Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Trine [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Trine [PSN Hype]

Tyhmä kysymys, mutta nyt kun Trine on julkaistu niin häviääkö tuo [hype] tagi otsikosta vai tuleeko pelikokemuksille oma ketju?

Jälkieditointi, pian tämän viestin jälkeen [hype] tagi hävisi, eli tänne vaan pelikokemuksia!
 
Vastaus: Trine [PSN]

Jäi vähän epäselväksi vielä, että onko tässä pelissä offline co-op moodi läpi koko pelin vai jokin erityinen challenge moodi co-opille? Koska se ratkaisee sen, että ostanko peliä vai en:) Pelkäksi yksinpeliksi en viitsisi ostaa.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Jäi vähän epäselväksi vielä, että onko tässä pelissä offline co-op moodi läpi koko pelin vai jokin erityinen challenge moodi co-opille? Koska se ratkaisee sen, että ostanko peliä vai en:) Pelkäksi yksinpeliksi en viitsisi ostaa.

Kyllä tuossa ainakin näyttää pääsevän mukaan toinen (ja varmaan kolmaskin) pelaaja kesken tuon tarinan kun kytkee ohjaimen päälle ja painaa starttia.

Täälläkin on tullut bugia vastaan, jossain kohdissa nuo portit aukeavat, mutta niistä ei pääse kuitenkaan läpi :confused:
 
Vastaus: Trine [PSN]

Kyllä tuossa ainakin näyttää pääsevän mukaan toinen (ja varmaan kolmaskin) pelaaja kesken tuon tarinan kun kytkee ohjaimen päälle ja painaa starttia.

Täälläkin on tullut bugia vastaan, jossain kohdissa nuo portit aukeavat, mutta niistä ei pääse kuitenkaan läpi :confused:

Tuosta tulikin mieleen yksi bugi kun pelasin ihan alussa velholla mis esitellään hahmot. Jumahdin huoneeseen jossa on lattiassa 2 nappia joita pitää painaa yhtäaikaa mutta huoneessa ei ollut laatikkoa enkä ollut levitoinut sellaista edellisestä huoneesta joka oli nyt lukittu. Joten piti aloittaa peli alusta ja ottaa uudessa pelissä laatikko mukaan sinne huoneeseen että seuraava portin sai auki.
Vai enkö vaan osannut ratkaista sitä muuten?
 
Vastaus: Trine [PSN]

Tuosta tulikin mieleen yksi bugi kun pelasin ihan alussa velholla mis esitellään hahmot. Jumahdin huoneeseen jossa on lattiassa 2 nappia joita pitää painaa yhtäaikaa mutta huoneessa ei ollut laatikkoa enkä ollut levitoinut sellaista edellisestä huoneesta joka oli nyt lukittu. Joten piti aloittaa peli alusta ja ottaa uudessa pelissä laatikko mukaan sinne huoneeseen että seuraava portin sai auki.
Vai enkö vaan osannut ratkaista sitä muuten?

Öööh miks et ite tehnyt sitä laatikkoa taikomalla? :D

Itselleni ei ole tullut ainuttakaan bugia ja vika taso menossa. Mahtava peli ollut, mutta kaipaa kovastin sitä online co-oppia.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Hitto että on kyllä hauskaa kaverin kanssa.

En tiedä muokkautuuko vaikeustaso mitenkään kun pelaajia on enemmän kuin yksi, mutta puzzlet pystyy tekemään kaverin kanssa niin monella eri tavalla, että melkein on pakko alotella stoori kamun kanssa uudelleen jahka päästy kerran läpi.

On tossa kaksinpelissä sitten jotain huonoakin. Kameran kanssa palaa hermot aina välillä, kun menee vähänkin erilleen kaverista ja on aika yleistä että kaveri sitten jääkin kokonaan ruudun ulkopuolelle. Tosin tässä tapauksessa kaveri sitten herää ruudulla olevan luota, ja ihme kyllä ilman mitään sanktioita. Tällä voikin kikkailla vaikeimmat puzzlet läpi, jos toinen ei millään meinaa päästä eteenpäin. Huomasin myös, että valikot on kahdestaan ihan älyttömän turhauttavia, varsinkin hahmonkehitys-kohdassa.
Kohdat missä pitää ajoittaa hypyt juuri oikeaan aikaan ovat myös kahdestaan aika haastavia, mutta näihinkin on sitten helppoja "oikoteitä" kun wizulla vähän kikkailee.

