Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure

Ainut mikä tähän mennessä on vähän häirinnyt, on ne soittorasiakohdat. Onneksi eivät ole pakollisia, nyt 2 tullut vastaan, en ole jaksanut mennä kumpaakaan. Jotenkin se liikkeentunnistus niissä on vähän huono. Ajoitus onnistuu normaaleissa kohdissa mutta kun pitäisi saada monta kelloa tiheesee

Ei se liikkeentunnistus noissa lopulta huono ole. Itsekin aluksi valitin, mutta kun ne opin niin en näe noissa enää mitään vikaa. Koitat vain muutaman kerran uudestaan. Aluksi kannattaa varmuuden vuoksi heilautella motea kunnolla.

No onhan se liikkeentunnistus ihan surkea tuohon musiikkipeliin. Napinpainalluksella pitäisi mennä eikä typerällä epätarkalla heiluttelulla. Ei mitään järkeä puolustella tuota huonoa mekanismia.

Mutta kyllä ne läpi pääsee kun muutaman kerran yrittää.

No onhan se liikkeentunnistus ihan surkea tuohon musiikkipeliin. Napinpainalluksella pitäisi mennä eikä typerällä epätarkalla heiluttelulla. Ei mitään järkeä puolustella tuota huonoa mekanismia.

Kyllä se ihan täysin toimii. Ei se mitään parasta rytmipeliä ole, mutta kyllä se nyt tylsän napinpainalluksen voittaa.

Ajoitus onnistuu normaaleissa kohdissa mutta kun pitäisi saada monta kelloa tiheeseen kohtaan, menee se aina ihan pieleen. Välillä se ei ota ollenkaan lyöntejä, välillä se ottaa yhestä heilutuksesta 2 kellonpamausta. Vähän ärsyttävää mutta joo. Eipä haittaa menoa kun ei ole pakollisia... Vaikkakin aarteet kelpaisivat! (Jos niistä edes aarteita saa) :( Onkos jollain jotain hyvää tyyliä miten ne saa soiteltua?
Soitatko myös ne sykkyräkohdat? Itekin luulin aluksi ettei niitä tarvii soittaa. Kellojen lisäksi niissä pitää jokaisella ylös-alas kohdalla heiluttaa ylös alas, eli aika pirun nopeesti.

Jos et niitä kelloja meinaa saada, niin pieni vinkki on semmonen, että siinä pitää heilauttaa motea jo ihan vähän ennen kelloa, eikä aivan kohdalla. Typerää mutta minkäs teet. Muista myös että se ottaa ylös ja alas liikkeestä. Ite teen niin, että hakkaan kellot vaan alaspäin ja nostan aina kapulan hitaasti ylös niissä väleissä. Helpompi rytmittää.

Jeps jeps, alkohan tuo onnistua, kunhan vain oppi missä kohtaa niitä kelloja pitää soitella. Nyt pelattu 7½h luokkaa ja on kyllä tämä peli hintansa arvoinen. Puzzlet ovat jo huomattavasti vaikeentuneet ja kentät laajentuneet. Ainoa ärsyttävä piirre joissain kentissä on se, että melkein jokainen kohta on kohta, jossa voi mokata niin pahasti, että joutuu aloittamaan alusta. Esimerkiksi
Dragon Scales kenttä. Jokainen virhe, jonka tekee voi koitua virheeksi, jonka takia joutuu aloittamaan alusta. Todella rasittava kenttä pidemmän päälle. Itse kun olin vielä pidemmänkin tovin juutuksissa kentässä.

Tänään hain VPD:n viimeisen. Vaikka en juuri välitä ulkoasusta niin pelattavuus ja ongelmat koukuttavat vanhan seikkailupelien ystävän.

Hitusen liian helppoja ovat kyllä rehellisesti sanottuna minun makuuni. Eivät vaadi ajattelua juuri nimeksikään - muutamassa otteessa vaan yritystä ja erehdystä.

Hyvä peli silti, ei siinä mitään.

