Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Löytyyhän mieheltä XO, joten miksi itkeä? Sitä versiota voi tukea ihan hyvillä mielin, kun on kerran teknisesti laatukamaa.

Vaikka oma boksini on Jasper, ei sitä levyaseman ääntä viitsi kuunnella ja muut pelit täyttävät kovalevyn, joten ei oikein onnista.
/ot
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Onneksi en kerennyt tilaamaan peliä, saakoot jäädä hyllyyn. Näitä surkeasti koodattuja tekeleitä tarvi tukea.

Vaikka heikompi esitys näissä mulitplatformeissa on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, niin tässä kohtaa suoritus on kyllä niin pahasti alle riman, että oksat pois. Tämä toki täysin kuulopuheiden perusteella. Harmi, sillä en tällä haavaa omista kuin PS3:n ja peli olisi voinut kiinnostaa viimeisenä pelinä, ennen hetkellistä täydellistä konsolittomuutta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vaikka oma boksini on Jasper, ei sitä levyaseman ääntä viitsi kuunnella ja muut pelit täyttävät kovalevyn, joten ei oikein onnista.

Vähän OT, mutta eikös "official" kovalevyn voi kuitenkin vaihtaa? Eikun 120gb sisään.. Tosin en tiedä rahastaako MS noilla vaihdettavilla kovalevyllä ja on helpompi ostaa uusi konsoli.. Tai jotain. Levyaseman melu on kyllä aika kauheaa, joten ymmärrän kyllä yskän.

Itse tilasin Bayonettan 360-version. En yleensä ota näitä netin PS3vs360-kuvavertailuja kauhean vakavasti, mutta ilmeisesti B:n tapauksessa PS3 on selkeästi heikompi versio.. Toisaalta jotku sanoo forumeilla, etteivät ainakaan demon perusteella näe suuria eroja versioiden välillä. Eli riippuu varmaan pelaajan silmästä myös. En usko, että PS3 mikään "huono" on.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tosin en tiedä rahastaako MS noilla vaihdettavilla kovalevyllä
Oi kyllä. :D Tosin on niihin halpoihinkin yksilöihin, varsinkin käytettyihin, tullut törmättyä.

Mutta jos levyaseman ääni on liian kova konsolin käyttöä ajatellen, niin sitten on kyllä peliäänetkin jo liian hiljaisella. Kuulokkeet on jees, jos asuu kerrostalossa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

. Eli riippuu varmaan pelaajan silmästä myös.

Vai olisiko sittenkin kyse silmälaseista ;)

Se että peli latailee omissa valikoissaan ja jopa pistäessä Pausen päälle, kertoo aika surkeasta koodauksesta.

"Bayonetta has a great sense of style, but the constant load times are simply horrendous" varmistaa, ettei ainakaan tänne ole tulossa peliä PS3:lle. Myöskään jo aiemmin tiedetyt notkahtelut ruudunpäivityksessä eivät vakuuta.

Ongelmana ainakin omalle kohdalle on nimenomaan nämä latailut ja vasta sitten ruudunpäivityksen notkahtelut, joista jälkimmäisien havaitsemisessa saattaa olla paljonkin kiinni pelaajan "silmästä". Ensimmäinen vaikuttaisi kuitenkin niin selvältä ongelmalta, ettei sitä voi jättää huomiomatta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mutta jos levyaseman ääni on liian kova konsolin käyttöä ajatellen, niin sitten on kyllä peliäänetkin jo liian hiljaisella. Kuulokkeet on jees, jos asuu kerrostalossa.

Yritän muotoilla tämän niin, etten aiheuta mitään väittelyä... Mutta en pysty. :D Xbox 360:n levyaseman ääni (ainakin 360-peleillä - ei välttämättä päde DVD-leffoihin tms, ei ole tullut kokeiltua) on äänekkäin koskaan kuulema ääni viihdelaitteesta. Ever. Jonkinlainen hiustenkuivaajan ja lentokoneen moottorin yhdistelmä. Paitsi, että ne ovat molemmat hiljaisempia. ;)

Kunnon kovalevyä vaan kehiin ja pelien pelaaminen kovalevyltä. Pelit voi sitten poistaa sitä mukaa kun niitä ei enää pelaa.. Mutta toki hieman tilaa tarvitaan. Silloin kuuluu vain vaimeaa "hurinaa" laitteesta, mikä ei enää paha ollenkaan.