Graafisesti ihan ykkösluokkaa, loistava musiikki pauhaa taustalla. Hahmonkehityskin suht monipuolista.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Toimiiko peli nätisti ilman pätkimistä tai muita pieniä ongelmia? Taannoin julkaistussa trailerissa peli näytti takkuavan aika pahasti. Tavallaan ongelmanratkaisu kiinnostaisi, mutta toisaalta jos tekninen toteutus on jäänyt hieman heikoksi ja ainakin ZP:n mukaan aika suuri osa ongelmista on turhan helppoja, niin 20e kuulostaa kovalta hinnalta. Kun olisi edes demoa tarjolla... (juu, ei ole PC-demon kokeilu mahdollista ainakaan omalla koneellani).

Off-topic: Aika monesta Store-pelistä on tullut demot vasta paljon myöhemmin tarjolle. Ärsyttää erityisesti sellaisten pelien kohdalla, jotka periaatteessa kiinnostavat, mutta hinta kuulostaa liian suurelta mahdollisten pettymysten tapauksessa.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Toimiiko peli nätisti ilman pätkimistä tai muita pieniä ongelmia? Taannoin julkaistussa trailerissa peli näytti takkuavan aika pahasti.

Eilen sain laitettua ja pelailin muutaman tunnin. Pätkimistä tapahtui, mutta ei häiritsevästi. Selkeästi latauksien kohdilla teki tuota. Toisaalta, tätäkin odoteltu hyvän aikaa ja korjauksia tehty, niin olisi noista voinut kuvitella päässeen.

Pelinä hieno kuitenkin. Graffat toimii ja äänimaailma upea. Tarinaakin on, vaikka jää melkein sivuseikaksi. Jokin viimeinen koukku puuttuu tosta tarinasta. Pelattavuus kuitenkin kohdillaan. Jos tiput rotkoon tai kuolet muuten vain, niin oma moka. Ei voi peliä syyttää.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Joo tulipahan tuo nyt sitten viimein myös napattua. Kontrollit istuvat kyllä omaan käteen hieman paremmin kuin PC version lähinnä tietysti siksi että hypystä muihin toimintoihin kuten suojaamiseen, lyöntiin, hookshottiin onnistuu padilla hieman paremmin kun ei ole pc:llä näitä pelejä tullut juurikaan pelattua.

Graffat eivät nyt näin Killzonen jälkeen hivele silmiään efekteillä yms mutta värikkyys sekä muu visuaalinen anti jaksoissa tuo folkloren kaltaisia fiiliksiä, tähän vielä välillä jopa kylmiä väreitä tuova rauhallinen fantasia musiikki niin ei kyllä tunnelmaa puutu.

Ääninäyttelystä en kyllä osaa sanoa, ritari ehkä vetää hieman liiankin "tyhmän barbaarin" linjaa olematta kuitenkaan kovinkaan hauska. Kertoja kyllä saa taas hommaan varsin satumaisen fiiliksen eikä tuo maagikaan mikään hullumpi ole. Mutta varmaan suuri osa dialogista vasta edessa joten saapi nähdä.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Oonko mä ainoa jolla nousee HK:n sininen ottaan tossa viimeisessä tasossa?

Siis siinä missä loikitaan sitä tornia ylöspäin.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Jos tiput rotkoon tai kuolet muuten vain, niin oma moka. Ei voi peliä syyttää.

Oma moka suurimman osan ajasta, mutta pelissä on muutamia kohtia, joissa on tosi epäselvää, että mihin sitä pitäisi mennä.

Ja itellä on ainakin yhdessä kohdassa käynyt niin, että meinasin jäädä kokonaan jumiin. Tipahdin veteen liian aikaisin (luulin, että siitä pitää oikeasti mennä) ja päädyin paikkaan, jossa yritin kaikkeni hypellä eteenpäin ja ei päässyt. Sitten ajattelin lähteä takaisinpäin etsimään jotain mahdollista kytkintä, mutta joku virta esti senkin. Lopulta aika bugisen uimalagin aikana onnistuin menemään virran ohi.

