Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Conviction

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mitenkähän porukka on tätä peliä pelannut... Itsellä meni Realisticilla varmaan about 10h.

Ja ainoastaan loppu meni hieman ryminäksi. Tietty jos pelin juoksee läpi aseet laulaen, niin kai sen pääsee 5 tuntiin läpi, mutta eipä ole koskaan ollut SC pelien idea...
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mitenkähän porukka on tätä peliä pelannut... Itsellä meni Realisticilla varmaan about 10h.

Ja ainoastaan loppu meni hieman ryminäksi. Tietty jos pelin juoksee läpi aseet laulaen, niin kai sen pääsee 5 tuntiin läpi, mutta eipä ole koskaan ollut SC pelien idea...

Mä ainakin pelasin pääosin aluksi väijymällä pari tyyppiä pois tilanteista ja sen jälkeen mark and executee perään. Varsinkin vikoissa kentissä huoneet tyhjeni sekunneissa niin eipä siinä peli kauaa kestä. Jossain laajemmilla ulkoalueilla sitten välillä tuli myös hiippailtua huomaamatta ohi, mutta eipä siinäkää kauaa nokka tuhise.

Hassuahan se olisi jos tässä ei olisi ideana tappaa porukkaa kun on tuommoiset kivat ominaisuudet kehitelty ja kentät on putkia:)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Montakohan kenttää pelin yksinpelissä on? Itse pääsin tuossa viikonloppuna kahdeksanteen kenttään, saa nähdä saako homman vietyä loppuun ensi viikonloppuna. Tähän mennessä peli on maistunut ihan mahtavalta noin yksinpelinsä puolelta.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mä ainakin pelasin pääosin aluksi väijymällä pari tyyppiä pois tilanteista ja sen jälkeen mark and executee perään. Varsinkin vikoissa kentissä huoneet tyhjeni sekunneissa niin eipä siinä peli kauaa kestä. Jossain laajemmilla ulkoalueilla sitten välillä tuli myös hiippailtua huomaamatta ohi, mutta eipä siinäkää kauaa nokka tuhise.

Hassuahan se olisi jos tässä ei olisi ideana tappaa porukkaa kun on tuommoiset kivat ominaisuudet kehitelty ja kentät on putkia:)

No sanoinko ettei ideana olisi tappaa porukkaa? Ilmeisesti et pelannut realisticilla jos homma oli tuollainen läpihuuto juttu? Välillä joutui tekemään oikein töitä ja väijymään kunnolla että sai jonkun harhautumaan ryhmästä ja kerättyä executionin.

Omasta mielestä ainakin realisticilla loppua kohti vihollisten havainnointi parani ja homma vaikeutui sopivasti kokoajan.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Itse pelasin realisticilla läpi ja yhteensä aikaa meni joku kuutisen tuntia. En edes ajatellut pelaavani muulla vaikeusasteella, koska peli oli realisticillakin varsin helppoa. Tiedä sitten mistä tuo vaikeusasteen nimi on repäisty, sillä vihollisten täysin epälooginen käyttäytyminen ja yliluonnolliset aistit eivät ainakaan minusta lisänneet realismia peliin tippaakaan. Fisherikin kesti kurmuutusta "realisticilla" aivan liikaa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mullakin meni vaikeimmalla about 10 tuntia. Ei välttämättä Splinter Celliksi tunnistaisi, jos Fisherin tilalla olisi joku muu, mutta hienosti ovat uudistaneet sarjaa. Vähän samoin kävi Resident Evil 4:n kanssa, ei juurikaan mitään yhteistä edellisten pelien kanssa, mutta omasta mielestäni RE4 oli silkkaa parhautta!

Ei tuo liiallinen tappaminen mua häirinnyt, asetelmat on kuitenkin hieman erilaiset kuin edellisissä peleissä. Itsekin pyrin hoitamaan hommat mahdollisimman huomaamattomasti. Välillä se oli hiton vaikeaa mutta fiilis oli aika mahtava kun vihollisjoukko pistettiin kylmäksi, eikä kukaan huomannut mitään. Välillä taas räiskin kuin mikäkin Hollywood-tähti, oven läpi rymisten ja huone tyhjäksi executionilla. Aika äijä fiilis tuli!
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

No sanoinko ettei ideana olisi tappaa porukkaa? Ilmeisesti et pelannut realisticilla jos homma oli tuollainen läpihuuto juttu? Välillä joutui tekemään oikein töitä ja väijymään kunnolla että sai jonkun harhautumaan ryhmästä ja kerättyä executionin.

