Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suvaitsevaisuus

Vastaus: Suvaitsevaisuus

Itseäkin vähän rupesi mietityttämään tuo "umpihomo" :D. Millainen on umpihomo? Miten se eroaa tavallisesta homoseksuaalista? Ja muutenkin traddashin näkemykset homoudesta on vähän...noh 60-lukua :D, jos koska "ei tiedä fiksuista homoista yhtään mitään ja Ian McKellen tuli yllätyksenä", luultavasti siksi kun "siinä on fiksu ja mukava jätkä" :D. Entäs Kevin Spacey, onko hän "ihmeen fiksu jätkä" homoksi ;)?

Itselläni ei ole mitään homoseksuaaleja vastaan (olen siis itse hetero). Ja itseasiassa juuri viimeviikonloppuna eräs mies tuli minua iskemään. Työskentelen hotellissa ja matkailualahan on täynnä homoja, joten erehdys oli täysin ymmärrettävä. Tuskin olemukseni esim. "hyvin treenattu" vartalo ja "hyvin huolliteltu" iho ainakaan antoi mitään "vinkkejä" :D.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Kas kun ei otsikon alussa ole "Homous ja...".

Jos nyt juuri siitä aiheesta puhutaan, niin omilla mielipiteilläni ja suvaitsevaisuudellani ei ole paljoa toistensa kanssa tekemistä. Vaikka ajattelen homoista nykypäivänä varsin "lyhytnäköisesti" ja "vanhan liiton malliin", niin kyllähän minä heitä siedän. Maailma muuttuu ja muutoksiin tulee sopeutua. Joskus auvoisina aikoina homoutta jossain määrin pidettiin sairautena, mutta nykyään ainakin tavoite tuntuu olevan rajojen pyyhkiminen kokonaan suuntauksien väliltä. Ei ole mitään tiettyä homoutta tai heteroutta yms, on vaan seksuaalisuus, joka jokaisella on yksilöllinen.
Huh, tulipa taas karattua kauas.

Globalisaatio ja monikulttuurisuus taasen ovat itselleni aivan upea juttu. Omasta mielestäni olen myös sopeutunut moiseen erittäin hyvin, ja suorastaan haen ystäviä, joilla on erilaiset juuret kuin itselläni.
"Rotuja" ei enää pidä olla, ja hyvä niin.

Vammaisuus, jos siitä voi nyt jotain "suvaitsevaisuuden saralla" puhua, on taas surullinen mutta ylivoimainen asia. Toki, jos rupean filosofoimaan, saan aina saman fiiliksen. "Miksi minulla on oikeus olla täysin terve, hyvinvoiva ihminen, mutta toinen on... ikään kuin viattomana rangaistu".
Ja tuosta se vasta morkkis lähtee.

Mutta joo, kokonaisuutena, itse aiheeseen paneutuen, koen olevani nykypäivänä suvaitsevainen ihminen. Kyllä.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Miksi tunnette tarvetta ilmoittaa heteroseksuaalisuudestanne? Ei kai se liity mitenkään asiaan tai tekemiinne pointteihin?

Ajatus tiukoista rajoista suvaitsevaisuuden suhteen on jotenkin oksymoroninen. Eikö se juuri tarkoita sitä, että ei ole kovin suvaitsevainen?

No sepä se. Ajattelin vain selventää että joku ei "oikolue" minua homoseksuaaliksi tai bi-seksuaaliksi. Ei sillä että se mitään haittaisi.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneista tuskin edes tunnistaisi homoa, jos sellaisen tapaisi. Tai jos työkaveri olisi homo. Tai sukulainen. Ihmisillä on ihmeellisiä mielikuvia homoista.

Yksi asia nyt täytyy kuitenkin paljastaa: homomiehet eivät ala umpimähkäisesti iskeä heteromiehiä. Ainakaan yhtään sen enempää, kuin heteronaiset alkavat umpimähkäisesti iskeä heteromiehiä. Homot eivät ole mitään seksiaddikteja joiden elämän sisältö on pelkkien lihallisten ilojen hakemista.

