Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mercenaries 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Praxil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Ei toi 4 miljoonaa vielä kirpaise (menee tollanen summa pelin ostosreissuilla) mutta kun pitää maksaa lahjuksia 40 miljoonaa niin se tuntuu jo lompakossa. :(

Tietääkö joku miten toi lahjussumman suuruus oikeen määrääntyy tossa pelissä?

Varmaankin oman varallisuuden mukaan. Alkuvaiheessa 2 millin lahjus muuttui nimittäin 4 milliin ihan tuosta vaan, vaikka en suututtanut lahjottavaa osapuolta yhtään enempää. Toisaalta ei tuostakaan voi olla varma.

Huomasin tuossa pelatessani, että lahjominen ei olekkaan ainoa tapa saada vihamielisitä neutraaleiksi. Esim UP:n olin huomaamattani saanut neutraaliksi listimällä P.L.A.V:n sotilaita. Kunhan pitää vaan huolen, että kukaan ei ehdi tehdä hälytystä pomolle, niin kaikki ovat tyytyväisiä.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Jeps, tässä pelissä rahalle kyllä riittää tekemistä(vai miten se meni GTA?). Hyvä ratkasu tuo että kaikki maksaa ja mitään ei ole loputtomiin niin sitä rahaa on koko ajan saatava ja tuhlattava.

Tuo Berserkkerin bugi on kyllä melko ikävä. Oletko saannut sen jo jotenkin kierrettyä? Itseä ihmetyttää kyllä että en ole itse pahoihin bugihin edes törmännyt ja peliä on jo takana 57%(pelitunteja jo yli 15h). Suurin bugi tapahtui eilen ja siinä yksi kontti leijjaili ilmassa. Kauneus virheitähän pelistä löytää mutta ei mitään sellaista mitä muissakaan peleissä ei olisi.

Pakko myös puollustaa tekelettä varsin rajuilta arvosanoilta. Itse olen nauttinut pelistä täysin rinnoin(vaikka dissasin peliä ennen sen julkaisua) ihan vain pelaamalla yksinpeliä. Lukuisat lähestymis tavat pelin tehtäviin luovat lätylle oikeasti sellaisen uudelleen peluu arvon että huh huh. Tälläistä multi-option tyyliä kun olisi sovellettu Crackdowniin olisi sekin peli täydellinen. Ja pakko lopuksi vielä hyökätä Gamereactorin arvostelua vastaan:
lmaiskut ja muut astetta rankemmat rysäytykset tekevät selvää jälkeä, mutta näitä ei pysty käyttämään kuin ennalta määritetyissä paikoissa.
Ja tämähän ei todellakaan pidä paikkaansa. Tiedä sitten mitä peliä olet pelannut mutta itse ainakin pystyn ilmaiskuja kutsumaan missä ja milloin tahansa, kunhan niitä löytyy ostettuna ja varastoituna.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Tulipa inha bugi.

Pääsin juonessa siihen saakka, että saan tehtäviä AN:ltä ja Kiinalta. Fionan esittelyn jälkeen ruutuun pomppaa ilmoitus "12 achievments unlocked for 300 GS" tjsp. Mukana kaikki moninpelisaavutukset ja läjä muita. Ketuttaa tollaset, kun tässä oli ihan kiva keräillä saavutuksia muun pelaamisen ohella.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Jeps, tässä pelissä rahalle kyllä riittää tekemistä(vai miten se meni GTA?). Hyvä ratkasu tuo että kaikki maksaa ja mitään ei ole loputtomiin niin sitä rahaa on koko ajan saatava ja tuhlattava.

Tuo Berserkkerin bugi on kyllä melko ikävä. Oletko saannut sen jo jotenkin kierrettyä? Itseä ihmetyttää kyllä että en ole itse pahoihin bugihin edes törmännyt ja peliä on jo takana 57%(pelitunteja jo yli 15h). Suurin bugi tapahtui eilen ja siinä yksi kontti leijjaili ilmassa. Kauneus virheitähän pelistä löytää mutta ei mitään sellaista mitä muissakaan peleissä ei olisi.

