Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Sarkasmille tattista asiapitoisesta viestistä - vielä jatkokysymys - miten usein se peli sitten toimii? 50% ajasta? Jotain pelattavaa pitäisi hommata ja tässä puntaroin Batmanin ja tämän välillä. Ei oikein huvita mistään puolivillaisista tekeleistä käydä maksamaan niin kallistuneeko tuo vaaka sitten lepakkomiehen puolelle.

Batmaniä kyllä suosittelen hyvinkin lämpimästi. Itse pidin paljon ja homma toimi nyt jälkeenpäin ajateltuna 100% bugivapaasti. Ja pelasin pelin läpi viidesti.. Ja vois harkita kuudettakin ihan vaan uuden television kunniaks :D

Mutta niin itse aiheeseen:

Siis, senverran ainakin täällä bugittanut että ihmettelen ettei jokapuolella ole siitä foorumiotsikoita, mutta moni ei tunnu sanovan mitään. Tosin varmaankin sen takia että pelaa online co-oppia. Silloin nimittäin tottakai jää kokonaan pois teamin bugit ja noh.. melkein kaikki bugit.

Voisikohan olla että kun pelirupeaman kesto oli sen 15 tuntia, että peli alkoi bugittamaan loppumissioita kohti mahdollisen lämpenemisen takia? Hmmm.
En nimittäin ole nyt pelannut sen jälkeen kun siinä yhdessä tehtävässä tapahtuu aina se bugi että harhautusjoukot ei tule ja missio on lähes mahdoton. Kyllähän ne vihollissotilaat maltilla sais kaikki hengiltä sieltä tukikohdasta mutta kun on se aikaraja. Ja apujoukkotiimi pyörii APC:llä ympyrää kaukana poissa, metsänlaidassa. :/

Kukaan muu ei tosin ilmoita vastaavanlaista bugia parilla foorumilla mihin kurkannut että mitäköhän helv... Tietty mun xboxissa taas jotain vikaa? Mutta voiko se pelin bugisuutta lisätä? Kun en näistä niin ymmärrä :D Asensin sen vielä kovalevylle ja ihan 100% complete ja kaikki hyvin...

Hmh hmh.

Mutta siis sanoisin että 60-70% ajasta peli toimii mutta sit kun bugittaa, tuntuu bugittavan oikein kunnolla. Mutta ennen bugeiluja olin jo sitä mieltä että paras sotapeli mitä konsolilla olen pelannut ja jos toimimaan tämän saavat niin sama mielipide on täysin ehdoton. :)

Ei noissa CoDeissa ole realismista tietoakaan. Rakentuu "hollywood-sotaleffa" tyylin ympärille.. ja mikäpä siinä, hyviä pelejähän ne mutta Operation Flashpoint 2:ssa on sitä sodan fiilistä suorastaan ämpärikaupalla.

Että .. sanoisin melko vaikeaks valinnaks tota Batman: AA vai tämä... Melkein sanoisin että livettäjälle suosittelisin OF2:sta kun uudelleenpelattavuus on varmasti ihan mieletön jos/kun peli saadaan vielä bugittomaksi jne. Ja muutenkin näyttäis aina olevan tilanteet erilaisia. Ei näyttäis olevan pelissä viholllisryhmille mitään määrättyjä samoja reittejä, mikä on mielettömän jees. Ei voi opetella mitään 100% foolproof taktiikkaa millä kohtia vetää, vaan asiat tapahtuu kuten oikeassa elämässä ja pitää olla tarkkana.

Batman on myös kyllä aivan ÄSSÄ suoraansanottuna, jos siis yhtään batman nappaa. Mutta useat sanoo että melko lyhyt.. ja onhan siinä kyllä uudelleenpelattuna asiat aika samanlaiset.

Mutta noh, etpä ainakaan voi ostaa huonoa peliä kun noista kahdesta mieleisen valitset.

