Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tathalas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Sitä minäkin mietin. Yritin kaikkeni, mutta joka kerta tuli hälytys. Lopulta monen "load last checkpointin" jälkeen päätin vaan rynniä tehtävän läpi, kun ei näemmä mikään auttanut. Kokeile vaan, ei niitä vihuja siinä niin kauheesti periaatteessa oo.

Itse selvisin ilman hälytystä kun pudotin ensin ympäristöstä vartijat sitten leikkasin keskeltä sisään asemalle ja napsin sieltä muutamat vihulaiset, mutta tosiaan tuli varmaan 10x latailtua :) ja tosiaan tehtävän läpäiseminen ei vaadi että aseman saa vallattua ilman hälytystä...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Karmeaa luettavaa nää kommentit joilla peliä on lytätty.. Tänään aamulla kolahti tekele postiluukusta ja kohta on tarkoitus katsoa mikä tämä peli on miehiään. Kieltämättä kommenttien perusteella odotukset putosivat lähelle nollaa joten haluaisinkin sokeasti uskoa Hezekielin positiiviseen arvioon pelistä. :D

Sori että tässä vistissä nyt ei ollut mitään oikeaa infoa tarjolla. :P
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Karmeaa luettavaa nää kommentit joilla peliä on lytätty.. Tänään aamulla kolahti tekele postiluukusta ja kohta on tarkoitus katsoa mikä tämä peli on miehiään. Kieltämättä kommenttien perusteella odotukset putosivat lähelle nollaa joten haluaisinkin sokeasti uskoa Hezekielin positiiviseen arvioon pelistä. :D

Sori että tässä vistissä nyt ei ollut mitään oikeaa infoa tarjolla. :P

Todellakin, ihmettelin itsekkin suuresti muutamaa kommenttia sekä arvostelua, tuntui että ovatko pelanneet peliä ollenkaan sen verran erosi omat mielipiteet. Bugeja ei ole tullut vastaan mitenkään erityisen paljon ainakaan sellaisia jotka olisivat peli-iloa latistaneet. Toisaalta peli voi olla monelle konsolipelaajalle hieman liian hc, vaatii tavallista enemmän opettelua ja malttia mutta kunhan peliin pääsee kunnolla sisään, niin ei malta lopettaa pelaamista. Kampanjaa pelatessa tuntuu että joka missionin jälkeen peli tuntuu paremmalta ja co-oppina peli on varmasti oikea timantti. Omalla arvosteluasteikolla peli sijottuisi jonnekkin 9+/10. Täytyy kyllä myöntää, että himoitsen realistisia räiskintöjä kuin mehiläinen hunajaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Itsellekin maistui. Vaikea on alkuun, mutta muuten tuntuu tosi paljon ARMAlta ja wanhalta OP Flashpointilta. Saatanan ruma tuo on, muttei se minua retroharrastajaa haittaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Eihän tää nyt huono peli oo, mut liikaa tommosia ärsyttävyyksiä. Vihu menee puun taakse piiloon ja näkyy sieltä ainakin puoliksi = siihen ei voi osua (myös ohut kaapeli aiheuttaa kuolemattomuuden). Vihu kaatuu maahan ja medic tulee auttamaan = medicciä pystyy kyllä ampumaan, mutta sitä ei, jota se parantaa (ja vaikka ei parantais, niin ei sitä maassa olevaa pysty ampumaan kuin menemällä ihan lähelle). Oot puoliksi suojassa ja yrität ampua = näkymätön seinä kerää kaikki luodit.

+ sit kaikki muut, jota täällä on mainittu.