Hitusen liian helppoja ovat kyllä rehellisesti sanottuna minun makuuni. Eivät vaadi ajattelua juuri nimeksikään - muutamassa otteessa vaan yritystä ja erehdystä.

Hyvä peli silti, ei siinä mitään.

Oletko pelannut läpi asti? Meinaan tuo ei kyllä kuvaile minun pelaamaani peliä yhtään. Parin kentän jälkeen peli jo vaatii ajattelua. Seikkailupeliveteraanille ei suuria ongelmia silti vielä siinä vaiheessa tullut, mutta kyllä pelissä myöhemmin haastetta puzzleissa riittää.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jos ei vaadi ajattelua, miksi sitten edes useita yrityksiä? Aina kun minä ole keksinyt mitä tehdä, niin eipä ole virheitä sattunut.

Ainoa, mistä oikeastaan en pelissä perusta, ovat muutamat nopeustehtävät ja sitten se kalanvatkaus siellä alkupäässä. Mutta esimerkiksi Mad Science oli lähestulkoon briljantti tehtävä. Nuo nopeustehtävät vaan ärsyttävät ja syövät peli-iloa: pitää keksiä tietyssä ajassa, mitä tehdä ja jos et keksi, alusta menee. Tykkään pähkäillä kaikessa rauhassa.

Vinkkejä en ole käyttänyt kuin kerran ja sekin oli kohdassa, jossa niistä ei ollut mitään apua. Hyvin on pärjännyt ilmankin. Eli pääosin peli on ehkä ihan hiukan liian helppo: selvästi vaikeita (á la Dragon Scales) saisi olla enemmän.

FamaZ, tuollaista ongelmanratkonta-ajattelua meinasin. Esimerkiksi laavakentän yksi puzzle missä pitää pistää palikat paikalleen, mutta yhden palikan asettaminen siirtää aina muita oli hyvä.

Sillä ettei tarvitse ajattelua on esimerkiksi sellaiset että kun kenttä etenee niin tapahtuu jotain ennalta-arvattavaa, johon olisi pitänyt osata varautua etukäteen. Koska tätä ei tiennyt, niin pitää yrityksen ja erehdyksen kautta aloittaa alusta ja tällä kertaa hoitaa joku pikkujuttu kuntoon.

Siis toki ihan hyvä peli, mutta puzzlet voisivat olla vähän haastavempia.

Miten sen ihmeen kummituspaikan lopparin voi voittaa kun tulee niitä renkaita, ja oon kokeillu vaikka mitä? Kun yritän saada suunnilleen sitä viimeistäpalaa siitä luurangosta.

Miten sen ihmeen kummituspaikan lopparin voi voittaa kun tulee niitä renkaita, ja oon kokeillu vaikka mitä? Kun yritän saada suunnilleen sitä viimeistäpalaa siitä luurangosta.

Katso, minkä patsaan teot eroavat muista. Esimerkiksi ensimmäisellä kerralla taisi kahden patsaan silmät välkkyä ja yhden ei. Menet sen patsaan renkaaseen, joka erosi kahdesta muusta ja selviät.

Kiitti!! Ilman neuvoasi minulla olisi mennyt ikuisuus sen keksimiseen.

Kiinnostaa peli aivan perkuleesti, mutta hinta maistuu merisuolalle. Mistä saisi halvimmalla? visa löytyy..

Yhtäkkiä vain loppui pelaaminen - vedin läpi ...

Airship kentän

... jonka jälkeen ei vain ole enää hirveästi kiinnostanut. Mikähän minussa on vikana. :o

Yhtäkkiä vain loppui pelaaminen - vedin läpi ...

Airship kentän

... jonka jälkeen ei vain ole enää hirveästi kiinnostanut. Mikähän minussa on vikana. :o

Itse kyllä pelasin koko pelin läpi, mutta vähän samaa ongelmaa oli. Loppua kohden mielenkiinto alkoi vaan loppumaan. Kentät olivat enemmänkin rasittavia eikä minua ainakaan ne niinkään napannut. 3 ensimmäistä maailmaa olivat parhaat minun mielestäni.