Omasta mielestä ainakin realisticilla loppua kohti vihollisten havainnointi parani ja homma vaikeutui sopivasti kokoajan.

No sanoinko että sä sanoit että ideana olisi tappaa porukkaa? Ihan itse kerroin että mielestäni on tarkoitus tappaa porukkaa kun sitä varten on kerran ominaisuuksia peliin ympätty ja niitä mainostellaan.

Ja en pelannut realisticilla ekaa kierrosta läpi. Miksi olisi pitänyt? Ja olenko sanonut että lyhyt kesto häiritsisi jotenkin? Käyppä lukemassa tuo arvostelu footerin linkistä niin ihan selväsanaisesti kerron että otan mieluummin kiinnostavan lyhyen pelin kuin tylsän joka ei lopu sitten millään. Ihan turhaa nyt yrität saada jotain tappelua aikaiseksi kun kummankaan mielestä Conviction ei ole paska peli.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Eilen tuli aloteltua pelin parissa ja ihan näppärästi otti kyllä haltuunsa, kunhan selvisin hieman totuteltavista kontrolleista liikenteeseen. Grafiikat kyllä multiplattariksi erittäin nätit ja vihujen AI tuntui olevan kohdillaan.

Pelasin eilen siihen ensimmäiseen flashback sotakohtaukseen asti ja ties monesko kerta kun pelissä huomaa mahdollisen erittäin suuren porsaanreiän ajankulussa ja juonessa, siinä kohtauksen alussa taisi lukea 20 Years ago ja silti pojat siinä jauhoivat, että mites Fisherin tytär voi. Kuinka vanha se Fisherin tytär nyt sitten oikeen on? Mikäli se on pikkutyttö vielä nykyajassa niin voi myötähäpeä vaan taas käsikirjottajille.

Samanlaisia bugeja monessa muussakin isossa titlessä nykyään, missä mättää?
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Eilen tuli aloteltua pelin parissa ja ihan näppärästi otti kyllä haltuunsa, kunhan selvisin hieman totuteltavista kontrolleista liikenteeseen. Grafiikat kyllä multiplattariksi erittäin nätit ja vihujen AI tuntui olevan kohdillaan.

Pelasin eilen siihen ensimmäiseen flashback sotakohtaukseen asti ja ties monesko kerta kun pelissä huomaa mahdollisen erittäin suuren porsaanreiän ajankulussa ja juonessa, siinä kohtauksen alussa taisi lukea 20 Years ago ja silti pojat siinä jauhoivat, että mites Fisherin tytär voi. Kuinka vanha se Fisherin tytär nyt sitten oikeen on? Mikäli se on pikkutyttö vielä nykyajassa niin voi myötähäpeä vaan taas käsikirjottajille.

Samanlaisia bugeja monessa muussakin isossa titlessä nykyään, missä mättää?

25 vuotias on tässä pelin nykyajassa eli syntynyt vuonna 1985. Eli ei ole pikkutyttö:)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Aika päästä eroon foorumi poikuudesta.

Eilen illalla pääsin yksinpelin läpi ja co-op kampanjaakin olen jonkin verran pelannut splitscreeninä. Peli on mielestäni yksi vuoden parhaimmista, vaikka muitakin hyviä pelejä on tullut todella paljon. Varsinkin pelin co-op kampanja on loistava, paras yhteistyötila sitten CoD: WaW:n Nazi zombies -moodin. Kyllä tätä kelpaa pelailla Reachin betaa (it's super awesome) odotellessa. Olenko muuten ainut, jonka mielestä pelin co-op kampanja on paljon yksinpelin vastaavaa haastavampi?

Voisiko joku tulla tänään seitsemän jälkeen pelaamaan noita co-op tehtäviä ja auttaa saamaan noiden co-op achievementtien kanssa? (Laittakaa yksityisviestiä, jos olette kiinnostuneita.)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Yksinpeli meni eilen läpi ja mielestäni kyseessä on todella mainio moderni hiiviskelytoimintapeli hieman Arkham Asylumin jalan jäljissä.