Ja vähän hehkutusta flashpointista Foemanin inspiroimana:

Aseet suppressed, rule of engagement "return fire", tight spread, line. Tarkotus välttää viholliskontaktia loppuun asti.
Pelkkä kuunvalo valaisee öisen rinteen, missä meikäläisen tiimi on puiden varjoissa, "puuryppään" vieressä. Rinne on täynnä puita muuten, paitsi edessä aukea paikka ja seuraava metsärypäs juoksumatkan päässä. Oikealla tie, missä pari sotilasta, mutta niin kaukana että näyttää muurahaisilta jopa kiikareilla katsottuna. Noh, lähden juokseen polvipitkässä heinikossa ja just kun olen siinä noin 60-100m aukealla, lentää 2 vihollishelikopteria suht lähellä, siellä oikealla mihin tie aukeaa. Samantien maihin. Tiimin juoksu ja varusteiden helinä lakkasi ja jäljellä on juoksusta jäänyt hengästymisen ääni ja sydämensykkeet. Helikoptereiden ääni siirtyy kauemmas... ja jatkamaan. Nopea sprintti metsän laidalle, takaisin varjoihin jotka puut kuunvaloon luo. Luulen päässeeni suojaan, mutta sotilas tiimissä tiedoittaa "rifleman, 25meters" - täysi paniikki ja maihin. Mitään ei kuulu. Mitään ei näy kun ruohot edessä kun makailee tontissa. Ryömin paksumman puun taakse ja nousen polvelle. Huomaan sotilaan kävelemässä alempana rinnettä, just ohittamassa ohutta valokaistaletta.. sillä sen huomasinkin. Alan tähdätä ja samassa aukeaa tuli vasemmalta, tiimi vastaa tuleen, käännyn sinne ja saan luodin päähäni.

Vaikka kuolema tulikin, tunne oli mahtava, koska koko tilanne oli aivan mielettömän eeppinen. Se valaistus ja tunnelma, sennheiserit päässä ja kuulee niin tarkkaan miten 2 helikopteria lentää ja ruoho kahisee jaloissa ja huh huh. Tyylikästä on.

Että kyllä tällä todella on hetkensä kun kaikki on upeaa.

Pitääpä kokeilla josko se bugi ei tulisi nyt.. ja kurkata jos peliin on jo jotain päivityksiä.
(Useinhan on, kun hiovat pelistä bugeja pois sillävälinkin kun levy painetaan ja saadaan levitettyä jne...)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Jooh, hehkuttakaa vain minkä kerkeätte koko viikonlopun. :)
Minä en valitettavasti pääse mukaan, kun ahvenanmaan (huomatkaa pieni alkukirjain) pojat eivät sitä näemmä minulle saaneet toimitettua. :(

E: Niin muuten, jos peli on eilen lähetetty, onko se nyt postitoimipaikkani toimistossa? Meinaan voisi käydä hakemassa. Jotkut voivat jo tuolla naureskella, että kylläpäs otan tämän vakavasti, mutta hypetyksellä on usein sellainen seuraus! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Moro,
Auttakaa alokasta kun en pääse sit millään 4tehtävää läpi (lentokenttä) :) miten te selviätte hengissä sinne lennonjohto tornille asti. Varmaan jo 100 kertaa oon delannu siinä rytinässä kun joka puolelta viuhuu ja pamahtelee päin näköö...

Ei mulla muuta, Over´n´Out :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Hirveää hehkutusfiilistelyä!!!!! :D

Mitä pelissä tapahtuu, jos saa pistoolin luodin jalkaan?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Hirveää hehkutusfiilistelyä!!!!! :D
Käy lukemassa PS3-ketjua :rolleyes:
Mitä pelissä tapahtuu, jos saa pistoolin luodin jalkaan?
Riippuu mihin kohtaan jalkaan ampuu. Itselläni kävi kerran niin että sain sellasen tällin jalkaan etten pystynyt enään liikkumaan ja jäin maahan vuotamaan kuiviin. Botti onneksi pelasti mutta sprinttaaminen ei tuolla koivella enään onnistunut. Noita efektejä on monenlaisia. Tälleillä on muistaakseni kolme erinlaista loukkantumis indikaattoria; keltainen(lievä), oranssi (vaarallinen) ja punainen (hengenvaarallinen). Näitäkin maustetaan välillä tietenkin erinlaisilla sivuvaikutuksilla.

Kala-Aapo, koukkaa kentälle idästä päin. Kierrä sinne (kentästä katsottuna pohjoisessa) olevan kukkulan takaa.
Tätä reittiä käyttämällä saat varsin mainion etulyöntiaseman kentän vyöryttämiseen.

