Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Hinta 199? In your dreams mofo :D
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Olisiko PS3-SLIM +50 euroa hintaan ja vanhat mallit -50 euroa?
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ubisoftin lehdistötilaisuus oli kyllä hurjaa katsottavaa.
Not!
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Projectin Natalin vertaaminen EyeToyhin on kuitenkin mielestäni ihan suora provo, vaikka ei itse olisi teknologiasta kiinnostunutkaan. Jos kyseinen teknologia mullistaa Xbox 360:n käyttöjärjestelmän demotulla tavalla ja tuo äänikomennot yleiseen käyttöön, niin en käsitä kuinka tätä haluaa halventaa "maalin läiskyttelyksi".

En ymmärrä. Onhan tuossa joo eroa Eyetoyhin, paljonkin. Mutta samanlailla niiden valikoiden pläräys sillä onnistuisi. Enkä oikein tajua tätä kehittyneen kameran OMFG w00t tuomaa "mullistusta", mielummin yhä jatkossakin selailen Boxini valikot sohvalta ohjaimella.

Ja jos tuosta Molyneuxin Milosta edes puolet oli todellisuutta, niin aika mielenkiintoiselta tekniikalta vaikuttaisi, noin muutenkin.

No helpottaa varmaan, että tuskin edes kymmenys Milosta oli todellisuutta. Ennaltahan nuo puheet / vastaukset / eleet ja ilmeet oli tallennettu. Ei tekoälyn hallinta ainakaan Molyneuxin tiimissä ole vielä sillä tasolla, että Milosta saataisiin OIKEASTI oikea.

Muoks.
Niin mielipidehän tämä vain on. En ole itseasiassa Wiin kanssa heilumista ikinä ymmärtänyt, eikä ole aikeissa ymmärtääkään. Jos MS ja Sony lähtevät tälle samalle linjalle jatkossa, on aika antaa PClle kunnon upgrade ja jatkaa matkaa niiden oikeiden pelien kanssa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

PSP Go max 150 jooko plz :)
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Hinta 199? In your dreams mofo :D

No kyllähän sieltä on tultava reilu alennus ja kyllähän se hinta on laskettava tuohon 200 euron tienoolle. Ei hinnanalennus itsessään mikään yllätys ole, jos se ei ole tuntuva. Se taas olisi megaton, jos hinta ei laskisi ollenkaan, mutta tämä ei taida kovinkaan todennäköistä olla.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ei varmasti saa foorumisteilta, varsinkaan ainoastaan tehokonsolin omistavilta sellaisilta, mitään ylitse vuotavan hyvää palautetta..

En tiedä mihin "tehokonsoli" viittaa, mutta itse lähinnä vain heitin pointtia siitä, ettei kaikille pelaajille tuollainen megalomaaninen tech-demo iske ihan niin paljon kuin luulisi. Eli joillekin se on vain uusi, paranneltu "lelu" joka juontaa juurensa EyeToysta ja Wiistä. Jos tuollainen casual-pelaaminen ja liiketunnistus ei iske, niin ei se auta vaikka Spielberg toisi puhuvan ET:n lavalle. ;) Ja eiköhän Sonylta pian tule vastaava laite. Ja jossain vaiheessa Nintendolta paranneltu liiketunnistus tms. Kaikki ne menevät lopulta osin niitä samoja polkuja - joskin eri järjestyksessä.

Mutta tuntuu se näinkin alussa toimivan varsin hyvin ( IGN: E3 2009: I've Played Natal and it Works ) ja aion ehdottamasti kameran hankkia heti kun se joskus tulee. Välillä tässä unohdetaan, että eihän sitä joka päivä tarvitse olla käyttämässä (fiiliksen ja mahd. pelien mukaan - ja muksut rakastaa varmasti).

Projectin Natalin vertaaminen EyeToyhin on kuitenkin mielestäni ihan suora provo, vaikka ei itse olisi teknologiasta kiinnostunutkaan.

Tuskinpa noita voidaan suoraan verrata, mutta kätevästi forumeilla "unohdetaan" se, että EyeToy (PS2:lle) tuli jo vuonna 2003, kun Wii tuli 2006. Eli ei minusta EyeToyn mainitseminen pitäisi kauheasti provosoida (ymmärrän kyllä missä yhteydessä tuota on varmasti myös käytetty nyt forumeilla), sillä fakta on se, että mm. EyeToy toi tuon konseptin olohuoneisiin. Se on toki muuttunut jo aika paljon siitä ja Natal on aivan uudenlainen laite (ja parempi joka suhteessa), mutta propsit sinne minne ne kuuluu.