Yksi juttu mikä pisti silmään oli massiiviset lopputekstit. Imo homma on mennyt täysin naurettavaksi, kun jokainen Ubin konttorin asiakaspalvelun kesäapulainenkin pitää mainita Splinter Cellin tekijäluettelossa. Musat ja easter eggit loppuivat varmaan, kun 1/3 osa tekstistä oli tullut ja nimiä rullasi kokonaisuudessaan varmasti yli 20 minuuttia. Joku voisi ottaa aikaa, niin saataisiin tarkka lukema. Miksikö tekstit sitten pitää katsoa, jos niin haukotuttaa? No, pelintekijöillä on paha tapa jättää jotain herkkua tekstien loppuun. Tällä kertaa tuo herkku tuli jo lyhyen ajan jälkeen, joten loppuun ei olisi tarvinnut katsoa, mutta tätähän ei voi etukäteen tietää.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

En kyllä tajua miten porukka pitää tätä jotenkin ihmeellisenä merkkiteoksena. Mielestäni peli ei loista millään osa-alueella vaan koko peli tuntuu täysin keskinkertaiselta. Sanoisinpa jopa että yksi suurimmista flopeista pitkään aikaan. Toistaalta ei minulla pahemmin mitään odotuksia peliä kohtaan ollutkaan.

Ehkä olen nostanut riman liian korkealle, tai sitten pelit eivät enää yksinkertaisesti säväytä niin peljon kuin ne joskus teki :confused:
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Itsekkin nyt tullut viikon verran pelattua ja oli kyllä odotukset vähän korkeammalla. Yksin pelin jaksaa kertaalleen pelata juuri ja juuri, mutta oli siinä pari hyvääkin hetkeä. Peli pääse oikeuksiinsa vasta co-op:issa, kaverin kanssa on mukava pelata ja erikois tehtäviä ja co-op kampanjaa pelaa mielellään. Ei ehkä vuoden peli tapauksin, mutta co-op:in ansiosta peli on mukavaa viikonloppu viihdettä:cool:
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Co-op on kyllä loistokamaa, vaikka vielä taitaa viimeinen tehtävä olla tekemättä. Muutama checkpointti pisti kyllä vihaksi, mutta mitään hirvittävän pitkiä saman kohdan vääntöjä ei onneksi jouduttu (vielä) tekemään.

Hetkittäin on kyllä ärräpäät herkässä, kun omat ninjailut sujuvat kuin vesi ja samalla hetkellä kaveri kuolee tulitaistelussa 10 vihollisen kanssa, mene sinne sitten pelastustoimiin. Ja kun sama tapahtuu toisinpäin, on kyse tietysti siitä että kaveri nollailee jossain nurkassa kun pitäisi olla jeesaamassa. "Ny tarviis apua... ei vitalis missä oikeen oot??" :)
Mutta pahuksen vakuuttavaa menoa silti, ei tälläistä meininkiä mikään muu pelit tarjoa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Kuinka moni muuten on pistänyt merkille Sam Fisherin varsin tutunoloisen juoksuanimaaiton? On taidettu käydä varkaissa Assassin's Creed -tiimin puolella. ;)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Kuinka moni muuten on pistänyt merkille Sam Fisherin varsin tutunoloisen juoksuanimaaiton? On taidettu käydä varkaissa Assassin's Creed -tiimin puolella. ;)

Mietinkin, että mistä se on niin tuttu, mutta nyt sekin selvis :)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Yksi juttu mikä pisti silmään oli massiiviset lopputekstit. Imo homma on mennyt täysin naurettavaksi, kun jokainen Ubin konttorin asiakaspalvelun kesäapulainenkin pitää mainita Splinter Cellin tekijäluettelossa. Musat ja easter eggit loppuivat varmaan, kun 1/3 osa tekstistä oli tullut ja nimiä rullasi kokonaisuudessaan varmasti yli 20 minuuttia. Joku voisi ottaa aikaa, niin saataisiin tarkka lukema. Miksikö tekstit sitten pitää katsoa, jos niin haukotuttaa? No, pelintekijöillä on paha tapa jättää jotain herkkua tekstien loppuun. Tällä kertaa tuo herkku tuli jo lyhyen ajan jälkeen, joten loppuun ei olisi tarvinnut katsoa, mutta tätähän ei voi etukäteen tietää.

Ilmeisesti Ubisoftin jampatkin ovat huomanneet, että lopputekstit ovat turhan pitkät, kun ovat lisänneet mahdollisuuden pikakelata lopputekstejä oikealla liipaisimella. Ja pysäyttää tarvittaessa vasemmalla. :)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

TSIISUS!

Spoilereita co-opista.

