Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tässä se iso ero, joka tekee toisesta kerran kokeiltavan minipelikokoelman, toisesta sitä, mitä Wiiltä odotti ennen kuin pääsi itse kokeilemaan ja pettymään ja jopa pelikokemuksen, josta viitsii maksaa.
Sallinet olla eri mieltä. Omassa kaveripiirissäni Wii Sportsista ovat pitäneet myös kolmenkympin rajapyykin ylittäneet nuoret miehet. Ei Wii Sportsin pelkistetympi näkemys lajeista tarkoita sitä, etteikö sitä olisi hauska pelata myös pidemmän päälle.

PS. Nämä tällaiset futisäidittelyt ja jaot lasten/aikuisten peleihin ovat taas yksi soramurunen rattaissa hiertämässä. Noista stereotypioista olisi lopultakin päästävä yli. Viihdyttävä peli on viihdyttävä, vaikkei sen kohderyhmään kuuluisikaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Sports championsin joutuu silti ostamaan euroopassa erikseen, amerikan mantereella se tulee ohjaimen mukana.

Tämä oli kieltämättä tyhmä päätös Euroopan osalta (tulee mieleen vanha "taas meitä sorsitaan" kommentti). Mutta sekin täytyy muistaa, että onneksi suurin osa Moven julkaisupeleistä ovat halvempia kuin yleensä ("Sports Champions" kaupasta n. 45e ja ulkomaisista online-kaupoista n. 32e postiluiNEEN*).

Minusta on myös mielenkiintoista se, että nimenomaan MS on julkisesti sanonut, että se myy Kinectiä yli 3 miljoonaa kappaletta jouluun mennessä ( MS: Kinect will sell over 3m this xmas Xbox 360 News - Page 1 | Eurogamer.net ). En tiedä, voihan noin käydä, mutta onneksi Sony ei ole pistänyt mitään "haarukkaa" Moven myynneille. Mielestäni heidän "Move myy tasaisesti" -taktiikkansa on oikea nykyisillä markkinoilla. Voi sitä shitin määrää forumeilla, jos Sony olisi puhunut kolmen miljoonaan myynneistä parissa kuukaudessa.


*Ainakin: Home - Play.com (UK) - Free Delivery
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Sallinet olla eri mieltä. Omassa kaveripiirissäni Wii Sportsista ovat pitäneet myös kolmenkympin rajapyykin ylittäneet nuoret miehet. Ei Wii Sportsin pelkistetympi näkemys lajeista tarkoita sitä, etteikö sitä olisi hauska pelata myös pidemmän päälle.

PS. Nämä tällaiset futisäidittelyt ja jaot lasten/aikuisten peleihin ovat taas yksi soramurunen rattaissa hiertämässä. Noista stereotypioista olisi lopultakin päästävä yli. Viihdyttävä peli on viihdyttävä, vaikkei sen kohderyhmään kuuluisikaan.

Yritin lähinnä selittää sitä, miksi välttämättä Wiillä se minipelikokoelma ei maistunut, mutta Movella "lähes" samanlainen setti saattaakin maistua eikä kyse ole välttämättä lainkaan niistä fanilaseista. Pieni, mutta silti suuri ero pelien ohjaustapojen välillä.

Kuten sanoin, Sports Champions on yksi esimerkki ohjauksesta, jota Wiiltä odotin. Todellisuus vaan iski silmille, kun sai Moten käsiinsä. Tai saattoi iskeä jo ennen sitä, muistaakseni tekniikan rajoittuneisuudesta sai osviittaa jo ennakkoon. Kuitenkin, Wiin julkistuksessa olin tekniikasta liekeissä, jossain vaihessa kuitenkin tuli selväksi, ettei päästä ihan alkuperäisten odotusten tasolle ja Wii jäi hyllyyn odottamaan huomattavasti halvempaa hintaa, jotta aikanaan pääsee pelaamaan niitä koneen parhaita pelejä, joissa liikkeentunnistus itse asiassa todella pienessä osassa. Ja sitten tulikin vielä Move paikkaamaan ja vastaamaan niihin alkuperäisiin odotuksiin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Yritin lähinnä selittää sitä, miksi välttämättä Wiillä se minipelikokoelma ei maistunut, mutta Movella "lähes" samanlainen setti saattaakin maistua eikä kyse ole välttämättä lainkaan niistä fanilaseista. Pieni, mutta silti suuri ero pelien ohjaustapojen välillä.