Vai olisiko sittenkin kyse silmälaseista ;)

Toki.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vaikka oma boksini on Jasper, ei sitä levyaseman ääntä viitsi kuunnella ja muut pelit täyttävät kovalevyn, joten ei oikein onnista.

Mutta eikös tuo ole lähinnä henkilökohtainen ongelma?

Boksin versio on priimaa, mutta sitä ei näköjään voi ostaa. Mieluummin sadatellaan foorumilla kuinka PS3 versio on sitä itseään, eikä loppujen lopuksi osteta mitään versiota vaikka peli on rautaa?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jonkinlainen hiustenkuivaajan ja lentokoneen moottorin yhdistelmä. Paitsi, että ne ovat molemmat hiljaisempia. ;)

Tällä provolla vain vahvistat näkemystäni ajattelustasi, ei muuta. Toivotaan tosiaan, että kukaan ei tartu ja että keskustelu pysyisi edelleenkin tässä Bayonettassa ja muutenkin multiplatformeissa. Itse et ainakaan helposti tunnu aiheessa pysyvän.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mutta eikös tuo ole lähinnä henkilökohtainen ongelma?

Boksin versio on priimaa, mutta sitä ei näköjään voi ostaa. Mieluummin sadatellaan foorumilla kuinka PS3 versio on sitä itseään, eikä loppujen lopuksi osteta mitään versiota vaikka peli on rautaa?

Miten se on henkilökohtainen ongelma, että PS3-versio on sössitty pahemmalla kädellä?
En sinun boksistasi tiedä, mutta minun boksin asema pitää järkyttävää meteliä, joten asennan pelit kovalevylle.

Multiplattarit ostan PS3:lle, mutta ei tämä nyt niin erityisesti makuhermojani kosketa, että peli olisi pakko saada. Jos PS3-versio olisi "normaali" porttaus, niin sitten ehkä.

Ja vielä jos kiinnostaa, niin peliäänet kyllä pidän ihan mukavalla tasolla ja en pidä kuulokkeista yhtään. Eikä ole aikomusta maksaa järkyttävää hintaa suuremmasta kovalevystä. Ihan henkilökohtaisia mieltymyksiäni.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Miten se on henkilökohtainen ongelma, että PS3-versio on sössitty pahemmalla kädellä?

En tarkoittanut sitä. Vilkaise minkä lauseen quottasin tekstistäsi.

On mahdollisuus pelata joko toimivaa versiota(X360) tai sitten rikkinäistä versiota(PS3). Sanoit, että et voi hankkia toimivaa versiota koska Xboxin kovalevy on tällä hetkellä täynnä. Aina tulee jossain vaiheessa tilanne, että tila loppuu. Siinä tilanteessa poistellaan vanhoja. Eikö tämä ole se henkilökohtainen ongelma?

Se on lisäksi ns. "väärä vastaus", koska ongelma on...
a) todella helposti ratkaistavissa
b) estää käytännössä minkä tahansa uuden pelin ostamisen
c) tekosyy
d) ei oikeasti liity mitenkään siihen miksi pitäisi jättää peli X ostamatta
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Gamespotin 360 vs PS3 vertailua:
Xbox 360 vs PS3 Graphics Comparison Round 5 - Features at GameSpot

Pientä eroa mustan tasoissa ja kontrastissa, mutta ei ainakaan omaan silmään kovin *merkittäviä* eroja. Jos nyt sitten joku noita eroja kotisohvalta huomaa (missä tv voi olla säädetty täysin eri lailla ym ym).

Tuon vertailun mukaan esim. Batmanin mustat näyttävät asteen liiankin tummilta PS3:lla, mutta Dragon Agessa taas asteen paremmalta kuin 360:lla.. RE5:ssa taas 360 näyttää vähän valjulta, mutta PS3 ei sekään näytä ihan täysin luonniselta (tms).. Paljon on myös katsojan silmässä..