Toisaalta kun EyeToysta puhutaan, niin lainaus Wikipediasta:
"...idea of using cameras in games was not new, as it was previously used in many arcade games and toys such as the Game Boy Camera and the Dreameye digital camera for the Sega Dreamcast, the latter of which affected the development of the EyeToy.."

Eli kysehän on vain tekniikan evoluutiosta, joka Game Boy Cameran, Dreameyen, EyeToyn ja Wiin (lienee joitain muitakin) jälkeen on "johtanut" Project Nataliin.

Sitä en ymmärrä, jos nyt aletaan riehumaan siitä, että MS olisi jotenkin "edelläkävijä", kun sekä MS että Sony seuraavat vain Wiin mukanaan tuomaa aaltoa (Wii keksi vain tavat tehdä sen helpoksi ja suhteellisen halvaksi yms). Pelaajat unohtavat äkkiä historian, kun konsolisota riehuu.

Ja tuota Miloahan luvattiin demota suljettujen ovien takana, joten tietoa aiheesta alkaa varmasti valumaan meille kuolevaisillekin.

Ainakin.. E3: Natal's Molyneux and Milo Interview - Page 1 // Xbox 360 /// Eurogamer - Games Reviews, News and More

Selvää on kuitenkin, että on hienoa kuinka peliteollisuus on hakemassa myös uusia suuntia.

Here here. Kyllä toki muutakin tarvitaan kuin perinteiset pelit.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Jos kyseinen teknologia mullistaa Xbox 360:n käyttöjärjestelmän demotulla tavalla ja tuo äänikomennot yleiseen käyttöön, niin en käsitä kuinka tätä haluaa halventaa "maalin läiskyttelyksi".
PS3:n SingStarissa käyttöliittymää voi jo ääniohjailla, eli se ei sinällään ole mitään uutta. Ääniohjaus mahdollistaa joitain hienoja juttuja (esim. "shortcutit" eli hypätään suoraan haluttuun ilman että tarvitsee plarata pitkää listaa läpi), mutta tunnen itseni varsin hoopoksi komentaessani Pleikkaa "Next! Next! Next! Next! Select song!" Perinteisellä padilla tuon tekee murto-osassa ajasta ja paljon luontevammin. Kameran ymppääminen yhtälöön tuo taas omat mahdollisuutensa, mutta NXE:tä (tai vaikka XMB:tä) suurin osa halunnee käyttää ihan tavalliseen tapaan konsolin omalla ohjaimella.

Ja jos tuosta Molyneuxin Milosta edes puolet oli todellisuutta, niin aika mielenkiintoiselta tekniikalta vaikuttaisi, noin muutenkin. Ja tuota Miloahan luvattiin demota suljettujen ovien takana, joten tietoa aiheesta alkaa varmasti valumaan meille kuolevaisillekin.
Mulle tuli Milosta jollain laillaa mieleen jo unholaankin painunut Sonyn Eyedentify, jota esiteltiin jo E3 2005:llä. Siinä kameran (ja äänen) välityksellä kommunikointiin AI-hahmoille, jotka olivat tunnistavinaan ilmeitä jne. No, PS Eye -kamerasta tuli sitten lopulta mitä tuli. Natalissa on selvästi kehittyneempää ja monipuolisempaa teknoa, joten sillä voi jo olla oikeastikin mahdollisuuksia vision toteuttamiseksi.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

No kyllähän sieltä on tultava reilu alennus ja kyllähän se hinta on laskettava tuohon 200 euron tienoolle. Ei hinnanalennus itsessään mikään yllätys ole, jos se ei ole tuntuva. Se taas olisi megaton, jos hinta ei laskisi ollenkaan, mutta tämä ei taida kovinkaan todennäköistä olla.

Pitää olla melko naiivi, että luulee hinnan putoavan 399:stä 199:een. Tällä hetkellä tosin uutena PS3:a on saanut n. 329 eurolla, omani tosin ostin 260:lla uutena. Alimmillaankin hinta voisi olla 250, ja sekin on toiveajattelua.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Varsin mielenkiintoiselta vaikutti tuo Natal systeemi, Wii ilman kapulaa ja piuhoja. Iskee varmasti siihen hemmetisti kasvaneeseen casual pelaajaporukkaan, joka on suoltanut miljoonia ja taas miljoonia Nintendon taskuun. Foorumeilla ei varmaan hirveetä kummastusta/ihailua herätä tuo systeemi, kun tämmösissä mestoissa immeiset on enemmän tai vähemmän perinteisen pelaamisen ystäviä ja tuommoiset koko perheen casual hässäkät ei niinkään sytytä.

