Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogamerille siirtynyt Digital Foundryn poppoo on vertaillut Sacred 2:ta. Kyseinen tekele on siinä mielessä erikoinen, että se on natiivisti 1080p kummallakin alustalla. Miten se sitten näkyy suorituskyvyssä?
Based on the averages, PS3 has a less than one frame per second advantage, but this is at the cost of five per cent more torn frames. However, the presentation of the game is such that the viewing angle amplifies the effect of the tearing. Whatever advantage 360 has is purely mathematical, the five per cent is neither here nor there - they both look as good, or as bad depending how you look at it, as each other.
Pleikkari-versio repeilee siis hieman enemmän, mutta toisaalta ruudunpäivitys on karvan verran parempi.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogamerille siirtynyt Digital Foundryn poppoo on vertaillut Sacred 2:ta. Kyseinen tekele on siinä mielessä erikoinen, että se on natiivisti 1080p kummallakin alustalla. Miten se sitten näkyy suorituskyvyssä?

Pleikkari-versio repeilee siis hieman enemmän, mutta toisaalta ruudunpäivitys on karvan verran parempi.

Minkä takia boksiversio on noin paljon haaleampi (toisin sanoen vähemmän kontrastia) kuin plegeversio? Onkohan boksin reference level säädetty väärin, vai onko boksiversio todella tuon näköinen? Toisaalta taas tearing ärsyttää nykypelien lieveilmiöistä eniten ja sitä olisi boksilla vähemmän... Ääh, onpa taas vaikeaa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Head2Head: Prototype ja mulkoilijana Lens Of Truthin pojat. Ja tasapelihän tästäkin tuli.
Both games look and played almost identical to one another and declaring a victor could not be justified. Minus the minor shadow and screen tearing issues, Radical Entertainment has done an excellent job porting Prototype between platforms.
X360-versio pyörii hieman paremmin ja repeilemättä, mutta self shadowing on heikommin toteutettu ja maassa olevista tauhkoista puuttuu varjot kokonaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Alkaa loppua jo mielikuvitus näiden juontojen osalta, mutta tässä tulee IGN:n Head-To-Head BlazBlue-tappelupelistä.
Final Verdict
If you like 2D fighting games, there's really no reason to miss BlazBlue: Calamity Trigger. It really is a fantastic game and it's fairly beginner-friendly for an ARC System Works title, so even newcomers will feel comfortable with it. The gameplay is fast-paced and the entire experience is intricately detailed.

BlazBlue is a must-buy on either PS3 or 360, but I must mark myself in favor of the PS3 version, if only for the default controller. The PS3 controller is significantly better than the 360 pad when it comes to handling a fighting game, so the PS3 version is the victor here. But I still enthusiastically encourage 360 owners to snag a copy, especially if an arcade stick is available.

Overall
1. PS3
2. Xbox 360
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vertailukuvia Call of Juarezista.


Pleikkaversiossa tylysti sub-HD-resoluutio (PS3: 1152 x 648 skaalattuna kokoruudulle, Xbox 360: 1280 x 672, mustat palkit ylä- ja alareunassa)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mikäs järki tossa on?
Varmaan sama kuin muissakin vastaavissa tapauksissa; pienentämällä resolla säästytään aikaa vievältä optimoinnilta, ja saadaan peli vähemmällä vaivalla pyörimään siedettävästi. Eli harpataan aidan matalimmasta kohdasta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Juuri Paolon linkittämässä kuvassa on boksissa melko kaamea screen tearing. Ei taida mikään paras peli olla muutoinkaan teknisesti, vaikka oikein hyviä arvioita onkin saanut.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Juuri Paolon linkittämässä kuvassa on boksissa melko kaamea screen tearing. Ei taida mikään paras peli olla muutoinkaan teknisesti, vaikka oikein hyviä arvioita onkin saanut.

