Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Hedu tappaa pelaajan yhdellä. Medpackia käytetään kuin asetta. Otetaan käteen ja painetaan liipaisinta.

Pelin ilme on hiukan vanhahtava. Otan tuon oikeasti täysin vapaan ja riittävän piirtoetäisyyden kyllä ilolla vastaan. Ei tätä mihinkään muuhun voi mielestäni verrata kuin Armaan ja alkuperäiseen Fläshpointiin. Tunnelma Hardcore-vaikeustasolla neljän suomalaisen kanssa co-oppia pelatessa oli ainakin minulla aivan huipussaan. Oikeastaan ostin koko pelin vain co-op mielessä.

Moninpeliä kokeilin mutta ei ole minun juttu. En jaksa perustella, liikaa asioita joista en oikein pidä. Infinity Ward 4evah.

On totta, että pelissä on paljon bugeja. Ehkä pahimpana tuo kaverilistan jumittaminen ja pelissä puheäänien pätkiminen. Tekoälyn on aika älytöntä välillä ja erilaisia pikkujuttuja sattuu silmään tuon tuostakin. Tuosta tehtävien samankaltaisuudesta en ole samaa mieltä koska minulla on enemmän kuin vasta kaksi tehtävää läpipelattuna. Tehtävät vaihtelevat kuin myös pelattavat roolit: kohteen tuhoamisesta helikopterilentäjien pelastamiseen ja rivimosurista iskuryhmän jäseneen.

Pidän tästä jo sen takia, että konsolipuolella ei vain ole mitään vastinetta tälle genrelle; simulaatiomainen näkemys first person shootterista. There is no substitute. Juhakon tavoin pidän tästä, yllättävän paljon. Sain mielestäni mitä toivoin enkä ole lainkaan pettynyt. Jotenkin asennoiduin multiplayeriin hyvin varoen enkä siis pessimistinä pettynyt.

Patchia odotellessa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Omat kokemukset ovat myös hieman ristiriitaisia, onhan pelissä bugeja joo. Itelläni ilmenee välillä sellaisia että äänet katoa, siis komentoäänet. Mutta se nyt ei niin paljon vaivaa mieltä. Kyllähän noi tekoälyukkelit välillä tykkä häröillä sitä sun tätä, mutta itse harvemmin edes komennan niitä, pärjäävät kyllä ihan viisasti myös ilman komenteluja. Paitsi yhessä tehtävässä jossa piti hiipiä hiljaa niin käskin niitten olla ampumatta jottei herättäis huomiota! Monet tuntuu kuitenkin tuomitsevan pelin jo tyyliin ekan tehtävän jälkeen, että joo ei ollut mun juttu. Pelin edetessä kuitenkin tulee vastaan erilaisia tehtäviä. Ohan ne tietenkin melkein sitä samaa että paikasta A paikkaan B yms, mutta tunnelma niissä välillä on just niin aitoa. Sekä harvemmin se puskissa kökkiminen on näin jännää, että ei tiedä mitä tapahtuu kun pään nostaa. Välillä sitä sitten päättä ramboilla, nousta puskasta ja lähtee pyssyt paukkuen kohti vihollis laumaa, takaraivossa se muistikuva että kyllähän minä eräässä toisessakin pelissä näin pärjään. Sit tuleekin yks osuma ja homma on siinä. Ensikerralla miettiikin sitten tarkemmin! Mitä grafiikkaan tulee, niin välillä maisemat näyttää kun peli olisi pari kolme vuotta vanhaa tavaraa, paikoin taas kauniilta. Savu/tuli, räjähdykset ovat saaneet todella kauniisti mallinnettu, sekä kaikki varjot yms. Varsinkin yötehtävät ovat kauniin näköisiä sekä ulkonäöltään kuin tunnelmaltaan.

Myönnän että itsekkin olen kyllä enemmän näitä ADHD räiskintä action pelien ystävä, mutta just sen takia hommasin tämän koska tiesin että tässä on turha ramboilla ja edettään hitaasti ja tarkasti. Sekä se että konsoleilla ei tämän tapaisia sotapelejä ole, nettipelistä en oikee ole mitään mieltä, tulee jotenkin mieleen KILLZONE2:sen häröilyt ym. CO-OPin takia itekki tämän hommasin muttei tällähetkellä näyttäis kaverilistalla hirveen moni olevan innoissaan kyseisestä pelistä, vaikka sitä ovatkin pelanneet.

