Baron
Well-Known Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit
En tiedä mistä tuo Nintendon osakkeen osakeoptimismi pursuaa sillä 3DS:n myyntihän on itse asiassa prosentuaalisesti miinusmerkkistä verrattuna edellisvuoteen ja WiiU:kin myynti takkuaa, joskin joulu oli jo lupausta paremmasta. Tulospäivänähän tuon näkee sitten lopulta onko osakemarkkinoilla näinkin suureen (+50%) optimismiin aihetta.
Edellisellä sivulla palstaveli iplo messusi hieman myyntimääristä ja siitä, että konsoli tarvitsee useamman kymmenen miljoonan konekantaa ollakseen elinvoimainen masiina, mutta tuohan ei välttämättä pidä ihan paikkaansa, ainakaan näin mustavalkoisesti ajateltuna.
Nintendohan ei myy konsoliaan tappiolla ja niin pitkään kun firman omat sarjat myyvät, niin sehän riittää Nintendolle. Ja WiiU ei valitettavasti tee poikkeusta tässäkään asiassa. Ymmärrän erittäin hyvin 3rd partyjen tuskan tukea Nintendon kotikonsoleista, sillä kilpailu Nipan alustoilla on_vain_todella_kovaa (johtuen laitevalmistajasta itsestään) ja omistajakunnan aika ja rahat ovat rajallisia. WiiU tullee jäämään laadukkaaksi marginaalituotteeksi kuten GameCube aikoinaan ja näillä näkymin 20M rajakin tulee olemaan tiukilla. GameCubeahan myytiin lopulta 99€ hinnalla eikä sekään saanut koneita liikkeelle kunnolla, vaikka itse asiassa laitteen pelikatalogi jo Nintendonkin toimesta oli jotain aivan käsittämättömän kovaa. Itse asiassa pistää WiiUn vastaavan häpeäpaaluun, toistaiseksi.
WiiU tuskin koskaan menee alle 149/199 hintatason, joten 20M on ehdoton maksimi tälle koneelle. Mutta sehän ei tarkoita etteikö laitteelle olisi laadukasta pelattavaa taikka Nintendo tekisi sillä persnettoa. Odottakaahan hinnanalennusta, Mario Kart 8:a ja seuraavaa joulua. Kyllä lähtee!
Se Nintendosta. Mikä 3rd partyä kiinnostaa, on tietysti alustan ostava massa. Namco laskeskeli PS3-kauden alla, että yhtiö tarvitsee 400k pelimyynnit päästäkeen omilleen pelikehityskulujensa kanssa. PS3:n julkaisupeli Rrrridge Racer myi lopulta 1,3M kpl pienellä, julkaisuikkunan laitekannalle (pääsivät komiasti omilleen ja profittia profittia), mutta vastaavasti sitten 70M laitekannalle julkaistu Bugbearin Ridge Racer ei myynyt edes kahta sataa tuhatta (tulikohan edes omia takaisin?). Joten miten määritellään alustan ja laitekannan "elinvoimaisuus?" Aivan, ei mitenkään. Pitää olla vain oikea peli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Se riittää. Kysykää vaikka Roviolta tai Supercelliltä.
En tiedä mistä tuo Nintendon osakkeen osakeoptimismi pursuaa sillä 3DS:n myyntihän on itse asiassa prosentuaalisesti miinusmerkkistä verrattuna edellisvuoteen ja WiiU:kin myynti takkuaa, joskin joulu oli jo lupausta paremmasta. Tulospäivänähän tuon näkee sitten lopulta onko osakemarkkinoilla näinkin suureen (+50%) optimismiin aihetta.
Edellisellä sivulla palstaveli iplo messusi hieman myyntimääristä ja siitä, että konsoli tarvitsee useamman kymmenen miljoonan konekantaa ollakseen elinvoimainen masiina, mutta tuohan ei välttämättä pidä ihan paikkaansa, ainakaan näin mustavalkoisesti ajateltuna.
Nintendohan ei myy konsoliaan tappiolla ja niin pitkään kun firman omat sarjat myyvät, niin sehän riittää Nintendolle. Ja WiiU ei valitettavasti tee poikkeusta tässäkään asiassa. Ymmärrän erittäin hyvin 3rd partyjen tuskan tukea Nintendon kotikonsoleista, sillä kilpailu Nipan alustoilla on_vain_todella_kovaa (johtuen laitevalmistajasta itsestään) ja omistajakunnan aika ja rahat ovat rajallisia. WiiU tullee jäämään laadukkaaksi marginaalituotteeksi kuten GameCube aikoinaan ja näillä näkymin 20M rajakin tulee olemaan tiukilla. GameCubeahan myytiin lopulta 99€ hinnalla eikä sekään saanut koneita liikkeelle kunnolla, vaikka itse asiassa laitteen pelikatalogi jo Nintendonkin toimesta oli jotain aivan käsittämättömän kovaa. Itse asiassa pistää WiiUn vastaavan häpeäpaaluun, toistaiseksi.
WiiU tuskin koskaan menee alle 149/199 hintatason, joten 20M on ehdoton maksimi tälle koneelle. Mutta sehän ei tarkoita etteikö laitteelle olisi laadukasta pelattavaa taikka Nintendo tekisi sillä persnettoa. Odottakaahan hinnanalennusta, Mario Kart 8:a ja seuraavaa joulua. Kyllä lähtee!
Se Nintendosta. Mikä 3rd partyä kiinnostaa, on tietysti alustan ostava massa. Namco laskeskeli PS3-kauden alla, että yhtiö tarvitsee 400k pelimyynnit päästäkeen omilleen pelikehityskulujensa kanssa. PS3:n julkaisupeli Rrrridge Racer myi lopulta 1,3M kpl pienellä, julkaisuikkunan laitekannalle (pääsivät komiasti omilleen ja profittia profittia), mutta vastaavasti sitten 70M laitekannalle julkaistu Bugbearin Ridge Racer ei myynyt edes kahta sataa tuhatta (tulikohan edes omia takaisin?). Joten miten määritellään alustan ja laitekannan "elinvoimaisuus?" Aivan, ei mitenkään. Pitää olla vain oikea peli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Se riittää. Kysykää vaikka Roviolta tai Supercelliltä.