Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Ei tuo nyt ihan suoraan noin käänny.
"PlayStation 4 currently beats Xbox One in terms of raw power and has a more mature developer environment, Avalanche Studios has told us."
Eli tällä hetkellä PS4 on sekä tehokkaampi mutta sillä on myös paremmat (kypsemmät) kehitysympäristöt.
"The Just Cause creator is working with each next gen console right now, and says that in terms of pure specifications and working environment, PS4 is the preferable console. But with Xbox One’s cloud capabilities and further developer support coming, Sony can't claim an early victory just yet."
Mircrosoftin pilviteknologian ansiosta Sony ei siis voi vielä julistautua "voittajaksi". (Tässä artikkelissa voittajalla ei sitten tarkoiteta myyntimääriä)
We asked Avalanche’s chief technical officer Linus Blomberg how the two consoles compare. “It's difficult to say, as it's still early days when it comes to drivers,” he told us. “With each new driver release, performance increases dramatically in some areas. The PlayStation 4 environment is definitely more mature currently, so Microsoft has some catching up to do. But I'm not too concerned about that as they traditionally have been very good in that area. The specs on paper would favour the PS4 over the Xbox One in terms of raw power, but there are many other factors involved so we'll just have to wait and see a bit longer before making that judgment.
Eli ajurit ovat myös kypsemmässä vaiheessa Sonylla tällä hetkellä, mutta luottavaisia ollaan että MS sieltä ottaa eroa kiinni. Paperilla PS4 voitolla tehoista puhuttaessa. Loppuun hyvin epämääräinen lause, mikä nyt ei oikeastaan kallistu kummallekkaan puolelle.
-------
Yhteenvetona pilviteknologian avulla voi MS olla yhtä tehokas kuin PS4 (tai tietenkin hirveästi tehokkaampi, pilvilaskennalle nyt kun on aika vaikea kattoa laittaa.), mutta en kyllä tätä sanoisi ideaalitilanteeksi. Ensinnäkin, jos he tuota käyttävät, niin myös yksinpelit menee "always online" - kategorian alle, jota ei sitten ilman nettiä pelata. Mitä muuta ongelmia tälläinen teknologia tuo? Miksi ylipäätään laittaa kallista rautaa konsolin sisään, jos laskenta on alusta alkean tarkoitus hoitaa pilvessä?
Itse en kyllä saanut tuosta artikkelista tukea sille, että eroja ei tule olemaan.
Joka tapauksessa tämä voi olla sellainen aihe, josta väännetään tässä ketjussa vielä pitkään. En usko, että E3 jälkeen ollaan yhtään (/paljoa) sen viisaampia asian tiimoilta. Eiköhän tämä vie vuosia, kun koneista ruetaan repimään 100% tehoja.
Kyllä. Prosenteista en tiedä, mutta joka tapauksessa tämä on varmasti hyvä asia sekä PS4, X1 että PC pelaajille. En näe mitään syytä, miksi tämä ainakaan veisi hommaa huonompaan suuntaan.
Pelinkehittäjän mielipide konsolien tehoeroihin:
PS4 is more powerful than Xbox One on paper – but Microsoft will catch up, says Avalanche Studios | Edge
Ei siis odotettavissa suuria eroja tämän mukaan, kuten odotettavissa olikin.
Ei tuo nyt ihan suoraan noin käänny.
"PlayStation 4 currently beats Xbox One in terms of raw power and has a more mature developer environment, Avalanche Studios has told us."
Eli tällä hetkellä PS4 on sekä tehokkaampi mutta sillä on myös paremmat (kypsemmät) kehitysympäristöt.
"The Just Cause creator is working with each next gen console right now, and says that in terms of pure specifications and working environment, PS4 is the preferable console. But with Xbox One’s cloud capabilities and further developer support coming, Sony can't claim an early victory just yet."
Mircrosoftin pilviteknologian ansiosta Sony ei siis voi vielä julistautua "voittajaksi". (Tässä artikkelissa voittajalla ei sitten tarkoiteta myyntimääriä)
We asked Avalanche’s chief technical officer Linus Blomberg how the two consoles compare. “It's difficult to say, as it's still early days when it comes to drivers,” he told us. “With each new driver release, performance increases dramatically in some areas. The PlayStation 4 environment is definitely more mature currently, so Microsoft has some catching up to do. But I'm not too concerned about that as they traditionally have been very good in that area. The specs on paper would favour the PS4 over the Xbox One in terms of raw power, but there are many other factors involved so we'll just have to wait and see a bit longer before making that judgment.
Eli ajurit ovat myös kypsemmässä vaiheessa Sonylla tällä hetkellä, mutta luottavaisia ollaan että MS sieltä ottaa eroa kiinni. Paperilla PS4 voitolla tehoista puhuttaessa. Loppuun hyvin epämääräinen lause, mikä nyt ei oikeastaan kallistu kummallekkaan puolelle.
-------
Yhteenvetona pilviteknologian avulla voi MS olla yhtä tehokas kuin PS4 (tai tietenkin hirveästi tehokkaampi, pilvilaskennalle nyt kun on aika vaikea kattoa laittaa.), mutta en kyllä tätä sanoisi ideaalitilanteeksi. Ensinnäkin, jos he tuota käyttävät, niin myös yksinpelit menee "always online" - kategorian alle, jota ei sitten ilman nettiä pelata. Mitä muuta ongelmia tälläinen teknologia tuo? Miksi ylipäätään laittaa kallista rautaa konsolin sisään, jos laskenta on alusta alkean tarkoitus hoitaa pilvessä?
Itse en kyllä saanut tuosta artikkelista tukea sille, että eroja ei tule olemaan.
Joka tapauksessa tämä voi olla sellainen aihe, josta väännetään tässä ketjussa vielä pitkään. En usko, että E3 jälkeen ollaan yhtään (/paljoa) sen viisaampia asian tiimoilta. Eiköhän tämä vie vuosia, kun koneista ruetaan repimään 100% tehoja.
Tämä muuten voi olla paljon suurempi asia kuin mitä nyt vielä tajutaan. Voisin kuvitella että isojen AAA-peliprojektien kustannukset tulevat putoamaan kymmeniä prosentteja, kun ei tarvitse olla kahta täysin erillistä koodariporukkaa eri konsoleille. Ehkä tulevassa sukupolvessa pelistudioita ei suljeta kun peli myi vain 3 miljoonaa kappaletta.
Kyllä. Prosenteista en tiedä, mutta joka tapauksessa tämä on varmasti hyvä asia sekä PS4, X1 että PC pelaajille. En näe mitään syytä, miksi tämä ainakaan veisi hommaa huonompaan suuntaan.