Kuten sanoin, Sports Champions on yksi esimerkki ohjauksesta, jota Wiiltä odotin. Todellisuus vaan iski silmille, kun sai Moten käsiinsä. Tai saattoi iskeä jo ennen sitä, muistaakseni tekniikan rajoittuneisuudesta sai osviittaa jo ennakkoon. Kuitenkin, Wiin julkistuksessa olin tekniikasta liekeissä, jossain vaihessa kuitenkin tuli selväksi, ettei päästä ihan alkuperäisten odotusten tasolle ja Wii jäi hyllyyn odottamaan huomattavasti halvempaa hintaa, jotta aikanaan pääsee pelaamaan niitä koneen parhaita pelejä, joissa liikkeentunnistus itse asiassa todella pienessä osassa. Ja sitten tulikin vielä Move paikkaamaan ja vastaamaan niihin alkuperäisiin odotuksiin.
Objection!!!
Tästä kaikesta jäi epäselväksi, missä testasit sitä wiitä kun sait "moten käsiisi". "wii jäi hyllyyn odottamaan huomattavasti halvempaa hintaa". Eli hankitko sitten ikinä sitä Wiitä? Move tulikin TODELLA nopeasti paikkaamaan niitä sinun odotuksia :).

Muistan minäkin kun wii tuli ja huomasin heti, että tämähän myy maailmalla aivan hiton paljon, suomenkaan julkaisussa kaikki eivät saaneet wiitä. Mutta julkaisu ei todellakaan ole millään konsolilla ollut erityisen hyvä (pelejä katsoessa). Miten otit vastaan ps3:n julkaisussa tiesitkö silloin jo että move tulee vielä paikkaamaan nopeesti ja 600 euroa on hyvä sijoitus?

Oli se minullekin iso pettymys noin vuoden ajan mitä shovelwarea sieltä tuli pelimarkkinoille ja liikkeentunnistus oli hyvä keino rahastaa. "nintendo seal of quality" ei kyllä merkkaa nykyisin mitään pelin kannessa :D (tämä on kaikissa nintendolle julkaistavissa peleissä)

Tilanne on muuttunut kylläkin, 2 vuoden aikana on tullut paljon sellaisia pelejä joita tuskin unohdan ihan vähään aikaan ja liikkeentunnistuskin parantui pelkällä wiimotella jo huippuunsa ja lisäksi se wiimotion+ lunastaa mielestäni ne odotukset mitä wiille asetettiin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Objection!!!
Tästä kaikesta jäi epäselväksi, missä testasit sitä wiitä kun sait "moten käsiisi". "wii jäi hyllyyn odottamaan huomattavasti halvempaa hintaa". Eli hankitko sitten ikinä sitä Wiitä? Move tulikin TODELLA nopeasti paikkaamaan niitä sinun odotuksia :).

En hankkinut Wiitä koskaan itselleni. Tosin aion hankkia lähinnä Galaxyjen, DK:n, Kirbyn, Other M:n ja tulevan Zeldan vuoksi sitten, kun koneen hinta on vähän reilummin alle 200. Olen pelannut Wiitä muutamien tuttujen koneilla jonkin verran tässä vuosien varrella ja erityisesti hyviä moninpelejä siltä löytyy. Tutuilla testasin myös alkujaan silloin Wiitä, kun totesin, ettei ole minun kone ainakaan vielä.

