Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kannattaa lukea se tuorein Mikrobitti (09/2010). Sieltä löytyy ihan kelpo artikkeli näistä huiskuttimista, sitähän ne ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän. Move antaa nyt sen vasteen minkä ensikertalainen tälläisestä tikusta odottaa saavansa. Aikanaan riitti Wiillä muutama vartti toteamaan ettei ohjaus ollut vielä tarpeeksi tarkka ja myöhemminhän sai kuin saikin korjauksen siihen.

Sehän toimii!

Moven liiketunnistus on hyvä ja tarkka. Se on samaa tasoa Motionplus-lisäosalla varustetun Wiimoten kanssa ja pelkkään Wiiimoteen verrattuna selkeästi tarkempi. Latenssi ei ainakaan yksinkertaisissa testipeleissä ollut ongelma.

Urheilujuhlaa

Suora vertailu Wiimoten ja Moven välillä on tällä hetkellä mahdollista EA:n Tiger Woods PGA Tour 11:llä, jonka PS3- ja Wii-versioissa on liikeohjaus.

Moven ja Motionplus Wiimoten tuntuma on golfissa käytännössä identtinen. Ohjain toimii erinomaisesti käden jatkeena kummassakin. Maila liikkuu opettelun jälkeen luontevasti juuri halutulla tavalla.

Tärkein ero konsoligolfien välillä on ulkoasu, ei pelattavuus. Tämä alleviivaa sitä, mitä Movella on tarjota: se ei uudista kapulapelaamista, mutta tuo liikeohjauksen hd-grafiikan äärelle. Tämä on ollut monen odotuslistalla pitkään.

Tähän Tapio Berschewskyn ja Henrik Kärkkäisen toteamaan on helppo yhtyä. Kiitämme Nintendoa pelin avaamisesta, nyt sama viedään teräväpiirrolle ja verkkoratkaisuihin jotka ovat kuitenkin ehkä enemmän tätä päivää. Tämä siis puhtaasti omasta näkökulmasta, yleistämättä yleiseksi totuudeksi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Move ei lisännyt konsolien määrää taloudessa, joten sen pystyi vielä juuri ja juuri uittamaan sisään aiheuttamatta suurempaa hellasäröä.

Ymmärrän hyvin tämän puolen. Kaikki ei halua/ole mahdollista kokeilla muita konsoleita ja tekniikkaa. Silti se kuulostaa, miten sen sanoisi, moukkamaiselta Wiin tuntevien korvaan, kun sinisen huurun läpi huudellaan monta vuotta myöhässä, että Move tuo kauppoihin ne todelliset liiketunnistuspelit.

Menee samaan markkinalässytyksen top-10 listaan kuin Kaz "Riiiiiiidge Racerrrr!" Hirai ja PS3:
"The next generation doesn't start until we say it does!"


Ja "samat pelit" -väite on taas ihan jonninjoutavaa höpinää. Ei ole Heavy Rainia, Tumblea tai Flight Control HD:ta tullut Wiillä pelattua. (Kyllä, Boom Blox Partya olen pelannut, mutta se on samankaltaisesta teemastaan huolimatta silti täysin eri peli ja FC:täkin iLaitteella.)
Samat huiskuttelut ja Move sportsit sieltä on tulossa kuin Wiin startissa. Nyt ne on virkistävää vaihtelua tosipelien lomassa.

Heavy Rainin Move-tuki menee osastoon gimmick. Jälkeenpäin keksitty lisuke, että voidaan markkinointimateriaalissa sanoa Moven olevan harrastelijan ja tositykärin taikasauva. Kuulostaa edelleen tutulta...

Miksi turhaan? Vahingonilo on minusta hyvin ikävä ominaisuus ihmisissä.
Käytät väärää sanaa, se oli realismia.

Ja sitä se todennäköisesti tekeekin. Älkäätte tunteko oloanne uhatuksi, vaan antakaa myös kopiokissoille mahdollisuus.
Toki toki, kopiontihan on tunnetusti kaikista voimakkain imartelun muoto.