Pohjimmiltaan hyvä peli ja päivityksellä, jossa edes nuo ongelmat korjattaisiin, niin olisin erittäin tyytyväinen.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Eihän tää nyt huono peli oo, mut liikaa tommosia ärsyttävyyksiä. Vihu menee puun taakse piiloon ja näkyy sieltä ainakin puoliksi = siihen ei voi osua (myös ohut kaapeli aiheuttaa kuolemattomuuden). Vihu kaatuu maahan ja medic tulee auttamaan = medicciä pystyy kyllä ampumaan, mutta sitä ei, jota se parantaa (ja vaikka ei parantais, niin ei sitä maassa olevaa pysty ampumaan kuin menemällä ihan lähelle). Oot puoliksi suojassa ja yrität ampua = näkymätön seinä kerää kaikki luodit.

+ sit kaikki muut, jota täällä on mainittu.

Pohjimmiltaan hyvä peli ja päivityksellä, jossa edes nuo ongelmat korjattaisiin, niin olisin erittäin tyytyväinen.

Ihme ettei mulla oo ollu mitään vastaavia ongelmia, jos vihusta näkyy vähänkin ni siihen yleensä osuu ja maassa olevia oon tappanu yli viidestäsadasta metristä. Laittaa aseen kertatulelle ni osuu paljon paremmin ku sarjalla:) Eikä vitostehtävään mennessä oo tullu vastaan mitään bugeja, mutta kylläkin jokunen ai:n kömmähdys.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Tämän päivän fiiliksiä parin nettipelin jälkeen (luojan kiitos oli muuta tekemistä kuin yrittää hakata rahojaan ulos tästä):

Ukot eivät perhana kuole välillä millään, konekivääri on hyödyttömin mutka jota maa päällään kantaa, ilmeisesti se on haluttu tuoda peliin suppressive fire aseeksi jolla ei ole tarkoituskaan tappaa ketään. On kuitenkin huvittavaa vetää "simulaattorissa" lipasta toisensa perään ukkoihin (ja joo, se osumista indikoiva markkeri välkkyy ku strobo reiveissä). Lähitaisteluun ja nopeisiin tilanteisiin peli ei tahdo taipua ollenkaan. Kranaatinheitin, tai "nuubituubi", on myös varsin satunnainen osumiseltaan. Snipu on pääosin ainoa ase jolla tekee yhtään mitään, eikä näitäkään kaikissa pelimuodoissa löydy molemmista joukkueista.

Välillä aseen vaihto aiheuttaa bugin ohjaukseen tai tähtäykseen, eli tatin liikuttaminen ei tee mitään.

Välillä kun hahmo on munat turpeessa ja painaa miehen ylös, ei tapahdu mitään, painaa uudelleen niin ukko nousee ja menee takaisin maihin. Erityisesti nopeissa lähtilanteissa tämä infernaalinen tahmeus todella syö pientä ihmistä. Myös samanlaisia tahmauskohtauksia ilmenee aseiden vaihdoissa ja monissa muissa toimenpiteissä.

Siinä yöllisessä sumukentässä kaksi kertaa eri kohdissa sumu hävisi kokonaan ja maasto muuttui valoisaksi, heti kun hahmoa hieman liikautti niin ympäristö palautui normaaliksi. Vihollisten havainnointi oli varsin helppoa. Tämä pahin näistä pelin "hukkumisbugeista".

Spawnaus on juuri kuten em. videossakin mainittiin. Joko hevonkukun kauas, josta tienaa itselleen reippaan happihyppelyn, tai sitten suoraan tulitaisteluun luotien tielle. Annihilationit ovat poikkeuksetta menneet siihen että toinen tiimi ampuu paremmista asemista toista keskelle peltoa spawnaavaa porukkaa. Ja mitä tulee yleiseen reippailuun, niin FarCryn maisemissa oli enemmän fiilistä ja siellä oli kivempi sentäs reippailla. Tässä se on todella tylsää koska mitään nähtävää ei missään ole.

Tekoölyt osaavat kyllä ampua sakeankin sumun ja savun läpi, vaikka itse en näkisi kahta askelta pidemmälle.

Videossa puppua oli kyllä tuo hekon lentäminen, kaikista pelin heikkouksista kontrolleissa, tämä kapine on poikkeuksellisen sulava ja looginen hallita. On kuin eri peliä pelaisi kun sen puikkoihin pääsee, kivaa on! Onneksi autoja ajamalla palaa sekä teoreettisesti, että kirjaimellisesti, maan pinnalle.

