Vastaus: Trine [PSN]
Onkohan tää peli muuten mitenkään mahdollista pelata läpi käyttäen vain yhtä hahmoista? Ettei vaihtais muihin ollenkaan (noh, velhon kanssa se on ainakin täysin mahdotonta, kun sen taisteluominaisuudet ovat aika huonot useimpaan tilanteeseen). Ainakin ite oon vähän katellut, että taitaa olla aika mahdotonta, mutta ei siitä voi koskaan varma olla.
Itse innostuin tästä pelistä sen verran että platinatrophy tuli alle kaksi vuorokautta julkaisun jälkeen ja sen myötä on itsellä pitänyt keksiä jotain uudelleenpeluuarvoa tälle pelille ja yksi miellyttävimmistä yrityksistä on ollut yrittää ainakin joitain kenttiä pelata läpi yhdellä hahmolla ja kyllähän osassa kentistä olen jo onnistunutkin.
Mainitsit että maagilla ainakin olisi mahdotonta, mutta itse väittäisin että nimenomaan maagilla tämä on kaikkein todennäköisintä onnistua, koska maagin taioilla pääsee useimmista esteistä todella helposti ja tuo taistelukin pitäisi sujua pienen harjoittelun jälkeen ilman suurempia ongelmia taikomalla vihollisten päälle plankkeja.
Varkaalla sitten toiseksi todennäköisintä grappling hookin ansiosta, mutta pelissä tulee esteitä joista ei mielestäni pelkästään varasta käyttäen pääse. Ritarilla mielestäni täysin mahdotonta, koska sillä ei pääse kiipeämään muuten kuin heittelemällä laatikoita kasaan ja usein tulee vastaan kiipeämisesteitä joiden luona ei ole laatikoita, joita hyödyntää.
Loppujen lopuksi kuitenkin uskon että aivan koko peliä ei voi vain yhtä hahmoa käyttäen päästä läpi, tosin en aivan kauheasti ylläty jos tähän joku maagilla onnistuu, mutta ainakin osan kentistä pääsee. Ja jos sellainen muutos sallitaan että pelata koko peli läpi käyttäen kahta hahmoa niin se mielestäni pitäisi onnistua ainakin maagi ja varas yhdistelmällä ja ehkä kenties myös maagi ja ritari yhdistelmällä, mutta maagi on mielestäni edelleen aivan pakollinen.
Täällä kun on osa puhunut nuista bugeista niin itselleni ei muutamaa graafista bugia lukuunottamatta mitään kovin suuria bugeja ole tullut vastaan, mutta Iron Forgessa onnistuin vahingossa saamaan itseni kartan ulkopuolelle ja siellä sai matkusteltua yllättävänkin pitkän matkaa. Takaisin pelialueelle en itseäni onnistunut kuitenkaan saamaan muuten kuin aloittamalla uudestaan edelliseltä checkpointilta.
Myöhemmin kun yritin uudelleen samaa asiaa samassa paikassa en enää onnistunut samalla hahmolla, mutta yllättäen toisella hahmolla löytyi vielä helpompi tapa ja jos jotakuta kiinnostaa niin voin kai väsätä tarkempaakin selostusta miten tuo onnistuu. Tosin en ole tutustunut PC-versioon, joten en tiedä onko tuo sama ongelma myös PC:llä ja jos on niin lieneekö jo kuinka hyvin tiedossa.