Siinä kohtaa saattaa närästyskuplia nousta pintaan kun ensin teknologiatoteutus X lytätään, mutta kopiokoneiden laulamisen jälkeen kuin taikaiskusta sitä ylistetään. Lopuksi viimeistellään asia, mitenkäs muuten kuin lyttäämällä alkuperäinen ja ylistämällä kopiota paremmaksi.

Turha tulla ulkopuolelta kertomaan, mistä saan pitää ja mistä en.

"Don't tell me what I can't do" - John Locke

Liikaa Lostia? :D
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Enpä juuri tiedä, pitäisikö kopiokissoille ylipäätään mitään mahdollisuuksia antaa. Ymmärrän plagiaatit lääkkeiden kohdalla, mutta nyt puhumme viihteestä, jota pitäisi kehittää kopioinnin sijaan. Sony on muutenkin soittanut reippaasti torveaan siitä, miten oman puljunsa tehtävä on aina innovoida ja luoda jotain uutta, vaikka myynnit eivät *snif* olisikaan niin kummoiset.

Koska maailma on subjektiivinen paikka, niin ei lähdetä kinaamaan siitä, onko Kinectin kohdalla sama homma, sanotaan vain, että on.

PS. Kun puhutaan John Lockesta, niin oletusarvo on aina empirismiä kannattanut filosofi John Locke, ei televisiosarjan sikaniska. :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Enpä juuri tiedä, pitäisikö kopiokissoille ylipäätään mitään mahdollisuuksia antaa.

Tää oli varmaan joku tosi heikkotasoinen vitsi ?
Vai oletko oikeasti sitä mieltä, että konsolit olisivat paremmat, jos move ja kinect olisi jätetty tekemättä ?

Itse uskon ainakin monen olevan tyytyväinen kun liikkeentunnistus ei ole enää pelkän yhden firman varassa. Nyt kaikki pääsevät pelamaan kyseisiä pelejä vaikka omistaisivatkin vain yhden konsolin.

Ps. Surkeat kiinakopiot tietenkin ovat asia erikseen, niitä ei tosiaan markkinoille kaivata.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Enpä juuri tiedä, pitäisikö kopiokissoille ylipäätään mitään mahdollisuuksia antaa. Ymmärrän plagiaatit lääkkeiden kohdalla, mutta nyt puhumme viihteestä, jota pitäisi kehittää kopioinnin sijaan. Sony on muutenkin soittanut reippaasti torveaan siitä, miten oman puljunsa tehtävä on aina innovoida ja luoda jotain uutta, vaikka myynnit eivät *snif* olisikaan niin kummoiset.

Niinhän sitä sanotaan että turha pyörää on uudestaan keksiä :) Mutta liikkeentunnistuksen tapauksessa se ensimmäinen iteraatio oli vain puoliksi valmis, siihen "todelliseen liikkeentunnistukseen" kun tarvitaan sen pelkän rotaation ja kiihtyvyyksien mittaamisen lisäksi se absoluuttinen positio tilassa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mutta liikkeentunnistuksen tapauksessa se ensimmäinen iteraatio oli vain puoliksi valmis, siihen "todelliseen liikkeentunnistukseen" kun tarvitaan sen pelkän rotaation ja kiihtyvyyksien mittaamisen lisäksi se absoluuttinen positio tilassa.
Tämä nyt on minusta taas tällaista turhaa Wiin aliarvioimista. Vaikkei Wiin liikkeentunnistustekniikka ollutkaan täydellinen, se on sellaisenaankin todella hyvä, ja ennen kaikkea muuttanut koko pelialaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tämä nyt on minusta taas tällaista turhaa Wiin aliarvioimista. Vaikkei Wiin liikkeentunnistustekniikka ollutkaan täydellinen, se on sellaisenaankin todella hyvä, ja ennen kaikkea muuttanut koko pelialaa.

