Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ammuin yhden jätkän valehtelematta kukkulan taakse. Ei ollut suoraa näköyhteyttä mutta se just ryömi kukkulan taakse, ammuin ylöspäin just sen verran kun olin todennut siltä etäisyydeltä hyväks ja tähtäsin 2 viivaa alemmalla kohdalla siihen missä se on sen kukkulan takana ja "rifleman eliminated"... Pakko rakastaa sitä että luodilla on "aito" (kaari) lentorata <3

Nääh, ei tuo vielä mitään - M4A1(Marksman) Single-shot; pääosuma teroon 1019 metristä ;)

Oli eilen yöllä taas kyllä intensiivistä vääntöä kuupissa. Neljä tuntia vierähti kuin siivillä ja voi pojat mitä meininkiä! Pelin tempo sopii omaan pelitottumukseeni kuin peruukki transvestiitin päähän. Eilenkin väännettiin viidettä tehtävää melkolailla kaksi tuntia putkeen hitaasti metsissä edeten ja pälyillen vihollisia. Joukkoon mahtui muutama todella upea vyörytys jossa niitettiin partioita sellaisella harkinnalla ja tarkkuudella ettei terot edes tajunneet kun naatti jo natisi. Meidän Co-Op Iskuryhmämme alkaakin olemaan jo melko karaistunutta sakkia. Todennäköisyys että meidät piestään 200 metristä ylöspäin pienenee jokaisen koetun taistelun jälkeen.

Ymmärrän kuitenkin hyvin sen miksi peli ei kosketa kaikkia. Pelin tempo ja vaikeus karistaa suurimman osan pelaajista.
Mutta ne jotka eivät pelkää hidasta ja varovaista etenemistä ovat kotonaan pelin kanssa.

Onko peli siis K-18?. Taitaa jäädä minun puolesta hyllyyn jos on :(.

Onko keltanokan mitta se, että ottaa nokkiinsa, kun tekoälyn kädettämisen tai bugin ja tallennuspaikkojen kitsastelun takia saa juosta samaa kilometrin pikamarssia uudestaan ja uudestaan? :mad:

Yleensä se kuitenkin johtuu pelaajan virheistä. Peli on todellakin Hardcore, mutta ei mahdoton, olen ainakin itse pärjännyt tosi hyvin siinä vaikka hermoja koettellen olen joskus edennyt. Peli vain vaatii kärsivällisyyttä ja hieman tilanne tajua että siinä pärjää... Onni ei myöskään ole paha liittolainen. :)

Tykistökeskityksessä on kyllä munaa vaikka millä mitalla ja peli on kauneimmillaan yömaisemissa. Grafiikat ovat tasoa "ihan jees" mutta kauas tähdätessä voi maasto välillä näyttää kohtuullisen karulta. Ensimmäinen räiskintä, jossa kaverit eivät pelaa asenteella "***** veit mun frägin" vaan tunnelma on oikeasti niin hieno, että pelkkä tulenohjaaminen ja vihollisten spottaileminen tilannetta kiikareilla tarkkaillen on palkitsevaa ("Nosta ylöspäin, nyt osuu lähelle! Koita Kalle kattoo pääsetkö vähän sivummalle ampumaan tonne hiekkasäkkien kylkeen kun Erkki pitää ne matalana!"). Yksinpeliä kokeilin vain ensimmäisen missionin verran ja onhan tuossa omien käskyttämisessä vähän toivomisen varaa, mutta ihan kohtuullisesti ne botit tottelevat. Valittamisen aihetta itse pelistä löytyy ehkä eniten siitä, että välillä viholliset voivat ottaa jopa yli 5 panosta kuolematta - eikös tämän pitänyt olla hyvin realistinen peli? Oletan siis, että olen osunut, kun vihollisesta pamahtaa punainen veripilvi.