---

Tässä muuten tuolla Fläsärin virallisilla foorumilla tiedostetut ongelmat. Näihnin varmasti saadaan korjauksia:

1. Voice repeating itself over and over.
2. The AI (enemy) sometimes just stand there.
3. Audio cutting out at random intervals (though rare)
4. Animations are still a bit off
5. Dead Zone Adjustments
6. Fix Game Saves Problems
7. Players in game size (ex: 8v8)
7. Ordering AI teammates to assualt a apc/tank they shoot it with there assualt rifles.
8. Enemy AI knowledge of Weapon Choice.
9. Enemy AI knowledge on long range shooting.
10. Connection loss in MP games
11. Ranking System Glitch
12. Sand Bag Glitch (Jumping over sand bag shoots you 10 feets into the air = death)
13. AI Blocking Line of Fire
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tuli muutes tämmönen asia mieleen kun tuota PS3 puolta vakoilin eli eihän boxiversiossa ole tuommosta suorastaan kaaottista onlinesekoilua jossa peliin ei saa millään kaveria mukaan?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tuli muutes tämmönen asia mieleen kun tuota PS3 puolta vakoilin eli eihän boxiversiossa ole tuommosta suorastaan kaaottista onlinesekoilua jossa peliin ei saa millään kaveria mukaan?

En oo testannu viellä, mutta ainakin Foeman on vissiin pelannut ja saanut helposti porukkaa peleihin mukaan.

Taitaa enimmäkseen johtua PS3:lla siitä, kun ei ole tuota Boksin guiden tapaista systeemiä josta sais heitettyä invitet helposti kavereille.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ei ole mitään ongelmia tullut Livessä vastaan.

Lobbyyn pystyy liittyä kaverin kautta ja valikosta saa myös BF1943:sta tutun Party Inviten lähetettyä kaikile partylaisille. Peli pyörii täysin sulavasti ja lagi vapaasti jopa minun 2 megasella yhteydellä houstattuna. Peli ei edes keskeydy jos joku päättää livetä pelistä, tällöin botti ottaa tämän aseman. Esimerkillisesti toteutettu kuuppi, muuta en osaa sanoa :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Kyllä noiden Foemanin ja Itsaripupun kommenttien jälkeen päätin, että peli menee tilaukseen jahka seminaarikiireet hellittävät. Co-op tuntuu olevan omalla kohdalla se pelimuodoista miellyttävin ja mielenkiintoisin. Ja kun ostoajankohtaa siirtää noin kuukaudella, voivat päivityksetkin olla siihen mennessä valmiita. :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Onkos kukaan saanut hankittua tuota Skirinka Island Tour saavutusta, kun itse en löydä mistään sitä helikopteria.

Edit: Löytyihän se
ensimmäinen kenttä, ruutu 20N X6Y1
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Aika hyvä peli. Sain torstaina ja olen sitä pelaillu pariin otteeseen. Vaikka peli onkin aika ärsyttävä välillä, voi kyllä sanoa että epäreilu se ei ole. On myös kiva huomata että viholliset eivät ole mitään autoaim botteja jotka osuvat useimiten aina. Ukkojen käskytys ei oikein ole vielä hanskassa ja sitä ehkä voisi treenata hieman enemmän. Mutta ei mitään, pelistä olen pitänyt vaikka sitä pelaankin nössösti "normal" vaikeudella. :)

Moro,
Auttakaa alokasta kun en pääse sit millään 4tehtävää läpi (lentokenttä) :) miten te selviätte hengissä sinne lennonjohto tornille asti. Varmaan jo 100 kertaa oon delannu siinä rytinässä kun joka puolelta viuhuu ja pamahtelee päin näköö...

Ei mulla muuta, Over´n´Out :D

Kaveri teki niin että otti auton ja ajo sinne tornin taakse, sit vaan meni sisälle. Itse koukkasin pohjoisesta, tapoin ne konekivääri miehet sun muut lentokentän idän puolelta ja sitten raivasin tieni nopeasti sinne torniin, pistin ukot vyöryttää talon ja ammuin ikkunasta ne viholliset.