Puhuin tuosta "todellisesta liikkeentunnistuksesta" josta smirre mainitsi tuossa pari viestiä sitten. Wii todellakin on se joka pisti pallon liikkeelle ja siitä kaikki kunnia Nintendolle. Ei se mielestäni ole sinänsä aliarvioimista jos vuosien jälkeen tehdään samalla konseptilla viimeistellympi ja hiotumpi toteutus. Kehitys kehittyy jne.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itse uskon ainakin monen olevan tyytyväinen kun liikkeentunnistus ei ole enää pelkän yhden firman varassa. Nyt kaikki pääsevät pelamaan kyseisiä pelejä vaikka omistaisivatkin vain yhden konsolin.

Näinhän se suurimmalle osalle on.

Täytyy olla aika naiivi, jos ajattelee että yksi firma pystyisi omimaan näitä kaiken maailman innovaatioita ja jotenkin suojelemaan niitä pahalta maailmalta. Jos se toimii yhdelle, niin se toimii potentiaalisesti muillekin - se on pelin henki. Ja peleistähän se kaikki lähtee, tekniikka rakentaa vain perustukset.

Sitä paitsi "kopio" tarkoittaa todellakin kopiota. Move on ainakin edistysaskel tarkkuuden ja viiveettömyyden suhteen ja Kinect ottaa aitoja riskejä (katsotaan miten käy). Tuskin kuitenkaan kannattaa itkeä Nintendon vuoksi - yli 70 miljoonaa myytyä konsolia ja aika monta myytyä peliä kertoo olennaisen. Nyt on muiden aika ottaa palansa siitäkin kakusta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Peleistä se kaikki kehitys liikkeentunnistuksessakin lähtee, ja olen iloinen ps3 omistajien puolesta, että hekin saavat kokea dead space extractionin vaikka pelkkää raideräiskintää onkin se on genrensä kärkikaartia, kyllä sekin oli aika hyytävä kokemus. Wii-puolella on iso etu vieläkin laadukkaiden pelien määrässä verrattuna moveen ja pidän niitä kommentteja loukkauksena joissa, wiin kaikkia pelaajia sanotaan kasuaaleiksi tai futimutseiksi. Mutta näin wiitä pelanneena minulle ei tule movesta selvästikään samanlaista uutuudenviehätystä toisin kuin joillekin("sonyallergia" jotkut voi väittää). Ja movessa minulla vain kiinnostaa tueeko niitä toimivia pelaajien pelejä, jotka olisivat merkittävästi wii pelitarjontaa parempia. Luulisi jo keskustelun otsikosta, että saa ilmaista oman mielipiteen move tarjonnan ja wiin pelitarjonnasta eikä vain "sonylasit" olisi sallittu

Turha minusta myös mainita sellaista, että "move ei edes lähde kilpailemaan wiin kanssa, se on vain lisä ps3 kokemukseen" selvästi tässä pyritään oman näkökulman mukaan wiin markkinoille ja kilpailu kiristyy toivottavasti, toivon todellakin parasta movelle, mutta en näe sillä olevan mahdollisuuksia wiin pelejä vastaan (tämä on oma kantani ollut koko ajan). Siksi toivon kilpailua(hintakisa), että moni pelaaja ostaisi wiin hinnanalennusten jälkeen sen(loppuisi se wiin huono arviointi täällä keskustelufoorumien puolella). Se miksi puolustan myös wiin myyntejä on se, että saa vielä enemmän pelaajien pelejä wiille!! Pidän tämän sukupolven konsoleista wiistä eniten. Ja ps3:sta ei ole paljon pahaa sanottavaa, mutta se hinta oli aika naurettava alussa ja on se vieläkin aika huokea, mutta myös nintendo saisi alentaa hintaa wiin osalta(vanha rauta alla), ja nintendo on laskenut ds:n ja wii:n myyntiennustuksia loppuvuodelle, olisiko tämä jo herääminen nintendon päässä.