Pakko myös puollustaa tekelettä varsin rajuilta arvosanoilta. Itse olen nauttinut pelistä täysin rinnoin(vaikka dissasin peliä ennen sen julkaisua) ihan vain pelaamalla yksinpeliä. Lukuisat lähestymis tavat pelin tehtäviin luovat lätylle oikeasti sellaisen uudelleen peluu arvon että huh huh. Tälläistä multi-option tyyliä kun olisi sovellettu Crackdowniin olisi sekin peli täydellinen. Ja pakko lopuksi vielä hyökätä Gamereactorin arvostelua vastaan:

lmaiskut ja muut astetta rankemmat rysäytykset tekevät selvää jälkeä, mutta näitä ei pysty käyttämään kuin ennalta määritetyissä paikoissa.

Ja tämähän ei todellakaan pidä paikkaansa. Tiedä sitten mitä peliä olet pelannut mutta itse ainakin pystyn ilmaiskuja kutsumaan missä ja milloin tahansa, kunhan niitä löytyy ostettuna ja varastoituna
.

Pakko sitten oli vastata tänne boxin puolelle.

Ite oon tässä pelannu PuuCeellä tätä peliä viimiset kaks päivää. Ja pakko sanoa et on aikalailla karuin porttaus mitä oon nähnyt.

Mut bugeista sun muista häröistä viis, tässä on aivan helvetin hauskaa pistää paikkoja matalaks...

Ja tosta GR:n arvostelu quotesta.. Tää on ainakin hyvä esimerkki kuin paljon kaveri on oikeesti tutustunut peliin... :D
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Ja pakko lopuksi vielä hyökätä Gamereactorin arvostelua vastaan:

Ja tämähän ei todellakaan pidä paikkaansa. Tiedä sitten mitä peliä olet pelannut mutta itse ainakin pystyn ilmaiskuja kutsumaan missä ja milloin tahansa, kunhan niitä löytyy ostettuna ja varastoituna.
Niin, en ole tätä peliä pelannut mutta ainakin ykkösessä sai kyllä laittaa iskuja missä ja milloin halusi. Jotenkin tällaiset virheet vievät uskottavuuden koko arvostelulta, kun tuntuu ettei peliä ole pelattu ihan kaikki valot päällä.

Muoks. Laitin tuosta viestiä Gamereactorin arvosteluun. Saas nähdä miten siellä vastataan.

Muoks2. Nyt on arvostelua muokattu oikeampaan suuntaan. Eipä siinä kummempaa, virhe vain oli päässyt tekstiin asti. Eipä sitä loppujen lopuksi tiedä onko peliä pelattu liian vähän, vai vain yksinkertaisesti ajatus hairahtunut kirjoitusvaiheessa. Melkeimpä epäilen jälkimmäistä, sillä eiköhän vapaasti tilattaviin pommeihin pääse käsiksi jo melko aikaisessa vaiheessa peliä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Kävin levyn vaihtamassa kaupassa ja lukuvirhe ei kyllä täysin hävinnyt mutta nyt ei kaatunut kuin kerran päivässä... jonkinlainen bugi tuli kai vastaan... PLAVin koptereita ostin ja lentelin yhdellä, laskeuduin, kävin pistämässä "high risk" ukkelin pakettiin ja palasin kopterille.. no se ei enää suostunut lähtemään käyntiin enää, Y näppäimellä pääsi sisään ja pois mutta ei muuta (olevinaan en mennyt matkustajan paikallekaan...?)

edit: lisäbugitus, nappasin helikopterilla polttoaine säiliön ja laskin sen maahan sinne omalle pihalle ja kutsuin tyypin viemaan sen "varastoon" niin tyyppi tuli mutta ei saanut säiliötä liikahtamaankaan... minuutin taisi heli olla paikallaan kunnes katosi... no siirtelin säiliön toiseen paikkaan ja sitten onnistui tuo kuljetus varastoon asti.
Toinen bugitus tulee silleen että jos sattuu merkkaamaan esim. bensasäiliön ja sitten kutsuu helin noutamaan sitä ja ennen noutamista käy merkkaamassa vaikka vieressä olevan rahanipun niin molemmat katoaa helin saapuessa mutta joku virheilmoitus "esinettä ei löydy" tulee myös..