Niin, varmaan monelle tulisi yllätyksenä jonkin ihmisen ei-heteroseksuaalinen käyttäytyminen. ;) Lähinnä itse tarkoitin siis tuolla kommentillani aikaisemmin, että minua ei kyseiset ihmiset kiinnosta muuten kuin ihmisenä. :) Eli siis ilmoittaisin homomiehelle, että ei kiinnosta, jos yrittäisi lähempää tuttavuutta tehdä. Minua ei kuitenkaan ihmisen seksielämät kovin syvällisesti kiinnosta muutenkaan, kyllähän se ihminen on pääasia siinä, eikä se mihin reikään sitä valtikkaansa tykkää uittaa. :D Voin myös myöntää, että en välttämättä tunnistaisi homoa jos sellainen tulisi juttelemaan. Lähinnä minä tiedän homoja siksi, koska asia on nostettu pöydälle heidän toimestaan. Ja mitenkään en muuttanut käsitystäni heistä negatiivisempaan suuntaan, jos mahdollista, he ovat nyt kiinnostavampia kuin ennen. ;)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Haittaapas. Et muuten sitä mainitsisi.

Tuskin haittaa. :) Koska tiedän että en ole homo. Aika lapsellista alkaa väittämään vastaan. :rolleyes: Homot on mukavia ja tuskin häpeäisin omaa homouttani jos sellainen olisin. ;)

Edit, korjataan, TUNTEMANI homot on mukavia. :D
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Suvaitseminen ei tarkoita hyväksymistä :rolleyes:

Koska nyt puhutaan homoudesta, niin heitän omat ajatukset myös kehään. Itsellä ei yleisesti ole mitään homoja vastaan. On totta ettei homot pöki toisiaan sen enempää kuin heterotkaan, mutta aivan varmasti katsovat toisia miehiä sillä silmällä kuin hetero miehet katsovat naisia. Eivät varmasti yritä iskea hetoro miehiä sen enempää kuin hetero niehet naisiakaan. Ja toki molemmissa ryhmissä on ne poikkeukset jotka ovat valmiita jalkoja vasten hinkkaamaan.

Gay-kulttuuri taas on sellainen asia jota en ymmärrä niin ollenkaan. Miksi ihmeessä pitää yrittää erottautua muusta yhteiskunnasta niin räikeästi? Eivät jalkapallo intoilijatkaan mitään futispride marsseja järjestä vaikkei kaikki ihmiset jalkapallosta pidä. Kun en katso kuka on homo ja kuka on hetero, niin juuri selllaiset "olen homo ja ylpeä siitä"-tyypit jotka tekevät todella selväksi sen että nyt ei ollakaan hetero, ärsyttävät. En minäkään avoimesti julista olevani hetero.

Joidenkin julkihomojen pukeutuminen ja käyttäytyminen on myös erittäin ärsyttävää. Tuntuu että malli on otettu suoraan elokuvista joissa homoista tehdään pilaa esittämällä heidät naismaisina ja "hyvin " pukeutuneina. Tuntuu että juuri nämä henkilöt ovat itse omien ennakkoluulojensa kohde homoista. Ei mikään ihmisen sisällä käske olemaan naismainen ja pukeutumaan naistenvaatteisiin, ellei ole joku fiksaatio niihin. Kaikki tuo on opittua käytäytymistä.

Samat teesitä pätevät myös lesbojen kohdalla. Mutta jostain syystä on sellainen kuva että HC lesbot eivät hyväksy ketään kolmejalkaista. Ehkä tuollainen mielikuva tulee pian homoistakin kaksijalkaisten suhteen. Vain sen takia että halutaan erottautua muusta yhteiskunnasta eikä sulautua siihen ja saada hyväksyntä esiin vaikuttamalla itse.

Mielipiteet.
Homo-liitot, en ole mikään uskovainen tyyppi, mutta jos raamatussa sellaiset kielletään niin eikö se sääntöjen mukaan pidä pelatakin? Lailliset samat oikeudet kuin naimisissa oleville hetero pareille pitäisi saada ja riittää.

Homoparit ja adoptio, ei missään nimessä. Lapsen pitää saada tasaarvoinen kuva molemmista sukupuolista.