(Trofyhuorille tiedoksi: helpon platinan voi tästä hakata irti.)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

No nyt tämäkin on sitten koeponnistettu.. Vain pari tehtävää takana, bugeja ei ole vielä ilmennyt. Tekoäly tietysti välillä enskailee mutta täysin siedettävissä määrin. Peliä kokeiltuani en enää yhtään ihmettele miksi se ei läheskään kaikille maistu, tämä kun ei ole mitään liipasin pohjassa juoksemista vaan tätä joutuu jo vähän pelaamaan. :D

Vielä kun peliin pääsee paremmin sisälle ja saa kaikki kontrollit ja käskytyksen selkärankaan, uskon että tämä kyllä koukuttaa.. Sikäli mikäli itselläkään kärsivällisyyttä opetteluun riittää. :p

Kyllä tämä nyt ainakin 8/10 arvoinen peli on. Nettipeliä tule kokeiltua myöhemmin, ensin vedetään kampanja läpi!
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Pari tuntia lisää pelaamista takana. En kyllä itsekään ole tuota bugia huomannut, että vihut eivät kuolisi. Tosin pelaan yksinpeliä vain tällä hetkellä.

Ja ei tosiaankan heikkohermoisten peli, mutta sitähän tällä kai haettiin? Voi sitä katkeran ihanaa makua suussa, kun on 40min tahkonnu hyvällä onnella ja yht'äkkiä lähtee henki vihun tulenavauksesta... kaikki alusta :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Siellä vietetään kansallista juhlapäevää joten , ei mitään uutta Online rintamalta tänään , Kyllä tämä peli nyt takkuaa tosi paljon :mad:.

Rukouksiini on vastattu, pääsin kuin pääsinkin Onlineen kokeilemaan Co-opia sällien kanssa ja täytyy nyt vetää muutama sana takaisin . Porukalla pelaaminen on sika siistiä ja oli juurikin sitä mitä olin toivonutkin, neljän jantterin ryhmä hiipii kukkulan takaa ja jokainen valitsee oman uhrinsa , kuuluu 4 laukausta ja vihollinen on eliminoitu .

Tälläista sen pitääkin olla, suonette vanhukselle anteeksi purkautumisen ja turhautumisen Onlineen pääsyn vaikeudesta ja bugisuudesta . Vieläkin tosin jouduin naputtelemaan kymmeniä minuutteja sinne pääsyyn mutta , toivotaan ongelmiin ratkaisua tänään kunhan lopettavat sen juhlimisen .

Yksinpelistä en saanut sellaisia kiksejä kuin moninpelistä ja alunperin tämän tuon moninpelin takia hankinkin , nautin todella paljon pelaamisesta ja odotusarvoni peliä kohtaan koheni paljon .
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Joo, itekki pääsin tänään ekaa kertaa kokeilee CO-Oppina ja kyllä se fiilis nousi huomattavan paljon enemmän kun yksinpelis. Tosin pelasin jonkun random tyypin kanssa, mutta se ei ollut onneksi niitä jenkki minä johdan ja olen paras tyyppi vaan ihan asiallinen. Vielä kun listakavereiden kans joskus pääsis kokeilee niin vois olla entistä siistimpää. Päivityksen vielä kun tekisivät, niin tästä vois tulla aika hyvä. Ei nyt sellainen mitä jaksaa jokapäivä pelata 10 tuntia putkeen, mutta aina välillä vaihtelun vuoksi pieninä annoksina CO-oppina, hyvässä seurassa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

No niin, nyt on niitä omia kokemuksia kolmen tunnin verran pelistä kerättynä. Tämän pohjalta tässä on sitä samaa hyvää tetsauksen makua kuin Ghost Recon -pelisarjassa. Ei teräspuskia, golf-nurmikkoa tai yltiökapeaa käytävää. Kontrollien kanssa oli alkuun vähän hakemista, toki sitä on vieläkin mutta nyt ollaan jo siirrytty vaiheeseen jossa niitä alkaa tulemaan tuolta takaraivosta. Voidaan siis siirtyä jo ympäröivän maaston tähystämiseen.

