Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

3D Ready vaatii erikseen ostettavan ulkoisen lähetinboksin ja myöskään 3D-laseja ei tule mukana. "Oikeassa" 3D-telkkarissa ominaisuus on sisäänleivottu jo valmiiksi ja 3D-rillit tulevat messissä.

Sillä poikkeuksella että esim Sony:n kaikissa 3D malleissa ei tule laseja mukana, vaikka on "Oikea" 3D-tv. Ainakaan uusissa 7xx malleissa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Sillä poikkeuksella että esim Sony:n kaikissa 3D malleissa ei tule laseja mukana, vaikka on "Oikea" 3D-tv. Ainakaan uusissa 7xx malleissa.

ei niin mutta kannattaa oston yhteyssä muistaa kysyä niitä kaupan päälle, itsekin sain kahdet lasit sekä kortinlukijan mukaan :) t.kepagt
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

ei niin mutta kannattaa oston yhteyssä muistaa kysyä niitä kaupan päälle, itsekin sain kahdet lasit sekä kortinlukijan mukaan :) t.kepagt

Juu, näinhän se on, mutta riippuu tietty paljon lähtöhinnasta mitä siihen kylkiäisenä saa. Itse tinkasin pari sataa hinnasta pois niin joutuu erikseen ostaa lasit.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Tyhmä kysymys tähän väliin. Eli osaisiko joku kertoa tällaiselle Matti Meikäläiselle, mitä eroa on 3D-readylla ja tavallisella 3D-televisiolla...? Uutta televisiota olen jo pitkään miettinyt, ja nyt kun nuo hinnatkaan eivät enää ole niin pilvissä niin olen alkanut harkitsemaan vaihtoa uudempaan. Vanha 40" Samsung palvellut sen verran hyvin, että samassa merkissä tullaan jatkossakin pysymään :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Itse olen käsittänyt 3D Ready mallien olevan vuoden 2007-2008 Samsungin jotkut mallit(plasma ja DLP?), Mitsubishin ja jotkut muut DLP tv:t, sekä ainakin viime vuonna Sonyn ja Philipsin halvemman pään tv:t joissa lähetysemitteri laseille ei ollut sisäänrakennettu vaan erillinen lähetin täytyi hankkia erikseen. Sen sijaan LG:n, Samsungin ja Panasonicin malleissa se oli sisään rakennettu. Tämän vuoden Sonyista ja Philipseistä en tiedä onko kaikissa jo sisään rakennettu emitteri.

Oman tämän vuotisen PS64D8005 plasma-tv:n mukana ei tullut laseja joten tekeekö se siitä silloin ”3D Readyn" , kun taas viime vuonna pakkauksen mukana sain lasit(PS63C7705). Jos löytyy parempaa tietoa ni saa korjata. :)

-TikuJaTaku
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Ei noista ota selvää...kuvan laaduissakin käytetään HD-ready sanaa ihan miten sattuu.

Mulla esim kolme erikokoista LG:n full HD töllöä ja LG:n sivuilla puhutaan HD-ready telkkareista. :D siltin käyttävät samaa tekstiä HD-ready telkkareista jotka siis eivät ole full HD.

Tosin taisivat ilmottaa ne full HD HD-ready ja sit pelkkä HD-Ready...jokatapauksessa ostaessa jouduin tovin tutkimaan LG:n sivuja ollakseni aivan varma kumpaa olen ostamassa. :D
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Minkäslaista Hd telkkua ehdottaisitte 21-30 tuumaa ja minimibudjetilla mentäisiiin. Lähinnä pleikalla pelaamiseen ja satunnaiseen elokuvien katseluun.
-Hdmi liitäntä
-fullHD (tietysti)
Esim: LED-TELEVISIO QLE2498FM2-BS vertaa hintoja ja osta halvimmat tuotteet
Budjetti 100-300€
Jos haluaa nauttia vähääkään perusdigikanavista, niin full hd on huono vaihtoehto. 100hz on melko ehdoton peruskanavien katseluun, mutta ei mahdu hintaluokkaasi.

Full hd on myös huono idea, jos et PELAA kuin pleikkarilla. PC:llä pelailuun (ja kenties Xboxin) full hd on jees.


Tässä tapauksessa hankkisin tän: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10158/crdjc/LG-32LD320N-32-HD-Ready-LCD-televisio


Mutta koska itse pelaan myös pc:llä full-hd-resoilla niin itse omistan full hd-telkkarin, jonka saa 100hz:n moodiin tv-ohjelmia varten, toimii myös striimeissä ja jos katsoo leffoja ja sarjoja pc:n kautta. Pleikkarin pelailuun tuo oma on melko syvältä full hd:n takia, kun ei läheskään kaikki pelit tue full-hd:ta, joten kuva on mitä on.

100hz on kyllä todella jees, jos vähääkään kattoo leffoja tai sarjoja. Saa huonoresoiset ohjelmat näyttämään hyvältä. Tosiaan pelaamisessa tuo ei toimi, koska se lisää viivettä pirusti, mutta sen saa halutessaan pois päältä.