Maukasta menoa on ollut, meikäläinen ei kaipaakaan tämän viisaampia tekoälyjä, ihan tarpeeksi saa lyijyä nahkaan näillä pelitaidoilla :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Voisiko joku jolla on tuo Pelit lehden numero lainata minulle hiukan, että millä perusteilla peli ansaitsi 93 pistettä? Ymmärtäisin 53 ihan hyvin, mutta...
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Voisiko joku jolla on tuo Pelit lehden numero lainata minulle hiukan, että millä perusteilla peli ansaitsi 93 pistettä? Ymmärtäisin 53 ihan hyvin, mutta...
Eipä siinä taidettu suuremmin haukkua pelissä mitään. Kehuivat, että pelissä on korjattu monet niistä seikoista, jotka häiritsivät ensimmäsessä Mercsissä. Vihollisten tekoälystä taisivat jotain moitteita sanoa. Jos en nyt ihan väärin muista, niin niistä paljon parjatuista bugeista yms. ei taidettu sanoa sanallakaan. Voi olla tosin, että muistan väärin.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Voikos tässä itse kuljetella talteen bensa, pommi ja raha kontit?? (ettei aina tarvitsisi kutsua hakijaa..)

Varkausvinkki..
. bensat yms. on helppo varastella ilman seuraamuksia helikoopperilla joka kuuluu bensan omistajan "ryhmittymään".. siitä sitten kuljettaa lähialueelle lopullista kuljetusta varten.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Eipä siinä taidettu suuremmin haukkua pelissä mitään. Kehuivat, että pelissä on korjattu monet niistä seikoista, jotka häiritsivät ensimmäsessä Mercsissä. Vihollisten tekoälystä taisivat jotain moitteita sanoa. Jos en nyt ihan väärin muista, niin niistä paljon parjatuista bugeista yms. ei taidettu sanoa sanallakaan. Voi olla tosin, että muistan väärin.

Tekoälystä sanoivat juurikin sitä, että viholliset ovat turhan innokkaita ja tappavat jopa toisiaan päästäkseen pelaajaan käsiksi... (ei ole sitä lehteä nyt tässä vieressä mutta jotain tuollaista se oli)
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Tekoälystä sanoivat juurikin sitä, että viholliset ovat turhan innokkaita ja tappavat jopa toisiaan päästäkseen pelaajaan käsiksi... (ei ole sitä lehteä nyt tässä vieressä mutta jotain tuollaista se oli)

Kaverilla katoin joo kun kamu siinä pelas ja oli vangitsennut yhen htv jätkän ja sit joku niitten puolulainen vippaa kävyn sen htv jalkoihin, booom ukko lentää ilmojen halki ja voi vittu mikä tekoäly... ei aina nappaa mitä olen seurannut.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Eilen tuli pelattua monen monta tuntia putkeen ja vasta joskus kolmen jälkeen pääsin nukkumaan. Koukuttaa kovasti vaikka tekoälyllä onkin omat "ominaisuutensa". :) Lähinnä hillitöntä naurua päässyt välillä kun joko valopää sinkomies paukauttaa itsensä vieressä olevaan tolppaan/kaveriin ja kuolee siinä samalla itse. :D Vapaus ratkaista tehtävät omalla tavalla on jo riittävä syy antaa muutamat bugit/tekoälyn hairahdukset anteeksi.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Kaverilla katoin joo kun kamu siinä pelas ja oli vangitsennut yhen htv jätkän ja sit joku niitten puolulainen vippaa kävyn sen htv jalkoihin, booom ukko lentää ilmojen halki ja voi vittu mikä tekoäly... ei aina nappaa mitä olen seurannut.