Kuolo korjaa nopeasti jo normal-vaikeustasolla, siihen riittää periaatteessa yksi napakka pääosuma ja taas haetaan vauhtia edellisestä checkpointista joka voi olla yllättävänkin kaukana. AI:ta on haukuttu mutta ainakaan vielä tässä vaiheessa ei mitään selviä alokasmaisia virheitä ole heiltäkään tullut. Terävästi osaavat kertoa vihollisen sijaintia ja ampua jopa osumia, niin että pelaajasankarin ei tarvitse yksin kaikkia niittää. Tämän avustavan porukan johtaminen käy myös ihan kartta-perspektiivistä, muuten mennään vähän samaan tapaan kuin Rainbow Six:ssä. Oma tahto näiltä puuttuu. Suomalainen sotilas on tottunut käyttämään myös omaa järkeä ja vaikka komento olisi julma, pyritään olosuhteet huomioon ottaen muuten tekemään tilanne itselle ja ryhmälle mahdollisimman edulliseksi suhteessa viholliseen. Tielle komennettu porukka seisoa jäkittää keskellä ajoluiskaa, eikä ymmärrä hakeutua raviin suojaan.

Lääkintämiestä on tarvittu ja kun pitää porukan tiiviisti mukana, ei tämän veksiveijarin tarvitse kilometrien päästä laukata isäntäänsä lääkitsemään. Kehon eri alueiden saadessa osumaa, vaikuttaa tämä myös hahmon liikkumiseen rajoittavasti. Jalan nikkelöityessä, voi juoksemisen unohtaa ja tämäkös muutenkin ikävissä aikarajoitteisissa tehtävissä harmittaa. Kuoleman kolkuttaessa jo porstuassa, alkaa näkökenttä sumentua ja matka ikiuneen voi alkaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Elikkä jos saat osuman ja itse paikkailet haavat ja et sen jälkeen pysty juoksemaan niin paina
R1/RB,padista vasemmalle ja vielä padista alas jossa lukee medic.Sen jälkeen yksi fireteamin jäsen juoksee sun luo piikittämään jonka jälkeen pitäisi taas pystyä juoksemaan.

Ja tämän ohjeen oon lukenut siitä latausruudusta joka on ennen tehtävän alkua,muistaakseni.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Kolme tehtävää kampanjaa takana. Tämähän on oikea sotapeli! Nisupullan kanssa samoilla linjoilla vaikeusasteesta ja kontrolleista. Vaikeusaste on todellakin haastava. Aloitin helpoimmalla lähinnä opetellakseni komento kontrolleita ja kuolo korjaa normal vaikeusateella jo tuon tuosta. Tosin erittäin moni on johtunut nappisekoiluista, kun pitäisi ampua (R2) niin painaa R1:stä (valikko), sitten tulee hätä ja pitää mennä maihin niin selkäytimestä painaa neliötä (aseenlataus) kun pitäisi painaa L3. Lopun voi arvata... Selkäydin viat korjaantunee pelaamalla. (Naurattaa ihan kun ajattelee jotain COD:in prestige modella läpi pelannutta - voi olla selkäydin melko kankea)

Bugeista on maristu mutta ainoa mihin itse olen törmännyt oli kun laittoi tietokone kaverin ajamaan autoa ja antoi käskyn että tuohon suuntaan. Siinä mentiin kaasupohjassa talon seinään joka sattui olemaan reitillä. Mutta turvallisempaahan se on ajaa itse siviilissäkin. Toinen bugi tai enemmänkin sattuma oli kun checkpointin kohdalla heko pääsi yllättämään, teurasti joka kerta muun ryhmän 5 sekunnissa checkpointin latauksen jälkeen. Oli lisäksi vielä 50m päässä ryhmä kiinan poikia jolla saattoi olla oma osuutensa miksi kaverit olivat munat turpeessa ja hekolla helppo homma. Yksin sotakentällä tulee muuten orpo olo.