Tuolla on juttua jostain suljettujen ovien takana tapahtuneesta Milo esittelystä.
Kotaku - Testing Molyneux's Milo, A Virtual Boy With, Yes, A Dog - Milo

Asiasta tiskikaappiin..
Saboteur - Kiinnostus heräsi tätä peliä kohtaan ja meni odotuslistan kärkeen.
Alan Wake - Kiinnostanut jo pitkään ja kiinnostaa edelleen. Julkaisua kovasti toivoin tämän vuoden puolelle, mutta ei. Eiköhän tuo kuitenkin vakuuta vielä ensi vuonnakin.
Halot - Eivät ole koskaan kiinnostaneet, eikä kyllä innosta vieläkään. Perus avaruuspumpumpiupiu KABOOM!
Crackdown 2 - En hirveesti saanut irti siitä esittelypätkästä, mutta uskoisin ihan pätevää räimettä tulevan. Ensimmäinen osa jaksoi viihdyttää tovin, mutta ensimmäisen läpäisyn jälkeen ei enää koneessa ole levy pyörähtänyt.
Beatles - WOOO! Helevetisti käytetään aikaan pelin esittelyyn, joka on sitä samaa, mitä markkinoilla jo on. Melko turhaa, oisivat vaan maininneet, että tämmönenkin tulee ja pien pätkä ja eteenpäin. Todella luontevaa oli Paulin, Yokon & kumppaneiden vierailut lavalla.
MGS - Odotellaan lisää tietoa. Hienoa, että saadaan Metal Gearia myös boxille, mutta.. odotellaan lisää tietoa.

EA:n tilaisuudesta en edes rupea kirjoittamaan. En odottanut mitään, eikä siellä myöskään ollut mitään, paitsi Littlest Pet Shop Online oli aika söpö!
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Jos PS3:n hinta putoaa, uusi ovh-hintataso on parhaimmillaankin 299 dollaria/euroa. Nykyisten mallien hinnat kaupoissa ovat hiljalleen toki tippuneet Suomen järkyttävästä 479 eurosta jopa tuonne n. 350 euroon, mutta se johtunee ihan vain halusta saada tavara liikkumaan pakon edessä. Uusi perus-ovh Suomessa tulisi tod.näk. olemaan 349 e, ja sitten ehkä erikoistarjouksissa päästäisiin jopa alle kolmeen hunttiin.

Tietysti sitä toivoisi olevansa väärässä, mutta täytyy kuitenkin yrittää olla realisti.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Natalista tuli mieleen Minority Report kun ne pläräili niitä valikoita käsillä. :rolleyes:
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ja jossain vaiheessa Nintendolta paranneltu liiketunnistus tms. Kaikki ne menevät lopulta osin niitä samoja polkuja - joskin eri järjestyksessä.

Näin juuri ja miksi eivät menisi. Vaikka foorumistit itkevät, niin kansa vaatii uusia ulottuvuuksia pelaamiseen ja jos tulevaisuudessa on oikeasti jotain parempaa tarjolla kuin pelkkä peliohjain, niin go for it. Pieniä askeliahan nämä ovat, mutta ovatpahan kuitenkin. Kun 2020 keho toimii Resistance 15:sta ohjaimena, niin tuskin täälläkään valitetaan.

Eli ei minusta EyeToyn mainitseminen pitäisi kauheasti provosoida (ymmärrän kyllä missä yhteydessä tuota on varmasti myös käytetty nyt forumeilla), sillä fakta on se, että mm. EyeToy toi tuon konseptin olohuoneisiin.

Ei pitäisi ei, mutta asioita voi painottaa eri tavoin. Eihän Wiin "heiluttelunkaan" pitäisi olla provo, sillä sitähän se pelaaminen Wiin kapulalla on, heiluttelua.

Sitä en ymmärrä, jos nyt aletaan riehumaan siitä, että MS olisi jotenkin "edelläkävijä", kun sekä MS että Sony seuraavat vain Wiin mukanaan tuomaa aaltoa. Pelaajat unohtavat äkkiä historian, kun konsolisota riehuu.