Muista että vihollisilla on luodinkestävät varusteet, ammut aika kaukaa niitä myös JA sodassa yleensä tulee enemmän haavottuneita kuin ruumiita. Yleensä luutavammin haavoitat vihollista pahasti jolloin se ei pysty toimimaan tai vain hipaisee tämän kättä jolloin sen ampuminen vaikeutuu. Tässä pelissähän ei ole "taika" luoteja, joten tämä on itseasiassa todella realistista tietyllä tapaa... Mutta olisiko kivaa jos pelaajaan osuisi yksi luoti johonkin ja sitten joutuisit lopettaa tehtävän siihen? Ehkä realismistä voi hieman tinkiä. Eikös? :)

Yleensä se kuitenkin johtuu pelaajan virheistä. Peli on todellakin Hardcore, mutta ei mahdoton, olen ainakin itse pärjännyt tosi hyvin siinä vaikka hermoja koettellen olen joskus edennyt. Peli vain vaatii kärsivällisyyttä ja hieman tilanne tajua että siinä pärjää... Onni ei myöskään ole paha liittolainen. :)

Muista että vihollisilla on luodinkestävät varusteet, ammut aika kaukaa niitä myös JA sodassa yleensä tulee enemmän haavottuneita kuin ruumiita. Yleensä luutavammin haavoitat vihollista pahasti jolloin se ei pysty toimimaan tai vain hipaisee tämän kättä jolloin sen ampuminen vaikeutuu. Tässä pelissähän ei ole "taika" luoteja, joten tämä on itseasiassa todella realistista tietyllä tapaa... Mutta olisiko kivaa jos pelaajaan osuisi yksi luoti johonkin ja sitten joutuisit lopettaa tehtävän siihen? Ehkä realismistä voi hieman tinkiä. Eikös? :)

Välillä vaan vihollinen imee aika paljon osumaa kuolematta, luulis että kolme burstia rintaan tappais vaikka suojat olis. Itseasiassa yhteenkin kutiin ollaan kuoltu, riippuu aika pitkälti osumapaikasta siis nämä kuolemat. Voi sitä riemua kun ekassa missionissa oltiin suoritettu lähes kaikki secondary objectivet ja jostain vihollinen ampuu yhden meistä hengiltä ensimmäisellä laukauksella.. alusta koko missioni, sillä ollaan pelattu sillä periaatteella, että kaikki selviää hengissä. Toisella kertaa kaveri sitten lensi helikopterilla päin kukkulaa.. ah sitä riemua 2h pelaamisen jälkeen :D

Siihen kolmostehtävään apua kaipaaville.
En sitten tiedä missä on vaikeuksia , mutta itse koukkasin koko kentän ajan joka tilanteeseen vasemmalta ja viidennellä yrittämällä päästiin läpi. Kylää puolustaessa on hyvä, jos talot pysyvät kasassa omien hyökkäykseltä, niissä on hyvä ottaa suojaa. Pelaajalle jaettu puolustussektori on syytä pitää kunnossa. Asensimme kavereiden kanssa tien vasemman puolen rinteen ja oikean puolen metsän täyteen miinoja ja tuhosimme singolla vihulaisen auton jos semmonen ajoi keskelle kylää. Pidettiin asemat ja se oli siinä. Oli fiilis aika mahtava kun läpi pääsi :)

Välillä vaan vihollinen imee aika paljon osumaa kuolematta, luulis että kolme burstia rintaan tappais vaikka suojat olis. Itseasiassa yhteenkin kutiin ollaan kuoltu, riippuu aika pitkälti osumapaikasta siis nämä kuolemat. Voi sitä riemua kun ekassa missionissa oltiin suoritettu lähes kaikki secondary objectivet ja jostain vihollinen ampuu yhden meistä hengiltä ensimmäisellä laukauksella.. alusta koko missioni, sillä ollaan pelattu sillä periaatteella, että kaikki selviää hengissä. Toisella kertaa kaveri sitten lensi helikopterilla päin kukkulaa.. ah sitä riemua 2h pelaamisen jälkeen :D

Siihen kolmostehtävään apua kaipaaville.
En sitten tiedä missä on vaikeuksia , mutta itse koukkasin koko kentän ajan joka tilanteeseen vasemmalta ja viidennellä yrittämällä päästiin läpi. Kylää puolustaessa on hyvä, jos talot pysyvät kasassa omien hyökkäykseltä, niissä on hyvä ottaa suojaa. Pelaajalle jaettu puolustussektori on syytä pitää kunnossa. Asensimme kavereiden kanssa tien vasemman puolen rinteen ja oikean puolen metsän täyteen miinoja ja tuhosimme singolla vihulaisen auton jos semmonen ajoi keskelle kylää. Pidettiin asemat ja se oli siinä. Oli fiilis aika mahtava kun läpi pääsi :)