Juu, ihan sama kävi itsellänikin mielessä. Peliä ei todellakaan ole optimoitu kummallekaan konsolille kovin suurella hartaudella. Tuo Boxinkaan versio ei yllä edes kunnolliseen 720p- resoon. Sitten jos lisäksi on lätkäisty vielä mustat palkit niin kiitosta vaan.

Teknisesti peli ei kuitenkaan voi olla niin vaativa, että ei näillä nykyisillä koneilla korkeammilla resoluutioilla kunnolla pyörisi.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truthin peilaus BlazBluesta. Tasuriin venyttiin taas, vaikka boksi veikin pidemmän korren hitusen nopeampien latausaikojen ansiosta. Toisaalta PS3-versiossa oli paremmat kontrollit.
Tie! The PlayStation 3 has better controls, but the Xbox 360 has better load times. Both wins are so minute you will not be disappointed if you buy this game for either system. Congrats goes out to making a near perfect port and a beautiful looking game.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry on tehnyt pienen Tales of Vesperia -demovertailun. Siinä missä X360-versio on aidosti 720p, Pleikkarilla käytetään taas outoa sub-HD-tarkkuutta; 1280x576 pikseliä Quincunx-antialiasoinnin kera. Molemmilla alustoilla peli pyörii 30/60 fps (tilanteessa riippuen) v-syncin kera.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Se "kevyempi" jenkkifutispeli eli NCAA Football 10 IGN:n H2H:ssa.
Final Verdict
When you get down to it you're going to get the same experience whether playing on Xbox 360 or PlayStation 3. NCAA Football 10 controls the same, it looks generally the same with only subtle differences between systems, and the content that you're getting for the 60 dollar investment is nearly identical (unless you want to cheat your way to a five-star recruit rating). So, there you have it, NCAA Football 10 is going to be the same quality experience, no matter if you pick it up on PlayStation 3 or Xbox 360.

Overall
1. Xbox 360/PS3
Erot olivat joka osa-alueella lähes olemattomia.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truthin vertailussa nahistelevat nyt Battlefield 1943:n PS3/X360-versiot. Tiukkaa oli, mutta vain toinen selviytyi sodasta voittajana.
Xbox 360 wins this war by having better textures, further draw distance, and an extra layer of normal maps throughout. There were some close battles with this Head2Head but the Xbox 360 undoubtedly won the war.
Vaikka ruutu päivittyykin kummallakin alustalla samaan tahtiin, on boksilla parempi piirtoetäisyydet ja tarkemmat tekstuurit.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truthin vertailussa nahistelevat nyt Battlefield 1943:n PS3/X360-versiot. Tiukkaa oli, mutta vain toinen selviytyi sodasta voittajana.

Vaikka ruutu päivittyykin kummallakin alustalla samaan tahtiin, on boksilla parempi piirtoetäisyydet ja tarkemmat tekstuurit.

Aika jännä että tuolla kontrollit olivat tasapeli. Itselleni suurin syy ostaa peli ps3:lle oli sen huomattavasti paremmat kontrollit. Boxiversiossa on paljon suurempi deadzone, mutta sama kiihtyvyyskäyrä, joka johtaa siihen, että tarkka tähtäys on mahdotonta. Siinä ei paljon hieman tarkemmat tekstuurit auta kun on kontrolleiltaan pelikelvoton. :D

Varjot bugaa kans vähemmän plesellä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Aika jännä että tuolla kontrollit olivat tasapeli. Itselleni suurin syy ostaa peli ps3:lle oli sen huomattavasti paremmat kontrollit. Boxiversiossa on paljon suurempi deadzone, mutta sama kiihtyvyyskäyrä, joka johtaa siihen, että tarkka tähtäys on mahdotonta. Siinä ei paljon hieman tarkemmat tekstuurit auta kun on kontrolleiltaan pelikelvoton. :D

Varjot bugaa kans vähemmän plesellä.