Move tuli itse asiassa nopemmin kuin odotin. Alkujaan ajattelin, kun Wii osoittautui liikkeentunnistuksen puolella pettymykseksi, että hyviä liikkeentunnistuspelejä ja sitä "ahaa-elämystä" joutuu odottelemaan vähintään ensi sukupolveen. Siinä mielessä en erityisesti jäänyt kaipailemaan liikkeentunnistuksen perään, vaan otin "sitten kun teknologia on tarpeeksi kehittynyttä, niin se tulee" periaatteen. Perinteisiäkin padilla pelattavia hyviä pelejä tulee aivan liikaa siihen nähden mitä ehtii pelaamaan, eli ei ollut loppujen lopuksi hirveä menetys, ettei Wii houkutellut ostamaan.

Ja FPS-pelien suhteen oli myös kovat odotukset, mutta todellisuus oli sitten jotain muuta. Kuten on myös Moven kohdalla, ainakin MAG:n betan perustella. Hirveää noilla on pelata niitä. FPS-pelien "vallankumous" liikkeentunnistuksessa tulee vasta virtuaalikypärillä tai muilla härveleillä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Niin, kyllä tuo fps-pelaaminen Movella on aika kinkkinen yhtälö, sillä niin juurtunut padi on tuohon genreen (konsolilla). Toisaalta onhan PC:llä (hiiri + näppis) noita pelattu jo iät ja ajat, joten ei se padi ainut vaihtoehto ole koskaan ollut. Mutta en minä ainakaan Movea räiskintöjä varten hankkinut (jos nyt joku KZ3 ei yllätä todella kovasti).

Kuulostaa se miten tylsältä tahansa, niin mulle henk.koht. Move on pääosin noita casual/perhe/urheilu/minipelejä varten ja tietenkin sitten raideräiskintöjä ja vastaavia. Ja yhtälöön voidaan toki lisätä Sorcery-tyylisiä seikkailu/miekka&magia-pelejä. Ja potentiaalisesti jotain Heavy Rain/Ruse-tyylistä meininkiä. Hups, niitä olikin enemmän kuin oletin.. Kaikki on kuitenkin pelistä kiinni, vaikea ihan suoraan rajata jotain genreä pois.

Täällä muuten Visceral Games kommentoi Dead Space: Extractionia:
Critics "validated" Wii Dead Space Wii News - Page 1 | Eurogamer.net

Erot Wii-version ja Moven kohdalla eivät tule olemaan suuria, mutta (HD-graffojen lisäksi):
"One of the things with the PlayStation Move is it's a little bit more accurate," Papoutsis said.

Tuon tyylisessä pelissä lisätarkkuudesta ei ole ainakaan haittaa, oli se sitten pientä tai suurta. Jää nähtäväksi onko tuo vain puhetta, sillä multa löytyy myös Wiin Dead Space: Extraction. Ainakin voi nyt itse sitten verrata.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ja FPS-pelien suhteen oli myös kovat odotukset, mutta todellisuus oli sitten jotain muuta. Kuten on myös Moven kohdalla, ainakin MAG:n betan perustella. Hirveää noilla on pelata niitä. FPS-pelien "vallankumous" liikkeentunnistuksessa tulee vasta virtuaalikypärillä tai muilla härveleillä.

Kerroppa enemmän kontrolleista, miten pointteri pelaa siinä, entä pitääkö "ravistaa" navia kun lataa aseen ja miten kranaatin heitto näppäintä painamalla vai jollain näppäin + heitto yhdistelmällä. Olen pelannut wiillä CoD 4 reflex editionia, niin tasoerot on aivan järkyttävän suuret olen lähes aina free 4 all matseissa 3 parhaan joukossa, ja toden totta täytyy olla kovat refleksit, että pärjää :D. MAG peliin ei varmaan kovin hyvin sovi nuo kontrollit, mutta itse jos olisin sinä niin kokeilisin vielä movella socomia. Ja odotan myös, että activision alkaisi panostaan call of duty-sarjan move-ohjaukseen. Ei se kyllä kinect pysty ainakaan parempaan kuin move fps-sarjassa :D .

Aikooko moni moven ostaja ostaa sen dead space 2:n limited editionin niin saisi mukana extractionin, aivan mahtava peli wiillä!!
Edit: miten kummatkin samaan aikaan laittoi dead spacesta jotain :D !!! dead spacen tekijät tietenkin sanovat noin koska eivät ne alkujaan edes hyödyntäneet ollenkaan motion plussaa tässä pelissä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Sori, mutta tuo on täyttä shaibaa.