Joo siinä kolmos tehtävässä on vaan se ärsyttävä juttu että kaverit ei oikein pidä selustaa suojattuna, yleensä takaa hiipii joku ukko ja teurastaa koko lössin. Siinä vikassa kohdassa, harmi että kaveria ei voi määrätä konekiväärille.

Joo siinä kolmos tehtävässä on vaan se ärsyttävä juttu että kaverit ei oikein pidä selustaa suojattuna, yleensä takaa hiipii joku ukko ja teurastaa koko lössin. Siinä vikassa kohdassa, harmi että kaveria ei voi määrätä konekiväärille.

Tarkoitatko sitä kylän puolustamista vai koko tehtävää tolla selkään tulemisella? En tiedä onko se AI:n tappelu toisella puolella kylää scriptattu vai puhtaasti tuurista kiinni, mutta itselläni ei tullut yhtäkään vihollista läpi, kun pidettiin kavereiden kanssa se tien ympärystä puhtaana (sieltä tulee noin 20+ vihollista). Oisikohan niin, että jos ei itekään saa pidettyä kaikkia poissa, myös omien rivit pettävät? Siinä alkutaistelussa kyllä AI hoiti kiitettävästi viholliset alta, itse juoksin vain tuhoamassa 1. ja 3. AT ryhmän ja sitten heti kukkulalle tulenjohtoryhmää kaatamaan.

Pelissä on tärkeää pysyä liikkeessä, vihollisenna on tapana koukkailla kylkeen/selustaan. Henki lähtee aika nopeasti jos liian pitkään pitää samoja asemia.

Tarkoitatko sitä kylän puolustamista vai koko tehtävää tolla selkään tulemisella? En tiedä onko se AI:n tappelu toisella puolella kylää scriptattu vai puhtaasti tuurista kiinni, mutta itselläni ei tullut yhtäkään vihollista läpi, kun pidettiin kavereiden kanssa se tien ympärystä puhtaana (sieltä tulee noin 20+ vihollista). Oisikohan niin, että jos ei itekään saa pidettyä kaikkia poissa, myös omien rivit pettävät? Siinä alkutaistelussa kyllä AI hoiti kiitettävästi viholliset alta, itse juoksin vain tuhoamassa 1. ja 3. AT ryhmän ja sitten heti kukkulalle tulenjohtoryhmää kaatamaan.

Pelissä on tärkeää pysyä liikkeessä, vihollisenna on tapana koukkailla kylkeen/selustaan. Henki lähtee aika nopeasti jos liian pitkään pitää samoja asemia.

Niinpäniin, mutta on se ikävää kun ei voi määrätä tulisuuntaa kavereille. Ne vaan ampuilee mahdollisia uhkia. Se on aika tuurista kiinni tuleeko ne sinne selkäpuolelle vai ei. Ja koska sun pitää suojella sitä tien pätkää siinä, niinhän minä teen, yritän yleensä laittaa kaverit kattomaan mun selustaa, mutta eihän ne sitä osaa tietenkään ja sitten tulee vihollinen takaa. Sitä konekivääriä kun ei voi siirrellä. ;)

Oon menny tehtävän läpi, mutta joskus käy vaan näin.

Nääh, ei tuo vielä mitään - M4A1(Marksman) Single-shot; pääosuma teroon 1019 metristä ;)

Aika uskomaton laukaus, itsellä on vastaava vain n. 900 metristä M21:llä, onkos kukaan muuten ampunut alas Barretilla helikopteria, itse viime kuuppi matsissa onnistuin ampumaan. :p

Onse nyt kumma kun ihan mihin vaan coop peliin yrittää liittyä niin sitteku siel on ne 4 pelaajaa sit tulee connection has been lost tai jotain vastaavaa, tapahtunu varmaa jo 20 kertaa, sitku itte hostasin pelin ni heti toimi, mistäköhän johtuu, en oikee tykkää olla toi liideri ku kokoajan pitää olla käskemässä.

