Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tosin eihän sitä tiedä, mitä tapahtuu, jos aloittaa pelaamisen paksussa toppapuvussa, ja pelin aikana riisuu ilkosilleen...

Oivoi, haaveet Kinect Strip Poker Live!:n moninpelistä huuhtoutuivat ulapalle. :p
Tuo olisi kyllä mielenkiintoista tietää millä perusteella pelaajat tunnistetaan toisistaan. Kenties kaljamahan tai jenkkakahvojen koon perusteella?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tuo olisi kyllä mielenkiintoista tietää millä perusteella pelaajat tunnistetaan toisistaan. Kenties kaljamahan tai jenkkakahvojen koon perusteella?
Se muodostaa luurankomallin 20 kiintopisteen perusteella. Näiden pisteiden väliset suhteet lienevät sen verran yksilöllisiä, että tunnistaminen onnistuu riittävällä tarkkuudella. (Joku varmasti tunkee Kinectin eteen vielä mm. identtiset kaksoset.)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kuulosta lupaavalta. Voiko suora auringonvalo kameraan tms "sotkea" mallinnusta? Tai kysytään niin, että mitä ongelmia mallinnuksessa tai sen "pysyvyydessä" pelin ajan voi tulla? Kohtahan tätä pääsee itsekin testamaan, mutta mielenkiinnosta jo spekuloin..

Infrapunavaloonhan se perustuu, eli kaikki IR signaalit voi häiritä... kaukosäätimet ja auringonvalo lähinnä tulee mieleen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

SUPERanalyytikko Michael Pachter on sitä mieltä, että Move möi Jenkkilässä selvästi alle Sonyn omien odotusten. SCEA ei ole julkistanut vielä mitään tarkkoja lukuja, mutta arviot pyörivät noin 300 000 Move-kapulassa. (SCEE-alueella Movea toimitettiin kauppoihin 1,5 miljoonaa.)

Näyttäisi, että luku olisi lähempänä miljoonaa (Pohjois/Latinainen Amerikka):
- Sony sells 1 million Move units in Americas | Reuters

Tuohon päälle Euroopan 1.5 miljoonaa ja laite tuli vasta nyt myyntiin Japanissa.

Ihan hyvältä alulta vaikuttaa. Joulumyynti on tietenkin seuraava "milestone" härpäkkeiden myynnissa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ihan kiitettävästi Move on liikkunut ympäri maailman, mutta ainakaan USA:ssa se ei ole mitenkään merkittävästi myynyt lisää konsoleita, mikä varmasti on ollut Sonyn toiveena. Ehkä joulumyynti tuotakin käyrää nostaa, saa nähdä. Kova kisa taas boksin kanssa joulun herruudesta.

Kinect ja Move myyntien osalta ollaan valmistajien omien totuuksien varassa, sillä NPD ei erikseen raportoi lisälaitteiden myyntiä tai erottele konsolibundlejen sisältöjä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Sitä en tiedä, millä tavalla Kinectille opetetaan, kuka on kuka, kun halutaan kirjautua automaattisesti sisään tietyllä tunnuksella. Oletan, että se on kuitenkin kertaluontoinen operaatio.
Kinect ID on sellainen jännä ominaisuus, joka tunnistaa henkilön joka kameran eteen seisahtuu ja kirjaa kyseisen käyttäjän sisään.

Todistukseksi, että en riko mitään NDA:ta piti netin syövereistä kaivella jonkinmoista todistetta, että tästä on julkisesti ollut mainintaa.

K1LLI on Twitter sanoi:
Kinect ID on muuten pirun näppärä. Menee vaan sensorin eteen ja se tunnistaa meikäläisen ja kirjaudun sisään konsolille. Future baby! :)
@K1LLI

E: Ai puhe oli opettamisesta... däääm.. Vastaukset polttelee kielen päällä, mutq...
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

E: Ai puhe oli opettamisesta... däääm.. Vastaukset polttelee kielen päällä, mutq...
No jaa, tuoltakin kannalta "Kinect ID on muuten pirun näppärä. Kaverini meni sensorin eteen ja se ei tunnistanut sitä meikäläiseksi. Future baby!" olisi kyllä nostattanut kulmakarvoja vähän normaalia enemmän ;) Eiköhän Minority Report -aika ole viedä muutaman vuoden päässä mutta toisaalta jostainhan tuokin aikakausi aloitetaan ja siellähän se Kinect pioneeritoimintaa harjoittaa, joten ei muuta kuin lykkyä tykö siihenkin suuntaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No jaa, tuoltakin kannalta "Kinect ID on muuten pirun näppärä. Kaverini meni sensorin eteen ja se ei tunnistanut sitä meikäläiseksi. Future baby!" olisi kyllä nostattanut kulmakarvoja vähän normaalia enemmän ;) Eiköhän Minority Report -aika ole viedä muutaman vuoden päässä mutta toisaalta jostainhan tuokin aikakausi aloitetaan ja siellähän se Kinect pioneeritoimintaa harjoittaa, joten ei muuta kuin lykkyä tykö siihenkin suuntaan.
Oon lukenu tän tekstin pätkän nyt ainakin 16 kertaa, mutta en silti hiffaa mitä ajat takaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