Näitä antamiani esimerkkejä siis pystyy pelaamaan ilman Navia tai tuon sijaan käytettävää DualShockia/Sixaxista?

Ja siksi kutsun tuota normipadin käyttämistä purkkaliima-ratkaisuksi, ettei se tunnu omaan käteeni kovinkaan hyvältä ratkaisulta (vaikka toki en käytännössä ole mitään peliä noin kokeillut). Navi kai kuitenkin on paljon ergonomisempi ratkaisu ja sinänsä pitkässä juoksussa ainoa järkevä vaihtoehto. Hienoa kuitenkin, että peruspadia voi käyttää Navin korvikkeena, ei sillä.

Ja mitä tulee liikkeentunnistukseen noin yleisesti, niin mielestäni tekniikan mahdollisuudet ovat jo Wiin ajoilta osoittaneet, että lisäarvoa syntyy peleihin, ainakin tietyissä genreissä. Tulevaisuudessakin kyseinen tekniikka tulee olemaan mukana, joten sinänsä ihan luonnollista, että untuvikkoja tulee jatkossakin. Monipuolisuus on hyve.

PS. Nämä tällaiset futisäidittelyt ja jaot lasten/aikuisten peleihin ovat taas yksi soramurunen rattaissa hiertämässä. Noista stereotypioista olisi lopultakin päästävä yli. Viihdyttävä peli on viihdyttävä, vaikkei sen kohderyhmään kuuluisikaan.

Niin, itse ihan tietoisesti viljelen retoriikkaa Wiin ajoilta. Sanat kuten "aikuisten tosipelit", "heiluttelu", "fudismutsi" ja muut vastaavat esiintyivät keskustelussa vailla vastalauseita vielä hetki sitten, onneksi nyt tuntuisi näihinkin huomio kiinnittyvän. Syyt ehkä eivät ole oikeita, mutta kuitenkin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itse toivon sitä, että nyt Moven ja Kinectin myötä ei enää vuoden-parin päästä "alleviivata" että on kyse liiketunnistuspeleistä, "kapulan heiluttelusta", "virtuaali hyppimisestä", lasten/aikuisten peleistä.. - vaan puhutaan laajemmin peleistä ja niiden hyvistä/huonoista puolista. Osassa nyt sitten vain sattuu olemaan Move, ym.

Nyt kun kaikilla on oma liiketunnistustekniikkansa (jota varmaan osin voi hioa ja parantaa ajan kanssa - tai tuoda jopa parempaa kameraa tms), niin kaikki pelaajat pääsevät niihin tavalla (Wii, Move) tai toisella (Kinect) mukaan. Ei enää tarvitse painottaa sitä, että liiketunnistus olisi jotenkin Nintendon oikeus tai yhden firman patentoima juttu.

Vaikka Wii-porukka tästä herneen nenään ottaakin ja osa sitten syyttää Move-puheita takinkääntämiseksi (=Wiillä ne olivat lastenpelejä ja yhtäkkiä Movella ne ovatkin jotain muuta), niin oli jo aikakin tuoda kilpailevaa liiketunnistusta markkinoille. Nyt myös Nintendon on petrattava entisestään koska kilpailu kiristyy. Tai ainakin pelien laatu.
(edit: Mutta kuten aiemmin sanoin, niin en väitä että Moven ja Kinectin avulla Sony/MS jotenkin maagisesti saa Wiin myynnit kiinni, eli puhun enemmänkin pelien laadusta - Wii Sports 3 ei välttämättä ole enää se toimivin resepti..)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Näitä antamiani esimerkkejä siis pystyy pelaamaan ilman Navia tai tuon sijaan käytettävää DualShockia/Sixaxista?
Ainakaan Heavy Rainia ei pysty, ja SOCOMia olen nähnyt aina pelattavan kahdella ohjaimella (joko Move+DS tai Move+Navi).