Mutta jatkakaa tästä. ;)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN Insiderit voivat lukea nyt kokonaisuudessaan Darksidersin Head-2-Headin. Muut saavat tyytyä pelkkään yhteenvetoon. :)
Overall

Both versions have the same content for the same price, so the decision about which version to purchase comes down to what kind of visual experience you're willing to put up with. Do you pass on the PlayStation 3 version even though you know the Xbox 360 version has more vibrant visuals, or do you stick with the PlayStation 3 version because excessive screen tearing makes you want to launch bricks at seagulls?

My choice is Xbox 360 because it's prettier, but I could totally understand somebody disagreeing.

1. Xbox 360
2. PlayStation 3
Kerrankin näin päin, eli PS3-versiossa tearingia on selvästi vähemmän eikä minkäänlaista asennusta, mutta X360-version eläväisemmät värit toivat kokonaiskisan voiton. (Jälkimmäistä eroa tosin voinee hieman tasoittaa näyttölaitteen omilla asetuksilla.)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kerrankin näin päin, eli PS3-versiossa tearingia on selvästi vähemmän eikä minkäänlaista asennusta - -

PS3-versiossa kyllä on pakollinen 3GB:n asennus, se tehdään ensimmäisellä pelikerralla alussa taustalla. Asennuksen koon voi todentaa vaikka pelikotelosta löytyvästä merkinnästä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

PS3-versiossa kyllä on pakollinen 3GB:n asennus, se tehdään ensimmäisellä pelikerralla alussa taustalla. Asennuksen koon voi todentaa vaikka pelikotelosta löytyvästä merkinnästä.
Seison korjattuna. En peliä omista, joten luotin IGN:n sanaan.
There also doesn't seem to be an install for the PlayStation 3 version, whereas you can dump the Xbox 360 version onto your hard drive if you've got 6.6 GB of free space.
Mutta kiva juttu, että kehittäjät ovat tajunneet naamioida pakkoasennuksen huomaamattomasti taustalle. Samaa on nähty Oblivionissa ja Fallout 3:ssa ainakin, mutta noin muuten kyseessä on todella harvinainen ilmiö.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Cynamite.de on ottanut Army of Two: 40th Day -vertailukuvia. X360-version värit ovat hieman haaleammat, mutta toisaalta siinä on kunnollinen reunanpehmennys. PS3:ssa värit ovat eloisammat, mutta sahalaidat irvistelevät joka puolelta, ja tekevät erityisesti varjoista ruman näköisiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Cynamite.de on ottanut Army of Two: 40th Day -vertailukuvia. X360-version värit ovat hieman haaleammat, mutta toisaalta siinä on kunnollinen reunanpehmennys. PS3:ssa värit ovat eloisammat, mutta sahalaidat irvistelevät joka puolelta, ja tekevät erityisesti varjoista ruman näköisiä.

Army of Two: 40th Day on kyllä muutenkin teknisesti ihan naurettava sekasoppa. Hahmomallit näyttävät ihan kelvollisilta, joskaan ei kyllä mitenkään kummoisilta, mutta esimerkiksi räjähdykset ovat niin surkean näköisiä, ettei katsoa kehtaa. Wii-tasoa, tai jopa vähemmän.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth vaatii näemmä nykyään ilmaisen (mutta lähes pakollisen) rekisteröinnin, joten ilman tunnusta Darksidersin Head2Head ei ole toistaiseksi luettavissa. Tunnuksen itselleni tuossa kuitenkin tekaisin, jotta saa edes lopputuloksen selville.
Conclusion: Overall, Darksiders was an enjoyable game, and if you like Hack ‘n Slash games, you can’t go wrong with this one. Having no load times to disturb you from a game is always appreciated. Vigil Games proves that it’s possible to keep the quality consistency between platforms, but it also proves there are still some hurdles to over come. While the graphics looked pixel for pixel between versions, the Playstation 3 version out performed the Xbox 360 version. The Playstation 3 version is our winner in this Head2Head.
X360-versioon on jo luvattu päivitys, jonka pitäisi noita repeilyjä paikata, mutta tällaisenaan PS3-versio vei voiton.

Update! Beyond3D:n foorumilta löytyi myös analyysia tuosta boksiversiosta.
Avg:35.759 Tear:52.683 Min-Max:16.5-60.0
Yli puolet frameista repeää! Aivan käsittämätöntä. Ei siis ihme, että peli kaipaa korjausta.

