Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SuperCar Challenge [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurvi35
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Itse asiassa ainakin tuossa Beta demossa pyörii ainakin suomipoikia jonkinverran. Eilen ja tänään kokeillut muutaman pelin ja useamman suomenlipun jo spotannut sieltä.

Se on aika kätevä homma btw. kun on se lippu siinä nimen edessä niin näkee suorilta mistä kukin on.

On sitä kyllä mukava ajaa, aika hyvät serveriasetukset myös ja toi on mun mielestä kova juttu että oikomisesta tulee kunnon sanktiota.

Kyllä mä uskosin että saadaan jonkinsorin suomiscene rakenneltua tämän ympärille GT5 odotellessa. Koittas nyt vaan pelikaupat pikkuhiljaa suomessakin saada sen hyllyyn.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Itse asiassa ainakin tuossa Beta demossa pyörii ainakin suomipoikia jonkinverran. Eilen ja tänään kokeillut muutaman pelin ja useamman suomenlipun jo spotannut sieltä.

On sitä kyllä mukava ajaa, aika hyvät serveriasetukset myös ja toi on mun mielestä kova juttu että oikomisesta tulee kunnon sanktiota.

Kyllä mä uskosin että saadaan jonkinsorin suomiscene rakenneltua tämän ympärille GT5 odotellessa. Koittas nyt vaan pelikaupat pikkuhiljaa suomessakin saada sen hyllyyn.

Ahaa.Minä en ole nähnyt ehkä kuin 2-3 tän mun Beta ajojen aikana kivikaudesta tänne 2000 luvulle.Johtuisko siitä, että ajan monesti aika myöhään tai sitten johtuu asetuksistani eli kaikki avut pois, manuaalilaatikko ja kaikki rangaistukset täysillä.

Ehdottomasti parasta on servu asetuksissa, kun voi poistaa pelaajan joka pelaa epärehellisesti.
Oikomisesta tulee rangaistukset, mutta huomasin tänään ettei Spa radan ulkopuolisilta kaarre ajoista tule, kun "kaverit" veti täyttä laukkaa ja hyötyivätkin siitä ja tästä annan noottia kyllä pelin tekijöille.Sama ongelma tulee olemaan ihan varmasti myös Paul Ricard radalla, kun sitä se oli jo FC pelissäkin.

Voihan noi Suomi pelisessiot järjestää ja varmasti minä ainankin järjestän ( järjestin muutamat FC sessiotkin ), mutta lentää armotta jos ei pelaa herrasmiestyyliin, mutta tottakai joskus tekevällekin sattuu ja tapahtuu.
Lisäksi pelaaminen oikeilla säännöillä, mutta tästä lisää aikanaan.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

mutta huomasin tänään ettei Spa radan ulkopuolisilta kaarre ajoista tule, kun "kaverit" veti täyttä laukkaa ja hyötyivätkin siitä ja tästä annan noottia kyllä pelin tekijöille.

Tuirhaa annat noottia pelintekijöille, ettei siitä tule rangaistuksia, meinaa eihän Kimikään saanut Span ensimmäisen kierroksen oikaisusta (kyllä, samassa mutkassa oikoi) minkäänlaista rangaistusta, vaikka ohitti samalla 2-3 autoakin ;)
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Tuli eilen kokeiltua tuota ja nyt on aika kaksijakoiset fiilikset. SPA sillä DB9R:llä oli loistavaa kisailua kun taas se nurburgrin enzolla oli ihan persiistä. Olin todella yllättynyt koska en tykännyt ferrari pelistä.

Vähän oudoksutti kun se nyrre ei yhtään muistuta sitä mihin on tottunut. Autolla ajaminen ei ollut hassumpaa vaikka enzo tuntui kurveissa todella hitaalta.

Tuli kuitenkin erilainen alkumaku kun ferrari pelistä aikoinaan. Nyt autossa oli jopa jarrut ja sitä pystyi jopa vähän "puskemaan" eli etsimään omia limittejä. Selkeästi oli ajamisen meininkiä, mitä en saanut ferrari pelissä aikaiseksi.Pitääkö se kaivaa ferrari kaapista ja antaa sille toinen mahdollisuus..

Muutama juttu tökkää pahasti, se vaihtamis hetken kytkimen luistatus. Eikö nuo kaverit ole ikinä kuulleet miten kilpurissa vaihde vaihtuu tai vaikkapa normaali autossa. Ei se kytkin noin siellä luista. Samoin välitykse oli tosi hassut kun nelosella sai SPAssa suorilla paremmat vauhdit kun vitosella. Onkohan noi välitykset koko pelissä säädettävät?