Minusta yksi hyvän tekoälyn ominaisuuksista on juurikin se, että sille sattuu ja tapahtuu. En nyt halua sanoa, että Mercs 2:n AI olisi missään suhteessa huippuluokkaa, mutta on silti ehdottoman piristävää, että tekoälynkin ohjaamat hahmot joskus mokailevat. Virheettömästi pelaavia ja yli-inhimillisiin suorituksiin pystyviä aimbotteja on nähty ihan tarpeeksi.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Mercenaries 2 sai Pelit-lehdessä yli 90 pistettä. Minä ihmettelen tällaisten puolivalmiiden pelien ylikorkeita arvioita. Olen 25 vuotta pelattuani niin lopen kyllästynyt siihen, että teknologiaa ei osata käyttää hyväksi, vaan täysin riittävän teknologisen rungon omaava peli pilautuu onnettoman suunnittelun vuoksi (muistelkaa miten joskus menneisyydessä engineistä otettiin kaikki irti: Pirates, Ultima V, AD&D kultalaatikkoformaatti, System Shock, hitto soikoon vaikka Nethack, esimerkkejä piisaa, mutta en muista yhtään lähimenneisyydestä).

Alkuinnostuksen jälkeen Mercenaries 2:kin paljastui pettymykseksi. Pandemic on mennyt aivan yksinkertaisissa asioissa täysin metsään:

- Vihollisten jatkuva ilmestyminen tyhjästä alkaa rasittaa. Mitä niitä edes ampumaan, kun uudet tulevat heti tilalle? Sentään itse tehtäväalueilla spawnaaminen loppuu kun parakit hävittää, mutta esimerkiksi kun hyökkäät UP:n kaupunkiin, tuhoat pääkonttorin ydiniskulla ja tapat porukan ympäriltä, ilmaantuu uutta ukkoa paikalle loputtomasti (koetimme veljeni kanssa kauanko jaksamme, ja puoli tuntia ja satoja ellei tuhansia ruumiita myöhemmin kyllästyimme). On äärimmäisen epäuskottavaa, että joku faction voi menettää kymmeniä tankkeja, helikoptereita ja autoja, sekä satoja miehiä ilman että sillä on mitään vaikutusta.

- Vihollisen kuudes aisti (eli pyhä tietous siitä, missä pelaaja on) tekee hiipimisestä turhaa. Paras taktiikka useimmiten on ostaa taistelukopteri ja lanata paikka maan tasalle, ja käydä tarvittaessa kuvaamassa corpse. Ohjusiskun ja bunker-busterin jälkeen ei muita bonusiskuja tarvita.

- Tekoäly on kelvoton, ja sen satunnainen onnistuminen perustuu lähinnä kuuluisaan kuudenteen aistiin.

- Ajoneuvojen valtaaminen on säälittävän surkeasti toteutettua kämmentämistä. Samoin sateliittitähtääminen. Ei tuollainen helvetin rämpyttäminen sovi nykypeliin. Hyh hyh.

- Healtin menettämisessä ei ole mitään logiikkaa, mäkeä alas juoksemalla voi esimerkiksi tietyssä tilanteessa menettää henkensä, mutta vaikka olisit kerrostalossa ydinohjuksen iskeytyessä kylkeen, selviät yleensä hengissä (kokeiltu on, ja monesti).

- Maastosta löytyvät rahat ja pommit ovat pääosin turhia, koska pelissä on todella helppo tehdä suunnattomia määriä pätäkkää, satoja miljoonia tulee joka tapauksessa kuin itsellään (kysymys: kuinka rikkaita pelaajan rekrytoimat ukot oikein ovat, kun voivat hävitä vedoissa jumalattomia summia).

- Mihin ruumiit katoavat? Kyllä taistelun jälkiä pitää voida hetki ihailla. Tana kele.