Navi kai kuitenkin on paljon ergonomisempi ratkaisu ja sinänsä pitkässä juoksussa ainoa järkevä vaihtoehto.
Ergonomisempi ja parempi kyllä, mutta ei se korvike-Navikaan mitään valtavaa tuskaa aiheuttanut. Kysehän on pitkälti henkilökohtaisista preferensseistä, ja itse ehdottomasti Navin mieluummin valitsen. Vaan eiköhän muutama sellainenkin kaveri löydy, jotka pitävät Dualshockistaan niin paljon, etteivät Naviin koske. Meitä on niin moneen junaan ja kulkuneuvoon.

Niin, itse ihan tietoisesti viljelen retoriikkaa Wiin ajoilta.
Ne herättävät silti pahaa verta, joten fiksumpi ratkaisu on katkaista kierre, lopettaa kalavelkojen makselu ja yrittää itse näyttää positiivista esimerkkiä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

[video=youtube;5NElbXKfdys]http://www.youtube.com/watch?v=5NElbXKfdys[/video]
virtua tennis 4 movella, näyttää hyvältä jopa paremmalta kuin grand slam tennis. Varmasti on koukuttava peli tuon kuvakulman kanssa. Toivon myös, että sega ei nyt kokonaan unohtaisi, että wii tarvitsee virtua tennistä myös :(

[video=youtube;nB0yd7y7avQ]http://www.youtube.com/watch?v=nB0yd7y7avQ[/video]

Vaikea päättää kumpi on parempi, kun en ole edes movella huitonut vielä :D
Tulisi jo jatko osa tuolle grand slam tenniksellekin
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ne herättävät silti pahaa verta, joten fiksumpi ratkaisu on katkaista kierre, lopettaa kalavelkojen makselu ja yrittää itse näyttää positiivista esimerkkiä.

Niinpä. Voi kun näin olisi puhuttu silloin, kun myös eräs moderaattori näitä fudismutsitteluita harrasti. Mutta niin, hyvä että näihin nyt vihdoinkin puututaan moderoinnin tasolla, onhan näihin joutunut kirjoittelijana puuttumaan jo vuosia.

(edit: Mutta kuten aiemmin sanoin, niin en väitä että Moven ja Kinectin avulla Sony/MS jotenkin maagisesti saa Wiin myynnit kiinni, eli puhun enemmänkin pelien laadusta - Wii Sports 3 ei välttämättä ole enää se toimivin resepti..)

Nimenomaan kilpailu tulee toivottavasti tekemään hyvää, kunhan vain tosiaan nämä Sony/MS Sportsit ja Playt saadaan pois tieltä. Monipuolisuus ja liikkeentunnistuksen luova käyttö peleissä tulee varmasti paranemaan tulevaisuudessa, vaikka vielä ei ehkä siltä näyttäisikään.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kannattaa lukea se tuorein Mikrobitti (09/2010). Sieltä löytyy ihan kelpo artikkeli näistä huiskuttimista, sitähän ne ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän. Move antaa nyt sen vasteen minkä ensikertalainen tälläisestä tikusta odottaa saavansa. Aikanaan riitti Wiillä muutama vartti toteamaan ettei ohjaus ollut vielä tarpeeksi tarkka ja myöhemminhän sai kuin saikin korjauksen siihen.

Sehän toimii!

Moven liiketunnistus on hyvä ja tarkka. Se on samaa tasoa Motionplus-lisäosalla varustetun Wiimoten kanssa ja pelkkään Wiiimoteen verrattuna selkeästi tarkempi. Latenssi ei ainakaan yksinkertaisissa testipeleissä ollut ongelma.

Urheilujuhlaa

Suora vertailu Wiimoten ja Moven välillä on tällä hetkellä mahdollista EA:n Tiger Woods PGA Tour 11:llä, jonka PS3- ja Wii-versioissa on liikeohjaus.

Moven ja Motionplus Wiimoten tuntuma on golfissa käytännössä identtinen. Ohjain toimii erinomaisesti käden jatkeena kummassakin. Maila liikkuu opettelun jälkeen luontevasti juuri halutulla tavalla.