Mitenkä ratilla ajo. Onko joku kokeillut? ja tukeeko peli PC Momo rattia? Joo tietty tuota voin kokeilla itsekkin..

edit: kokeilin tuota momo rattia. toimii mutta joutuu ajamaan automaattina kun mikään nappi ei vaihda vaihteita. Pitää kokeilla illalla uudestaan jotta saa ratin kunnolla kiinni, nyt ei saanut oikein tuntumaa kun ratti oli sylissä ja forcet täysillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Tuirhaa annat noottia pelintekijöille, ettei siitä tule rangaistuksia, meinaa eihän Kimikään saanut Span ensimmäisen kierroksen oikaisusta (kyllä, samassa mutkassa oikoi) minkäänlaista rangaistusta, vaikka ohitti samalla 2-3 autoakin ;)

En tarkoittanut sitä mutkaa vaan esim. sen jälkeistä ekaa siinä "montussa" ja sitten siellä puolivälissä jossain painelevat ulkokurvissa täyttä laukkaa innoissaan kun pääsevät kovempaa.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Tuli eilen kokeiltua tuota ja nyt on aika kaksijakoiset fiilikset. SPA sillä DB9R:llä oli loistavaa kisailua kun taas se nurburgrin enzolla oli ihan persiistä.

....Pitääkö se kaivaa ferrari kaapista ja antaa sille toinen mahdollisuus..

...Onkohan noi välitykset koko pelissä säädettävät?


Enzo vaatii aivan toisenlaisen ajotyylin kuin Aston ja testaa huviksesi McLaren.
Mclarenin pääset ajamaan Betassa ( ainankin vähän aikaa sitten ), kun teet servun ja olet yksin siellä ja sitten painat neliötä.
Ennen toimi myös onlinessa muiden kanssa, mutta uusi päivitys pukkasi ja sitten kävi miten kävi.

Ferrari peliä on pelattava vähintään 3-4 päivää putkeen ja unohdettava muuta ajopelit pois totaalisesti.Viimeistään loppuviikosta ajaminen sujuu kuin rasvattu ja meno maistuu.

En ihan 100% varma ole, mutta en usko että on säädettävä vaihelaatikko tässä pelissä.
Tietoa voi tietysti kaivella jos aikaa on niin varman vastauksen saattaa löytää tähän pulmaan.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

En tarkoittanut sitä mutkaa vaan esim. sen jälkeistä ekaa siinä "montussa" ja sitten siellä puolivälissä jossain painelevat ulkokurvissa täyttä laukkaa innoissaan kun pääsevät kovempaa.

Ai siinä ne sai mua aina sekunnilla kiinni? Kaipa tuo on itse pelissä korjattu, luulisi ainakin.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Sen verran pojille noottia että kyllä nyt Eau Rouge pitää nimeltä muistaa ;)
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Löytyisko ajajii illalle tänää?

Millä asetuksilla ootte ajellu tätä? Helvetin hyvä ainakin tuo lobby-systeemi vrt. Prologue

E: En ehdikkään pelata tänään. Eau Rouge on muuten tosi nätti :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Ai siinä ne sai mua aina sekunnilla kiinni? Kaipa tuo on itse pelissä korjattu, luulisi ainakin.

Ei ainankaan Betassa ja moni ajaa myös siellä puolivälin paikkeilla ulkokurvissa ja ennen niin sanottua taka suora luukutusta myös ajaa moni ulkokurvissa,
koska sieltä kautta hyötyy tässä pelissä.Siis kyse on tässä jutussa Spa radasta.
Todennäköisesti on muutama muukin rata jossa on sama ongelma edelleen niin kuin on Ferrari Challengessakin.

Tämä asia sapettaa minua, kun itse haluan ajaa niin kuin oikeasti ajetaan eli radalla ja ajolinjaa pitkin eikä ajelemalla missä sattuu.

Lista radoista jossa todennäköisesti tätä oikomista tai ulkopuolella ajamista tapahtuu entiseen malliin:
California Speedway, Hockenheim, Infinion, Misano ( yhdessä shikaanissa ), Monza, Paul Ricard, Redwood Park ( Canada ), Spa.
Eli lähes kaikissa, mutta todella hyvällä porukalla tätä ongelmaa ei tietenkään olisi.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Shopto.net yllätti kyllä totaalisesti toimitusajan suhteen ja Superin sai hakea tänään postista. Tilasin sen maanantaina :O Tuosta on ulkomaankaupan paha enää parantaa...

