Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

680p -> 720p -> 768p on aika pieni skaalaus verrattuna 680p -> 1080p -> 768p.

Mikäs tuo 768p-reso on?

Edit: Ah aivan, hämmennyin vain tuosta "ottaa sisään 1080p":tä, luulin fullhoodeeksi. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Nimenomaan. Tykkimiehiä ja lukuunottamattahan vain harvoilla on natiivi 720p-näyttö. Miten boksi hoitaa 1080p-skaalauksen ja skaalauksen VGA-johdon erikoisresojen kanssa? Skaalataanko Halo 3 ensin 720p:ksi ja siitä eteenpäin output-resoon, vai meneekö suoraan siihen?
Eikös VGA:lla juuri tuo jäänyt pois välistä ja Boksi skaalaa suoraan siihen valittuun resoon? Ainakin VGA:lla saa parhaimman näköistä kuvaa irti omista setupeista.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Kauneus on katsojan silmässä? Peli on ruma joka alustalla, mutta edelleen kaikkein rumin pleikalla.

Tuo ei ole enää edes IMO, vaan pelkkää vastaan väittelyä. Ota se silmä kätteen ja ala vertailemaan niitä kuvia oikeasti ja ole rehellinen itsellesi vaikka et tänne sitä uskaltaisikaan kirjoittaa.

Ai että nyt tännekin tarttui B3D:stä tämä viimeinen oljenkorsi.
"Kaikki ollaan hävitty, mutta jotain on silti pakko keksiä! Mielellään jotain sellaista jota on mahdotonta normaaliaistein todistaa suuntaan tai toiseen!" :rolleyes:

Kas kun ei noita vertailuja tule pahemmin katseltua/luettua, niin kyseinen fakta äänten vertailematta jättämisestä veti kyllä maton alta. Ääni on osa pelikokemusta, ja vituttaisihan se pelata kun tietää äänenlaadun huonommaksi, joten pakkohan on jotain keksiä tai vain väittää vastaan, koska kaikki on jo hävitty. Jos äänten eroa ei kuule normaali aistein, niin miten mitättömän pienet erot grafiikassa sitten näkee? Suurennuslasi kädessä pelaaminen on aika vaikeaa.

Minulla ei ainakaan riitä audiokalusto erojen toteamiseen, Sonyn valmistamissa hifeissäni ei vaan riitä suorituskyky. ;)

Ostitko tosiaan kalliin, ja nähtävästi surkean, laitteen edes vertailematta sitä, edes netissä kirjoitettujen kokemusten tai kaupassa korvakuulon perusteella? Voit syyttää vain itseäsi. Vai pitikö muuten vaan päästä jälleen kerran solvaamaan firmaa jota vastaan sinulla tuntuu olevan ristiretki menossa :rolleyes:
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Tuo ei ole enää edes IMO, vaan pelkkää vastaan väittelyä. Ota se silmä kätteen ja ala vertailemaan niitä kuvia oikeasti ja ole rehellinen itsellesi vaikka et tänne sitä uskaltaisikaan kirjoittaa.
Pelkästään pikselisuttuvarjot, muusta aliasoinnista puhumattakaan, tekee pleikkaversiosta sietämättömän vilkkeen.
Yksi kimallusshaderi ei sitä muuta.

Kas kun ei noita vertailuja tule pahemmin katseltua/luettua, niin kyseinen fakta äänten vertailematta jättämisestä veti kyllä maton alta. Ääni on osa pelikokemusta, ja vituttaisihan se pelata kun tietää äänenlaadun huonommaksi, joten pakkohan on jotain keksiä tai vain väittää vastaan, koska kaikki on jo hävitty.
Eihän tässä taaskaan kukaan muu ole hävinnyt kuin playstation-pelaajat.
Se että missään ei ole vertailtu ääniä tekee Xbox-version äänistä huonomman? Nyt jotain järkeä noihin änkkäyksiin!


Jos äänten eroa ei kuule normaali aistein, niin miten mitättömän pienet erot grafiikassa sitten näkee?
Kyllä sen ihan katsomalla näkee, ainakin normitasoisella näöllä. Eihän ne erot edes ole mitättömiä.


Ostitko tosiaan kalliin, ja nähtävästi surkean, laitteen edes vertailematta sitä, edes netissä kirjoitettujen kokemusten tai kaupassa korvakuulon perusteella? Voit syyttää vain itseäsi. Vai pitikö muuten vaan päästä jälleen kerran solvaamaan firmaa jota vastaan sinulla tuntuu olevan ristiretki menossa :rolleyes:
Ihan mielenkiinnosta; Minkälainen äänikalusto herralla mahtaa olla, ja millaisessta tilassa?
Mahtaa olla vehkeet ja akustiikaltaan huikea huone jos niillä korvakuulolta erottaa erot taajuusvasteissa
ja dynaamisessa alueessa. :D Ammattilaisetkin tarvitsevat moiseen temppuun mittauskalustoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN Insiderin Head-To-Head-sarja jatkuu nyt WWE Smackdown vs. RAW 2009:lla. Vertailussa oli mukana myös PS2- ja PSP-versiotkin. Alta löytyy lopullinen tuomio ja marssijärjestys.

The Verdict
WWE Smackdown vs RAW 2009 has a lot to offer wrestling fans. You'll get the most elaborate and graphically impressive version of the game on the PS3 and 360. Both versions deliver an impressive experience that WWE enthusiasts should appreciate. That being said, the 360 version does a few small things that the PS3 version doesn't. The game runs a little more cleanly in matches with a lot of wrestlers onscreen, has a slightly less jaggy image than the PS3, offers achievements, and has a more intuitive system for inviting friends to play online. The heart of the game is identical on both systems, but those few extra flourishes on the 360 version could add up for experienced gamers.

If you haven't upgraded to the next generation of home consoles the PS2 game is probably the version of SVR 09 that you'll get most enjoyment from. It's noticeably more detailed than the PSP version, has fewer and shorter loading screens, and offers a more responsive control scheme. The PSP version is a decent option if you want a port of the console game to take with you on the go. It just doesn't look as good, control as easily, or run as smoothly as the PS2 version.

Overall
1. Xbox 360
2. PS3
3. PS2
4. PSP
X360-versio vei voiton joka saralla paitsi hinnassa (koska PS2- ja PSP-versiot olivat luonnollisesti halvimpia). PS3-versiosta puuttuvat Trophyt, ja ruudunpäivityskään ei pärjännyt boksille 6 jantterin matseissa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN Insiderin Head-To-Headissa vuorossa uusi Call Of Duty: World At War. Kuinka kävi? Alla ote yhteenvedosta.
The Verdict
The optimal experience is offered on the PC, with its sharp visuals, mod support, fast loading times, and superior controls. The 360 version is the next best offering with a large and relatively stable online community, great special effects, and immersive sound design. The PS3 version is a fine option, but it's got a more aliased image, has some sound quirks, and, in my experience, offered a slightly less stable online environment.

Overall
1. PC
2. Xbox 360
3. PS3
4. Wii
5. PS2
PS3-versiossa ei poikkeuksellisesti ole minkäänlaista asennusta, joskin tallennuksineen päivineen se vie 60 megaa. Boksilla on parempi AA, sekä jonkin verran tarkemmat tekstuurit, ja ongelmitta toiminut nettipeli. PC-pelaajat saivat parhaan version jokaisessa yksittäisessä kategoriassa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN Insidereille Head-To-Head-juttu Mortal Kombat vs. DC Universestä. Miten kävi tässä kaksintaistelussa?
The Verdict
Both versions of Mortal Kombat vs. DC Universe work perfectly well. However, if you're at all interested in competitive play or a stickler for exacting controls you should choose the PS3 version. Either that, or invest in an arcade stick to avoid the 360's d-pad. This combined with the quicker loads on PS3 make this Head-to-Head a clear win for Sony's platform.

Overall
1. PS3
2. Xbox 360
Ehkä hieman yllättäenkin, PS3-versio vei voiton kaikissa osioissa. Graafisestikaan ei ollut kirkkauden/gamman lisäksi mitään eroa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogamerin Call of Duty: World at War vertailu.

Xbox 360-versio pyörii 10-20% sulavammin, PS3-versiossa on pelkistetty kenttien yksityiskohtia.
Tekstuurien laatu vaihtelee molemmissa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tärkein unohtui. Peli on paska alustasta riippumatta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tärkein unohtui. Peli on paska alustasta riippumatta.

Voi hyvää päivää. Rajoita Zoukka vuodatustasi, vaikka peli ei kyllä yhtä hyvä olekkaan kuin Cod 4 omasta mielestänikään. Ainoastaan zombi-moodia tekisi mieli kokeilla.

Muita Paololta unohtuneita asioita:

Viitaten tiettyyn kohtaan pelissä: "It's one of the most graphically challenging areas of the game, and while minor environmental objects are sometimes missing on the PS3 version, this is probably the only really noticeable section."

"The PlayStation 3 version of the game (like Modern Warfare before it) has better definition in its shadows, whereas the 360's are a touch more blurred in comparison."

"The reflective textures are far more pronounced than they are on Xbox 360. We saw in the Fallout 3 comparison how the sheen/polish effect was almost totally absent in the 360 version of the game, making some objects appear flat in comparison to its sibling releases."

"Does the difference affect the PS3 gameplay experience? It depends on how sensitive you are to frame-rate, but it's certainly not game-breaking - just mildly annoying if you've played the Xbox 360 game."
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Muita Paololta unohtuneita asioita:

"The reflective textures are far more pronounced than they are on Xbox 360. We saw in the Fallout 3 comparison how the sheen/polish effect was almost totally absent in the 360 version of the game, making some objects appear flat in comparison to its sibling releases."

Ja jatkuu:

"Here it appears to have been used far more sparingly than on the PlayStation 3 version of the game, which in turn appears to be closer to the PC version."

Eli tuolla vain plekeversiossa esiintyvällä kiiltomappauksen ylilyönnillä koitetaan todennäköisesti peitellä ruhjuja tekstuureja.