Syö tuo move selvästi wiin myyntejä se on varma asia, moni ei tiedä mitä ostaa kun tulee pelejä niin monelle laitteelle, ratkaisu tulee olemaan vaikea joillekin, mutta ´minun valintani on selvä------> ostan vain lisää pelejä wii kokoelmaan ja pidän hauskaa pelatessa. Move voi todistaa vielä minulle 2011, että sillä on jotain todella uutta tarjolla.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Wii-puolella on iso etu vieläkin laadukkaiden pelien määrässä verrattuna moveen ja pidän niitä kommentteja loukkauksena joissa, wiin kaikkia pelaajia sanotaan kasuaaleiksi tai futimutseiksi. Mutta näin wiitä pelanneena minulle ei tule movesta selvästikään samanlaista uutuudenviehätystä
Eiköhän tuo laatukysymys muutu ajan myötä; Wiillä kuitenkin ikää jo se nelisen vuotta, Movella kaksi viikkoa, ja molempien julkaisuhetken tarjonta on aika lailla samaa settiä.

Wiin kasuaalimaine lienee enempi siitä kiinni, että valtaosa sen peleistä nimenomaan sitä on ja ne muutamat harvat kolmansien osapuolien poikkeukset eivät vain jaksa räpistellä ilmaan vaikka miten yrittäisivät; kaiken maailman MadWorldit, Conduitit ja No More Heroesit hakkaavat kirvestä kiveen sen minkä ehtivät mutta tuo pelaajakunta nyt vaan on ja pysyy toisaalla. Kenties Move ja Kinect pystyvät sieltä ajan kanssa jonkin sortin pelaajamassaa itselleen louhimaan mutta kaukana on vielä se päivä, jolloin liikepelaaminen olisi SE juttu, oli kyseessä sitten casual- tai hardcore-pelaaminen.

Uutuudenviehätyksestähän tässä nimenomaan on kyse ja jos Wii jäi kokonaan väliin tai on kerännyt pölyä viimeiset pari vuotta niin varmasti vaihtoehdot myyvät. Jos taas Wii on yhä enemmän tai vähemmän aktiivisessa käytössä niin kovasti kovempaan pitää Move/Kinect-rintaman pystyä, että raha vaihtaa omistajaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kun nyt taas ihmetellään, että olenko järjissäni, niin edellinen ei ollut niinkään absoluuttinen mielipide kuin muodollinen mutustelu. Kopiointi/plagiointi on silloin niin muodollisesti kuin käytännöllisestikin perusteltua silloin, kun periaatteen avulla viedään ihmiskuntaa eteenpäin tai vakiinnutetaan yleisiä normeja (kuten lääkkeiden plagioinnissa), mutta onko sitten 'de facto' paikallaan viihteen saralla, jossa sen arvo on hyvin relatiivinen?

Käytännössä plagiaattien perustelu onkin tietysti helppoa; onhan PS3 tietysti parempi laite nyt, kun on lisää substanssia pelikokemusta parantamassa. Muodollisesti voisin kuitenkin sanoa, että edellisten prinsiippien noudattaminen on ainoastaan kehityksen viivästyttämistä, aikailua, jos tällaiset välivaiheet karsittaisiin kokonaan saataisiin alan kuin alankin kehityskaari rakettimaiseen nousuun, siis ainakin teoriassa. Pakko loisi innovaatioita. Toisaalta on myös helppoa väittää, että niin Move kuin Kinectkin ovat itseasiassa osana nousevaa monotonista kehityskaarta teknisien uudistuksiensa takia.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Turha minusta myös mainita sellaista, että "move ei edes lähde kilpailemaan wiin kanssa, se on vain lisä ps3 kokemukseen" selvästi tässä pyritään oman näkökulman mukaan wiin markkinoille..

Et nyt ehkä halua katsoa asiaa laajemmalta kannalta. Sinulle Wii on "THE liiketunnistus" ja kaikki tekniikat sen jälkeen kilpailevat vain sitten Wiin kanssa (ja ovat pahimmillaan vain "kopioita" yms).