Juuri meni co-op läpi, mutta ai kun oli ehkä parhaita lopetuksia missään pelissä ikinä. Split-screeninä ei toimi ollenkaan, mutta voi vitalis miten vakuuttava kokemus oli liven kautta pelattuna.
Hahmoni lopussa oli veli venäläinen, ja kun aluksi luulin että katsotaan kaverin kanssa samaa loppuvideota, heitin mikkiin että "ei käy!" kun Archerin kännykän tappokäsky tuli näkyviin. Noh, kaverini mikin toisesta päästä kysyi sitten että mikä ei käy, jolloin rupesi raksuttamaan ja yritin seivailla jotain "öö ei mitään, missä muuten oot..?" Rahtitilassa palloillessani kaveri melkein pääsi yllättämään, mutta kerkesin hypätä alakertaan karkuun. Tiukka tulitaistelu ja kuurupiilo siinä sitten syntyi, ja lopulta itänaapuri selvisi kaksintaistelusta voittajana.. hetken.

Jotenkin tajuttoman siistiä ajattelua laatikon ulkopuolelta nyt. Vieläkin olen ihan täpinöissäni. Hatunnosto ranskalaisille, en usko että Cliff Blezseofosninskin Gearseissa päästään vastaaviin kokemuksiin, vaikka loistavaa kamaa nekin ovat.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Vihdosta viimein, kahden ja puolen viikon odottelun jälkeen, Sam Fisher saapui tekemään päiväni.

En osaa sanoa kuinka monta tehtävää takana, mutta upeaa menoa ollut tähän saakka. Tehtävä variaatio erinomaista, grafiikat loistavat, gameplay loistavaa ja kaiken lisäksi mielenkiintoinen tarina, jonka hyvyydestä kertoo kylmät väreet :). Tosin täytyy myöntää, että olen hyvin perso tämän kaltaisille juonille ja tarinoille. En kyllä ymmärrä miksi ihmiset valittavat tästä. Kuitenkaan mitään gamebreaker bugeja tahi muuten infernaalista gameplayta ole. Tuntuu, että nykyajan lapsille ei enää mikään riitä kun kaikesta täytyy vinkua ja itkeä ja kaikki on aina huonosti :rolleyes:.

Tänään myöhemmässä vaiheessa vielä tarkoitus kokeilla cooppia.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Kyllähän kyseessä on varsin kelpo peli mutta ei tätä kyllä toistamiseen tule tahkottua.

Asennetta kyllä löytyi ja tämä mainostettu, Fisherin pantterimaisuus lisäsi touhuun raivokkuutta ja särmää. Musat olivat Tobinin jälkeen ehdottomasti sarjan parhaimmistoa ja ne osattiin ujuttaa peliin lähes poikkeuksetta totaalisella täydellisyydellä. Miljööt olivat melko mielikuvituksettomia ja jokaisesta mestasta huokui sellainen nähty-fiilis. Pelissä ei tainnut olla yhtäkään sellaista mestaa missä ei oltaisi videopeleissä jo vierailtu... Mutta se yksinkertaistaminen potkaisi peliä kyllä pahemman kerran nilkkaan.

Mennyt on se muisto kun Splinter Celleissä oli kahden lähestymistavan sijasta kymmeniä tapoja lähestyä tehtävää. Retroiluna tuli Convictionin jälkeen puskettua vanha kunnon Chaos Theory toosaan ja pyhä sylvesteri sentään! SC:CT on edelleen aivan törkeän huoliteltu teos joka pähittää vielä tänäkin päivänä lukuisat isot lajityypin nimikkeet. Jopa tällä HD-aikakaudella peli on todella hienon näköinen ja se pelittää tavalla josta voi tällä casual-aikakaudella vain haaveilla. Mihin on Fisher unohtanut esim. veitsensä joka leikkaa kurkkujen lisäksi ohuita kankaan pintoja? Entäpä vartijoiden kuulustelemiset? Ääni- ja pimeysmittarit, w00t?! Mutta varmasti suurin menetys on ehdottomasti itse Sam Fisher. Ennen niin karismaattinen ja sarkastinen Fisher on korvattu järjettömällä raivolla joka tuntuu vain miellyttävän 24-faneja...

Nostalgian nälkäiset ja miksei sarjaan tutustuvatkin, kehoitan suuresti tutustumaan Convictionin sijasta Sam Fisherin viimeiseen joutsenlauluun; Kaaos Teoriaan.
Peliä saa käytettynä varmasti alta kahteenkymppiin ja se pelittää täydellisesti 360:ssä. Venyttääpä boksi pelin jopa miellyttävään 16:10 mittasuhteseen 4:3 sijasta.

RIP Sam Fisher 2002-2005
 
Ylös Bottom