Tooodella ärsyttäviä ovat kyllä nämä nopeus"pulmat". Itse pelailin ensimmäistä kertaa tuota eilen ja tänään jatkoin eteenpäin...

...Ensimmäisen maailman viimeisessä radassa tuli ensimmäinen sellainen pulma, että hermot menivät totaalisesti. Eli siinä viimeisessä kohdassa, kun apina sorruttaa tuon ohuen kielekkeen ja lähdetään tippumaan alaspäin, niin ensin en tietenkään tajunnut ottaa sateenvarjoa roikkumasta siitä narulta (millä logiikalla tämän edes tajuaisi ottaa, ellei sitten vahingossa?) ja toisella kertaa en kaiketi ehtinyt avata tuota sateenvarjoa, vaan äkkikuolema koitti, kun siinä ensin liideltiin ja sateenvarjo ei vain auennut. Heiluttelin ohjainta puolelta toiselle, edestakaisin ja ylösalasin, eikä mitään tapahtunu, enkä nyt millään muista mitä ihmettä silloin alussa piti tehdä, että varjo aukesi (muistaako joku muu?). Joka tapauksessa, erittäin ärsyttävää tajuta kaikki loogiset ongelmat suoraan, mutta sitten lopulta tulee tälläinen täysin peliin sopimaton ongelma, jossa ainoastaan nopeus ratkaisee. Ei näin, ei todellakaan näin. Toivottovasti näitä ei ole lisää luvassa...eihän?

Joka tapauksessa, jos näitä kapulan heiluttelelunopeuteen perustuvia ongelmia tulee useitakin, niin taitaa kyllä tämä lupaavasti alkanut peli jäädä hyvinkin nopeasti kesken. Sellaista verkkaista pohdiskelua kaipailin, sitä pääosin sainkin, kaikki äkkikuolemat hyväksyin, koska aina tiesin miksi mokasin, mutta tämä yllä kuvailemani äkkikuolema on kyllä jo oikeusmurha.

Itsellä on myös peli kesken, ekan maailman pelasin läpi ja sitten muutaman kentän jälkeen vaan paloi hermo ja ei ole kiinnostanut jatkaa. Aika pitkään tuo on hyllyssä odotellut ja saa vielä odottaakkin

Tooodella ärsyttäviä ovat kyllä nämä nopeus"pulmat". Itse pelailin ensimmäistä kertaa tuota eilen ja tänään jatkoin eteenpäin...

...Ensimmäisen maailman viimeisessä radassa tuli ensimmäinen sellainen pulma, että hermot menivät totaalisesti. Eli siinä viimeisessä kohdassa, kun apina sorruttaa tuon ohuen kielekkeen ja lähdetään tippumaan alaspäin, niin ensin en tietenkään tajunnut ottaa sateenvarjoa roikkumasta siitä narulta (millä logiikalla tämän edes tajuaisi ottaa, ellei sitten vahingossa?) ja toisella kertaa en kaiketi ehtinyt avata tuota sateenvarjoa, vaan äkkikuolema koitti, kun siinä ensin liideltiin ja sateenvarjo ei vain auennut. Heiluttelin ohjainta puolelta toiselle, edestakaisin ja ylösalasin, eikä mitään tapahtunu, enkä nyt millään muista mitä ihmettä silloin alussa piti tehdä, että varjo aukesi (muistaako joku muu?). Joka tapauksessa, erittäin ärsyttävää tajuta kaikki loogiset ongelmat suoraan, mutta sitten lopulta tulee tälläinen täysin peliin sopimaton ongelma, jossa ainoastaan nopeus ratkaisee. Ei näin, ei todellakaan näin. Toivottovasti näitä ei ole lisää luvassa...eihän?

Miten sateenvarjo avataan? Käännä mote pystyyn ja paina nappia ja varjo aukeaa (nyt en ihan varmasti muista mitä nappia piti painaa mutta joku napeista se on, taisi olla moten alaosan ykkös tai kakkosnappi).

Ylös Bottom