Ja tuolla ku noitten jenkkejen kans pelailee ni kiva tehä yhteistyötä kun 1 ajelee autolla ympäriisä, yks on 100 metrin päässä ja yks on jääny lagaamaan alkuun..

EDIT: Menihän se kolmonen läpi kuhan ei ollut niin pirun tarkka omasta rintamastaan :D, aina sitä voinee parikymmentä metriä vetäytyä :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

onko kokemuksia tosta TheHutista? kuin kauan kestää toimitus? mitään kahta, kolmee viikkoo en jaksas alkaa oottelee.

Itsekin hutista pakettia odottelen. Jos kestää pari viikkoa niin saattaisi olla jo päivityksiä noihin bugeihin julkaistu. :D Olisi kyllä siistiä päästä jo kokeilemaan, jospa se ens viikolla kolahtaisi postiluukusta.

Oli hinta vissiin laskenut lähetyksen jälkeen pari taalaa. :eek: :D

Itse olen hutista tilatessani noin 6-9 arkipäivässä saanut paketin postiluukusta

Onse nyt kumma kun ihan mihin vaan coop peliin yrittää liittyä niin sitteku siel on ne 4 pelaajaa sit tulee connection has been lost tai jotain vastaavaa, tapahtunu varmaa jo 20 kertaa, sitku itte hostasin pelin ni heti toimi, mistäköhän johtuu, en oikee tykkää olla toi liideri ku kokoajan pitää olla käskemässä.

Ja tuolla ku noitten jenkkejen kans pelailee ni kiva tehä yhteistyötä kun 1 ajelee autolla ympäriisä, yks on 100 metrin päässä ja yks on jääny lagaamaan alkuun..

EDIT: Menihän se kolmonen läpi kuhan ei ollut niin pirun tarkka omasta rintamastaan :D, aina sitä voinee parikymmentä metriä vetäytyä :)

Jää kato johonki puskaan delegoimaan kun muut sykkii siel. Sitähän varten se automap on. ;)

Toi oli todella vaikea kohta tuo kolmannen tehtävän kylän puolustaminen. Tuntui että ne ei koskaan luovuta.

Ite tein niin että menin sinne etelään vievän tien varteen ja otin sen tykkipesäkkeen käyttöön. Jeepin tuhosin sillä ja ne muutamattyypit sieltä mäen päältä. Sitten nappasin mukaan scopella varustetun rynkyn ja menin tiimin kanssa vähä matkaa pohjoiseen tuhoutuneen rakennuksen viereen.

Etelästä ne yritti koukata kokoajan mutta oltiin tiimin kanssa sellasissa asemissa että niillä ei ollu suojaa joten napsittiin ne siitä, sitten sieltä mäeltä tulee alas joukkoja kokoajan suoraan meitä päin, ei niilläkään mitään suojaa jote kiikarilla varustetulla rynkyllä oli tosi helppoa napsia niitä.

Varmaan joku 10 kertaa yritin sitä kohtaa ja viimein meni läpi huh :)

Viimeinen kylässä ollut solttu oli linnoittautunut yhteen taloon joten pamautin singolla seinään ja se oli siinä heh

Ihan ok peli, ei mahtava mutta menettelee. Tehtävät olleet liian samankaltaisia. Aina teemana ollut sellanen että pitää tuhota joku yksikkö tai ajoneuvo ennen kuin omat ehtii paikalle muuten "mission failed"

Mistäs tuon 1019metriä tiesit? siis onko jossain joku paras/kauimpaa tappo statsi tms? Itse päätellyt vaan näistä mitä tiimi huutaa ja 1 klick taitaa olla se 1000m?

Heh, siis sillä "ei hirveästi suurentavalla skopella" vielä tuhannesta? Wtf? Miten sellasta voi nähdäkään? :D Itse ihan jollain loppupelin sniperillä ammuin sentään 1 shot killin jostain 800metristä ja luulin olevani lahjakas.

Mut oli kyllä hyvä peli. Ei tullut sit onneks lisää ihmeempiä bugeja. Jotain kenraalia seuratessa se tosin meni autoon, varmistettiin radiolla että se oli autossa, sit ajo vähänmatkaa, tuli ulos autosta, sit toistu että "we have eyes on target" "can you confirm him in the car?" ja varmistus ja sit vasta lähti ajeleen. Heh. Ei onneks haitannut.

Ainoat haitat koitu bugeista ja siitä ettei omaan tiimiin voinut luottaa. Herranjumala kun pistät ne johonkin meneen kolmisin kun itse oot rikki ja yks sotilas kävelee vastaan niin tiimin etummainen kävelee vaan ohi sunnuntaikävelyä ja melkein törmää siihen ja sanoo "rifleman 0 meters" ja tulee ammutuks. Toinen tuijottaa ja seuraa katseellaan vihollista ja tulee ammutuks. Ja FIRE AT WILL vielä päällä. Aivan toivottomia idiootteja, suoraansanottuna. Vei hieman realismia kun tuli parikertaa ammuttua omaa tiimikaveria tahallaan päähän kun sen ammuksista oli enemmän hyötyä kun siitä itsestä. Ainoa millä teki jotain oli medic ja joissain missioissa sniper, joka sentään osu. Ja kai muutkin osuis kun vaan tajuaisvat alkaa ampuun mut kun ei, pitää töllistellä ja kertoa monta niitä on ja saada luodista ja mennä maahan makaamaan. *facepalm*

Ja lopputehtävissä varsinkin tuosta tuli vähän ongelmallista kun omat ei ammu vihollisia.. siis jopa nää tietokoneen ohjaamat tuntui usein seisokelevan tai kävelevän ihan 10m päässä vihollisista eikä kumpikaan osapuoli ampunut toisiaan. Kiva siinä sitten kun kävelet ja huomaat sotilaan, nappaat heti jyvälle ja "Jaaa, oma, ok" .. kävelet sen 7 askelta ja siinä vieressä on toinen sotilas etkä ammu sitä koska oletat omaksi, no sehän rätkäyttää mut hengiltä... Eikä kukaan edes ampunut sitä vaikka oma tiimi seuras mua. :S

Ehkä eniten tosin huvitti kun oma sniper ampu mut hengiltä. Se just ampuu johonkin jotakuta ja ryömin sivuttain maassa. POKS pää irti about ja luoti tuli takaa.. sit katon niin oma snipu suoraan takana kyykyssä. Nauratti kyllä mielettömästi.

Hmh hmh.. harmittaa kyllä nuo bugit. Tuo peli olis niin liian hyvää ollakseen totta kun toimis täysin miten pitää. Mutta sellainen fiilis kuitenkin että pelaanpa sen läpi uudestaankin tässä pikimmiten.

Sekin hieman harmittaa ettei tainnut saada mitään läpipeluusta... toivon edes noita kyseisiä tehtäviä omalla asevalinnalla mutta eipä voi vieläkään tehtävien alussa vaihtaa asevarustusta millä lähtee matkaan.. vai voiko jostain?

Ja en MALTA ODOTTAA kun pistetään parin kaverin kanssa system link lanit pystyyn.. niillä kun ei ole livetilejä. Ja livessä ei oo oikein suomalaisia kavereita.

Voi olla aika mielettömän mahtavaa kyllä ihmistiimillä.. Ei tarvis katsella tollasta tunarointia ja tehdä ihan kaikkea itse.

Ainiin ja jotain tälläisiä löysin netistä:

Code 1: Encampment: OFPWEB1
Code 2: Debris field: OFPWEB2

Retailer pre-order codes ( THESE ARE LISTED AS UK RETAILERS BUT I BELIEVE THEY WORK FOR ALL OTHER TERRITORYS AS WELL.)
(!!!! Codes ARE case sensitive.)

GAME: Night Raid: RaidT18Z
HMV: Ambush: AmbushU454
Play.com: Coastal Stronghold: StrongM577
Gamestation: Close Quarters: CloseQ8M3

Jotain extratehtäviä.. Noita ajattelin itse kokeilla juurikin niinkun nyt heti :)

Mistäs tuon 1019metriä tiesit? siis onko jossain joku paras/kauimpaa tappo statsi tms? Itse päätellyt vaan näistä mitä tiimi huutaa ja 1 klick taitaa olla se 1000m?