Tässä on kuitenkin kaksi asiaa: (Esim.) Move on tullut markkinoille tuomaan oman liiketunnistustekniikkansa - ja näin ottamaan palasen (vielä) Wiin dominoivasta kakusta. Kakkua ei kuitenkaan omista Nintendo, Sony tai MS - se on jaettavissa. Jatkossa sitä jakaa kolme suurta multikorporaatiota - niin kuin muitakin pelialan herkkuja.

Toinen pointti on se, että Move on tehty myös PS3:n omistajille, joilla ei liiketunnistusta vielä ole ollut. Oletus siis ei ole se, että PS3:n omistajilla on myös Wii. "Mutkat suoriksi" -tyylillä voisi sanoa, ettei sillä edes ole väliä miten paljon Wii on myynyt ja miten laadukkaita sen pelit ovat - Movella on myös täysin neitseellistä pelaajakuntaa, jolle kelpaa myös ne casual/futismama/perhe-pelit. Tai sanotaan niin, että Wiin hype on jäänyt aikoinaan väliin.

Ja tavallaan Move ja varsinkin Kinect ovat kuitenkin vasta alkutaipaleella. Toki ne voi määritellä 5-10 ensimmäisen pelijulkaisun kautta, mutta en sitten tiedä miten fiksua se on..

Tällä forumilla on varmasti paljon porukkaa, jotka ovat jo "Wii hypen" eläneet ja kokeneet. Ja kyllä - osin kyllästyneet koko ilmiöön. On selvää, ettei silloin Move tai edes Kinect aiheuta suuria väristyksiä niskassa. Osalle Move ja Kinect ovat vain: Meh. Mutta ehkä se unohdetaan, että monille myös Wiin liiketunnistus on jo "meh" - ollut jo aikaa sitten.

Kaikki konsolit kilpailevat toistensa kanssa (kai jokainen haluaa, että oma konsoli ostetaan talouteen), mutta ei Movea kehitetty Wiitä vastaan - vaan sen rinnalle. Se oli pointtini aiemmin. Wii kehitti ja "laukaisi" markkinat, mutta ei se niitä koskaan ole omistanut. Eikä Move tai Kinect tule koskaan olemaan Sonyn tai MS:n "päämarkkina". Kyllä nämä räiskinnät, seikkailupelit, online ym ovat - ja tulevat olemaan - se ensisijainen markkina.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Wiin kasuaalimaine lienee enempi siitä kiinni, että valtaosa sen peleistä nimenomaan sitä on ja ne muutamat harvat kolmansien osapuolien poikkeukset eivät vain jaksa räpistellä ilmaan vaikka miten yrittäisivät; kaiken maailman MadWorldit, Conduitit ja No More Heroesit hakkaavat kirvestä kiveen sen minkä ehtivät mutta tuo pelaajakunta nyt vaan on ja pysyy toisaalla. Kenties Move ja Kinect pystyvät sieltä ajan kanssa jonkin sortin pelaajamassaa itselleen louhimaan mutta kaukana on vielä se päivä, jolloin liikepelaaminen olisi SE juttu, oli kyseessä sitten casual- tai hardcore-pelaaminen.
Itse en huolehdi niinkään enää nuista myynneistä, pelaajat ovat ostaneet näitä aika hitaanlaisesti, mutta aina kun katsoo esim play.com top 100 listaa niin jaksavat house of the dead overkillit, ressat ja parhaat urheilupelit roikkua siellä listan kärkipäässä. Hitaasti, mutta varmasti myyvät. Monilla on myös sellainen asenne, että ostan nintendon konsolin ja ostan vain nintendon pelit, ajattele jos xboxin ostajat olisi suurin osa tällaisia kuluttajia. Wii on saanut kyllä kiitettävästi näitä third party yksinoikeuspelejä. Ymmärrän myös kyllä niitä, jotka boikotoivat joskus third party pelejä onhan wiitä sorsittu välillä(tuorein juttu on tuleva nba jam, ei nettipeliä).

tässä wii hc-pelaamista PES 2010 playmaker ohjauksella, on muuten playmaker ohjauksella hauskaa kun on sellaista taktikointia koko ajan :D (piti jotain tähän viestiin laittaa päätteeksi kun on liikkeentunnistuksesta kyse) Koska move saa tämän ohjauksen pessiin? Sehän olisi jo kelpo HD päivitys ja wii version ostaminen ei enää olisi itsestäänselvyys (itselläni on 2008 ja 2010 pessit) En varmaan enää osta tässä sukupolvessa wiille jalkapallopeliä muutenkaan.

