Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Liikkeentunnistus on tullut jäädäkseen, senhän näkee jo wiin (+sen lisälaitteiden) myyntilukemista. Tuohon kun yhdistää kinectikin ja moven myyntilukemat niin kaikki ymmärtää seuraavan sukupolven pelin hengen. Vähän sama kuin viime sukupolvessa nettipelaaminen, vähän harjoiteltiin ja tässä sukupolvessa se on arkipäivää.

Luulen että Red Steel 2 antaa hyvän esimaun siitä minkälaisia pelejä tulevaisuudessa nähdään. Harmi kun itsellä on jäänyt tuo peli vielä hankkimatta, mutta asian tola korjautunee tässä lähitulevaisuudessa :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Selvä homma. Heikko homma sinänsä esitellä näitä lukuja sekaisin.

Samaa mieltä, tai ilmoittaisivat edes selvästi kummasta on kyse. Näiden tiedotteiden tarkoituksena ei ole jakaa "tietoa", vaan toimia yhtenä osana markkinointiviestintää.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Minusta meidän pitäisi nyt päästä eteenpäin tästä "shipped vs sold" väännöistä joka uutisessa (varsinkin kun vallalla tuntuu olevan käsitys, että MS maagisesti olisi oikeammassa kuin muut).

Kaikki osapuolet ilmoittavat aina lopulta "shipped" lukemat, koska mitään kuumaa linjaa ei kenelläkään ole jokaiseen myyntikanavaan. Mutta eivät nämä pörssiyhtiöt nyt mistään hatustakaan näitä lukuja heitä, joten niitä voi hyvillä mielin pitää uskottavana. Niitä ei vain kannata ihan kiveen hakata - pientä "ilmaa" niissä varmaan usein on.

EDIT: ..mutta se täytyy sanoa, että näissä Kinect/Move-luvuissa kyllä halutaan ilmoittaa se mahd. yläkanttiin oleva luku.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

EA lupailee, että tämän vuoden Tiger Woods -pelin Move-kontrolleihin oikeasti panostetaan. Viime vuoden painokseen Move-tuki lisättiin jälkikäteen päivityksellä, ja ilmeisesti Sonyn kapulaa ei kovinkaan tehokkaasti hyödynnetty.

"We have full Sony Move support this year," lead designer Mike DeVault explained to Eurogamer. "Last year we had a patch that integrated the support into the game. This year we've had a full cycle to dedicate to the Move. We've been able to smooth out a lot of the kinks we had from last year and then also add some functionality."

"Uutena" ominaisuutena seuraavassa Tiikerigolffissa voi myös Movella käyttää ensimmäisen persoonan näkymää (joka on ollut Wii-versiossa ties kuinka kauan).

Kinectille ystäville on kuitenkin huonoja uutisia: vaikka laite kiinnostaakin, ei sillä vielä ainakaan tänä vuonna golffailla.

Like last year's effort, this year's game misses Kinect out. But, "Definitely, yes," DeVault said when asked whether Kinect could work well in a golf game. "Kinect is something we're very interested in and something we're looking to build towards in the future."

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mites muuten uusimman top spinin laita on? Onko siinä move-tuki? Meinaan ainakin motion plus tuki loistaa poissaolollaan, joka on suoranainen kuolinisku wii-versiolle.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mites muuten uusimman top spinin laita on? Onko siinä move-tuki?
Kyllä. Sekä Top Spin 4:stä että Virtua Tennis 4:stä löytyy Move-tuki suoraan julkaisuversiossa. Kinectiä ei ole tuettua kummassakaan.

Lähde: Joystiq
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tämä on kyllä väärää tietoa. Virtua Tennis 4:stä löytyy toki tuki Kinectillekin :)
Olet täysin oikeassa, tammikuulta peräisin oleva viestini ja lähteeni ei tätä vielä vaan tiennyt. Virtua Tennis 4:n Kinect-tuki oli mainittuna myös tämän viikon KonsoliFIN Podcast -jaksossakin.

IGN on jopa vertaillut Move- ja Kinect-tennistelyä VT4:ssä, ja ainakin tuon perusteella Movella mailan heiluttelu on hieman tarkempaa.