- Gps bugaa ja on huonoin peleissä näkemäni paikannin.

- Aikarajoitteiset tehtävät, joita ei pääse millään kiertämään, ovat uskomattoman ärsyttäviä. Se siitä valinnanvapaudesta, suuri miljonääripalkkasoturi venelähettinä. Just joo jumalauta. Pitäisi saada posauttaa moiset työnantajat röyhkeydestä.

- Siviilit voisivat hoitaa sotimisen, sillä ovathan he kuolemattomia. Toki pelaajankin hahmo on uskomattoman kestävä ja kuoleminen taistelussa tuntuu kunnon hurmoksessa melkein mahdottomuudelta, varsinkin kaksinpelissä, jossa toinen voi elvyttää heti toisen. Medevac on ärsyttävä loadgame-makro, jonka avulla voi mm. ryövätä liittolaisten bensat ilman seuraamuksia. Samoin onnistuu se, että ryöston jälkeen menee heti sisälle taloon ennen kuin ukulit ehtivät soittaa pomolleen.

- Piirtoetäisyys on olematon, käytännössä tämä tekee tarkka-ammunnasta mahdotonta, varsinkin kun vihollisen kuudes aisti paljastaa pelaajan aina kun tämä on sillä etäisyydellä että kohde ei ole enää irstaasti läpinäkyvä. Etäällä haihtuvat yksityiskohdat ja ihmiset haittaavat myös kopteritoimintaa.

- Kiikari, tark'ampujan kiväärit ja konetykit bugaavat välillä niin, ettei zoomaa tai ammu. Välillä koptereista on rakettilaskurit perseellään. Huolimatonta huolimatonta.

- Ilmaiskujen ja muiden merkitseminen savulla tai beaconilla on perseestä, varsinkin kun beaconin asettamisen jälkeen on heti kiire. Mikä siinä on erona sitten savuun, pitäisi TIETENKIN olla niin, että iskun voi tilata kunhan on päässyt etäälle? Laser on hyvä idea, mutta kantomatka aivan olematon. Taktisen ydinaseen laserilla tilaaminen 150 metrin päähän on naurettava ajatus. Varsinkin kun jos juokset karkuun niin voit olla varma ettei räjähdys tee kuin nimellistä vahinkoa kohdealueelle.

- Miksi aseita ei voi ottaa käteen suoraan päämajasta, vaan ne pitää tilata pihalle viiden metrin päähän kopterilla! Voi isä näitä rattaita, apinat, mitä te olette ajatelleet?

- Moninpeli bugaa suunnattomasti, muutamia ihania yksityiskohtia ovat mm. guest playerin hakeutuvien ohjusten toimimattomuus (surface-to-air), guest playerin ilmaiskujen (ydinohjusten, MOABien etc.) ajoittainen tehottomuus, hostin ja guestin maailmojen jatkuva epäsynkronisyys (esimerkiksi kaatuneen pelaajan ruumis saattaa olla toisella pelaajalla aivan eri paikassa kuin toisella, jolloin elvyttäminen on mahdotonta).

- Ajoneuvot on lastattu nitroglyseriinillä ja ne ovat uskomattoman haperoita. Miehistönkuljetusvaununi menetti 22 pistettä healttia ajettuaan postilaatikon yli. Siviiliautoja kannattaa suorastaan välttää, sillä törmäys saattaa räjäyttää ne kerrasta.

- Vauhdilla edetessä kannatttaa olla varovainen, sillä jumala voi luoda eteesi rekka-auton, kiven tai vaikka siviilejä. Merellä nopeasti ajaessa saatat nähdä yhdyntää harrastavia laivoja (joista toinen räjähtää koinimisen päätteeksi sinun katsoessasi hölmistyneenä vierestä).

