (ja joo, se osumista indikoiva markkeri välkkyy ku strobo reiveissä). Lähitaisteluun ja nopeisiin tilanteisiin peli ei tahdo taipua ollenkaan. Kranaatinheitin, tai "nuubituubi", on myös varsin satunnainen osumiseltaan. Snipu on pääosin ainoa ase jolla tekee yhtään mitään, eikä näitäkään kaikissa pelimuodoissa löydy molemmista joukkueista.
Välillä aseen vaihto aiheuttaa bugin ohjaukseen tai tähtäykseen, eli tatin liikuttaminen ei tee mitään.
Välillä kun hahmo on munat turpeessa ja painaa miehen ylös, ei tapahdu mitään, painaa uudelleen niin ukko nousee ja menee takaisin maihin. Erityisesti nopeissa lähtilanteissa tämä infernaalinen tahmeus todella syö pientä ihmistä. Myös samanlaisia tahmauskohtauksia ilmenee aseiden vaihdoissa ja monissa muissa toimenpiteissä.
Siinä yöllisessä sumukentässä kaksi kertaa eri kohdissa sumu hävisi kokonaan ja maasto muuttui valoisaksi, heti kun hahmoa hieman liikautti niin ympäristö palautui normaaliksi. Vihollisten havainnointi oli varsin helppoa. Tämä pahin näistä pelin "hukkumisbugeista".
Spawnaus on juuri kuten em. videossakin mainittiin. Joko hevonkukun kauas, josta tienaa itselleen reippaan happihyppelyn, tai sitten suoraan tulitaisteluun luotien tielle. Annihilationit ovat poikkeuksetta menneet siihen että toinen tiimi ampuu paremmista asemista toista keskelle peltoa spawnaavaa porukkaa. Ja mitä tulee yleiseen reippailuun, niin FarCryn maisemissa oli enemmän fiilistä ja siellä oli kivempi sentäs reippailla. Tässä se on todella tylsää koska mitään nähtävää ei missään ole.
Tekoölyt osaavat kyllä ampua sakeankin sumun ja savun läpi, vaikka itse en näkisi kahta askelta pidemmälle.
Videossa puppua oli kyllä tuo hekon lentäminen, kaikista pelin heikkouksista kontrolleissa, tämä kapine on poikkeuksellisen sulava ja looginen hallita. On kuin eri peliä pelaisi kun sen puikkoihin pääsee, kivaa on! Onneksi autoja ajamalla palaa sekä teoreettisesti, että kirjaimellisesti, maan pinnalle.
(Trofyhuorille tiedoksi: helpon platinan voi tästä hakata irti.)