Niitä sementti porsaita sielä pohjoisessa kentän reunassa kantsii käyttää suojana. Tuhoat vihollisen vain järjestelmällisesti, yritä hyödyntää omien suojatulta ja sillein... Mullakin meni siinä monta kertaa ennenkuin sen sain läpi, mutta sitkeys palkitaan ja ainahan voi yrittää uutta lähestymis-tapaa jos homma ei skulaa vieläkään.

Toivon että auttaa edes hieman noi kaks tapaa mitkä esitin, good luck out there, marine! FOR AMERICAAA!!!!
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Äh kui täs pelis nyt tuntuu hirveesti taas sellaselta et pelaajan ohjaama sotilas on ainut ihminen koko armeijassa. Kokoajan semmonen meno että mene tonne, sitten tuonne, tuhoa toi

Kolmannessa tehtävässä edellee kun evotan niin pirusti ja ärsyttää kun ensin hoidetaan AT-ryhmät, sitten ravataan mäki ylös ja otetaa spotterit alas, sitten taas ravataan ja otetaan AA-joukot alas. Sitte pitääki neljän hengen voimin puolustaa kylää joltain satapäseltä kiinalaislaumalta, sillä välin muut joukkueet joko kuolee tai lähtee haneen.

Aina toi sama juttu että pelaajan hahmo on se mikä tekee, muut ovat statisteina siellä.

Omien käskytys bugaa kiukulla, haavotun pahasti ja kutsun medicin paikalle, kaveri tulee ja polvistuu viereen, menee joku 30s ja hän huutaa "cant do it" tai jotain ja jämähtää siihen. Samassa kiinalaisia tulee joku 20 siihen ja alkaa kaikki ampumaan mutta ei kaveri voi mennä suojaan vaan kämppii siinä ja ottaa osumaa.

Käyny tollee jo joku neljä kertaa ja alkaa turhauttaa. Pettymys tämä oli ainakin omalta osalta
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Äh kui täs pelis nyt tuntuu hirveesti taas sellaselta et pelaajan ohjaama sotilas on ainut ihminen koko armeijassa. Kokoajan semmonen meno että mene tonne, sitten tuonne, tuhoa toi

Kolmannessa tehtävässä edellee kun evotan niin pirusti ja ärsyttää kun ensin hoidetaan AT-ryhmät, sitten ravataan mäki ylös ja otetaa spotterit alas, sitten taas ravataan ja otetaan AA-joukot alas. Sitte pitääki neljän hengen voimin puolustaa kylää joltain satapäseltä kiinalaislaumalta, sillä välin muut joukkueet joko kuolee tai lähtee haneen.

Aina toi sama juttu että pelaajan hahmo on se mikä tekee, muut ovat statisteina siellä.

Omien käskytys bugaa kiukulla, haavotun pahasti ja kutsun medicin paikalle, kaveri tulee ja polvistuu viereen, menee joku 30s ja hän huutaa "cant do it" tai jotain ja jämähtää siihen. Samassa kiinalaisia tulee joku 20 siihen ja alkaa kaikki ampumaan mutta ei kaveri voi mennä suojaan vaan kämppii siinä ja ottaa osumaa.

Käyny tollee jo joku neljä kertaa ja alkaa turhauttaa. Pettymys tämä oli ainakin omalta osalta

Hahah, joo toi on totta että oma medic bugaa ihan kympillä. Mun mielestä tää peli vaatii hieman rautaisia hermoja tosin... :(

Muista kuitenkin että pelin alue on vapaa ja voit edetä niinkuin haluat. Kokeile eri juttuja kun pelaat ja eri tapoja hoitaa tilanne. Käskytä vaikka niitä ukkeleitas.

Harmittaa hieman se että ei oo ketään kenen kaa tätä vääntää. :)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ei ole mitään ongelmia tullut Livessä vastaan.