Kehuisin kyllä, jos olisi aihetta, mutta ei tällainen kutosen peli kestänyt minulla kuin viikonlopun ja nyt tuntuu siltä että parempi tapa käyttää kuluneet 69 euroa olisi ollut perskänni Alepubissa. Kehotan miettimään pelin hankintaa varauksella - jos rahaa on kuin roskaa, voi tämä toimia parin päivän välipalana (sellaisena ihan kelpo peli, bugeja ei ehdi paljoa hirvitellä), mutta jos pitää valita syksyn pelitarjonnasta yksi helmi, niin kyllä kandee odottaa Far Cry 2:sta, Fallouttia tai vaikka COD5:sta, jos joku niistä vaikka natsaisi.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Millonkohan tämän demo saapuu liveen? Kyllä olisi suuri kiusaus ostaa koska hiekkalaatikkopelejä rakastan, mutta tuntuu olevan vaan niin keskeneräinen ja buginen, että loppujen lopuksi alkaa todennäkösesti vain vituttamaan. Mites live moninpeli?
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Millonkohan tämän demo saapuu liveen? Kyllä olisi suuri kiusaus ostaa koska hiekkalaatikkopelejä rakastan, mutta tuntuu olevan vaan niin keskeneräinen ja buginen, että loppujen lopuksi alkaa todennäkösesti vain vituttamaan. Mites live moninpeli?

Luultavasti ikuisuuden en ole ainakaan kuullut missään mistään Mercsien demosta.
Ainahan voi toivoa:D
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Kaveri osti viime perjantaina, eilen testasin hieman. Tuloksena on helvetin buginen paska tekele!
Vihujen AI tyhmää tyhmempi, ajoneuvoja katoilee, peli jumittelee. Puoli vuotta myöhässä ja varmaan yhtä keskeneräinen kuin aikoinaan.
Pikaisen testin jälkeen jää lainaamatta peli.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Mercenaries 2 sai Pelit-lehdessä yli 90 pistettä. Minä ihmettelen tällaisten puolivalmiiden pelien ylikorkeita arvioita. Olen 25 vuotta pelattuani niin lopen kyllästynyt siihen, että teknologiaa ei osata käyttää hyväksi, vaan täysin riittävän teknologisen rungon omaava peli pilautuu onnettoman suunnittelun vuoksi (muistelkaa miten joskus menneisyydessä engineistä otettiin kaikki irti: Pirates, Ultima V, AD&D kultalaatikkoformaatti, System Shock, hitto soikoon vaikka Nethack, esimerkkejä piisaa, mutta en muista yhtään lähimenneisyydestä).

Alkuinnostuksen jälkeen Mercenaries 2:kin paljastui pettymykseksi. Pandemic on mennyt aivan yksinkertaisissa asioissa täysin metsään:

- Vihollisten jatkuva ilmestyminen tyhjästä alkaa rasittaa. Mitä niitä edes ampumaan, kun uudet tulevat heti tilalle? Sentään itse tehtäväalueilla spawnaaminen loppuu kun parakit hävittää, mutta esimerkiksi kun hyökkäät UP:n kaupunkiin, tuhoat pääkonttorin ydiniskulla ja tapat porukan ympäriltä, ilmaantuu uutta ukkoa paikalle loputtomasti (koetimme veljeni kanssa kauanko jaksamme, ja puoli tuntia ja satoja ellei tuhansia ruumiita myöhemmin kyllästyimme). On äärimmäisen epäuskottavaa, että joku faction voi menettää kymmeniä tankkeja, helikoptereita ja autoja, sekä satoja miehiä ilman että sillä on mitään vaikutusta.

- Vihollisen kuudes aisti (eli pyhä tietous siitä, missä pelaaja on) tekee hiipimisestä turhaa. Paras taktiikka useimmiten on ostaa taistelukopteri ja lanata paikka maan tasalle, ja käydä tarvittaessa kuvaamassa corpse. Ohjusiskun ja bunker-busterin jälkeen ei muita bonusiskuja tarvita.

- Tekoäly on kelvoton, ja sen satunnainen onnistuminen perustuu lähinnä kuuluisaan kuudenteen aistiin.