Seuraavaksi voi kai keskustella muslimeista ja miksi ovat maailman vaiva ja miksi sitä pitäisi suvaita ;)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Seuraavaksi voi kai keskustella muslimeista ja miksi ovat maailman vaiva ja miksi sitä pitäisi suvaita ;)
Minusta mitään uskontoa ei pitäisi suvaita. Helppo sanoa että se on ihmisen oma asia uskooko
satuihin vai ei, mutta valitettavasti eräiden kahden suuruskonnon nimissä tehdään maailmassa
suurimmat verityöt.

Uskonnot ovat aina olleet vain hierarkian ylimpien keino kontrolloida massoja.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Mielipiteet.
Homo-liitot, en ole mikään uskovainen tyyppi, mutta jos raamatussa sellaiset kielletään niin eikö se sääntöjen mukaan pidä pelatakin? Lailliset samat oikeudet kuin naimisissa oleville hetero pareille pitäisi saada ja riittää.

Niin siis et ole uskovainen, mutta silti olet valmis uskonnollisen kirjan perusteella kieltämään avioliiton homoilta?
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Ei paljon kauemmas totuudesta voisi ketjun nimi mennä. Herrat Hinin ja karibu ensin julistavat, miten heillä ei ole mitään homoja ja muita vähemmistöjä vastaan ja sitten kirjoittavat pitkät riimit mikä heissä on vialla/ärsyttää.
Tekopyhyys kunniaan!! :D
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Gay-kulttuuri taas on sellainen asia jota en ymmärrä niin ollenkaan. Miksi ihmeessä pitää yrittää erottautua muusta yhteiskunnasta niin räikeästi? Eivät jalkapallo intoilijatkaan mitään futispride marsseja järjestä vaikkei kaikki ihmiset jalkapallosta pidä. Kun en katso kuka on homo ja kuka on hetero, niin juuri selllaiset "olen homo ja ylpeä siitä"-tyypit jotka tekevät todella selväksi sen että nyt ei ollakaan hetero, ärsyttävät. En minäkään avoimesti julista olevani hetero.

Mjuu, olen ainakin osittain samaa mieltä. Toisaalta esim. Gay Pride-kulkueiden tavoitteena on osoittaa, että tämäkin vähemmistö on olemassa ja vaatii samoja oikeuksia kuin heterotkin. Mutta se homoutensa ylikorostaminen on naurettavaa. Toki joidenkin homojen mielestä on mukava ilmoittaa ystävilleen ja tutuilleen asiasta sekä keskustella siitä.

Mielipiteet.
Homo-liitot, en ole mikään uskovainen tyyppi, mutta jos raamatussa sellaiset kielletään niin eikö se sääntöjen mukaan pidä pelatakin? Lailliset samat oikeudet kuin naimisissa oleville hetero pareille pitäisi saada ja riittää.

Selaapa Raamattua ja huomaat, mitä kaikkea muutakin siellä kielletään. En käsitä, miksi ei-kirkolliset avioliitot ole sallittuja homoille.

Homoparit ja adoptio, ei missään nimessä. Lapsen pitää saada tasaarvoinen kuva molemmista sukupuolista.

Mitä tarkkaan ottaen tarkoitat tällä? Meinaatko, ettei lapsi tule olemaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa ja opi sitä kuvaa heistäkin? Ja mitäpä mieltä olet yksinhuoltajuudesta?

Selvyyden vuoksi: OLEN 100% HOMO, JOTEN HETERONAISET, ÄLKÄÄ TULKO LÄÄPPIMÄÄN!!!

Tuo viimeinen oli sitten sarkasmia näitä "Olen muuten 10000% hetero"-tyyppejä kohtaan. :)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

No tuossa karibun kommentissa on se minun hakemani juttu että en pidä niistä jotka kylvävät sitä tietoa kaikkialle kaikella mahdollisella tavalla että olen homo. Sen enempää en yhdykkään karibun kommentteihin. Anteeksi vain että en tajunut kirjoittaa selko kielellä:eek:.

Niin muuten kuka on se Kevin Spacey? En oikeasti tiedä.