I appreciate the technology Kinect employs, but in this situation it seems that the PlayStation Move version of Virtua Tennis 4 has the advantage. Not only are you holding a physical controller during play which roughly emulates holding a racket, but the Move controller will supposedly measure the twist and angle of your swing. This is not possible on the Kinect version. It's disappointing, but the Kinect hardware just can't track minute body motions like wrist rotation.

Lähde: IGN
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Pääsin testailemaan Kinectiä ja Movea kaverin kanssa tuolla Levels tapahtumassa, molemmissa oli tuo urheiluminipeli kokoelma pelattavana.

Kinect lukee pienetkin liikkeet mikä näkyy valikossa kun kursori heiluu koska minun käteni tärisevät aika helposti. Mutta pinggiksessä osuin palloon vaikka se ei oikeasti olisi osunut mikä hieman söi immersiota pois.
Nyrkkeily taas oli aika arpapeliä sillä liikkeet oli mitä oli.
Ainut mikä ärsytti Kinectissä ei taida edes johtua laitteesta vaan softasta. Se ei ollut mukavaa ja liikkeet tuntuivat erittäin rajatuilta.

Movella pelit taas toimi paremmin ja tarkasti (ne kultatasot varmaan meinaa minkä tyyppiset eleet käyvät) enkä huomannut mitään ongelmaa kontrollien puolella paitsi gladiaattoritappelussa jotkut lyönnit eivät osuneet. Mutta jos tätä vertaa Kinectin nyrkkeilyyn vie Moven gladiaattorit voiton
Kiekon heitossa ei saannut oikeaa tuntumaa sillä et sinä pidä kädessäsi sitä Frisbiitä vaan pyöreätä Move ohjainta minkä vuoksi heittokulma oli vaikeata määrittää.
Movekin oli tarkka eikä siitä mitään huomautettavaa löytynyt kuin softapuolen vikoja.
Mutta lisähuomautuksena sanon että hyvää tuntumaan oli vaikeata löytää kun pidin Movea kädessä kun en saannut kättäni pidettyä samassa paikassa ja asennossa minkä vuoksi piti aina vähän väliä laittaa käsi oikealle paikalle. Olisi auttanut enemmän jos kädelle olisi muotoiltu kädensija.

Mutta jos suosikki pitäisi valita niin se on Move, parempi käytännön toteutus ja enemmän hardcoreille suunnattu ohjaustapa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

The Sixth Axis on vertaillut Virtua Tennis 4:n myyntiversiolla Kinect- ja Move-tukea. Tällä kertaa kapulalla huiskiminen voitti pelkän tyhjän käden heiluttelun suoraan kolmessa erässä. Kinectiä käytettäessä valikot toimivat hitaasti, ja itse pelikentällä lyöntien mallinnustarkkuus oli lähes surkeaa.

Unfortunately the dodgy menu screens become the highlight of the whole Kinect package as the experience deteriorates once you hit the court. Of all the games that were played not once did Kinect properly map my arm to the on-screen tennis racquet. It’s imprecise and poorly executed, which is made all the more galling by the fact that the potential is clearly there. Is it the fault of the Kinect camera? Perhaps, but other Kinect specific games have managed tasks such as this with no issues at all.
Move-kapula kädessä tennismailat heiluivat kuten pitääkin, ja myös pelin kamera toimi ystävällisemmin.

As with the Kinect version the computer takes control of moving your character, leaving you in charge of performing shots. Whilst I am unsure if it is true 1:1 mapping, it feels close enough and, more importantly, it’s a lot of fun – personally it had me grinning like a loon.