Tärkein ero konsoligolfien välillä on ulkoasu, ei pelattavuus. Tämä alleviivaa sitä, mitä Movella on tarjota: se ei uudista kapulapelaamista, mutta tuo liikeohjauksen hd-grafiikan äärelle. Tämä on ollut monen odotuslistalla pitkään.

Tähän Tapio Berschewskyn ja Henrik Kärkkäisen toteamaan on helppo yhtyä. Kiitämme Nintendoa pelin avaamisesta, nyt sama viedään teräväpiirrolle ja verkkoratkaisuihin jotka ovat kuitenkin ehkä enemmän tätä päivää. Tämä siis puhtaasti omasta näkökulmasta, yleistämättä yleiseksi totuudeksi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Move ei lisännyt konsolien määrää taloudessa, joten sen pystyi vielä juuri ja juuri uittamaan sisään aiheuttamatta suurempaa hellasäröä.

Ymmärrän hyvin tämän puolen. Kaikki ei halua/ole mahdollista kokeilla muita konsoleita ja tekniikkaa. Silti se kuulostaa, miten sen sanoisi, moukkamaiselta Wiin tuntevien korvaan, kun sinisen huurun läpi huudellaan monta vuotta myöhässä, että Move tuo kauppoihin ne todelliset liiketunnistuspelit.

Menee samaan markkinalässytyksen top-10 listaan kuin Kaz "Riiiiiiidge Racerrrr!" Hirai ja PS3:
"The next generation doesn't start until we say it does!"


Ja "samat pelit" -väite on taas ihan jonninjoutavaa höpinää. Ei ole Heavy Rainia, Tumblea tai Flight Control HD:ta tullut Wiillä pelattua. (Kyllä, Boom Blox Partya olen pelannut, mutta se on samankaltaisesta teemastaan huolimatta silti täysin eri peli ja FC:täkin iLaitteella.)
Samat huiskuttelut ja Move sportsit sieltä on tulossa kuin Wiin startissa. Nyt ne on virkistävää vaihtelua tosipelien lomassa.

Heavy Rainin Move-tuki menee osastoon gimmick. Jälkeenpäin keksitty lisuke, että voidaan markkinointimateriaalissa sanoa Moven olevan harrastelijan ja tositykärin taikasauva. Kuulostaa edelleen tutulta...

Miksi turhaan? Vahingonilo on minusta hyvin ikävä ominaisuus ihmisissä.
Käytät väärää sanaa, se oli realismia.

Ja sitä se todennäköisesti tekeekin. Älkäätte tunteko oloanne uhatuksi, vaan antakaa myös kopiokissoille mahdollisuus.
Toki toki, kopiontihan on tunnetusti kaikista voimakkain imartelun muoto.

Siinä kohtaa saattaa närästyskuplia nousta pintaan kun ensin teknologiatoteutus X lytätään, mutta kopiokoneiden laulamisen jälkeen kuin taikaiskusta sitä ylistetään. Lopuksi viimeistellään asia, mitenkäs muuten kuin lyttäämällä alkuperäinen ja ylistämällä kopiota paremmaksi.

Turha tulla ulkopuolelta kertomaan, mistä saan pitää ja mistä en.

"Don't tell me what I can't do" - John Locke

Liikaa Lostia? :D
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Enpä juuri tiedä, pitäisikö kopiokissoille ylipäätään mitään mahdollisuuksia antaa. Ymmärrän plagiaatit lääkkeiden kohdalla, mutta nyt puhumme viihteestä, jota pitäisi kehittää kopioinnin sijaan. Sony on muutenkin soittanut reippaasti torveaan siitä, miten oman puljunsa tehtävä on aina innovoida ja luoda jotain uutta, vaikka myynnit eivät *snif* olisikaan niin kummoiset.

Koska maailma on subjektiivinen paikka, niin ei lähdetä kinaamaan siitä, onko Kinectin kohdalla sama homma, sanotaan vain, että on.

PS. Kun puhutaan John Lockesta, niin oletusarvo on aina empirismiä kannattanut filosofi John Locke, ei televisiosarjan sikaniska. :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Enpä juuri tiedä, pitäisikö kopiokissoille ylipäätään mitään mahdollisuuksia antaa.