[video=youtube;g1yKquOynCU]http://www.youtube.com/watch?v=g1yKquOynCU[/video]
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Wiin kasuaalimaine lienee enempi siitä kiinni, että valtaosa sen peleistä nimenomaan sitä on ja ne muutamat harvat kolmansien osapuolien poikkeukset eivät vain jaksa räpistellä ilmaan vaikka miten yrittäisivät; kaiken maailman MadWorldit, Conduitit ja No More Heroesit hakkaavat kirvestä kiveen sen minkä ehtivät mutta tuo pelaajakunta nyt vaan on ja pysyy toisaalla.

Tässä hieman otantaa siitä uskoakseni ihan kivasta pelattavasta Wiillä (suluissa arvosana Gamerankings.comissa) ja myös siis ihan tosipelaajille luulisi jotain löytyvän:

Nintendon kehittämät:


Super Mario Galaxy (97.46%)
Super Mario Galaxy 2 (97.07%)
New Super Mario Bros. Wii (88.12%)
Mario Kart Wii (82.02%)
The Legend of Zelda: Twilight Princess (94.51%)
Wii Sports Resort (83.00%)

Nintendon julkaisemat:

Super Smash Bros. Brawl (92.75%)
Metroid Prime Trilogy (92.27%)
Punch-Out!! (87.66%)
Sin and Punishment: Star Successor (85.88%)
Super Paper Mario (85.17%)
WarioWare: Smooth Moves (82.04%)
Excitebots: Trick Racing (80.19%)
Mario Strikers Charged (79.75%)
Metroid: Other M (79.70%)
Fire Emblem: Radiant Dawn (78.48%)
Battalion Wars 2 (74.33%)


Kolmannen osapuolen pelit:


Okami (89.80%)
Resident Evil 4: Wii Edition (91.45%)
World of Goo (94.00%)
Tiger Woods PGA Tour 10 (89.14%)
Tiger Woods PGA Tour 11 (84.33%)
Boom Blox (84.61%)
Boom Blox Bash Party (87.15%)
Little King's Story (86.32%)
Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure (86.18%)
Tatsunoko vs. Capcom: Ultimate All-Stars (85.89%)
Monster Hunter Tri (85.00%)
No More Heroes (82.48%)
No More Heroes 2: Desperate Struggle (84.26%)
Dead Space Extraction (83.81%)
Muramasa: The Demon Blade (81.94%)
A Boy and His Blob (81.55%)
Trauma Team (81.22%)
Trauma Center: Second Opinion (80.09%)
MadWorld (82.76%)
Klonoa (81.12%)
de Blob (81.10%)
The House of the Dead: Overkill (81.09%)
Red Steel 2 (80.85%)
LostWinds (80.77%)
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (79.89%)
Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon (76.23%)
Rune Factory Frontier (79.20%)
Silent Hill: Shattered Memories (78.75%)
Blast Works: Build, Trade, Destroy (79.57%)

****

Ja tässä siis nyt osa mitä jaksoin copypastella laitella. Näistä useimmat ovat yksinoikeuksia ja näistä moni oli juuri minulle syy ostaa Wii. En pettynyt. Ja muutenkin, mielestäni Wiin pelivalikoiman yksipuoleiseksi haukkuminen tai ylipäätänsä mollaaminen on jo niin passé, ettei tuollaista tulisi enää konsolifinissä kuulla.

Ja nämä pelit ovat yhteensä myyneet kymmeniä miljoonia, joten kyllä ne tuntuvat ainakin jollekin maistuvan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Itse en huolehdi niinkään enää nuista myynneistä, pelaajat ovat ostaneet näitä aika hitaanlaisesti, mutta aina kun katsoo esim play.com top 100 listaa niin jaksavat house of the dead overkillit, ressat ja parhaat urheilupelit roikkua siellä listan kärkipäässä. Hitaasti, mutta varmasti myyvät.

