Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Projectin Natalin vertaaminen EyeToyhin on kuitenkin mielestäni ihan suora provo, vaikka ei itse olisi teknologiasta kiinnostunutkaan. Jos kyseinen teknologia mullistaa Xbox 360:n käyttöjärjestelmän demotulla tavalla ja tuo äänikomennot yleiseen käyttöön, niin en käsitä kuinka tätä haluaa halventaa "maalin läiskyttelyksi".
Ja jos tuosta Molyneuxin Milosta edes puolet oli todellisuutta, niin aika mielenkiintoiselta tekniikalta vaikuttaisi, noin muutenkin.
Voisin jopa ostaa.Hinta 199? In your dreams mofo![]()
Hinta 199? In your dreams mofo![]()
Ei varmasti saa foorumisteilta, varsinkaan ainoastaan tehokonsolin omistavilta sellaisilta, mitään ylitse vuotavan hyvää palautetta..
Projectin Natalin vertaaminen EyeToyhin on kuitenkin mielestäni ihan suora provo, vaikka ei itse olisi teknologiasta kiinnostunutkaan.
Ja tuota Miloahan luvattiin demota suljettujen ovien takana, joten tietoa aiheesta alkaa varmasti valumaan meille kuolevaisillekin.
Selvää on kuitenkin, että on hienoa kuinka peliteollisuus on hakemassa myös uusia suuntia.
Ubisoftin lehdistötilaisuus oli kyllä hurjaa katsottavaa.Not!
PS3:n SingStarissa käyttöliittymää voi jo ääniohjailla, eli se ei sinällään ole mitään uutta. Ääniohjaus mahdollistaa joitain hienoja juttuja (esim. "shortcutit" eli hypätään suoraan haluttuun ilman että tarvitsee plarata pitkää listaa läpi), mutta tunnen itseni varsin hoopoksi komentaessani Pleikkaa "Next! Next! Next! Next! Select song!" Perinteisellä padilla tuon tekee murto-osassa ajasta ja paljon luontevammin. Kameran ymppääminen yhtälöön tuo taas omat mahdollisuutensa, mutta NXE:tä (tai vaikka XMB:tä) suurin osa halunnee käyttää ihan tavalliseen tapaan konsolin omalla ohjaimella.Jos kyseinen teknologia mullistaa Xbox 360:n käyttöjärjestelmän demotulla tavalla ja tuo äänikomennot yleiseen käyttöön, niin en käsitä kuinka tätä haluaa halventaa "maalin läiskyttelyksi".
Mulle tuli Milosta jollain laillaa mieleen jo unholaankin painunut Sonyn Eyedentify, jota esiteltiin jo E3 2005:llä. Siinä kameran (ja äänen) välityksellä kommunikointiin AI-hahmoille, jotka olivat tunnistavinaan ilmeitä jne. No, PS Eye -kamerasta tuli sitten lopulta mitä tuli. Natalissa on selvästi kehittyneempää ja monipuolisempaa teknoa, joten sillä voi jo olla oikeastikin mahdollisuuksia vision toteuttamiseksi.Ja jos tuosta Molyneuxin Milosta edes puolet oli todellisuutta, niin aika mielenkiintoiselta tekniikalta vaikuttaisi, noin muutenkin. Ja tuota Miloahan luvattiin demota suljettujen ovien takana, joten tietoa aiheesta alkaa varmasti valumaan meille kuolevaisillekin.
No kyllähän sieltä on tultava reilu alennus ja kyllähän se hinta on laskettava tuohon 200 euron tienoolle. Ei hinnanalennus itsessään mikään yllätys ole, jos se ei ole tuntuva. Se taas olisi megaton, jos hinta ei laskisi ollenkaan, mutta tämä ei taida kovinkaan todennäköistä olla.
Ja jossain vaiheessa Nintendolta paranneltu liiketunnistus tms. Kaikki ne menevät lopulta osin niitä samoja polkuja - joskin eri järjestyksessä.
Eli ei minusta EyeToyn mainitseminen pitäisi kauheasti provosoida (ymmärrän kyllä missä yhteydessä tuota on varmasti myös käytetty nyt forumeilla), sillä fakta on se, että mm. EyeToy toi tuon konseptin olohuoneisiin.
Sitä en ymmärrä, jos nyt aletaan riehumaan siitä, että MS olisi jotenkin "edelläkävijä", kun sekä MS että Sony seuraavat vain Wiin mukanaan tuomaa aaltoa. Pelaajat unohtavat äkkiä historian, kun konsolisota riehuu.
Here here. Kyllä toki muutakin tarvitaan kuin perinteiset pelit.
...mutta tunnen itseni varsin hoopoksi komentaessani Pleikkaa "Next! Next! Next! Next! Select song!" Perinteisellä padilla tuon tekee murto-osassa ajasta ja paljon luontevammin..
.Mulle tuli Milosta jollain laillaa mieleen jo unholaankin painunut Sonyn Eyedentify, jota esiteltiin jo E3 2005:llä. Siinä kameran (ja äänen) välityksellä kommunikointiin AI-hahmoille, jotka olivat tunnistavinaan ilmeitä jne..
Kameran ymppääminen yhtälöön tuo taas omat mahdollisuutensa, mutta NXE:tä (tai vaikka XMB:tä) suurin osa halunnee käyttää ihan tavalliseen tapaan konsolin omalla ohjaimella.
Varsin mielenkiintoiselta vaikutti tuo Natal systeemi, Wii ilman kapulaa ja piuhoja. Iskee varmasti siihen hemmetisti kasvaneeseen casual pelaajaporukkaan, joka on suoltanut miljoonia ja taas miljoonia Nintendon taskuun.
Niin, tässä kohtaa on palautettava mieleen, että suurin osa pelaajista haluaa kyllä sitä "heiluttelua" Wiin malliin, ainakin jos on uskominen myyntitilastoihin. Täällä foorumilla toki varmasti perinteiseen ohjailuun on enemmän halua, mutta en näe mitään syytä miksi nämä molemmat eivät voisi olla mahdollisia samaan aikaan. Kuten sanottua tuossa tilaisuudessa, moni tuntee juuri ohjaustavan olevan se suurin este pelaamiselle ja nämä uuden tavata hallita pelejä ovat vain koko peliteollisuuden eduksi, kun uusia ihmisiä tutustuu videopeleihin.
Se, että jotkut tekevät Star Trek The Movie Re-Re-Versioneita ja American Pie 12:sta ei tarkoita sitä, että koko elokuvateollisuus olisi tekemässä tälläistä viihteellistä roskaa. Peliteollisuuden on kuitenkin laajennuttava ollakseen jotain muutakin kuin Haloa, KillZonea ja Resistancea, ja Nintendo on näyttänyt suunnan Wiillä. Jos videopeliteollisuus haluaa koskaan olla koko kansan juttu, kuten kirjat, musiikki ja elokuvat, niin evoluutiota on tapahduttava. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaiken tulisi olla Joy Ridea, Bratzia ja EyeToyta. Kaikille jotakin, lapsista vaariin.
ps. Muistan kun sain EyeToyn aikoinaan oikein pressin kautta. Olihan se aika innovatiivinen silloin ja ihan hauskakin (ainakin vähän aikaa). Mutta aika ei vielä ollut sille valmis, eikä varmaan tekniikkakaan.