Olin itekkin ekan/toisen tehtävän aikana että hohhoi, ja että mitä mun nyt oikeesti täs pitäis tehää. Mut sit kun pikkuhiljaa alkaa oppimaan pelin jujun niin sit alkaa vasta nauttimaan siitä. Ekasta flashpointista mulla ei ole oikestaan enää minkäänäköistä muistikuvaa kun silloin vuosia sitten taisin vähäsen kokeilla, ehkä se on ihan hyvä asia. Etten ajattele tätä peliä sillä tavalla että, no kun tää ei oo sitä aitoa Flashpointtia yms. Kyllä tätä nyt vaihteeksi pelaa, vaikkei kyseessä olekaan mikään mestariteos, välillä tunnelma on todella hyvä ja jännittävä/aito, välillä taas tulee haukoteltua. Mutta ei se mitään, ehtii niitä action hidastus John Woo Hollywood toimintaputkijuoksua pelata myöhemminkin, niistä kun tuskin tulee pulaa tulevaisuudessa!

Lopputulos on se, että kyllä tälle pelille antaa mahdollisuuden, jos vielä päivityksiä ilmenee niin pelistä voi tulla todella hyvä. Siinä vaiheessa vaan alkaa tulee markkinoille jo sen verran muita pelejä että tämä ikävä kyllä jää hyllylle. Mutta eihän sitä tiedä jos taas innostuu palaa tämän pariin, jokin siinä kuitenkin on että tätä haluaa pelata. Ainakin vielä :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Hyvältähän tuo peli vaikutti kaikinpuolin. Päivityksillä saa varmasti jatkossa lisää nautintio. Netissäkin oli ihan hauskat mätöt, mitä hetken kokeilin... Ei todellakaan tullut pettymystä!
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Mä testaan tänään ja huomenna poikain tarkemmin tuota co-oppia ja multiplayeriä poikain kanssa ja toivottavasti olen sunnuntaina viisaampi ja voisin kertoa myös jotain positiivista. Päätin nyt kuitenkin heti kärkeen heittää pientä kritiikkiä, koska laatu ja ominaisuudet ei tällä hetkellä vastaa odotuksia ja sillon kuuluu tulla kuraa niskaan! Codemaster kyllä osaa julkaista myös laadukasta softaa kuten juuri näimme mm. DIRT2 muodossa...Fläsäriä ei ainakaan laadun valossa pysty tunnistaan saman julkaisijan tuotteeksi!


Joo , siis yritettiin testata mutta yksinpeli mätöksi meni . Useampaan kertaa vielä kokeiltiin kirjautua Onlineen mutta erroria huusi koko ajan :mad: .

Yksinpelissä sitten huomasin jo tukun bugeja joista hauskin oli toisessa tehtävässä kun yritin hiippailla kaverin tuliasemaan oikealta sivustalta .

No ensinnäkin edessä tuntui olevan jumalaton rotko jossa puupinot leijuivat ilmassa, sinne puupinon viereen sitten ilmassa kävellessä, tarkkailin vasemmalle jäävää vihun asemaa joka yhtäkkiä olikin siinä pinon takana ja johan kaveri lahtas koko porukan siihen :).

Paljon pitää parantaa kuukauden aikana ettei peli mene vaihtoon MW2:sen ilmestyessä .
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Creditsit kiteyttää hyvin tän kokonaisuuden, tässä kun ruudulla pyörii tekijätiimin valokuvia, niin niitäkään ei riitä koko lopputekstien ajaksi, vaan samoja kuvia saa katsella uudelleen. (Nyt jo kolmas kierros menossa.)

Tehtäviä on kovin vähän, pelin läpipelaa aikalailla pikaisesti, tehtävissä ei kauheasti ole sovellettavaa tai kikkailtavaa, jota tämän kaltaiselta peliltä odottaisi. Vihollishyökkäysten hidastus siltoja räjäyttelemällä, erilaisia motituksia tai muuta hupailua ei ole (jota pelaaja siis voisi soveltaa tehtävän tueksi). Hiippailutehtävät ovat ihan mukavaa vaihtelua. Ajoneuvojen käyttö on varsin vähäistä koko yksinpelin ajan.

Todelliset turhautumiset: Lentäjien pelastus yhdessä tehtävässä, peli autosavetti kun toinen oli jo kuollut, toinen (ja minun ryhmäni) kovassa tulituksessa talossa, takaovesta olisi päässyt vapauteen ja auto oli etuovella. Komennoilla ryhmä ei suostunut tulemaan perässä takaovelle, ampumiskieltoa eivät noudattaneet ja pilotti halusi jatkuvasti juosta ovesta ulos suoraan kuolemaan. Myös pakomatkalla hänellä oli joku pakottava tarve jäädä tappelemaan vihollista vastaan kun vihdoin pääsin tönöstä ulos, vihulainen juoksi kiinni ja ampui, Mission failed.
Toinen bugaus iski yhdessä tehtävässä joka päätti autosavettaa kun tehtävä oli epäonnistunut, en tässä vaiheessa asiaa tajunnut ja sitten kun suoritin sen hetkisen operaation loppuun niin tulikin vain Mission Failed, olin hieman ihmeissäni, kun olin läpäisevinäni tehtävän ja toistuvasti fail. Restart mission, niin rupes onnistumaan.