Update 2! Samaiselle foorumille on postattu myös PS3-version lukemat.
Avg:28.972 Tear:13.922% Min-Max:18.5-30.0
Huomionarvoista on, että Pleikkarilla ruudunpäivitysnopeus on "lukittu" 30 ruutukuvaan sekunnissa, ts. se ei ylitä sitä missään vaiheessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn mielenkiintoisten artikkeleiden sarja on jatkunut, ja tällä kertaa käsittelyssä on konsoleiden anti-aliasing-tekniikat. Havainnollistavien esimerkkien kautta valaistaan, kuinka PS3:n yhdeksi perisynniksi muodostunut nk. Quincunx-reunanpehmennys on tavallaan kiinni grafiikan yleisilmeestä. Eli siinä missä se tuhoaa tekstuurien yksityiskohdat Assassin's Creedissä, DiRT 2:ssa se on käytännössä lähes identtinen X360-version nelinkertaiseen MSAA-tekniikkaan verrattuna.

Yksi artikkelin sävähdyttävimpiä juttuja on kuitenkin DF:n itse koostamat videot Bad Company 2:sta ja Mirror's Edgestä. Kummassakaan pelissä ei PS3:lla ole anti-aliasointia, joten DF:n nerokkaat jannut loivat Intelin MLAA-koodin pohjalta what if -videot. Eli miltä nuo pelit mahtaisivat näyttää, jos niissä käytettäisiin samantapaista morfologista reunanpehmennystä kuin Saboteurissa. Lopputulos on vähän ristiriitainen, sillä paikoitellen efekti toimii todella hyvin, mutta toisissa kohdin se esim. tekee kuvan luonnottoman pehmeäksi. Kannattaa kuitenkin huomioida, että kyseessä on vain esimerkkikoodi. Todellisessa pelikehityksessä algoritmia todennäköisesti hiottaisiin huomioimaan tilanteet, jotka algoritmille tuottavat ongelmia.

Yhteenvetona voisi sanoa, että mitä pidemmälle tätä konsolisukupolvea on menty, sitä enemmän tarve räätälöidyille reunanpehmennysmetodeille on kasvamassa. GPU:n rajoitteita voi siis kiertää alistamalla vähintään osan kuvankäsittelystä laitteen pääprosessorille Toisaalta näytönohjaimen anti-aliasingiin tarkoitettuja "osia" voidaan käyttää muunkinlaisten graafisten efektien luomiseen.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth ja Bayonettan US-myyntiversio. (Huom! Vain rekisteröityneille LoT-käyttäjille!) Tosin ei tässä vertailussa ole mitään uutta ja ihmeellistä. X360-versio sai ihan suvereenin voiton.
Conclusion: The winner of this game seems more than obvious. But then there wasn’t a surprise to this either. This is one of first games to be publicly criticized for its poor port while still in its demo. Sega publicly admitted that they passed the port off to another company. Sega SHOULD have stepped up and fixed the issues to make sure the port was identical. Instead they proved that not only were they not interested in spending extra money to ensure quality, but also that they’re quite fine with ripping off the public by charging the same amount for an inferior copy. But why lay blame solely to Sega. They published the poor port, but Sony should have stepped in for quality control. You can only blame the publishers for so long before you start wondering why a company would allow for a poor port to be on their console. It’s a simple concept know as quality control. In the end, Bayonetta wins on the Xbox 360 for this Head2Head more for Sega and Sony’s lack of quality control.
Reilusti karumman ruudunpäivityksen (Average FPS: 26,33 ja Percent of torn frames: 42,76 vs. Average FPS: 45,82 ja Percent of torn frames: 13,0) lisäksi latausajat ovat pahimmillaan yli kaksinkertaiset (48 s vs. 19 s).
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oon pelannu ps3 versioo 6 chapteriin asti ja huvittaa oikeesti nää valituksekset eriversioiden välillä.Ärsyttää nää kärsimättömät jotka vaatii täydellisen porttauksen xbox versiosta, kun peli on täyttä rautaa myös pleikkarilla...muutama hitaampi lataustauko(jolloin saa katella Bayonettan persausta, ei haittaa pätkääkään) ja graffat on samaa tasoo kuin boksilla¨(todella pienia kirkkaus/terävyys tasoja huomioittamatta).Eikä välidemot oo hidastellu yhtään ....ellei oo joku saakelin hc graffa nörtti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom