Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tulipa napattua peli tänään samalla mukaan kun sattu keikkumaan risman hyllyllä jo tänään. Täytyy sanoa että todella hyvältä vaikuttaa näin parin tehtään jälkeen. Omilla tiimikavereilla tuo keinoäly ei oikein välillä raksuta mutta ei sen niin väliä kun muuten ihan hyvästi asiansa hoitavat. Toinen tehtävä ei tosin lähtenyt käyntiin niinkään hyvin. Sitä vaan mentiin siinä porukalla olevinaan niin stealth meiningillä kunnes joku miehistä ilmoittaa "enemy gunship at 200 meters", herra morales päättää ruveta jostain kumman syystä tulittamaan sitä kohti. Siitäpä äkkiä kivikkoon suojaan jonka jälkeen katsoin taakseni missä muut kaverit luuraa.....yksi makasi ketarat ojossa puoliksi kiven päällä ilman päätä, toinen jossain puskassa, mutta kuolleena sekin ja kolmas töröttää jonkun vartijakopin vieressä 100m päässä jonka toisella puolella seisoo 2 vihollista aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut,hmm. Onneks herra morales osasi seuraavalla kerralla pitää liipasinsormensa kurissa :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Poistin kans tänää tosta kaupan hyllyltä tän. Iha komialta vaikuttaa noin muutaman tehtävän jälkeen. Jotain online PVP:tä + co-oppeja vois ruveta tässä varmaa järkkäilemään, jos jengiä nappaa?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

On tää hyvä, menny koko päivä sotien ihan huomaamatta, taitaa olla 4. tai 5. tehtävä menossa.

Bugeja on jonkin verran, vielä ei oo semmosta tullu vastaan mikä ois peli-ilon kadottanut, mutta kyllä niitten korjaaminen sitä varmasti nostaa.
Minusta tuo kakkostehtävän aikaraja oli oikein osuva, duuni piti saada hoidettua yöllä ja mun tiimin tehtävä oli aivan operaation alussa pedata puhdas ilmatila cobrille, jotka sitten jatkoivat operaatiota siitä eteenpäin. Oli oikein mukava kulkea hieman kiireessä, loi sopivan jännitys-momentin, varsinkin kun meinasin päästä hengestäni viimeistä demo chargia asetellessa.

Käskyttäminen on musta vähän turhan karsittu, oishan tuonne valikoihin sopinu paljon enemmänki, nykyisellään ei tule ihmeemmin käskytettyä kun ei voi antaa esim. tiettyä sektoria ja suuntaa mihin haluaa kaverin pälyilevän, tai edes ohjattua medicci suoraan haavoittuneen kaverin luokse (en ainakaan löytänyt mistä) josta syystä liikkumattomaksi haavoittunut yleensä kuolee verenhukkaan jos en itse satu heti vieressä olemaan.

Yksi ärsyttävyys löytyy, välillä hengestä päästyää edelliselle chekpointille palatessa respawnaa oikeastaan tumput suorina keskelle vihollisten tulitusta. Tällöin tulee kiire etsiä suojaa ja heittäytyä maahan, varsinkin kun ruutu on aluksi väreiltään harmaa jä focus vähän sumea, ennen kuin se hiljalleen alkaa selkiintyä.

->jatkamaan :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Muutaman tehtävän perusteella voisin melkein sanoa että hardcore co-op hyvällä porukalla on ehkä sitä parasta sotimistia mitä itse olen konsolilla koskaan kokenut. AI miesten kanssa en ole vielä testannut kuinka vaikeaksi toi hardcore pelimuoto muuttuu, kun tuntuu että siinä on jo itsensä hengissä pitämisessä ihan tarpeeksi hommaa. Muutenkin co-op tuntui toimivan oikein mainiosti, serveri pysyi pystyssä ja lagia ei ollut ollenkaan.

Peli on toiminut jopa yllättävän hyvin, AI vastus osaa käyttää koukkaustaktiikoita, ja ne myös perääntyvät jos joutuvat liian kovaan tulitukseen. Karttaa saa pälyillä kesken taistelujen jottei joutuisi täydelliseen vihollisten mottiin. Jopa pientä paniikkia on ollut havaittavissa, kun vihulaiset puskevat päälle, ja perääntyä ei saisi.

Sen verran tässä pelissä on sitä "siellä olemisen tuntua" että sotiminen tulee jo uniin, ja nyt sitten ollaan hereillä aamuyöllä viiden aikaan. Onneks ei tarvistse lähteä aamulla duuniin. :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Muutaman tehtävän perusteella voisin melkein sanoa että hardcore co-op hyvällä porukalla on ehkä sitä parasta sotimistia mitä itse olen konsolilla koskaan kokenut.
Komppaan satasella! Fläsärin kuuppi on ehdottomasti oma lukunsa kuuppi-rintamalla. Eilisen illan/yön perusteella kyseessä oli, hands down, paras kuuppi-kokemus mitä olen koskaan kokenut. HC:lla pelatessa tehtävät muuttuvat todella intensiivisiksi ja kavereiden kanssa taktikointi on pakollista, mutta suunnattoman palkitsevaa. Eilisissä matseissa koettiin oikeasti sellaisia asioita mitä ei voinnut kuin ällistellä leuka lattiassa. Ja nyt ei puhuta yleisestä hedonismista vaan oikeista asioista mitä pelin eteemme heitti.

Yksi esimerkki eiliseltä illalta: Meitä oli kolmen kopla ja yksi botti. Toinen tehtävä. "Kohde"(ohjusta kuljettava rekka) näkyi noin kilometrin päässä. Kokoonnuimme läheiselle vajalle jonka toiseen kerrokseen yksi meistä jäi tarkastelemaan vajan ja kohteen välistä maastoa. Botti jäi sniputtajan suojaksi ja me kaksi muuta lähdimme hitaasti etenemään kohti kohdetta. Yön pimeys oli puolellamme. Sniputtaja raportoi "kohteen" luona olevista teroista joita me valmistauduimme kohtamaan. Yhtäkkiä meidät huomattiin, tulitus alkoi välittömästi. Sniputtaja piti etenevien terojen päät alhaalla suojatulen voimin, meidän sylkiessä lyijyä näiden niskaan. Kiivas tulitaistelu kulminoitui vajan ja kohteen väliseen ojaan jossa kivien suojassa taistelu kävi kiivaimmillaan. Onneksemme lähistöllä piileskellyt mariini-ryhmä koukkasi "kohteen" selustasta apuumme. Mutta jokin oli vialla. Apuun saapuneita mariineja tulitettiin jostain. Kohti sateleva lyijy pakotti meidän nopeaan vetäytymiseen tuon "kohteen" luokse. Meitä tulitettiin jostain, ammukset vetävät viimeisiä, henki hellässä ja sniputtajamme on toisella puolella maailmaa. Asiat eivät näyttäneet hyvältä. Samassa sniputtaja raportoi botin kaatuneen. Olimme aivan ulalla tapahtuneesta. Nopea vilkaisu karttaan paljasti tilanteen todellisen suunnan; ladon takaa eteni suuri vihollis massa "kohdetta" kohti. "Lähistöllä kierrellyt partio oli varmasti kuullut tulitastelun ja rientänyt tapahtumapaikalle." - ajattelimme. Paniikki kasvoi. Tulitus jatkui ja piti meidän päämme visusti mullassa. Joukko jatkoi etenemistään meitä kohti. Meidän panikoiva tulitus ei kaatanut yhtäkään teroa. Olimme kurkkuamme myöten kusessa. Yhtäkkiä sniputtajamme tajusi - "Viholliset eivät ole huomanneet meikäläistä!" Joukko oli niin keskittynyt meidän nallittamiseen että he eivät olleet noteranneet ladon yläkerrassa kämppinyttä marttaa. Peukalo suusta pois! Urhoollinen sniputtajamme aloitti harkitun tulittamisen joka sai vihollisen hämilleen. Nousimme mullasta ja aloitimme villin ristitulen! "Get some! Get Some!" - huutojen saattelemana teurastimme kylmän harkitusti nuo riisi-kansalaiset. Viimeisen laukauksen lauetessa ja teron kaatuessa, kokoonnouimme "kohteelle". Sydämmemme hakkasivat kirjaimmellisesti tuhatta ja sataa. Emme vieläkään ymmärtäneet miten olimme selvinneet tästä kaikesta. Yhtäkkiä ällistyneen hekumoinnin rikkoi lähenevä vihollis-kopteri joka aloitti villin tulittamisen meitä päin. Matkamme oli vasta alussa. To Be Contiuned.

^ Eikä tämä vielä mitään, samainen tehtävä jatkuu ja Grande Finale on vielä kertomatta. :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Komppaan satasella! Fläsärin kuuppi on ehdottomasti oma lukunsa kuuppi-rintamalla. Eilisen illan/yön perusteella kyseessä oli, hands down, paras kuuppi-kokemus mitä olen koskaan kokenut. HC:lla pelatessa tehtävät muuttuvat todella intensiivisiksi ja kavereiden kanssa taktikointi on pakollista, mutta suunnattoman palkitsevaa. Eilisissä matseissa koettiin oikeasti sellaisia asioita mitä ei voinnut kuin ällistellä leuka lattiassa. Ja nyt ei puhuta yleisestä hedonismista vaan oikeista asioista mitä pelin eteemme heitti.

Yksi esimerkki eiliseltä illalta: Meitä oli kolmen kopla ja yksi botti. Toinen tehtävä. "Kohde"(ohjusta kuljettava rekka) näkyi noin kilometrin päässä. Kokoonnuimme läheiselle vajalle jonka toiseen kerrokseen yksi meistä jäi tarkastelemaan vajan ja kohteen välistä maastoa. Botti jäi sniputtajan suojaksi ja me kaksi muuta lähdimme hitaasti etenemään kohti kohdetta. Yön pimeys oli puolellamme. Sniputtaja raportoi "kohteen" luona olevista teroista joita me valmistauduimme kohtamaan. Yhtäkkiä meidät huomattiin, tulitus alkoi välittömästi. Sniputtaja piti etenevien terojen päät alhaalla suojatulen voimin, meidän sylkiessä lyijyä näiden niskaan. Kiivas tulitaistelu kulminoitui vajan ja kohteen väliseen ojaan jossa kivien suojassa taistelu kävi kiivaimmillaan. Onneksemme lähistöllä piileskellyt mariini-ryhmä koukkasi "kohteen" selustasta apuumme. Mutta jokin oli vialla. Apuun saapuneita mariineja tulitettiin jostain. Kohti sateleva lyijy pakotti meidän nopeaan vetäytymiseen tuon "kohteen" luokse. Meitä tulitettiin jostain, ammukset vetävät viimeisiä, henki hellässä ja sniputtajamme on toisella puolella maailmaa. Asiat eivät näyttäneet hyvältä. Samassa sniputtaja raportoi botin kaatuneen. Olimme aivan ulalla tapahtuneesta. Nopea vilkaisu karttaan paljasti tilanteen todellisen suunnan; ladon takaa eteni suuri vihollis massa "kohdetta" kohti. "Lähistöllä kierrellyt partio oli varmasti kuullut tulitastelun ja rientänyt tapahtumapaikalle." - ajattelimme. Paniikki kasvoi. Tulitus jatkui ja piti meidän päämme visusti mullassa. Joukko jatkoi etenemistään meitä kohti. Meidän panikoiva tulitus ei kaatanut yhtäkään teroa. Olimme kurkkuamme myöten kusessa. Yhtäkkiä sniputtajamme tajusi - "Viholliset eivät ole huomanneet meikäläistä!" Joukko oli niin keskittynyt meidän nallittamiseen että he eivät olleet noteranneet ladon yläkerrassa kämppinyttä marttaa. Peukalo suusta pois! Urhoollinen sniputtajamme aloitti harkitun tulittamisen joka sai vihollisen hämilleen. Nousimme mullasta ja aloitimme villin ristitulen! "Get some! Get Some!" - huutojen saattelemana teurastimme kylmän harkitusti nuo riisi-kansalaiset. Viimeisen laukauksen lauetessa ja teron kaatuessa, kokoonnouimme "kohteelle". Sydämmemme hakkasivat kirjaimmellisesti tuhatta ja sataa. Emme vieläkään ymmärtäneet miten olimme selvinneet tästä kaikesta. Yhtäkkiä ällistyneen hekumoinnin rikkoi lähenevä vihollis-kopteri joka aloitti villin tulittamisen meitä päin. Matkamme oli vasta alussa. To Be Contiuned.
^ Eikä tämä vielä mitään, samainen tehtävä jatkuu ja Grande Finale on vielä kertomatta. :)
Ääh... arvaapas, tuleeko meikäläisen matikanopiskeluista mitään tuollaiset visuaalit päässä? :D
Olisi kyllä pitänyt jäädä tänään kotiin. Prkl.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tämän kaiken hehkutuksen ja vikojen väheksymisen seurauksena oma kappale lähti tilaukseen eilen. Jutuista päätellen tässä ei ole samaa etenemis systeemiä tehtävissä kuin edellisessä,et ensin ryynätään,sit tehtävien edetessä ajellaan ja lennetään?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tämän kaiken hehkutuksen ja vikojen väheksymisen seurauksena oma kappale lähti tilaukseen eilen. Jutuista päätellen tässä ei ole samaa etenemis systeemiä tehtävissä kuin edellisessä,et ensin ryynätään,sit tehtävien edetessä ajellaan ja lennetään?
Tehtävät keskittyvät ilmeisesti pääasiallisesti jalkaisin pukarointiin, mutta onhan pelissä aivan valtava, suorastaan kolossaalinen ajoneuvotuki; yli 50 vehjettä ratsastettavana. (Ehe, hehhehe.)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Yksi esimerkki eiliseltä illalta: Meitä oli kolmen kopla ja yksi botti. Toinen tehtävä. "Kohde"(ohjusta kuljettava rekka) näkyi noin kilometrin päässä. Kokoonnuimme läheiselle vajalle jonka toiseen kerrokseen yksi meistä jäi tarkastelemaan vajan ja kohteen välistä maastoa. Botti jäi sniputtajan suojaksi ja me kaksi muuta lähdimme hitaasti etenemään kohti kohdetta. Yön pimeys oli puolellamme. Sniputtaja raportoi "kohteen" luona olevista teroista joita me valmistauduimme kohtamaan. Yhtäkkiä meidät huomattiin, tulitus alkoi välittömästi. Sniputtaja piti etenevien terojen päät alhaalla suojatulen voimin, meidän sylkiessä lyijyä näiden niskaan. Kiivas tulitaistelu kulminoitui vajan ja kohteen väliseen ojaan jossa kivien suojassa taistelu kävi kiivaimmillaan. Onneksemme lähistöllä piileskellyt mariini-ryhmä koukkasi "kohteen" selustasta apuumme. Mutta jokin oli vialla. Apuun saapuneita mariineja tulitettiin jostain. Kohti sateleva lyijy pakotti meidän nopeaan vetäytymiseen tuon "kohteen" luokse. Meitä tulitettiin jostain, ammukset vetävät viimeisiä, henki hellässä ja sniputtajamme on toisella puolella maailmaa. Asiat eivät näyttäneet hyvältä. Samassa sniputtaja raportoi botin kaatuneen. Olimme aivan ulalla tapahtuneesta. Nopea vilkaisu karttaan paljasti tilanteen todellisen suunnan; ladon takaa eteni suuri vihollis massa "kohdetta" kohti. "Lähistöllä kierrellyt partio oli varmasti kuullut tulitastelun ja rientänyt tapahtumapaikalle." - ajattelimme. Paniikki kasvoi. Tulitus jatkui ja piti meidän päämme visusti mullassa. Joukko jatkoi etenemistään meitä kohti. Meidän panikoiva tulitus ei kaatanut yhtäkään teroa. Olimme kurkkuamme myöten kusessa. Yhtäkkiä sniputtajamme tajusi - "Viholliset eivät ole huomanneet meikäläistä!" Joukko oli niin keskittynyt meidän nallittamiseen että he eivät olleet noteranneet ladon yläkerrassa kämppinyttä marttaa. Peukalo suusta pois! Urhoollinen sniputtajamme aloitti harkitun tulittamisen joka sai vihollisen hämilleen. Nousimme mullasta ja aloitimme villin ristitulen! "Get some! Get Some!" - huutojen saattelemana teurastimme kylmän harkitusti nuo riisi-kansalaiset. Viimeisen laukauksen lauetessa ja teron kaatuessa, kokoonnouimme "kohteelle". Sydämmemme hakkasivat kirjaimmellisesti tuhatta ja sataa. Emme vieläkään ymmärtäneet miten olimme selvinneet tästä kaikesta. Yhtäkkiä ällistyneen hekumoinnin rikkoi lähenevä vihollis-kopteri joka aloitti villin tulittamisen meitä päin. Matkamme oli vasta alussa. To Be Contiuned.


Oli kyllä ihan loistavaa settiä! Konfliktin jälkeen itsellä jäi konekivääriin 2 ja pistooliin 5 panosta. Meidän snipu kyllä ansaitsi urhoollisuusmitallin siitä suorituksesta...

AI alkoi kyllä motittamaan meitä upeasti heti kun olimme paljastuneet, eikä tämä ollut mikään yksittäinen tapaus.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Eli mitäs voitte sanoa "final wordiksi" AI:n tasosta? Jos nyt unohdetaan bugitus aivan kokonaan, onko AI sitä tasoa, mitä sen luvattiin olevan?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tehtävät keskittyvät ilmeisesti pääasiallisesti jalkaisin pukarointiin, mutta onhan pelissä aivan valtava, suorastaan kolossaalinen ajoneuvotuki; yli 50 vehjettä ratsastettavana. (Ehe, hehhehe.)

Kovasti on ollut virallisilla foorumeilla natinaa että ajoneuvoja käytetään todella kitsaasti kampanijassa. Itseä ei kyllä haittaa tippaakaan, jalkaisin marssimisessa on sitä jotain. :D

Itellä kokemuksia vasta Hummerista ja APC miehistönkuljetusvaunusta. APC oli kyllä todella erikoinen ajaa, tuntui kun molempia teloja pitäisi käyttää erikseen, mutta silti kaasutus tapahtuu vain vasemmalla tatilla.

APC:n saa käyttöön
kolmannen tehtävän alussa, jossa aloitetaan "maihinnnousu" rannasta. Tehtävän alkupisteestä parinkymmenen metrin päässä rannassa oli vapaa APC.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Eli mitäs voitte sanoa "final wordiksi" AI:n tasosta? Jos nyt unohdetaan bugitus aivan kokonaan, onko AI sitä tasoa, mitä sen luvattiin olevan?

Vielä on vaikea sanoa kun vasta 4 tehtävää on suoritettu. Osaa piirittää, hyökätä monelta suunnalta yhtä aikaa ja lähtee karkuun jos joutuu liian kovaan tulitukseen.

Muuten se tuntuu toimivan oikein hyvin, mutta muutaman kerran kun on päässyt sivustasta hyökkäämään AI ei reagoi edes ensimmäisestä osumasta mitään. Tämä bugi on jo ilmeisesti korjauksessa, ainakin se on listattu virallisen foorumin ongelmaketjuun.

edit: En tiedä mitä siitä on sitten luvattu...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Vielä on vaikea sanoa kun vasta 4 tehtävää on suoritettu. Osaa piirittää, hyökätä monelta suunnalta yhtä aikaa ja lähtee karkuun jos joutuu liian kovaan tulitukseen.

Muuten se tuntuu toimivan oikein hyvin, mutta muutaman kerran kun on päässyt sivustasta hyökkäämään AI ei reagoi edes ensimmäisestä osumasta mitään. Tämä bugi on jo ilmeisesti korjauksessa, ainakin se on listattu virallisen foorumin ongelmaketjuun.

edit: En tiedä mitä siitä on sitten luvattu...

Ok, eli ei siis mikään ihan käsi tekoäly. Sen verran tosiaan luvattiin, että olisi maailman paras! :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

No ei se nyt varmaankaan mikään maailman paras ole, mutta ihan tarpeeksi haastava.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Erittäin mukavaa vaihtelua perinteisille sinkohipoille. Kokoajan saa olla pelko puserossa, että milloin napsahtaa nappi omaan otsaan. Usein tekeekin mieli vain ryömiä kiven koloon piiloon ja laittaa kädet ristiin. Paniikki iskee nopeasti kun lyijyä ropisee ympärille, eikä vihollista saa paikannettua. Ei siis mikään perinteinen putkijuoksu liipasin pohjassa. Ei voi suositella ADHD lapsille.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Itse tykkäisin just rauhassa möyhiä pitkin pusikoita ja edetä muutenkin rauhalliseen tahtiin. Joku puhui aikasemmin jostain aikarajoista,kuinkakin tiukkoja?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

No toisessa tehtävässä on ainakin järkky aikaraja ja ei jää hirveesti aikaa ihmettelyyn ja taktikointiin. Ton tehtävän vedin kyl ikävä kyllä aika perus räiskintämeininkiin.

Olen nyt ollut tos kolmannessa tehtävässä jo useamman päivän kun siinäkin pitää mennä hirvee tuli perseen alla rantaa ylös ja tuhota antitank-miehistö, muuten ne tuhoo sun APC:t

En tykkää noista aikarajoista sitten yhtään ja onkin jo tullut sellainen fiilis että peli jää hyllyyn keräämään pölyä, valitettavasti.

Ei mulla mitään vastaan ole tuota flashpointia, ei vaan maistu se hirvee kiireessä juokseminen
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

No toisessa tehtävässä on ainakin järkky aikaraja ja ei jää hirveesti aikaa ihmettelyyn ja taktikointiin. Ton tehtävän vedin kyl ikävä kyllä aika perus räiskintämeininkiin.

Olen nyt ollut tos kolmannessa tehtävässä jo useamman päivän kun siinäkin pitää mennä hirvee tuli perseen alla rantaa ylös ja tuhota antitank-miehistö, muuten ne tuhoo sun APC:t

En tykkää noista aikarajoista sitten yhtään ja onkin jo tullut sellainen fiilis että peli jää hyllyyn keräämään pölyä, valitettavasti.

Ei mulla mitään vastaan ole tuota flashpointia, ei vaan maistu se hirvee kiireessä juokseminen

Eikö kannattaisi ensin kokeilla co-opilla ennen kuin lyttäät hyllyyn pölyn kerääjäksi? Uskoisin että jopa ärsyttävät aikarajakohdat menee mukavasti hyvässä peliseurassa :)
 
Ylös Bottom