Tusinatuote imo, ei mikään pelihyllyn kulmakivi, saati vuosi(a) aktiivipeluussa kestävä klassikko. Nettipelissä on naurettavan vähän karttoja, eikä muutenkaan häävisti peluuarvoa. Co-oppina tehtävissä ei ole mitään jälleenpeluuarvoa.

Avaudutaan nyt vielä nettipelistäkin: Äsken yritin frendilistaan lisäillä, ei vörki, yritin päästä listasta pois, pari minuuttia sai ympyrää naputella ja sitten suvaitsi palata nettivalikkoon. Onlineen pääseminen on ylipäätään tuskaista, pelit ovat ihan naurettavia (äsken napsuteltiin 50-3 voitto ampumalla pellolle spawnaavia tekoälyjä snipuilla), pelien alkaminen on tiukassa, usein ne katkeilevat kesken. Karttojen vähyydestä ei voi liikaa avautua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Taas jäi käteen paska maku , yritin tuossa pari tuntia ihan vain testatatkseni Onlineen pääsyä ja tulos oli sama kuin toissa iltana, Connection error jne..... !

Nyt kyllä sapettaa ihan kunnolla ja samalla ihmetyttää , eikö tämän kaltaisen pelin onlineen ole panostettu sen vertaa että sinne loggautuminen on itsestään selvyys .

Meni taas yksin vetelyksi ja sekin alkoi maistua puulta muutaman tehtävän jälkeen . Annanko vielä pelille mahdollisuuden vai laitetaanko vaihtoon , sen tuleva viikko näyttää . Näin paskaa/bugista peliä en vielä ole PS3:lla pelannut mutta annetaan Codemastersille vielä mahdollisuus .
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

No ite en kyllä ole törmännyt mihinkään lentävät ukot pari metriä ilmassa, sekä puupölkyt ilmassa yms yms. Ei tää nyt ihan täysin mikään bugikasa ole, tai sit en vaan osaa ettiä niitä. Ehkä se onkin vaan hyvä asia, kyl ukot kuolee ihan nätisi ja maahan kaatuvat eivätkä kuole pystyyn. Nettipeliinkin olen päässyt ilman mitään ongelmia, eikä ongelmaksi lasketa sitä että yks tai kaks kertaa tulee error. Joskus ei tuu ollenkaan ja pääse suoraan lobbyyn ja suoraan peliin. Itse nettipeli sitten on mitä on. Kyllähän sitä muutamia kertoja kokeilee mutta ei mikään vuosien projekti kyllä. CO-OP, se on edelleen se juttu, minkä takia tämän ostin ja tiedän olevani melkein varma että silloin pääsee vastaa tämän pelin parhaisiin fiiliksiin, kun 3 tiimikaveria ovat eläviä tyyppejä eikä niitä hieman tolloja AI ukkeleita, siinä vois kokeilla vaikka millaisia strategioita. Noh nyt yksinpeli pelattu läpi ja kaikenkaikkiaan jäi tosi hyvä fiilis lopputekstien alettua vyörimään. Nyt pientä taukoa ja sitten CO-Oppina!

Jos peli ei nappaa ja on paska ja buginen, niin väkisin siitä on turhaa ruveta tykkäämäään, vaihtoon vaan suoraan. Koska jotkut tykkää jotkut taas ei, ite ainakin viel pelit jotka ei vois vähempää kiinnostaa takaisin vaihtoon. Eikä ne parit pienet pätsit yms, tee tästä pelistä mitenkään sen parempaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Toki mahdolliset päivitykset parantaa peliä. Mutta kysymys on siitä kuinka äkkiä se tulee; sieltä on tulossa pelejä, jotka tämän epäonnistuessa syrjäyttävät sen. -Onneksi. :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Tuli kans kyseinen peli perjantaina postiin, ja täytyy kyllä sanoa että oli suuri pettymys. Jos väitän että hermoja raastavin peli mitä olen ps3 ikinä pelannut niin en kyllä liioittele yhtään. Netti pelissäkään en näe järjen hiventä. Vaihtoon vaihtoon..
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Tuli kans kyseinen peli perjantaina postiin, ja täytyy kyllä sanoa että oli suuri pettymys. Jos väitän että hermoja raastavin peli mitä olen ps3 ikinä pelannut niin en kyllä liioittele yhtään. Netti pelissäkään en näe järjen hiventä. Vaihtoon vaihtoon..

Yksinpeli tässä on ihan hyvä. Mp:tä en ole testannut. Mutta jos Cod-sarja on parasta maan päällä, niin hyllyyn kantsii jättää, tämä vaatii hieman pitkäjänteisyyttä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Pitkäjänteisyys on oikea sana, kun yrittää saada serveriä pystyyn ja kaveria kutsuttua ja jopa frendilistasta POISTUMISEEN menee +5min ympyrän hakkaamista, niin on jänteet todella koetuksella. Aikaa onlineen pääsemiseen, pelin luomiseen, frendin kutsumiseen ja pelin alkamiseen voi helposti mennä 15-30min.