Ja miten nyt minä uskon Painlessin sanaan niin siinä on "kelpo" homo mielestäni, ei semmoinen ärsyttävä muoti hullu niin kuin myös 1/3heteroista ja semmoinen diiva henkilö. Joten Painlessille pisteet kotiin.:) Toivottavasti olen nyt saannut korjattua virheeni.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Gay-kulttuuri taas on sellainen asia jota en ymmärrä niin ollenkaan. Miksi ihmeessä pitää yrittää erottautua muusta yhteiskunnasta niin räikeästi? Eivät jalkapallo intoilijatkaan mitään futispride marsseja järjestä vaikkei kaikki ihmiset jalkapallosta pidä. Kun en katso kuka on homo ja kuka on hetero, niin juuri selllaiset "olen homo ja ylpeä siitä"-tyypit jotka tekevät todella selväksi sen että nyt ei ollakaan hetero, ärsyttävät. En minäkään avoimesti julista olevani hetero.

Luulisin tällä pyrittävän samaan kuin Martin Luther King kavereineen pyrki marssiessaan Washingtonissa 60-luvulla: yhtäläisiin oikeuksiin. Niin se taitaa tässä maailmassa olla, ettei oikeuksia saa, jossei niiden puolesta taistele. Tietysti taistelutavoista voi ollaa montaa mieltä.

Mielipiteet.
Homo-liitot, en ole mikään uskovainen tyyppi, mutta jos raamatussa sellaiset kielletään niin eikö se sääntöjen mukaan pidä pelatakin?

Anteeksi nyt, mutta tämä on oikeasti tyhmintä mitä olen lukenut pitkään aikaan. Raamattu ei ole luojan kiitos (pun intended) lakikirja eikä siitä toivottavasti sellaista koskaan tulekaan.

Homoparit ja adoptio, ei missään nimessä. Lapsen pitää saada tasaarvoinen kuva molemmista sukupuolista.

Monilla lapsilla ei ole isää ollenkaan. Pakkonaitetaanko yksinhuoltajaäidit? Muutenhan lapsi ei saa miehenmallia mistään...

Paolo sanoi:
Minusta mitään uskontoa ei pitäisi suvaita.

Eli ihmisiltä pitäisi riistää kokoontumisvapaus, koska valtioiden johtajat eivät pysty hallitsemaan vallanhimoaan? Ongelmia tulee kun kirkoille annetaan erityisasema yhteiskunnassa. En kuitenkaan näe järkevää keinoa kieltää uskontoa hyppäämättä suoraan totalitarismiin.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Ongelmia tulee kun kirkoille annetaan erityisasema yhteiskunnassa. En kuitenkaan näe järkevää keinoa kieltää uskontoa hyppäämättä suoraan totalitarismiin.
Ongelmia tulee, kun ihmisille annetaan oikeus käyttäytyä järjenvastaisesti millä tahansa tekosyyllä, ja etenkin kun näitä järjenvastaisuuksia aletaan hivuttaa yleisiksi säännöiksi. Meillä kaupat eivät saa olla sunnuntaisin auki, kun Jumalakin lepäsi lauantaina. Toisaalla tapetaan aborttilääkäreitä, koska tappaminen on väärin. Ja rauhan uskonnon edustajat heittelevät fatwaa sinne sun tänne, koska heidän profeetastaan piirretään kuva.

Uskontoja pitää suvaita niin kauan, kuin ne eivät ohjaa ihmisten käyttäytymistä. Mutta krusifiksin edessä rukoilemista saa pitää ihan yhtä naurettavana toimintana kuin maitolasin ja piparkakkujen jättämistä takan eteen joulupukkia varten.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Ei paljon kauemmas totuudesta voisi ketjun nimi mennä. Herrat Hinin ja karibu ensin julistavat, miten heillä ei ole mitään homoja ja muita vähemmistöjä vastaan ja sitten kirjoittavat pitkät riimit mikä heissä on vialla/ärsyttää.
Tekopyhyys kunniaan!! :D

Nyt menee metsään, minä hyväksyn JA suvaitsen homouden. :) Minä en katso että se olisi väärin tai sairaus. Turhaan tulet arvostelemaan jos et suvaitse toisten mielipiteitä. :D
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Varsin huvittavia (joskin läpeensä tuttuja) ajatuksia uskonnoista tässä viestiketjussa. Onko joku tosiaan niiden silmälappujensa takana vakavasti sitä mieltä, etteivät uskonnot saisi ohjata ihmisiä - olla syy elää tai toimia jollakin tavalla? Toisin sanoen poliittisesti aktiiviset nuoret, alakulttuurin piirissä toimivat henkilöt, henkilökulttia seuraavat ihailijat tai ideologiaa harjoittavat saavat tehdä asiastaan syyn elää, mutta uskovaiset eivät? Huonona huumorina tämä ehkä uppoaisi, mutta mitään vakavasti otettavaa tällaisessa väitteessä ei ole.