Kakkapuhetta että pleikkarin ohjain olisi parempi fps-peleihin ja tästä deadzonestakin on puhuttu jo. ;) Tottumuskysymyshän tämä on varmasti loppusissaan. Tähtäys on ihan yhtä mahdotonta kuin siitä itselleen tekee.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Siinä ei paljon hieman tarkemmat tekstuurit auta kun on kontrolleiltaan pelikelvoton. :D
Lievää liioittelua ehkä? :rolleyes: Loistavalta nuo kontrollit boksilla tuntuu ja niin tuntui jo Bad Companyssa.

Näin pleikkapuolen kommentteja lukeneena boksi-1943:n suurimmaksi eduksi veljeensä nähden listaisin toimivan äänichatin. Olikos se vielä niinkin, ettei pleikalla pystynyt squadeja säätämään enää kesken pelin? Boksilla tämäkin onnistuu moitteetta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lievää liioitteltua ehkä? :rolleyes: Loistavalta nuo kontrollit boksilla tuntuu ja niin tuntui jo Bad Companyssa.

Näin pleikkapuolen kommentteja lukeneena boksi-1943:n suurimmaksi eduksi veljeensä nähden listaisin toimivan äänichatin. Olikos se vielä niinkin, ettei pleikalla pystynyt squadeja säätämään enää kesken pelin? Boksilla tämäkin onnistuu moitteetta.

Itseasiassa en kyllä alunperin paljoakaan liioitellut, mutta nyt kun testasin uudelleen ja säädin senssiä pienemmälle, niin kontrolleista sai jopa pelattavat. Siltikin kaukana ps3:lla saatavasta tarkkuudesta. ( Ei sillä, että ds3:ssa olisi tarkemmat analogit, vaan vika on puhtaasti pelintekijöiden. Syy edellisessä viestissäni.)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itseasiassa en kyllä alunperin paljoakaan liioitellut, mutta nyt kun testasin uudelleen ja säädin senssiä pienemmälle, niin kontrolleista sai jopa pelattavat. Siltikin kaukana ps3:lla saatavasta tarkkuudesta. ( Ei sillä, että ds3:ssa olisi tarkemmat analogit, vaan vika on puhtaasti pelintekijöiden. Syy edellisessä viestissäni.)
Sanomassasi voi olla perääkin, mutta jos on koittanut vain toista versiota niin tuo tuskin haittaa. Itse en tosiaan löydä boksin kontrolleista mitään vikaa, mutta en voi varsinaisesti väittää etteivätkö ne voisi pleikalla olla paremmat, varsinkin jos on tottunut Dual Shockiin. On tämä täysin mahdollista.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itseasiassa en kyllä alunperin paljoakaan liioitellut, mutta nyt kun testasin uudelleen ja säädin senssiä pienemmälle, niin kontrolleista sai jopa pelattavat. Siltikin kaukana ps3:lla saatavasta tarkkuudesta. ( Ei sillä, että ds3:ssa olisi tarkemmat analogit, vaan vika on puhtaasti pelintekijöiden. Syy edellisessä viestissäni.)

Tähän taas kommentoin että pleikkarin tatit on täydellisen tunnottomat olleet aina ja ns. veltot. Hirveä opettelu aina kun alkaa pelaamaan räiskintäpelejä. :( Mutta kyllähän sitä silläkin tappelee, jos parempaa ei ole tarjolla. Yhäkin, totuttelua vain kummaltakin puolelta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tähän taas kommentoin että pleikkarin tatit on täydellisen tunnottomat olleet aina ja ns. veltot. Hirveä opettelu aina kun alkaa pelaamaan räiskintäpelejä. :( Mutta kyllähän sitä silläkin tappelee, jos parempaa ei ole tarjolla. Yhäkin, totuttelua vain kummaltakin puolelta.

En minä tässä boxin ohjainta kritisoinut, vaan battlefield 1943 boxiversion kontrolleja. Eikä tottumuksesta ole tosiaankaan kyse, sillä boxin ohjaimella on tultu räiskyteltyä jo reilu 2 vuotta, kun taas pleikkarilla tuskin vielä kahta kuukauttakaan. ;)
 
Ylös Bottom