Joo, siis tarkoitukseni ei toki ollut lobata millään tavalla Microsoftia, pois se minusta. Nimenomaan, tämähän tässä hassua on, kun nyt MS lähti mukaan vieläkin vahvemmin tähän kasuaalipelaamiseen, vaikka onkin "pelikirjasto on puhtaasti räiskintää". Wii on tämän sukupolven "trend setter" ja sitä muut seuraavat. Ja muutenkin...

Muistan kuinka ensimmäisen Xboxin kovalevy oli liian peeceemäinen ja jos Xboxsistit isottelivat paremmilla tekstuureilla, niin grafiikoilla ei ollut mitään väliä. Niin vain nyt tämä sama jengi on asennuksien, asennettavien kovalevyjen ja paremman grafiikan puolella. Niin iljettävästi tämä fanitus mieleen vaikuttaa, ettei voisi edes uskoa, mutta näin se vain menee.

Here here. Kyllä toki muutakin tarvitaan kuin perinteiset pelit.

Näin juuri ja mielestäni peliteollisuuden evoluutiota on noin muutenkin mielenkiintoista seurata. Liikkeentunnista voisi käyttää vaikka missä muussakin kuin "maalailussa" ja onhan se hienoa, että kehittymistä eteenpäin edes jossain mielessä on havaittavissa. Molyneuxin kaltaisen idealistin valjastaminen tähän projektiin on erittäin hyvä asia, sillä hänellä varmasti ideoita riittää, vaikka toteutus saattaisikin jäädä vähän puoleenväliin. Pitääpä lukea nämä hands-onit...
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

...mutta tunnen itseni varsin hoopoksi komentaessani Pleikkaa "Next! Next! Next! Next! Select song!" Perinteisellä padilla tuon tekee murto-osassa ajasta ja paljon luontevammin..

Sinänsä hyvä pointti, sillä se mitä lopulta oikeasti halutaan peleihin onkin jo ihan toinen juttu (vs. konsolipomojen PR-hehkutukset ja tekniikan palvominen). Ja missä pelissä toimii sitten mikäkin, kun pelejä ja peligenrejä on todella paljon. Joku liikkeentunnistus toimii loistavasti jossain Mario Galaxyssa, mutta en halua olla huutamassa tv:lle että "Mario - Jump! Mario - Roll! etc). Ja jos totta puhutaan, niin toivottavasti mua ei saada koskaan kiinni puhumasta yksin kotona pienelle pojalle tv-ruudun sisällä.. :D

Mutta toki kaikki on ok niin kauan, kun tietyt valinnat säilytetään. Ja toki tietyissä peleissä (jotka suunniteltu pelkästään liike/ääni/ym tunnistus "kikkoihin") homma varmasti toimii paremmin kuin hyvin.

.Mulle tuli Milosta jollain laillaa mieleen jo unholaankin painunut Sonyn Eyedentify, jota esiteltiin jo E3 2005:llä. Siinä kameran (ja äänen) välityksellä kommunikointiin AI-hahmoille, jotka olivat tunnistavinaan ilmeitä jne..

Tuota ikäänkuin vihjailin jo aiemmin. Aika laput silmillä monet pelaajat forumeilla välillä kulkevat. Harva näistä "innovaatioista" lopulta aivan uutta on, vaikka toki tämä "Project Natal" (ja "puhuva poika".. ;) ) on varmasti juuri nyt alan viimeisintä tekniikkaa.

ps. Muistan kun sain EyeToyn aikoinaan oikein pressin kautta. Olihan se aika innovatiivinen silloin ja ihan hauskakin (ainakin vähän aikaa). Mutta aika ei vielä ollut sille valmis, eikä varmaan tekniikkakaan. Nyt ne kypsimmät hedelmät ehti poimia Nintendo Wiillä ja seuraavaksi sitten MS ja Sony haluaa oman osansa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Kameran ymppääminen yhtälöön tuo taas omat mahdollisuutensa, mutta NXE:tä (tai vaikka XMB:tä) suurin osa halunnee käyttää ihan tavalliseen tapaan konsolin omalla ohjaimella.