- Ajoneuvojen valtaaminen on säälittävän surkeasti toteutettua kämmentämistä. Samoin sateliittitähtääminen. Ei tuollainen helvetin rämpyttäminen sovi nykypeliin. Hyh hyh.

- Healtin menettämisessä ei ole mitään logiikkaa, mäkeä alas juoksemalla voi esimerkiksi tietyssä tilanteessa menettää henkensä, mutta vaikka olisit kerrostalossa ydinohjuksen iskeytyessä kylkeen, selviät yleensä hengissä (kokeiltu on, ja monesti).

- Maastosta löytyvät rahat ja pommit ovat pääosin turhia, koska pelissä on todella helppo tehdä suunnattomia määriä pätäkkää, satoja miljoonia tulee joka tapauksessa kuin itsellään (kysymys: kuinka rikkaita pelaajan rekrytoimat ukot oikein ovat, kun voivat hävitä vedoissa jumalattomia summia).

- Mihin ruumiit katoavat? Kyllä taistelun jälkiä pitää voida hetki ihailla. Tana kele.

- Gps bugaa ja on huonoin peleissä näkemäni paikannin.

- Aikarajoitteiset tehtävät, joita ei pääse millään kiertämään, ovat uskomattoman ärsyttäviä. Se siitä valinnanvapaudesta, suuri miljonääripalkkasoturi venelähettinä. Just joo jumalauta. Pitäisi saada posauttaa moiset työnantajat röyhkeydestä.

- Siviilit voisivat hoitaa sotimisen, sillä ovathan he kuolemattomia. Toki pelaajankin hahmo on uskomattoman kestävä ja kuoleminen taistelussa tuntuu kunnon hurmoksessa melkein mahdottomuudelta, varsinkin kaksinpelissä, jossa toinen voi elvyttää heti toisen. Medevac on ärsyttävä loadgame-makro, jonka avulla voi mm. ryövätä liittolaisten bensat ilman seuraamuksia. Samoin onnistuu se, että ryöston jälkeen menee heti sisälle taloon ennen kuin ukulit ehtivät soittaa pomolleen.

- Piirtoetäisyys on olematon, käytännössä tämä tekee tarkka-ammunnasta mahdotonta, varsinkin kun vihollisen kuudes aisti paljastaa pelaajan aina kun tämä on sillä etäisyydellä että kohde ei ole enää irstaasti läpinäkyvä. Etäällä haihtuvat yksityiskohdat ja ihmiset haittaavat myös kopteritoimintaa.

- Kiikari, tark'ampujan kiväärit ja konetykit bugaavat välillä niin, ettei zoomaa tai ammu. Välillä koptereista on rakettilaskurit perseellään. Huolimatonta huolimatonta.

- Ilmaiskujen ja muiden merkitseminen savulla tai beaconilla on perseestä, varsinkin kun beaconin asettamisen jälkeen on heti kiire. Mikä siinä on erona sitten savuun, pitäisi TIETENKIN olla niin, että iskun voi tilata kunhan on päässyt etäälle? Laser on hyvä idea, mutta kantomatka aivan olematon. Taktisen ydinaseen laserilla tilaaminen 150 metrin päähän on naurettava ajatus. Varsinkin kun jos juokset karkuun niin voit olla varma ettei räjähdys tee kuin nimellistä vahinkoa kohdealueelle.

- Miksi aseita ei voi ottaa käteen suoraan päämajasta, vaan ne pitää tilata pihalle viiden metrin päähän kopterilla! Voi isä näitä rattaita, apinat, mitä te olette ajatelleet?

- Moninpeli bugaa suunnattomasti, muutamia ihania yksityiskohtia ovat mm. guest playerin hakeutuvien ohjusten toimimattomuus (surface-to-air), guest playerin ilmaiskujen (ydinohjusten, MOABien etc.) ajoittainen tehottomuus, hostin ja guestin maailmojen jatkuva epäsynkronisyys (esimerkiksi kaatuneen pelaajan ruumis saattaa olla toisella pelaajalla aivan eri paikassa kuin toisella, jolloin elvyttäminen on mahdotonta).