Maailmassa on miljardeja uskovaisia (tavalla tai toisella) ja näiden lisäksi uskomaton määrä eri ryhmiin kuuluvia ihmisiä. Näillä ryhmillä tarkoitan siis yllä esittämiäni jaotteluja. Lisäksi useimmat uskovaiset kuuluvat poliittisiin, aatteellisiin ja kulttuurillisiin ryhmiin ja toimivat näissä aktiivisesti voimavaroina, johtajina ja pioneereina. Uskonsa kanssa, sen voimin ja innostamana. Ehdottomasti usko ohjaa ihmisen toimintaa elämän perustavanlaatuisimmissa käännekohdissa ja valinnoissa. Uskon ei sen sijaan tarvitse ohjata kaikkea toimintaa; harrastukset, ystäväsuhteet, koulunkäynti, työ jne. kuuluvat maallisen regimentin ja arviointikyvyn piiriin. Aina ei tietenkään ole näin, sillä äärifundamentalistisissa piireissä usko saattaa vaikuttaa täysin kokonaisvaltaisesti henkilön valintoihin.

Ihmisillä on kuitenkin oikeus harjoittaa uskoansa ja antaa sen "rajoittaa" toimintaansa, mikäli tämän parhaaksi näkevät. Käsittääkseni ei ole toisten ihmisten asia valvoa lähimmäistensä kasvatusta, pukeutumista ja elämistä, ainakaan lynkkaamistarkoituksessa. Läheistään voi neuvoa ja ohjata kohti parempia menetelmiä, mutta on hyvä ymmärtää kohteliaisuuden ja asiallisuuden rajat. Kylmätunteisella kritiikillä, tuomitsemisella ja vihalla aiheuttaa vain ongelmia omaan suuntaansa. Oma toiminta kääntyy itseään vastaan, mikä on tietysti vain luonnollista ja välttämätöntä.

Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, ettei uskonnollisuuden tule hämärtää niitä elämän osa-alueita, joihin sillä ei ole varsinaista yhteyttä. Tiede, terveys, pukeutuminen ja liikunta muun muassa tuskin hyötyvät uskonnollissävytteisestä ohjaamisesta. On vain kurjaa ja epäkunnioittavaa näiden alojen pioneereille ja osaajille, että heidän arviointikykyään ja elämäntyötään koitetaan vahingoittaa asiaankuulumattomalla sabotoinnilla ja syytöksillä. Onneksi useimmat tajuavat maallisen ja hengellisen regimentin erot.

Toisaalta hyväksyn myös sen, että yhteinen konsensus - tuki se sitten liberalismia tai fundamentalismia - määrittää lopulta yhteisön pelisäännöt ja normit. Näissäkin yhteisöissä vaihtoehtoinen elämäntapa ajatuksineen on lain suomin oikeuksin mahdollista, mutta tällöin yksilö joutuu kohtaamaan raakaan erotteluun pohjautuvan kuppikuntalaisuuden. Nimittäin yhteisön hegemoniaa horjuttava on aina, ainakin aluksi, uhka yhteiselle hyvinvoinnille ja järjestykselle. Voimien kohtaamista on mahdoton välttää ja toisaalta sitä voidaan pitää sosiaalievoluution yhtenä peruspilarina. Lopulta vain aika osoittaa uuden konsensuksen, joka sekin kohtaa pian uudet vastavoimansa.