Joku pieni kartta tai vastaava olisi ihan kiva olla, että tietää, milloin on turvallista hypätä alas yms.

Kuitenkin, näistä pienistä jutuista huolimatta on kyllä hyvä peli. Puzzlet aika helppoja, mutta joissain kohdissa on tullut kyllä tehtyä niin omituisia temppuja, ettei tiiä, onko pelintekijät tarkoittaneet sen suoritettavaksi juuri sillä tyylillä.

Onkohan tää peli muuten mitenkään mahdollista pelata läpi käyttäen vain yhtä hahmoista? Ettei vaihtais muihin ollenkaan (noh, velhon kanssa se on ainakin täysin mahdotonta, kun sen taisteluominaisuudet ovat aika huonot useimpaan tilanteeseen). Ainakin ite oon vähän katellut, että taitaa olla aika mahdotonta, mutta ei siitä voi koskaan varma olla.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Kuitenkin, näistä pienistä jutuista huolimatta on kyllä hyvä peli. Puzzlet aika helppoja, mutta joissain kohdissa on tullut kyllä tehtyä niin omituisia temppuja, ettei tiiä, onko pelintekijät tarkoittaneet sen suoritettavaksi juuri sillä tyylillä.

Etenkin tosta jutusta pidän tässä pelissä.... Pääsee eteenpäin peliä jopa oman muijan kanssa:D
 
Vastaus: Trine [PSN]

Tuli pelattua Trine läpi. Todella silmäätekevän kauniit grafiikat ja hyvä pelattavuus. Pelkäsin etukäteen viimeistä kenttää kun sitä oli haukuttu liian vaikeaksi mutta sitten kun pääsin sinne niin sisuunnuin ja pelasin sen yhdellä istunnolla läpi ja yritin niin monta kertaa kunnes onnistui. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.

Vinkkejä vikaan tasoon:
Kannattaa käyttää varasta melkein koko ajan. Varkaan tulinuolet tepsivät pahiksen taikomiin esineisiin. Jos hahmo näyttää kuolevan niin kannattaa vaihtaa nopeasti toiseen hahmoon niin saat jatkaa varkaalla. Jos pahis taikoo laatikon pyörivän tason päälle niin ne täytyy ampua myös tulinuolilla ennenkuin taso lähtee kieppumaan.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Onkohan tää peli muuten mitenkään mahdollista pelata läpi käyttäen vain yhtä hahmoista? Ettei vaihtais muihin ollenkaan (noh, velhon kanssa se on ainakin täysin mahdotonta, kun sen taisteluominaisuudet ovat aika huonot useimpaan tilanteeseen). Ainakin ite oon vähän katellut, että taitaa olla aika mahdotonta, mutta ei siitä voi koskaan varma olla.

Itse innostuin tästä pelistä sen verran että platinatrophy tuli alle kaksi vuorokautta julkaisun jälkeen ja sen myötä on itsellä pitänyt keksiä jotain uudelleenpeluuarvoa tälle pelille ja yksi miellyttävimmistä yrityksistä on ollut yrittää ainakin joitain kenttiä pelata läpi yhdellä hahmolla ja kyllähän osassa kentistä olen jo onnistunutkin.

Mainitsit että maagilla ainakin olisi mahdotonta, mutta itse väittäisin että nimenomaan maagilla tämä on kaikkein todennäköisintä onnistua, koska maagin taioilla pääsee useimmista esteistä todella helposti ja tuo taistelukin pitäisi sujua pienen harjoittelun jälkeen ilman suurempia ongelmia taikomalla vihollisten päälle plankkeja.

Varkaalla sitten toiseksi todennäköisintä grappling hookin ansiosta, mutta pelissä tulee esteitä joista ei mielestäni pelkästään varasta käyttäen pääse. Ritarilla mielestäni täysin mahdotonta, koska sillä ei pääse kiipeämään muuten kuin heittelemällä laatikoita kasaan ja usein tulee vastaan kiipeämisesteitä joiden luona ei ole laatikoita, joita hyödyntää.