Yleisesti ryhmä toimii melko hyvin tietokoneen ohjaamaksi. Erittäin tärkeää on miten ryhmää komentaa. Pelkkä "follow me" ei todellakaan tuota parasta lopputulosta. Aina ei kannata paljastaa itseään antamalla kavereiden ampua kaikkea mikä liikkuu vaan etsiä sopiva paikka ja ajoitus ja sen jälkeen komento "tuli vapaa". Tulee pahempaa eli parempaa jälkeä. Muodostelmalla on vaikutus vihollisen havainnointi kykyyn jne.

Tehtäviä ei kampanjassa liian montaa ole mutta muistakaa avata 6 bonustehtävää tästä ketjusta löytyvillä koodeilla.

Edit: Bugeista, muistakaa että tämä on nykypäivän softa projekti. Yleinen käytäntö on laittaa viittävaille valmista myyntiin ja korjataan sitten myöhemmin. Ei ole väliä mitä ostat, windows hyvä esimerkki ohjelmisto puolelta ja digiboxit yms laitepuolelta. Maailma on myös muuttunut, nykyään käytännössä kaikilla on kovalevyllinen pelikone verkossa joka mahdollistaa päivitykset. PS2 aikaan tämä ei olisi ollut mahdollista. Codemasters on suuri pelitalo ja en kovin huolissaan ole siitä etteikö korjauksia tulisi. Melko varmasti homma laitetaan nopeasti kontoon kriittisimpien bugien osalta. Massa on myös loistava testiryhmä paljastamaan bugit joita kehittäjän porukka ei ole saanut kiinni. Jokaisella pelaajalla kuitenkin oma tapansa pelata jne. Eikä itsellä ei ole tullut vastaan vielä ainuttakaan kriittiseksi luokiteltavaa bugia joten koko keskustelu vaikuttaa myrskyltä vesilasissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Edit: Bugeista, muistakaa että tämä on nykypäivän softa projekti. Yleinen käytäntö on laittaa viittävaille valmista myyntiin ja korjataan sitten myöhemmin. Ei ole väliä mitä ostat, windows hyvä esimerkki ohjelmisto puolelta ja digiboxit yms laitepuolelta. Maailma on myös muuttunut, nykyään käytännössä kaikilla on kovalevyllinen pelikone verkossa joka mahdollistaa päivitykset. PS2 aikaan tämä ei olisi ollut mahdollista. Codemasters on suuri pelitalo ja en kovin huolissaan ole siitä etteikö korjauksia tulisi. Melko varmasti homma laitetaan nopeasti kontoon kriittisimpien bugien osalta. Massa on myös loistava testiryhmä paljastamaan bugit joita kehittäjän porukka ei ole saanut kiinni. Jokaisella pelaajalla kuitenkin oma tapansa pelata jne. Eikä itsellä ei ole tullut vastaan vielä ainuttakaan kriittiseksi luokiteltavaa bugia joten koko keskustelu vaikuttaa myrskyltä vesilasissa.

Ei se nyt ihan näinkään mene. Julkaistua softaa päivitetään kyllä, mutta tässä tapauksessa osa pahimmista ongelmista kuulostaa että ostaja saa käsiinsä betan.. Kyllä perustoiminnallisuuden pitäisi olla kunnossa jo julkaisussa.

Itse tosin törmäsin nopealla testauksella vain onlinen täydelliseen toimimattomuuteen (ok.. voi olla palvelinongelma, mutta pelaajalle tämän voisi ilmaista muutenkin kuin turhauttavalla käyttöliittymän tahmaisuudella).

Peli sinällänsä vaikuttaa varsin mainiolta, kunhan vain ongelmat saataisiin piakkoin korjattua.
 
Ylös Bottom