Tapponsa etäisyydenhän voi tarkistaa niillä kiikareilla, joista löytyy etäisyyden mittaamiseen laser.

Heh, siis sillä "ei hirveästi suurentavalla skopella" vielä tuhannesta? Wtf? Miten sellasta voi nähdäkään? :D Itse ihan jollain loppupelin sniperillä ammuin sentään 1 shot killin jostain 800metristä ja luulin olevani lahjakas.
Juhako antoikin jo vastauksen. Kiikareilla kun painaa RT:tä saa lukeman objektien etäisyydestä.

ACOG skopillahan tuo tappo tuli. Tuo M4 Marksman on kivääri jolla saan melkoisesti pahaa jälkeä aikaiseksi, ongelma onkin siinä etten muilla aseilla osaa ampua oikeastaan ollenkaan. Juuri edellisessä kuuppi matsissa kirosin välttäviä kykyjäni muiden tussareiden operointiin. Mutta olihan tuossa laukauksessakin tuuria mukana. Muistaakseni myös SuicideBunny pudotti samaisessa matsissa kaverin tuhannesta metristä? Näin ainakin muistan mittaileeni.

Sarkasmi muuten, kohdattiin tuo sinun mainitsema bugi Hip Shotissa. Pelattiin HC kuuppina jolloin APC tosiaan jäi vetämään karusellia kartalla. Palasin kenttään kuitenkin yksinpelissä, myös Hardcorella pelattuna. Pelasin kentän kaksi kertaa ja kummallakin kerralla harhautus toimi niin kuin sen pitikin. Toisella yrittämällä pääsin kentän jopa lävitse. Suunnistin suoraan harhautus alueelle välttäen kaiken vihollis kontaktin. Kenttä ei bugannut kertakaan.

Lohdutukseksi voin myös sanoa että ei tuo harhautus nyt kovin paljon tehtävää edes helpota, ainakaan yksinpelinä pelattuna :D

Mission 5.
Helikopteriääliöiden pelastus.
Jos jonkun kumman bugin ansiosta saa kopterimiehet mukaansa, niin ne pitää varmaan viedä numero kolmoseen kartassa?
Harmi vaan ettei kolmosessa mitään tapahdu, tulee yö ja pelaaja alkaa tunkea peliä roskikseen.

Heh! Kovin on tämä peli jakanut leirin kahteen. On ne jotka ylistävät ja ne jotka vihaavat. Jännityksellä odotan kumpaan leiriin itseni sijoitan. Varsinkin PS3 puolella tuntuu inho peliä kohtaa nousen kovaa tahtia. Nettipeli ei toimi ja bugit kiusaa ja vaikea on. Tosin eipä tääläkään pelkkiä ylistyslauluja enää kuule. Pystyykö tuon autosavetoiminnan kytkeä pois käytöstä kun kovasti se tuntuu porukkaa haittaavan kun tehtävät kusee sen vuoksi.

Heh! Kovin on tämä peli jakanut leirin kahteen. On ne jotka ylistävät ja ne jotka vihaavat. Jännityksellä odotan kumpaan leiriin itseni sijoitan. Varsinkin PS3 puolella tuntuu inho peliä kohtaa nousen kovaa tahtia. Nettipeli ei toimi ja bugit kiusaa ja vaikea on. Tosin eipä tääläkään pelkkiä ylistyslauluja enää kuule. Pystyykö tuon autosavetoiminnan kytkeä pois käytöstä kun kovasti se tuntuu porukkaa haittaavan kun tehtävät kusee sen vuoksi.

Just kävin PS3 puolella vilkaisemassa ja kilpaa siellä haukkuivat. Yhtään hyvää kommenttia en löytänyt. Loppujen lopuksi pelin vaikeutta on turha itkeä jos kyseessä on mahdollisimman realistisesti sotaa kuvaava peli niin ei se voi olla mitään tanssahtelua pitkin kukkaketoja.

Ylös Bottom