Anyway kattelin pikasesti peliä ja Ferrain jälkeen hyvinkin tutulta näytti kaikki. Kävin kattoos, että onko joku online pelaamassa ja olihan siellä porukkaa. Voicet toimii todella hyvin ja mutetuskin onnistuu tarvittaessa yhdellä napilla jos alkaa jotain narinaa kuuluun.

Sitten selasin piruuttani niitä statistiikkoja ja huomasin, että Betan statsit oli mukana. Aika hölmö juttu joskaan ei nyt mitään meinaa. Mutta sellanen mua ihmetytti, että enkö vaan osannut vai eikö tosiaan saa itseensä filtteröityä sieltä listoilta? Eli jos haluaa tietää monesko on jonkun radan kierrosajassa vaikka niin se on sitten vaan selattava listaa iäisyys? Vitsi en yhtään muista miten tämä meni Ferrarissa...

Mutta joo, kaikinpuolin hyvä ensivaikutelma. Tasan tarkkaan kyllä tiesi varsinkin Betan jälkeen, että mitä on hankkimassa ja se on just sitä. Ihan varmasti on hintansa väärti, Shopto.net tais maksaa jotain 4 kympin kintaalla. Suomen kaupoista peliä on turha edes etsiä kun kuulemma maahantuojaa ei ole. Ainoastaan sellasista puljuista saattaa löytyä, jotka harrastaa maahantuontia itse.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Onko toi kytkimen 'luistaminen' vaihdettaessa kaikissa autoissa.Ihmeellinen niihin joissa se on.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Betassahan se Aston vaihtaa suht mukavan kuuloisesti. Enzossa on se luistatus kovempi?

Ei luulis olevan vaikeaa koodata sitä ääntä kondikseen. Tietty jos koodarit on vanhoja mummoja niin ne vaihtaa itse autollaan silleen joten ehkä se on niistä normaalia..
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Oon koittanut pitää tutkat päällä tämän vaihtoongelman suhteen, mutta toistaiseksi en ole huomannut mitään kriittistä virhettä äänissä? TIETENKIN pitäs kuulostaa mahd. aidolta, eli Enzon tapauksessa tältä. Ite en ole vielä Enzoa kokeillut kertaakaan, mutta kai se kohta tulee sieltä alle niin tämä mysteeri selvinnee?

Se tuossa pelissä on mukavaa, että 16 osaisessa tutorialissa tulee jokainen rata tutuksi ja monta erityylistä autoakin tulee väkisinkin käytyä läpi. Oon vasta tutoriaalivaiheessa menossa ja olen nyt jo täysin koukussa. Yhden online pelin kävin häviämässä ja sekin toimii kyllä loistavasti!
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Noniin, nyt on tullut sen verta jo kilsoja että laitan lyhyttä yhteenvetoa:

+ Ajotuntuma, kuin Ferrarissa mutta jotenkin tuntuu paremmalta.
+ Löytyy Arcade moodi ratojen opetteluun ja muuten vain reenailuun. Ehkä joku voisi myös käyttää tätä jos perjantaipullosta on otettu vähän pelijuomaa ;)
+ Sitten kun aletaan oikein pelaamaan, niin Simulaatiomoodi kehiin ja vähennetään apujen vaikutusta.
+ Nätti, 1080p. Ei mitään turhaa grafiikkakikkailua vaayksinkertaisen tyylikäs ja helppo katsella. Pyörii myös komeesti.
+ Kontrollit hyvät, joskin Real Triggerit on (ainakin mun sormilla) tarpeen jos käyttää liipasimia.
+ 16 eri radan tutoriaalit, näissä tulee radat ja autot helposti tutuksi.
+ Kaikki pelaa aina samalta viivalta, ei mitään auton säätelyhelvettiä siis.
+ Oikomisesta/törmäilystä tulee penaltya ja penaltystä voi tulla kenkää. (host voi määritellä, että vaikka 3 mokaa ja sitten ulos)
+ Nettipeli toimii komeesti ja puheäänet kuuluu hyvin.