Niin, tässä kohtaa on palautettava mieleen, että suurin osa pelaajista haluaa kyllä sitä "heiluttelua" Wiin malliin, ainakin jos on uskominen myyntitilastoihin. Täällä foorumilla toki varmasti perinteiseen ohjailuun on enemmän halua, mutta en näe mitään syytä miksi nämä molemmat eivät voisi olla mahdollisia samaan aikaan. Kuten sanottua tuossa tilaisuudessa, moni tuntee juuri ohjaustavan olevan se suurin este pelaamiselle ja nämä uuden tavata hallita pelejä ovat vain koko peliteollisuuden eduksi, kun uusia ihmisiä tutustuu videopeleihin.

Se, että jotkut tekevät Star Trek The Movie Re-Re-Versioneita ja American Pie 12:sta ei tarkoita sitä, että koko elokuvateollisuus olisi tekemässä tälläistä viihteellistä roskaa. Peliteollisuuden on kuitenkin laajennuttava ollakseen jotain muutakin kuin Haloa, KillZonea ja Resistancea, ja Nintendo on näyttänyt suunnan Wiillä. Jos videopeliteollisuus haluaa koskaan olla koko kansan juttu, kuten kirjat, musiikki ja elokuvat, niin evoluutiota on tapahduttava. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaiken tulisi olla Joy Ridea, Bratzia ja EyeToyta. Kaikille jotakin, lapsista vaariin.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Varsin mielenkiintoiselta vaikutti tuo Natal systeemi, Wii ilman kapulaa ja piuhoja. Iskee varmasti siihen hemmetisti kasvaneeseen casual pelaajaporukkaan, joka on suoltanut miljoonia ja taas miljoonia Nintendon taskuun.

No ei tuo ihan Wiimotea taida korvata. Ainakin ittelleni Wiimoten toimiminen osoittimena on tuonut enemmän peleihin kuin liiketunnistus (no jotain tennistä lukuunottamatta), ja se ei vissiin ihan Natalilla onnistu?
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Niin, tässä kohtaa on palautettava mieleen, että suurin osa pelaajista haluaa kyllä sitä "heiluttelua" Wiin malliin, ainakin jos on uskominen myyntitilastoihin. Täällä foorumilla toki varmasti perinteiseen ohjailuun on enemmän halua, mutta en näe mitään syytä miksi nämä molemmat eivät voisi olla mahdollisia samaan aikaan. Kuten sanottua tuossa tilaisuudessa, moni tuntee juuri ohjaustavan olevan se suurin este pelaamiselle ja nämä uuden tavata hallita pelejä ovat vain koko peliteollisuuden eduksi, kun uusia ihmisiä tutustuu videopeleihin.

Se, että jotkut tekevät Star Trek The Movie Re-Re-Versioneita ja American Pie 12:sta ei tarkoita sitä, että koko elokuvateollisuus olisi tekemässä tälläistä viihteellistä roskaa. Peliteollisuuden on kuitenkin laajennuttava ollakseen jotain muutakin kuin Haloa, KillZonea ja Resistancea, ja Nintendo on näyttänyt suunnan Wiillä. Jos videopeliteollisuus haluaa koskaan olla koko kansan juttu, kuten kirjat, musiikki ja elokuvat, niin evoluutiota on tapahduttava. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaiken tulisi olla Joy Ridea, Bratzia ja EyeToyta. Kaikille jotakin, lapsista vaariin.

Kröhöm, jos peliteollisuus ja pelit haluavat kehittyä niin ei se ohjaustavan muuttaminen yhtään auta. Pelien sisällön pitäisi muuttua, mutta tällä hetkellä nekin pelit, jotka sisällöllisesti yrittävät tehdä jotain uutta jäävät geneerisen räiskinnän alle, kun mikään muu ei näytä kelpaavan. Ei Wiinkään pelitarjonta alaa eteenpäin vie, vaikka ohjaustapaa muutetaan erilaiseksi.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

ps. Muistan kun sain EyeToyn aikoinaan oikein pressin kautta. Olihan se aika innovatiivinen silloin ja ihan hauskakin (ainakin vähän aikaa). Mutta aika ei vielä ollut sille valmis, eikä varmaan tekniikkakaan.

Vähän sama. Omistin tosiaan kaikki konsolit aikaisemmassa sukupolvessa, mutta EyeToy ei kiinnostanut kyllä penniäkään. Tosin, olin jo tuolloin täysi-ikäinen, joten onkos tuo nyt sitten mikään yllätys. Visailupelit kyllä toisaalta kolahtivat jo viime sukupolvessa, joten ei tuo kasuaalipuoli jäänyt ihan tuntemattomaksi.
 
Ylös Bottom