Näiden ajatusten pohjalta on käsittääkseni selvää, että lyhytkatseinen ja tyhjämielinen uhittelu puolin ja toisin ei tuota minkäänlaista hedelmää. Uskovaiset saavat klassisen liberalismin vapauden maksimoinnin ja vahingon periaatteen puitteissa toimia täysin yhtä vapaasti kuin muutkin ihmiset. Ajan hengen mukaisesti kaikki on relatiivista, joten on parasta antaa jokaisen elää oman totuutensa mukaan. Jos yksilön totuus tahdotaan kuitenkin kieltää, johtaa tämä loogisesti siihen, että myös tätä kieltoa puoltava ajattelumalli altistuu saman kieltämisen kohteeksi. On naiivia olettaa, että oikeuksia voidaan riistää tulematta itse riistetyksi.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Muutama ajatus vielä homoliitoista ja homoseksuaalien vihkimisestä. Historiansa lukenut tietää, että tähän päivään asti maailmassa ei ole ollut yhtään matriarkaalista kulttuuria. Ei ainuttakaan. Hyvä vai huono asia? - jokainen saa pohtia tätä rauhassa. Samaten tähän päivään asti ei ole ollut ainuttakaan kulttuuria, jossa homoliitot ovat nauttineet samaa hyväksyntää ja normaaliutta kuin heteroliitot. Tällaiset liitot ovat jopa papiston tai aateliston piirissä olleet lähes aina salaisia ja täten hävettyjä (asiaankuulumattomien puolesta, siis). Toki esimerkiksi muinaisessa Kreikassa miesten suhde käsitettiin hyvin pitkälti toisella tavalla kuin nykyaikana. Tiedetään, että taistelupareja kehoitettiin jopa seksuaalisiin kontakteihin, jotta näiden side vahvistuisi ja onnistuminen sodassa olisi suurempaa. Homoliitot, julkinen homous ja homojen oikeudet ovat - kuten kaikki tiedämme - hyvin nuoria asioita.

Vaikka homojen oikeudet ovat onneksi nykyisin parhaimmillaan täysin yhteneviä heteroiden oikeuksien kanssa, on silti täysin toinen asia vaatia sellaista, joka ei ole mahdollista. Homoliittojen tulee ehdottomasti nauttia samoista oikeuksista kuin heteroliittojenkin, mutta pyhä vihkiminen ei näihin kuulu. Vaikka esimerkiksi Ruotsissa osa papeista homoja vihkiikin, on selvästi suurin osa kristityistä homovihkimyksiä vastaan. Kuten myös papeista. Raamattu ei tunne homoliittoja, eikä kristinuskon traditiostakaan voida löytää näille päivänvaloa kestävää pohjaa. On mielestäni kummaa, miksi kukaan homo tahtoisi pyhää, Jumalan nimeen suoritettua vihkimystä tietäen, ettei se ole heille Raamatun tai uskonyhteisöjen puolesta validi. Ainakaan itselleni ei tulisi edes mieleeni astua alttarille vihittäväksi liittoon, jonka pätemättömyydestä olisin tietoinen.

Maistraatissa homot voivat luonnollisesti solmia liiton ja näin päästä osallisiksi samoista oikeuksista, joista heterotkin nauttivat. Suomessa, Intiassa, Afrikassa tai vaikkapa Kiinassa homoliittoja ei tunneta historiallisesti. Myöskään mikään uskonto ei ole näitä (lahkoja lukuunottamatta) koskaan tunnustanut tai tukenut. Näin on tänäänkin, ja on vaikea kuvitella, että tuhansien vuosien traditio murtuisi aikamme konventioiden takia. Lopulta jo solmitut pyhät liitot eivät kuitenkaan ole legitiimejä uskovien ja enemmistöpapiston silmissä, joten kyseessä on varsin pinnallinen ilmiö. Pyhät liitot voidaan siis lakia käyttäen tunnustaa ja hyväksyä, mutta tämä ei tarkoita sitä, että asianomaiset (pyhän liiton sitojat ja siihen perinteisesti uskovat) niitä hyväksyisivät. Näin uudistus jää lopulta vain kulissiksi, jonka takaa löytyy halu väkipakolla tehdä mahdottomasta mahdollinen.

Pahoittelen, jos suorasanainen tekstini järkytti jonkun mieltä. Kuten yllä sanoin, toivon homoille täysin identtiset oikeudet heteroiden kanssa. Edustamani näkemys koskien uskonnollisia liittoja on silti varsin universaali, ja saman vastauksen antavat uskonnolliset ihmiset maasta, iästä tai sukupuolesta katsomatta. Uuspakanat, new age -piirit ja okkultistiset traditiot ovat toki asia erikseen, mutta en viitsi niihin nyt tarttua.
 
Ylös Bottom