- Pari bugia huomannut, kuten esim. ohjain ei välttis enää toimi pelissä jos se on sammunut pelin ollessa päällä.
- Jossain radoissa pystyy ajeleen rata-alueen ulkopuolella siten, että siitä ei tule penaltya.
- Hosti ei pysty vaihtaan autoa online-lobbyssä (WTF, kuulemma yritetään korjata pätsissä)
- Joskus pientä warppimista kisan alussa havaittavissa, mutta toisaalta olen pelannut Austraalialaisten yms. kanssa ja se warppiminen yleensä loppuu hetimiten.

On kyllä varsinkin online-toteutus varsin mainio, vielä kun saavat tuon auton vaihdon niin ei keksi hirveesti valittamisen aihetta. Yksinkertaisesti vaan toimii hyvin ja kisaileminen on viihdyttävää!
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Viitsitkö Gimble jossain vaiheessa vilkaista näppäinkonfiguraatiot läpi, että löytyykö sieltä sellainen missä R2/L2 on kaasulle/jarrulle ja R1/L1 vaihteille. FC:ssä totuin tuohon konfiguraatioon, mutta betassa sitä ei ainakaan ollut.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Viitsitkö Gimble jossain vaiheessa vilkaista näppäinkonfiguraatiot läpi, että löytyykö sieltä sellainen missä R2/L2 on kaasulle/jarrulle ja R1/L1 vaihteille. FC:ssä totuin tuohon konfiguraatioon, mutta betassa sitä ei ainakaan ollut.

Katsottu ja äkkiseltään en ainakaan moista saanut laitetua, eli ei sitten vissiin ole. Niin ajattelit pelata sillai, että keskisormetkin on siellä ohjaimen takana? Koska jos vetää silleen normisti (vain etusormet takana) niin tuohan olisi kamalan huono vaihtoehto eiks je? Itellä nyt oikea peukku paketissa ja joudun meneen automaatilla, mutta mun mielestä se defaulttihomma eli vaihdetaan oikeella tatilla on ihan jees? Silleen Ferrariakin pelailin.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3 Hype]

Katsottu ja äkkiseltään en ainakaan moista saanut laitetua, eli ei sitten vissiin ole. Niin ajattelit pelata sillai, että keskisormetkin on siellä ohjaimen takana? Koska jos vetää silleen normisti (vain etusormet takana) niin tuohan olisi kamalan huono vaihtoehto eiks je? Itellä nyt oikea peukku paketissa ja joudun meneen automaatilla, mutta mun mielestä se defaulttihomma eli vaihdetaan oikeella tatilla on ihan jees? Silleen Ferrariakin pelailin.

Uskomatonta että vaihtoehtoja on vähennetty, toivoin että oli kyse vain lapsuksesta betan suhteen, mutta ei ilmeisesti. Tämä taitaa olla itsellä tällä hetkellä kyllä deal breaker, ainakin siihen asti kun saa joskus ratin hommattua. Muutenkin en ymmärrä sitä, että minkä takia pelinkehittäjät eivät voi antaa vapaasti tai lähes vapaasti päättää itse kontrolleja, ovat kuitenkin aika olennainen osa peliä kun peliä.

Jep, pelaan juuri sillä tavalla että myös keskisormet ovat takana. Itse asiassa taidan pitää ohjainta kaikissa peleissä niin. Säätelen kaasua ja jarrua tuolla keskisormen keskimmäisellä osalla/nivelellä, vai miten sen kuvailisi. Kaasun ja jarrun hienosäätökin on jotenkin helpompaa kuin sormen päillä. Sitten etusormet hoitavat vaihteet. Toivottavasti tuosta sai jotenkin kuvan miten ohjainta pidän. Oikealla tatilla vaihto voisi muuten toimia ihan hyvin, mutta kun sekin on ryssitty niin, että se on väärinpäin. Ilmeisesti ajateltu "loogisesti", että eteenpäin isommalle ja taaksepäin pienemmälle. Mutta näinhän se ei ole oikeasti sekventaalisissa kilpavaihteistoissa. Esimerkki vähän kauempaa, kun oli vielä kepitkin ralliautoissa:

YouTube - Rally New Zealand 1997 in car Carlos Sainz Ford Escort

Joten tuo tatilla vaihtaminen ei tuon väärinpäin olemisen vuoksi toimi minulla, kun pitää koko ajan ajatella että kumpaan suuntaan sitä pitää veivata, ei pysty keskittymään ajamiseen lainkaan. Ja vaikka normaali tilanteissa onnistuisi, niin heti kun tulee joku yllättävä tilanne niin olen survomassa pykäliä väärään suuntaan.
 
Ylös Bottom