imagesCA6CGTCR.jpg


Kinectin kohdalla on otsikoiden tasolle jo nostettu toive omasta Move-kapulasta. Huhuissa tälläinen on jo pyörinyt jonkin aikaa, johon Kinectin kasvo Kudo Tsunoda heitti vielä vettä kiukaalle tuoreessa haastattelussa; "games that involve both controllers and Kinect as well are totally possible". Tällä voidaan toki tarkoittaa ihan mitä vain, mutta miltä kuulostaisi?

Omalla kohdalla vasta tällöin alettaisiin puhumaan varteenotettavasta ohjauksesta muuallakin kuin niissä 24/7 kestävissä ikuisissa pippaloissa.

Huumorikuva. Ei vakavamielisille:

750471553.gif
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinectin kohdalla on otsikoiden tasolle jo nostettu toive omasta Move-kapulasta. Huhuissa tälläinen on jo pyörinyt jonkin aikaa, johon Kinectin kasvo Kudo Tsunoda heitti vielä vettä kiukaalle tuoreessa haastattelussa; "games that involve both controllers and Kinect as well are totally possible". Tällä voidaan toki tarkoittaa ihan mitä vain, mutta miltä kuulostaisi?

Se kuulostaa siltä, että olet ensimmäistä kertaa tajunnut sen, että Kinectin kanssa toimii myös XO-ohjain, tuo tekniikka ei sulje pois sitä, aivan kuten Tsunoda toteaakin. En usko, että tässä kohtaa mistään sen kummemmasta on kyse.

Huumorikuva. Ei vakavamielisille:

Itse kutsun näitä provoiksi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Se kuulostaa siltä, että olet ensimmäistä kertaa tajunnut sen, että Kinectin kanssa toimii myös XO-ohjain, tuo tekniikka ei sulje pois sitä, aivan kuten Tsunoda toteaakin. En usko, että tässä kohtaa mistään sen kummemmasta on kyse.

Indeed, eiköhän se Kudo tuota hakenut. Microsoftillahan pitäisi olla näitä kahdenlaisia Kinect-pelejä: "Kinect required" ja "Better with Kinect".

Kuva oli wanha.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Se kuulostaa siltä, että olet ensimmäistä kertaa tajunnut sen, että Kinectin kanssa toimii myös XO-ohjain, tuo tekniikka ei sulje pois sitä, aivan kuten Tsunoda toteaakin. En usko, että tässä kohtaa mistään sen kummemmasta on kyse.

Nisu luultavammin tarkoitti jotain ohjainta mikä tukisi uusia liikkumista vaativia pelejä.
Tollanen kapula toimii paljon luontevammin "miekkana" kuin se vanha pädi mikä on suunniteltu kahdelle kädelle.
Toki optiona voitaisiin tehdä sama systeemi mikä pleikalla on eli vanhaa pädiä voisi käyttää korvaajana jolloin ei tarvitse ostaa uutta kapulaa erikseen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Nisu luultavammin tarkoitti jotain ohjainta mikä tukisi uusia liikkumista vaativia pelejä.
Tollanen kapula toimii paljon luontevammin "miekkana" kuin se vanha pädi mikä on suunniteltu kahdelle kädelle.
Toki optiona voitaisiin tehdä sama systeemi mikä pleikalla on eli vanhaa pädiä voisi käyttää korvaajana jolloin ei tarvitse ostaa uutta kapulaa erikseen.
Sehän nyt on selvää, mitä Nisu tarkoitti, mutta mielestäni tuosta Tsunodan kommentista ei voi tällaisia johtopäätöksiä vetää. Microsoft yrittää erottautua muista mainostamalla nimenomaan ohjaimetonta pelaamista. Jos siinä samassa vielä hössötettäisiin samalla mitalla, että kyllä se ohjaimenkin kanssa onnistuu Kinectillä, annettaisiin ristiriitaisia viestejä. Ovathan he useampaan otteeseen tästä maininneet, mutta ainakin näin aluksi markkinoinnissa ja muussa PR:ssä tuo on haluttu todennäköisesti tarkoituksella jättää vähemmälle huomiolle.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Rare ainakin oli alunperin sitä mieltä että joku tuollainen kauko olisi ehdottoman tarpeellinen vähänkään syvällisemmille pelikokemuksilla:
Rare and Molyneux wanted real controller for Kinect - Destructoid.com

