Vastaus: PlayStation Store ja luottokortit (Huom! Nordean Electron ei toimi toistaiseksi!)
Eilen yrittelin päivittää kortin tietoja, mutta aina tuli vastaukseksi virheilmoitus. No, nyt ajattelin toiveikkaasti yrittää uudestaan, mutta hämmästyksekseni uudet tiedot olivatkin nyt paikoillaan vaikka eilen pukkasi vain tuota tuttua virhekoodia
Ovat kyllä jotenkin söheltäneet hieman turhan lahjakkaasti tuon payment gateway back-endin kanssa, sillä tälläista ei vain voi tapahtua maksuuliikenteestä vastaavan järjestelmän kanssa. Joko tapahtuma menee läpi ja käyttäjä saa siitä varmistuksen, tai sitten se ei mene läpi.
Tällä toimintalogiikalla on mahdollista että asiakkaiden luottokorteilta veloitetaan maksut moneen kertaan jos käyttäjä on yrittänyt samaa maksutapahtumaa monta kertaa peräkkäin ja aina saanut virheilmoituksen. Toivottavasti ei kuitenkaan näin tapahdu.
Jos kaikki tehdyt luottokorttitapahtumat ovatkin jääneet vain jonoon, ja virheilmoitus on tullut esim. jonkin timeoutin takia ja nyt jonot alkavat purkautua, on luvassa melkoinen soppa. En kuitenkaan usko että näin käy, mutta periaatteessa ainakin se on mahdollista.
Tarkkailkaa luottokorttilaskuanne

Tosin, SCEE on turvannut selustan: "All transfers are non-refundable" lukee käyttöehdoissa.
Oma korttini on tosiaan Nordean Mastercard, ja sillä pystyi esim. eilen siirtämään rahaa PSN tilille ilman ongelmia vaikka tietojen päivityksestä tulikin virhe, joten Nordean meriselitys ei ainakaan oikeiden luottokorttien osalta pidä paikkaansa. En tiedä käsitelläänkö Visa Electron maksut eri lailla, koska kyseessä on kuitenkin eri kortit. Toinen on credit ja toinen debit kortti, ja debit korttin käyttöön liittyy aina katetarkistus ennen tapahtuman hyväksymistä.