Vastaus: Mafia II [X360 Hype]
Jeps, tätä ei tosiaan niinkään kannata ajatella tuollaisena vapaana temmellyskenttänä, vaan pikemminkin hienona ja yksityiskohtaisena 50- luvun Mafiaa kuvaavana tarinaan nojaavana teoksena. Kaupunki tosiaan toimii sitten näyttämönä tälle kaikelle. Samalla tavalla tuo oli itseasiassa toteutettu jo ensimmäisessä Mafiassakin. Eli siinä mielessä tämä ei ole hiekkalaatikkopeli sanan varsinaisessa merkityksessä.
Avoinmaailma tarjoaa kuitenkin mielestäni tämänkin pelin kohdalla ihan mukavasti mahdollisuuksia. Eli ympäristöä on mahdollista toki tutkiskella pääjuonen sivussa ja veikkaisinkin, että kehittäjät ovat ympänneet tuonne jotain kivoja yllätyksiäkin mukaan. En usko, että ovat aivan täysin jättäneet tuota mahdollisuutta käyttämättä. Pelin kesto on varmasti osittain tämän ansiosta hyvin pelaajakohtaista. Jotkun juoksevat tarinan nopeammin läpi ja jotkut taas pysähtyvät tarinan lomassa tutkiskelemaan/ihmettelemään itse kaupunkia ja sen menoa.
Riippuu pelaajasta. Suurin osa on vetänyt 15 tunnissa kehittäjien mukaan. Mafia 2 ei ole hiekkalaatikko peli, vaan lineaarinen tarina, jossa kaupunki toimii näyttämönä. Mieti Bioshockia tai Batman: Arkham Asylumia. Käsittääkseni Mafia 2 on kuin ne, mutta vain isommalla kartalla. Älä hae tältä hiekkalaatikkokokemusta, vaan tarinavetoisen kokemuksen.
Jeps, tätä ei tosiaan niinkään kannata ajatella tuollaisena vapaana temmellyskenttänä, vaan pikemminkin hienona ja yksityiskohtaisena 50- luvun Mafiaa kuvaavana tarinaan nojaavana teoksena. Kaupunki tosiaan toimii sitten näyttämönä tälle kaikelle. Samalla tavalla tuo oli itseasiassa toteutettu jo ensimmäisessä Mafiassakin. Eli siinä mielessä tämä ei ole hiekkalaatikkopeli sanan varsinaisessa merkityksessä.
Avoinmaailma tarjoaa kuitenkin mielestäni tämänkin pelin kohdalla ihan mukavasti mahdollisuuksia. Eli ympäristöä on mahdollista toki tutkiskella pääjuonen sivussa ja veikkaisinkin, että kehittäjät ovat ympänneet tuonne jotain kivoja yllätyksiäkin mukaan. En usko, että ovat aivan täysin jättäneet tuota mahdollisuutta käyttämättä. Pelin kesto on varmasti osittain tämän ansiosta hyvin pelaajakohtaista. Jotkun juoksevat tarinan nopeammin läpi ja jotkut taas pysähtyvät tarinan lomassa tutkiskelemaan/ihmettelemään itse kaupunkia ja sen menoa.