Juu, kyllä monilla Wiin (laadukkailla) peleillä on ollut aika pitkä häntä. Tavallaan pidempi kuin ehkä kilpailijoilla. Ja kuten joku jo aiemmin totesi, niin esim. Mario ja Zelda -pelejä on kohtuu vaikea löytää super-aleista.

Täytyy myös ihailla sitä, miten Nintendo pystyy jatkuvasti balansoimaan uudet ideat ja ikivanhat ideat - ja paketoimaan ne uudestaan ja uudestaan markkinoille. Nintendon omat pelijulkaisut ovat hyvin harvoin heikkoja (jos nyt jotain "Wii Music" -peliä tms lasketa). Nintendo kulkee omaa tietään.

Tässä varmaan olisi se "oppi", mitä konsolisotaan juurtuneet jermut voisivat Nintendo-faneilta oppia: Koko ajan ei tarvitse hakea sitä seuraavaa hypeä ja seuraavaa "10/10"-peliä. Tai haukkua/vähätellä sen "toisen konsolin" tekosia. Välillä voisi vain nauttia niistä peleistä mitä markkinoilla jo on - eivät ne lopulta kovin nopeasti vanhene.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ja tässä siis nyt osa mitä jaksoin copypastella laitella.
Tämä listaus ei kuitenkaan liity eri konsoleiden liiketunnistukseen ja niiden välisiin eroihin. Yritetään pysyä asiassa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tämä listaus ei kuitenkaan liity eri konsoleiden liiketunnistukseen ja niiden välisiin eroihin. Yritetään pysyä asiassa.

Lueppa avannon viesti, ja viesti mihin hän vastaa uudestaan, ja kerro sitten mulle miten niin ei liity aiheeseen? Vai onko threadin tarkoitus keskustella vain ja ainoastaan tekniikasta ja vertailla speksejä keskenään? Puhe oli Wiin kasuaalimaineesta ja "HC-pelien" puutteesta ja avanto sen hyvin yksinkertaisesti kumosi listaamalla pienen osan Wiin pelivalikoimasta, mielestäni liittyy hyvinkin aiheeseen ja jos ei liity olisi asiaan pitänyt puuttua jo monta sivua sitten, kun aika paljonhan täällä ollaan peleistä nyt muistaakseni jauhettu.

avanto sanoi:
Ja muutenkin, mielestäni Wiin pelivalikoiman yksipuoleiseksi haukkuminen tai ylipäätänsä mollaaminen on jo niin passé, ettei tuollaista tulisi enää konsolifinissä kuulla.

Niin, kumma kyllä tämä touhu on saanut jatkua jo iät ja ajat, mutta auta armias jos sanot ettei PS3:lle ole pelejä...
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vai onko threadin tarkoitus keskustella vain ja ainoastaan tekniikasta ja vertailla speksejä keskenään? <...> jos ei liity olisi asiaan pitänyt puuttua jo monta sivua sitten
On tarkoitus, ja niin olisikin. Puutuin nyt, keskitytään siis aiheeseen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

On tarkoitus, ja niin olisikin. Puutuin nyt, keskitytään siis aiheeseen.

Mistä tässä ketjussa on siis tarkemmin tarkoitus keskutella? Teknisistä spekseistä? Voisitko hieman kertoa, jotta tietäisimme, mistä saa keskustella.

Eikö näitä pelejä, käytännön esimerkkejä toimivasta tekniikasta, voisi kuitenkin edes sivuta, varsinkin siinä vaiheessa, kun aikaisemmassa viestissä (johon vastasin) jauhetaan mitä sylki suuhun tuo vailla mitään totuuspohjaa.

Mielenkiintoista, että ohi aiheen kirjoitteluun puututtiin juuri tuossa kohtaa ja että juuri sinä puutuit siihen ;)
 
Ylös Bottom