Lobbyyn pystyy liittyä kaverin kautta ja valikosta saa myös BF1943:sta tutun Party Inviten lähetettyä kaikile partylaisille. Peli pyörii täysin sulavasti ja lagi vapaasti jopa minun 2 megasella yhteydellä houstattuna. Peli ei edes keskeydy jos joku päättää livetä pelistä, tällöin botti ottaa tämän aseman. Esimerkillisesti toteutettu kuuppi, muuta en osaa sanoa :)

Pystyykö yksinpelin vaihtamaan coopiksi lennosta? Ja pystyykö pelin tallentamaan vain tehtävien välissä eli jos checkpointin jälkeen lopetan pelaamisen niin tehtävä alkaa alusta kun seuraavan kerran pelaan?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

jjaahas, aattelin tän ostaa tänään ja kävin citymarketis kattoo että 70e ja tulin siihen tulokseen että jääköt. mut nyt ku lueskelin näitä ni toi TheHut.com pomppas sielt ja hintana oli täl pelil siellä 30 puntaa eli eikös se oo alle 30 euron? mutku toi on englantilaine toi sivu ja punta valuuttana ni ostetaaks sielt se peli samallalailla ku täytettäs noit luottokorttitietoja jollekki suomalaiselle pelikaupalle? vaiko.. opastakaas osaamatonta:D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Sanokaapas pitäskö tehtävän pystyä lataamaan uudelleen viime checkpointista cooppitilassa, kun ihan pikkusen turhauttaa alottaa koko helvetin tehtävä alusta jos missioni kusee. Alareunaan kyllä ilmestyy checkpointin kohalla se "checkpoint reached", mutta alusta se vaan laittaa alottamaan. Todella perseestä jos ei pysty. Sitten toinen juttu...onko muilla tullu tätä ongelmaa coopissa ettei kaveri pysty ottamaan vihollisislta aseita tai muuta roinaa, se näyttää joka ruumiin kohdalla ettei sillä ole mitään, jokainen ruutu on empty. Minä kyllä pystyn mutta kaveri ei. Ei prkl kauaa huvita pelata jos tää tällasta on.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Pystyykö yksinpelin vaihtamaan coopiksi lennosta? Ja pystyykö pelin tallentamaan vain tehtävien välissä eli jos checkpointin jälkeen lopetan pelaamisen niin tehtävä alkaa alusta kun seuraavan kerran pelaan?

Ainakin yksinpelissä peli jatkuu checkpointista, kun alkaa pelaamaan uudestaan.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

jjaahas, aattelin tän ostaa tänään ja kävin citymarketis kattoo että 70e ja tulin siihen tulokseen että jääköt. mut nyt ku lueskelin näitä ni toi TheHut.com pomppas sielt ja hintana oli täl pelil siellä 30 puntaa eli eikös se oo alle 30 euron? mutku toi on englantilaine toi sivu ja punta valuuttana ni ostetaaks sielt se peli samallalailla ku täytettäs noit luottokorttitietoja jollekki suomalaiselle pelikaupalle? vaiko.. opastakaas osaamatonta:D

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...60-pelien-tarjousketju-muu-keskustelu-20.html

Mee vaikka tuolta kysymään. ;)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

On tää kyllä niin loistava peli co-oppina, että CoDit joutaa romukoppaan. Maisemat tosi hienoja ja tässä oikeasti pitää miettiä mitä tekee. En ole vielä bugeihin törmännyt (jos aseen läpitulemista seinästä ei lasketa) ja kaikki on toiminu hyvin. Mielestäni tehtävistä ei pitäisi valittaa. Virheet maksaa, sehän on selvää. Tunnelma on hyvä ja kaikki tuntuu toimivan. Todellakin minun unelma pelini, jota pelaan tällä hetkellä ainoastaan. Ja voin sen jo ääneenkin sanoa, että GTA ei ole vapaata maailmaa nähnytkään, jos tähän verrataan. Lähes kaikkiin taloihinkin pääsee.

Tämä on hardcorepelaajien peli, ei CoDittajien. On sanomattakin selvää, etää flashpoint ei ole suunnattu ihan keltanokille.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tämä on hardcorepelaajien peli, ei CoDittajien. On sanomattakin selvää, etää flashpoint ei ole suunnattu ihan keltanokille.

Onko keltanokan mitta se, että ottaa nokkiinsa, kun tekoälyn kädettämisen tai bugin ja tallennuspaikkojen kitsastelun takia saa juosta samaa kilometrin pikamarssia uudestaan ja uudestaan? :mad:
 
Ylös Bottom