- Ajoneuvot on lastattu nitroglyseriinillä ja ne ovat uskomattoman haperoita. Miehistönkuljetusvaununi menetti 22 pistettä healttia ajettuaan postilaatikon yli. Siviiliautoja kannattaa suorastaan välttää, sillä törmäys saattaa räjäyttää ne kerrasta.

- Vauhdilla edetessä kannatttaa olla varovainen, sillä jumala voi luoda eteesi rekka-auton, kiven tai vaikka siviilejä. Merellä nopeasti ajaessa saatat nähdä yhdyntää harrastavia laivoja (joista toinen räjähtää koinimisen päätteeksi sinun katsoessasi hölmistyneenä vierestä).

Kehuisin kyllä, jos olisi aihetta, mutta ei tällainen kutosen peli kestänyt minulla kuin viikonlopun ja nyt tuntuu siltä että parempi tapa käyttää kuluneet 69 euroa olisi ollut perskänni Alepubissa. Kehotan miettimään pelin hankintaa varauksella - jos rahaa on kuin roskaa, voi tämä toimia parin päivän välipalana (sellaisena ihan kelpo peli, bugeja ei ehdi paljoa hirvitellä), mutta jos pitää valita syksyn pelitarjonnasta yksi helmi, niin kyllä kandee odottaa Far Cry 2:sta, Fallouttia tai vaikka COD5:sta, jos joku niistä vaikka natsaisi.

No niin, ei tarvitse itse naputtaa...

- Toistoa, toistoa, toistoa...

- Älyttömyydet kuten tykistön tilaaminen kahden metrin päähän. En ole mikään kenraali, mutta tykistö tilataan helvetin kauas ja sitten seurataan osumia. Jos on korjattava, korjataan koordinaatiot ja taas seurataan.

- Aikarajoitteiset tehtävät tappavat pelihalun. Jotain mitä Rockstar otti opiksi, GTA IV:ssä ei ole ainoakaan ajalla rajoitettua tehtävä.

- Pelissä ei ole tekoälyä lainkaan.

- Kaikki on kertakäyttöistä autot, helikopterit jne. Jos kopterin ammukset loppuu tai se saa osumia se vaan tuhotaan. Korjaaminen tai ammusten täydentäminen ei ole mahdollista.

- Olen kuullut jo tuhat kertaa, "jos ei tiedä mitä tehdä pitää palata HQ:n". Tästä pitäisi vähintään saavutuksen saada.


Yleisesti tämän hiekkalaatikon pelisäännöt aiheuttavat turhautumista enemmän kuin mitään muuta.
 
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Parin peluukerran jälkeen fiilis on kyllä hieman pettymyksen puolella. Toteutuskokonaisuus mättää suht pahasti ja piirtoetäisyys on erittäin surkea. Pelissä on potentiaalia kovastikin. Lisäksi pelissä on välillä todellakin maailmanlopun meininki.

edit.
Mainittakkoon vielä että olen pelannut pelkästään co-oppina peliä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mercenaries 2 [X360]

Hauskaa on, vaikka toi C4 bugi ottaakin pattiin, aloitin vain uuden pelin. Se on hienoa että tehtäviä voi lähestyä monelta kantilta kerrankin oikeasti, vaihtoehtoja on vaikka kuinka. Sopisi nähdä jotain tälläistä 1st person shootereissa. Far Cry 2:sessa varmaan sitten nähdäänkin, harmi että pelistä puuttuu se Co-op. Ränni-juoksu pelit alkavat jo hieman ahdistaa, varsinkin jos se on raskaasti scriptattu.

Buginen peli on, mutta se ei haittaa kun peli on hauska. Peräti hauskempi kuin GTA4(vaikka hyvä peli sekin on), ainakin minusta. Pelissä on oikeaa vapauden tuntua verrattuna siihen. :)
 
Ylös Bottom