Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Juuri sitä, mitä arvelitkin, eli puhelimen datayhteyttä käytetään toisen laitteen (esim. tietokone) Internet-yhteytenä.Siis mitä toi tethering tarkoittaa?
Vanhoissa Macbookeissahan oli matta näyttö, uusissa sen saa vain 17 tuumaiseen Prohon (korjatkaa jos olen väärässä).
Tämä on tärkeä seikka.PC koneet ... olen saanut aina korjattua itse kohtuu vaivalla ja kustannuksilla.
Samoja komponentteja siellä on pääasiassa sisällä. Macin hinta muodostuu pelkkien komponenttien lisäksi mm. käyttöjärjestelmästä, helppokäyttöisyydestä, mielihyvästä, jälleenmyyntihinnasta ja brändistä. Paljon esimerkiksi annat arvoa Mac OS X käyttöjärjestelmälle? Monet jopa niin paljon, että satojen eurojen hintaero ei tunnu missään. Vista Ultimaten hinnat taisi esim. roikkua tuolla 500 euron paikkeilla.Mutta yli 800 € koneelta odotan, että se ei heti ole rikki ja että varsinkin kuoret pysyy vähän paremmin kasassa!
Miniläppäri & Windows yhdistelmän oikeastaan ainoa huono puoli on virustorjuntaohjelmat. Koska torjuntaohjelmat kyykyttävät karskimmankin prosessorin, voi miettiä mitä se aiheuttaa heiveröiselle Atom-prossulle... akkua ainakin palaa. Toisaalta Linuxin puolella sitä vasta onkin säätämistä SSD-levyjen kanssa. Se puoli on vielä ihan lapsenkengissä.Viime viikolla ostin itsekin sitten tietokoneen viiden vuoden tauon jälkeen. Kyseessä oli ruokakaupasta miniläppärin hintaan 279 € ja tässä pyörii Win7.