Kyllähän tuo olisi melko no-brainer että joku tuollainen ohjain olisi vahva lisä kinectiin, mutta Sonylla on patentit omaan implementatioonsa jolloin RGB-kameraan pohjaava liikeohjain olisi vaikea toteuttaa. Ehkä IR-kameroihin pohjaava toteutus olisi mahdollinen, mutta ei välttämättä tarkin mahdollinen kameran alhaisen reson myötä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kyllähän tuo olisi melko no-brainer että joku tuollainen ohjain olisi vahva lisä kinectiin, mutta Sonylla on patentit omaan implementatioonsa jolloin RGB-kameraan pohjaava liikeohjain olisi vaikea toteuttaa. Ehkä IR-kameroihin pohjaava toteutus olisi mahdollinen, mutta ei välttämättä tarkin mahdollinen kameran alhaisen reson myötä.

Eihän tässä mistään liiketunnistus lisäohjaimesta ole kysymyskään (mitä käyttöä sille edes olisi kun koko Kinect perustuu ko. ominaisuuteen?) vaan lähinnä lisäkapulasta Moven navigation ohjaimen tyylisesti. Eli esimerkiksi yhden käden ergonomisempi vaihtoehto peruspadille. Ajan myötä tällainen varmasti julkaistaan, veikkaan mä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Rare ainakin oli alunperin sitä mieltä että joku tuollainen kauko olisi ehdottoman tarpeellinen vähänkään syvällisemmille pelikokemuksilla:
Rare and Molyneux wanted real controller for Kinect - Destructoid.com

Myös Kudo Tsunoda on kertonut olleensa samaa mieltä aluksi, mutta vakuutteli haastiksissa, että huolet hälvenivät nopeasti. En muista, oliko noilta Raren jannuilta samanlaista PR-kommenttia. Kieltämättä tuohon jonkinlainen hanikka sopisi kaveriksi, sillä ainakin toistaiseksi vaikea kuvitella, millaisia käytännöllisiä sovelluksia tavallisen padin ja Kinectin yhteistyölle keksitään.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Eihän tässä mistään liiketunnistus lisäohjaimesta ole kysymyskään (mitä käyttöä sille edes olisi kun koko Kinect perustuu ko. ominaisuuteen?) vaan lähinnä lisäkapulasta Moven navigation ohjaimen tyylisesti. Eli esimerkiksi yhden käden ergonomisempi vaihtoehto peruspadille. Ajan myötä tällainen varmasti julkaistaan, veikkaan mä.

Aaaa.. No se kyllä olisi kätevä. Ei välttämättä avaisi ovia multiplattari-liikkeentunnistuspeleille mutta ehdottomasti mahdollistaisi syvempiä kokemuksia kinect-eksklusiiveissa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Duracell Toy Report on kerännyt listan siitä, mitä lapset tänä vuonna eniten halajavat joululahjaksi. Kinect voittaa niukasti Moven (6 vs. 4 %). Sonylla ja Microsoftilla on silti selvästi petrattavaa, mitä tulee laitteidensa houkuttelevuuteen lasten silmissä. Listan kolme ylivoimaista ykköstä kun tulevat Steve-sedän tehtaalta.

1) iPhone 4 (14%)
2) iPod touch (13%)
3) iPad (12%)
4) Kinect for Xbox (6%)
5) Zhu Zhu Pet Hamsters / Kung Zhu Hamsters (5%)
6) Flip Video Camera (4%)
7) Toy Story 3 Jet Pack Buzz Lightyear (4%)
8) PlayStation Move (4%)
9) LEGO Harry Potter Years 1-4 Video Game (3%)
10) Barbie Video Girl (3%)

Onko Wii sitten jo joka perheessä, sillä se ei mahtunut Top 10:een ollenkaan...

Lähde: Telegraph
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Killi: Joko pelijournot ovat saaneet omansa kotio? Eikös ne testit ole olleet tähän asti vain teitin talossa? Tahtoisin vaan nähdä kunnollisen revikan tuosta kilkkeestä. Kaikki tähän asti ovat olleet (ne mitkä olen nähnyt) enemmän tai vähemmän previkan oloisia juttuja.
 
Ylös Bottom