Loppujen lopuksi kuitenkin uskon että aivan koko peliä ei voi vain yhtä hahmoa käyttäen päästä läpi, tosin en aivan kauheasti ylläty jos tähän joku maagilla onnistuu, mutta ainakin osan kentistä pääsee. Ja jos sellainen muutos sallitaan että pelata koko peli läpi käyttäen kahta hahmoa niin se mielestäni pitäisi onnistua ainakin maagi ja varas yhdistelmällä ja ehkä kenties myös maagi ja ritari yhdistelmällä, mutta maagi on mielestäni edelleen aivan pakollinen.

Täällä kun on osa puhunut nuista bugeista niin itselleni ei muutamaa graafista bugia lukuunottamatta mitään kovin suuria bugeja ole tullut vastaan, mutta Iron Forgessa onnistuin vahingossa saamaan itseni kartan ulkopuolelle ja siellä sai matkusteltua yllättävänkin pitkän matkaa. Takaisin pelialueelle en itseäni onnistunut kuitenkaan saamaan muuten kuin aloittamalla uudestaan edelliseltä checkpointilta.

Myöhemmin kun yritin uudelleen samaa asiaa samassa paikassa en enää onnistunut samalla hahmolla, mutta yllättäen toisella hahmolla löytyi vielä helpompi tapa ja jos jotakuta kiinnostaa niin voin kai väsätä tarkempaakin selostusta miten tuo onnistuu. Tosin en ole tutustunut PC-versioon, joten en tiedä onko tuo sama ongelma myös PC:llä ja jos on niin lieneekö jo kuinka hyvin tiedossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Trine [PSN]

Oma moka suurimman osan ajasta, mutta pelissä on muutamia kohtia, joissa on tosi epäselvää, että mihin sitä pitäisi mennä.
Joo, jotain tommosta pientä tuli mullakin vastaan, mutta ei ihan niin pahasti että olis juminut jonnekin.

Läpi kuitenkin. Taisi olla eilen väsymyksellä oma osansa tossa jofa-otsassa-olotilaan, nyt meni läpi ja tuli "vain" tusinan verran uusintayrityksiä. Eilen illalla hankasin varmaan pari tuntia.

Tunnelma on kyllä priimatavaraa tässä pelissä. Järkyttävän hienot musat pelissä, tarttis saada kannettavaan soittimeen paukutettavaksi. Menis varmaan verstaalla kelloja veistellessä mainiosti taustamusana.
 
Vastaus: Trine [PSN]

Tuli tänään sitten vedettyä tämäkin läpi. Ei siinä hirveän kauaa mennyt mutta kivaa se oli. Ja tietysti uudestaan voi pelata ja kerätä kaikki expapullot ja aarteet. Lopussa vaikeusate kyllä nousi suht jyrkästi mutta on tietysti ihan hyvä, että on jotakin haastetta. Bugeja kohtasin vain kerran: sain juostua seinän sisään enkä päässyt pois.

Ritarin rooli jäi varsinkin lopussa kovin pieneksi. Taistelu onnistuu varkaalla yhtä hyvin tai jopa paremmin ja tietysti velholla laatikoiden siirtely on helpompaa. Monesti ritarilla lyödessä luurankoa, luuranko lyö takaisin samalla hetkellä ja sitten ottaa itse osumaa. Tämän takia paremmaksi taktiikaksi osoittautui ensin torjua vihollisen isku ja iskeä sitten takasin. Varkaalla taas voi napsia luurangot pienen matkan päästä. Puhumattakaan siitä, että tulinuolet tappavat nopeammin kuin miekka (tähän voi kyllä vaikuttaa, että varkaalla oli niiden tehoa nostava aarre.)

Tarina ei nyt ollut mitenkään ihmeellinen mutta ajoi asiansa. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä peli mielestäni. Kannattaa kyllä hankkia jos vähäänkään kiinnostaa. Ja tokihan suomalaista peliteollisuutta pitää tukea!
 
Ylös Bottom