Tää oli varmaan joku tosi heikkotasoinen vitsi ?
Vai oletko oikeasti sitä mieltä, että konsolit olisivat paremmat, jos move ja kinect olisi jätetty tekemättä ?

Itse uskon ainakin monen olevan tyytyväinen kun liikkeentunnistus ei ole enää pelkän yhden firman varassa. Nyt kaikki pääsevät pelamaan kyseisiä pelejä vaikka omistaisivatkin vain yhden konsolin.

Ps. Surkeat kiinakopiot tietenkin ovat asia erikseen, niitä ei tosiaan markkinoille kaivata.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Enpä juuri tiedä, pitäisikö kopiokissoille ylipäätään mitään mahdollisuuksia antaa. Ymmärrän plagiaatit lääkkeiden kohdalla, mutta nyt puhumme viihteestä, jota pitäisi kehittää kopioinnin sijaan. Sony on muutenkin soittanut reippaasti torveaan siitä, miten oman puljunsa tehtävä on aina innovoida ja luoda jotain uutta, vaikka myynnit eivät *snif* olisikaan niin kummoiset.

Niinhän sitä sanotaan että turha pyörää on uudestaan keksiä :) Mutta liikkeentunnistuksen tapauksessa se ensimmäinen iteraatio oli vain puoliksi valmis, siihen "todelliseen liikkeentunnistukseen" kun tarvitaan sen pelkän rotaation ja kiihtyvyyksien mittaamisen lisäksi se absoluuttinen positio tilassa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mutta liikkeentunnistuksen tapauksessa se ensimmäinen iteraatio oli vain puoliksi valmis, siihen "todelliseen liikkeentunnistukseen" kun tarvitaan sen pelkän rotaation ja kiihtyvyyksien mittaamisen lisäksi se absoluuttinen positio tilassa.
Tämä nyt on minusta taas tällaista turhaa Wiin aliarvioimista. Vaikkei Wiin liikkeentunnistustekniikka ollutkaan täydellinen, se on sellaisenaankin todella hyvä, ja ennen kaikkea muuttanut koko pelialaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tämä nyt on minusta taas tällaista turhaa Wiin aliarvioimista. Vaikkei Wiin liikkeentunnistustekniikka ollutkaan täydellinen, se on sellaisenaankin todella hyvä, ja ennen kaikkea muuttanut koko pelialaa.

Puhuin tuosta "todellisesta liikkeentunnistuksesta" josta smirre mainitsi tuossa pari viestiä sitten. Wii todellakin on se joka pisti pallon liikkeelle ja siitä kaikki kunnia Nintendolle. Ei se mielestäni ole sinänsä aliarvioimista jos vuosien jälkeen tehdään samalla konseptilla viimeistellympi ja hiotumpi toteutus. Kehitys kehittyy jne.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itse uskon ainakin monen olevan tyytyväinen kun liikkeentunnistus ei ole enää pelkän yhden firman varassa. Nyt kaikki pääsevät pelamaan kyseisiä pelejä vaikka omistaisivatkin vain yhden konsolin.

Näinhän se suurimmalle osalle on.

Täytyy olla aika naiivi, jos ajattelee että yksi firma pystyisi omimaan näitä kaiken maailman innovaatioita ja jotenkin suojelemaan niitä pahalta maailmalta. Jos se toimii yhdelle, niin se toimii potentiaalisesti muillekin - se on pelin henki. Ja peleistähän se kaikki lähtee, tekniikka rakentaa vain perustukset.

Sitä paitsi "kopio" tarkoittaa todellakin kopiota. Move on ainakin edistysaskel tarkkuuden ja viiveettömyyden suhteen ja Kinect ottaa aitoja riskejä (katsotaan miten käy). Tuskin kuitenkaan kannattaa itkeä Nintendon vuoksi - yli 70 miljoonaa myytyä konsolia ja aika monta myytyä peliä kertoo olennaisen. Nyt on muiden aika ottaa palansa siitäkin kakusta.
 
Ylös Bottom