Vai väittääkö joku että PC-versio on graafisesti heikompi?

Tässä oiva esimerkki:

PS3: http://img511.imageshack.us/img511/383/codps3006rx4.jpg
360: http://img409.imageshack.us/img409/6815/cod360006gi9.jpg

Kuvan etualan kengässä koitetaan plekellä heikkoa tekstuuria kompensoida korostetulla kiillolla, tosin heikoin tuloksin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kuvan etualan kengässä koitetaan plekellä heikkoa tekstuuria kompensoida korostetulla kiillolla, tosin heikoin tuloksin.
Piti jo konsultoida opaskoiraa, kun en itse meinannut nähdä kuvissa mitään eroa. Sitten luin viestisi vielä uudelleen ja huomasin katsoa sitä kenkää tarkemmin. Olihan siinä eroa. En silti voi olla miettimättä, mitä hemmetin väliä on, onko jonkin kohtauksen kenkätekstuuri vähän epätarkka vai ei? :) Pelit ovat kokonaisvaltaisia kokemuksia, eivät yksittäisiä tekstuureja tai frame raten laskemista. Toki ne ovat kiistattomia faktoja ja mitattavia suureita, mutta no... Mie edelleenkin vaan pelaan. :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ja jatkuu:

"Here it appears to have been used far more sparingly than on the PlayStation 3 version of the game, which in turn appears to be closer to the PC version."

Eli tuolla vain plekeversiossa esiintyvällä kiiltomappauksen ylilyönnillä koitetaan todennäköisesti peitellä ruhjuja tekstuureja.

Vai väittääkö joku että PC-versio on graafisesti heikompi?

Tässä oiva esimerkki:

PS3: http://img511.imageshack.us/img511/383/codps3006rx4.jpg
360: http://img409.imageshack.us/img409/6815/cod360006gi9.jpg

Kuvan etualan kengässä koitetaan plekellä heikkoa tekstuuria kompensoida korostetulla kiillolla, tosin heikoin tuloksin.

Ensinnäkin, joko tuo lause vain hämää minua suuresti koko kappaleessa: Here it appears to have been used far more sparingly than on the PlayStation 3 version of the game, which in turn appears to be closer to the PC version Eli suomennos: ....XO:lla käytetty vähemmän kuin PS3-versiossa, joka vuorostaan on lähempänä PC-versiota. Miten se teidän muiden mielestä kääntyy? Sain koko kappaleesta sen käsityksen, että PS3-versio on lähempänä PC-versiota, koska XO:n Fallout versiota pidettiin huonompana tämän suhteen verrattuna toisiin versioihin, eli PC ja PS3-versioihin. Eli väitätkö sinä Paolo, että PC-versio on graafisesti huonompi!?

ja muuten jatkuu tuohon tekstuurimussutukseesi: "PlayStation 3 also seems to show what appear to be higher resolutions on items such as soldier uniforms, when viewed close-up" Kommenttisi tähän?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

ja muuten jatkuu tuohon tekstuurimussutukseesi: "PlayStation 3 also seems to show what appear to be higher resolutions on items such as soldier uniforms, when viewed close-up" Kommenttisi tähän?

"Mussutus", hohhoijaa. Voisitko olla vajoamatta henkilökohtaiseen pilkantekoon, kiitos?

Ja herra voi jatkaa itse lukemista:

There are plenty of examples of lower texture resolution on PS3 though - the soldier's boot in the video being a clear example. In short, both versions are nipped and tucked here and there in terms of visual quality, with neither having an overall advantage.

EDIT: Noista varjoista, kun katsoo vertailukuvia, niin ainakin kahdessa ensimmäisessä seinälle piirtyvät heittovarjot ovat resoluutioltaan identtiset, mutta boksiversiossa palikkamaisuutta poistetaan useammalla blurri-passilla.

Tässä havainnollistava esimerkki:

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/3/0/8/2/4/1/ss_preview_CoD5_360_016.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/3/0/8/2/4/1/ss_preview_CoD5_PS3_016.jpg.jpg

Kumpi miellyttää enemmän silmää?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin eli kumpakin sanoo omaa suosikkiaan paremmaksi, vaikka kumpakin on omalta osaltaan aivan karsean näköisiä? Ihana tappelu.

Miten muuten kaikki PS3-versioiden kuvat paikasta riippumatta on otettu aivan käsittämättömän oudoilla värisäädöillä? Ihan helvetin kirkkaan näköisiä skeidoja, missä yksityiskohdat ja yleisilme muuttuu aivan karsean näköiseksi.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Noita Paolon kuvia vertailemalla löyty muitakin eroavaisuuksia. PS3 kuvassa on yksi ruumis enemmän ja selällään aidan päällä roikkuvalla äijällä on enemmän releitä päällä. Vyötä sun muuta. Lisäksi kahdella vasemmanpuoleisella äijällä ovat päähineet vaihtuneet. Kauempana olevat tekstuurit XO versiossa ovat pelkkää sumeutta.
 
Ylös Bottom