Kyllä tästä pelistä voisi tykätä vaikka Codi maistuukin, en ymmärrä miksi jokaisen negatiivisen kommentin laittaja pitää kuitata tällä "et vaan tajuu tätä peliä ku tykkäät codista", kun isoin osa pelin vioista on ihan selkeitä vikoja eikä mitään mielipidekysymyksiä tai makutottumuksia.

Kyllä yksinpelissä oli hetkensä ja sen jaksaa läpi pelata (itsekin jaksoin vaikka menetin 6 missiota save bugin takia). Mietiskelin tuossa että yhdessäkään tehtävässä ei taida olla yli 2.5km yksittäistä siirtymää ja useissa tehtävissä on tietyt aikarajat, joten openworldin soveltamiseen / tutkimiseen jne. ei paljon mahdollisuutta ole, eikä sillä mielestäni tälle pelille ollutkaan mitään lisäarvoa. Vai onko tuolla maastossa jotain hauskaa löydettävää, bonaritehtäviä, kerättäviä tai mitään muutakaan miksi sinne kannattaisi lähteä seikkailemaan? Onkohan siellä edes vihulaisia pl. tehtävien reitti.k Etäisyydet ovat niin pitkiä että pitäisi helikopteri pieraista jostain, niilläkään ei muuten yksinpelissä tehdä jotakuinkaan yhtään mitään.

Ajoneuvoista helikopteri on ehkä liikehdinnältään paras, panssarivaunu myös aika näppärä, muut ajoneuvot aivan karmeita ohjaukseltaan. Jokseenkin digitaalinen tuo autojen kääntyvyys.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

peli lähti eile tilauksee..

parit viime päivät oon luullu lukevani PS3:n Dragon Risingin keskusteluu jossa peliä kehuttiinkin ja tykättiin, mut äske hokasin et se oli Xboxin keskustelu ja kun tulin PS3:n keskustelun puolelle niin huhhuh, rupesin miettimään et onko tää tosiaan näin paska ku kommentit on sieltä ittestään.
rupesin myös aikalailla miettii et peruuttasinko tilauksen, vai tsekkailisinko ite ja palauttasin jos siltä tuntuu, mutta kyllä jälkimmäisen puolelle menen. joten jos jotain kiinnostaa co-op peliseura, niin lisätkääs Jepedude PlayStation Networkissa kaveriksi.

mut kertokaas, jos tän palauttaa esimerkiks GameStoppiin niin paljonko hyvittäävät?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Peli on kyllä ihan lupaavan hyvä,mutta nettipuoli bugaa todella pahasti.Kavereita ei pysty joinaa,ja joskus,eli aika monesti koko multiplayer ei edes toimi,tulee vain: Connection error,vaikka nettiyhteydet on kunnossa.:mad:

Peli tarvitsee päivitystä ja kipeästi.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Jos peli ei nappaa ja on paska ja buginen, niin väkisin siitä on turhaa ruveta tykkäämäään, vaihtoon vaan suoraan. Koska jotkut tykkää jotkut taas ei, ite ainakin viel pelit jotka ei vois vähempää kiinnostaa takaisin vaihtoon. Eikä ne parit pienet pätsit yms, tee tästä pelistä mitenkään sen parempaa.

Siis kyse ei ole loppujen lopuksi siitä nappaako vaiko ei vaan siitä että , haluaisin antaa tällekkin pelille mahdollisuuden , mutta kun se ei jostain syystä nyt vaan toimi. Kuitenkin tämän hommasin juuri MP:n takia . Siis , tarkoitan että haluan päästä maistamaan tätä mutta se ei anna mahdollisuutta.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Co-op ainakin toimi (hostaamani) íhan ok, ja jopa hauskaa oli. Oi jospa olisi vielä kotimaisia kavereita! Oi.
Koitin moninpeliä; kauhea lagi, ja MÄ yhtäkkiä haluamatta kopterin kuski, ILMASSA!! No, heerouks mua kutsuttiin(kaikki kuoli kun kopteri tuli maahan) ennenkuin häivyin. Foxi hoitaa tjtn..? :DD sori ot
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Toimiiko muilla tää nettipeli ollenkaan? Mä kun meen valikoista "multiplayer"->"online", niin tulee "Logging in please wait" ja sen jälkeen se kusee ja antaa "unable to connect to the online servers" ilmotuksen.

Vienkö huomenna kauppaan takaisin kiertoon vai onko siellä vaan joku katkos? Voiko jopa odottaa päivitystä?
 
Ylös Bottom