Tossa joku full-hd, jos sellaista etsii: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19589/ctnsf/Samsung-FX2490HD-24-Multi-Tuner-LCD-naytto, mutta itse en hankkisi.

Ostat sitte minkä tahansa, niin, jos et omista HD-digiboxia, niin sitten kannattaa unohtaa kaikki näytöt, joissa ei ole viritintä ollenkaan. Noita tosiaan saa halvalla, mutta itse olen sen mokan kerran tehnyt, että ostin joskus sellaisen näytön, jossa ei virittimiä ollut. Nyt se hieman vituttaa, kun ei saa hd-kanavia näkyviin ilman hd-digiboxia. Kyllä se hd-viritin sisäänrakennettuna on kohtuu arvokas.

Edit1: Ennen kuin kukaan vinee, niin kaikki mitä olen kirjoittanut on IMO.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

TeeVeetä en enää katso itseasiassa ollenkaan, joten ei haittaa, kunhan vain saisi hyvälaatuisen kuvan pleikan kanssa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Oon jo pitemmän aikaa harkinnut telkkarin ostoa ja oon tuuminut, oisko näistä halvemmista 3D-televisioista mihinkään, esim. Sony KDL-37EX720 tai Samsung UE40D6200. Onko kellään kokemuksia kyseisistä malleista?

Voi toki myös ehdottaa muita merkkejä ja malleja, kunhan hinta pysyisi alle tonnin. Työttömänä ollessa tuo 1000€ on ehdoton kipuraja :D
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Jos haluaa nauttia vähääkään perusdigikanavista, niin full hd on huono vaihtoehto.

Full hd on myös huono idea, jos et PELAA kuin pleikkarilla. PC:llä pelailuun (ja kenties Xboxin) full hd on jees.

Täyttä höpöä. Ehdottomasti kannattaa hankkia 1080p-tv ja DVD-leffoille sitten laadukas soitin joka skaalaa kuvan (esim. PS3 on perushyvä sellaiseen).

"HD ready" -tv ei anna mitään vastaavaa lisäarvoa tv-kuvalle (vs "full HD"), koska Suomen digi-tv on lähtökohtaisesti jo reippaasti pakattua ja laatu muutenkin vaihtelee huomattavan paljon (jo DVD-kuva on selvästi parempi, vaikka resoluutio paperilla sama). Jos haluaa parhaan TV-KUVAN, niin melkein kannattaa jättää se laadukas putki-tv nurkkaan.. Tai toivoa että nämä Digitat ja muut saavat enemmän "kaistaa" tv-kanavien lähetykseen.

Tuota "Full HD -tv ei sovi PS3:lle" (jos tuosta jotain ymmärsin) kommenttia en ymmärrä ollenkaan, joten annetaan se suosiolla olla.

Sony KDL-37EX720

Tästä on tullut jo asteen uudempi EX723-malli, jonka hinta kannattaa ainakin tsekata.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Tuota "Full HD -tv ei sovi PS3:lle" (jos tuosta jotain ymmärsin) kommenttia en ymmärrä ollenkaan, joten annetaan se suosiolla olla.

Vain pari PS3-peliä on natiivisti 1080p tilassa ja kovin moni ei edes tue koko tilaa. Joten HD-Rady tv:kin käy PS3:selle ihan hyvin jos tulee vain siihen käyttöön ja sille koneelle.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

...

"HD ready" -tv ei anna mitään vastaavaa lisäarvoa tv-kuvalle (vs "full HD"), koska Suomen digi-tv on lähtökohtaisesti jo reippaasti pakattua ja laatu muutenkin vaihtelee huomattavan paljon (jo DVD-kuva on selvästi parempi, vaikka resoluutio paperilla sama). Jos haluaa parhaan TV-KUVAN, niin melkein kannattaa jättää se laadukas putki-tv nurkkaan.. Tai toivoa että nämä Digitat ja muut saavat enemmän "kaistaa" tv-kanavien lähetykseen.

...

Ainakin Nelonen HD näkyy (ilmeisesti kaikille?) ilmaiseksi. Myös YLE HD on näkynyt ainakin MM-kisojen aikaan, mutta eipä eilen ainakaan enää näkynyt (tosin kello oli jo yli puolenyön, joten leikö siinä syy). Sitten tietenkin kun ottaa noita kanavapaketteja, niin mukana tulee myös noita HD-kanavia. Silloinhan se HD-telkkari on ihan jees.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vain pari PS3-peliä on natiivisti 1080p tilassa ja kovin moni ei edes tue koko tilaa. Joten HD-Rady tv:kin käy PS3:selle ihan hyvin jos tulee vain siihen käyttöön ja sille koneelle.
Vieläkö Hd-ready telkkareitakin myydään :eek:
Kiinnostaisi kyllä nähdä ihan oikeita vertailuja miten paljon paremmalta pleikkarin ulostunkema 720p näyttää hd-readyn 1366x768:ksi kuin full-hd:ksi skaalattuna.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Joten HD-Rady tv:kin käy PS3:selle ihan hyvin jos tulee vain siihen käyttöön ja sille koneelle.