The camera also behaves itself a lot more when using Move, allowing the player to practice with the eventual aim of increasing the AI difficulty level. It’s not perfect, and will occasionally have a funny moment, but it’ll leave you wanting one more go.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onko PS3:n Move kuolemassa pois? IGN löysi seuraavan yllättävän listan tulevista Move-tuellisista peleistä:

BioShock Infinite
Carnival Island
Child of Eden
Dungeon Defenders
Everybody Dance
EyePet & Friends
GoldenEye 007: Reloaded
LittleBigPlanet 2 DLC
Medieval Moves: Deadmund's Quest
No More Heroes: Heroes' Paradise
Oddworld: Stranger's Wrath
PixelJunk Lifelike
Resistance 3
Sorcery
The House of the Dead Overkill: Extended Cut
Wanted Corp

Listalla on mm. 3 Wii-porttausta, joista No More Heroes on jo Euroopassa saatavilla, Child of Eden, jonka XO-versio tuli jo myyntiin eikä sytyttänyt myyntilistoja tuleen, PS2-porttaus Oddworld ja LittleBigPlanet 2:n DLC-paketti. Alkavatko Sonyn välinpitämätön suhtautuminen Moveen ja laitteen epäselvä markkina-asema kostautua jo nyt, vai onko lista vain vaillinainen ja väliaikainen?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinectillä taitaa olla huomattavasti vähemmän pelejä, sekä julkaistuja että tulossa. Onko kinect kuollut? Tuskinpa sentään. Sama pätee Wii motion plussaan... Mutta hieno sensaationhakuinen postaus, onnittelen.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onko Move kuolemassa pois? - ja perään pitkä lista Movelle tulevia pelejä.. Ei se sitten varmaan ole kuolemassa pois. Jos aiot esittää Sonya negatiivisessa valossa, niin jätä lista ensi kerralla pois.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinectillä taitaa olla huomattavasti vähemmän pelejä, sekä julkaistuja että tulossa. Onko kinect kuollut? Tuskinpa sentään. Sama pätee Wii motion plussaan... Mutta hieno sensaationhakuinen postaus, onnittelen.

Kinectillä on tällä hetkellä vähemmän pelejä, mutta sitten vielä julkaisemattomia onkin kaksinkertainen määrä, jos esimerkiksi Wikipedian listauksia katsoo. Tietenkin tuohon joukkoon mahtuu nimikkeitä, joissa laitetta käytetään lähinnä äänentunnistukseen, mutta suurin osa on Kinect Only -julkaisuja. Onhan tuo selvää, että Microsoft panostaa ja vouhottaa Kinectistä ihan eri tavalla kuin Sony Movesta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Toisaalta hiljalleen kehtaisi jo alkaa kysellä, onko koko liikepelaamisen saralla sitten Wiin julkaisun jälkeen edes tapahtunut mitään mullistavaa? Tässä on nyt kuitenkin se puoli vuosikymmentä jo vierähtänyt, kun liikepelaaminen alkoi pelikenttää valloittaa ja uhkasi pistää pelaamisen kokonaan uusiksi mutta kummasti näin ei vain tunnu käyvän. Tästä myrkyllisestä sarkasmista pyrin kyllä edelleen eroon mutta kun Move ja Kinect näyttävät yllätyksettömästi osoittautuneen vain Wii-huuman jatkajiksi, ei valoa noiden(kaan) tunnelien päässä tunnu näkyvän.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Toisaalta hiljalleen kehtaisi jo alkaa kysellä, onko koko liikepelaamisen saralla sitten Wiin julkaisun jälkeen edes tapahtunut mitään mullistavaa? Tässä on nyt kuitenkin se puoli vuosikymmentä jo vierähtänyt, kun liikepelaaminen alkoi pelikenttää valloittaa ja uhkasi pistää pelaamisen kokonaan uusiksi mutta kummasti näin ei vain tunnu käyvän. Tästä myrkyllisestä sarkasmista pyrin kyllä edelleen eroon mutta kun Move ja Kinect näyttävät yllätyksettömästi osoittautuneen vain Wii-huuman jatkajiksi, ei valoa noiden(kaan) tunnelien päässä tunnu näkyvän.

Nostan vanhan viestin, mutta ei näytä kovin suuria mullistuksia olevan näköpiirissä. Moven hieman isompi nimi Sorcery oli vain "ihan kiva" ja tässä taisi mennä sitten Kinectin viimeinen toivo - eli:
Steel Battalion: Heavy Armor Review - IGN
 
Ylös Bottom