Toki se siihen "käy" ja toimii ok. Mutta on eri asia suositella HD Ready -töllöä Full HD:n sijaan tämän päivän tv-mallit tuntien.

Kuten Napinpainaja osuvasti sanoi, niin HD Ready -mallit ovat jäämässä kokonaan pois kauppojen hyllyiltä ja itsekin luulin ettei niitä enää paljon siellä ole (?). Valmistajat haluavat luultavasti keskittyä vain 1080p-töllöihin, mikä helpottaa osin tuotantoprosessia.

Exactalta sinänsä myös hyvä pointti noista Nelonen ja YLE HD ( Yle yhtiönä - Yle FAQ ) -kanavista. Toisaalta suurin osa matskusta noilla taitaa vielä olla ylöspäinskaalattua SD:tä, mutta kuvanlaatu on kyllä selvästi parempaa kuin ilmaiskanavilla. Alku se on tämäkin.

Kiinnostaisi kyllä nähdä ihan oikeita vertailuja miten paljon paremmalta pleikkarin ulostunkema 720p näyttää hd-readyn 1366x768:ksi kuin full-hd:ksi skaalattuna.

Juuri näin. Tämä ("HD Ready tv on parempi ku sitä ei tarvitse skaalata niin paljon" tms) on sellainen pieni "myytti" joka vielä forumeilla elää. Se juontaa juurensa tuosta HD-töllöjen alkuajoista, jolloin 1080p-tv:t olivat huomattavasti kalliimpia ja niitä oli vähemmän markkinoilla.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

"HD ready" -tv ei anna mitään vastaavaa lisäarvoa tv-kuvalle (vs "full HD").
Ite suhteutan tuon lähinnä hintaeroon. Eli se lisähinta mitä full-hd:sta vs. hd-ready verrattuna mielestäni on liian iso, jos ei käytä 1080p-resoa juuri lainkaan. Itse kyllä olen edelleen sitä mieltä, että esim. Samsungeissa hd-ready -tv:llä ps3-pelit näyttää paremmalta kuin full-hd tv:llä. Onko se sitten makuasia vai ei, mutta itse pidän enemmän ps3-pelailuun hd-ready tv:tä täysin riittävänä. Sitä oikeasti hämmästyy välillä kun käy kaverilla pelaamassa hd-ready tv:llä, verrattuna omaan lähes samaan telkkariin, mutta joka on full-hd. En tiedä onko tuo pelikohtaista, mutta esimerkiksi PES 2011, joka on jostain syystä muutenkin rosoisempi kuin edellinen versio, näyttää hd-ready tv:llä vielä ihan siedettävältä.

Mutta tosiaan eipä noita hd-readyja ole hirveesti enää markkinoilla, enkä nyt tarkoita, että niitä pitäisi väkipakolla jostain etsiä.

Alkuperäisen kysymyksen lähettäjälle: Sinuna en katsoisi kuin sitä, että tv:ssä on hdmi-paikka, eikä kyseessä ole plasma-tv. Tietysti kokoa kannattaa olla. Näkee pelatakin jotain.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi


Ainakin tämä arvostelu kehuu peli käytössä tuota. Eikä ole hinnallakaan pilattu.

Gaming turned out to be excellent on this HDTV: the LG 32LD450 is yet another example of the perverse tradition of a company’s lower-end products being better for gaming than its more expensive screens. Lagging by just 16ms, we could effortlessly jump and blast our way around the environments in Halo: Reach without having to fight with the control pad. This excellent figure was measured with all of the 32LD450′s colour management and 10-point Greyscale correction enabled. If only the entire industry could manage this level of performance consistently, and give it to us on higher-end TVs!

The LG 32LD450 is a relatively inoffensive 32″ LCD TV. There’s enough to like about it, but its average black level is enough to stop it from getting a gleeful recommendation. For the same amount of money, Samsung offers the LE32C530 which features an SPVA panel (depending on where you live and which variant you get!) with much richer blacks, and consequently, a punchier image. It also has an extra HDMI input.

Ja tuossa tuo Samsung josta puhuvat Samsung LE32C535 32" Full HD LCD-TV 20€ vaan kalliimpi.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Joo tuo 32" Samsungi lähti tilaukseen. :cool:
Niinkun sanoin yli 42" tän kokoseen huoneeseen en tarvitse.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

LG 47LE750N
SONY 46NX700

Kumpi?

Molemmat samanhintaisia (899e). Tarvittaisiin lähinnä television katseluun, ei niinkään BD-elokuvien katseluun tai konsolipelaamiseen. Siihen minulla on jo toinen.
 
Ylös Bottom