Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cod 4 turnaus: työnimi "Final Countdown"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JayAr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Cod 4 turnaus: työnimi "Final Countdown"

Eikö jengi saa tarpeeksi pelata silup90jukkads shittii GB:ssä tai CG:ssä. Pelataan suomiporukalla kunnon säännöillä kun sellaiset on kerta kehitetty ja todettu toimiviksi. Joko nykysillä Promode-säännöillä, tai sitten ihan kaikki käytössä GL:ää myöten. Sekin on vaan osa peliä

Turhaa kitinää sääntöjen suhteen jokaiselta.. Imo jonkun vain pitäis koota yksin säännöt ja tehdä triidi ja laittaa homma polkemaan. Se jota ei säännöt kiinnosta niin ei tarvitse osallistua.

Tässä nyt ihan perusteellisesti perustelen miksi perkkejä bannitään.

Esim, okei on olemassa counter perkkejä. Eli kleikat counteraa bomb squad.
Kleikat on siltikin "lisä-ase" jolla sinä itse et varsinaisesti tapa. Odotat vaan että se tyyppi menee siihen. Bomb squad toki auttaa tätä tilannetta vastaan, mutta jokainen voi vaihdella clässejään miten haluaa, ja jos ekalla rundilla ei ollu bomb squad ja hävittiin sen takia niin bomb squad menee päälle, kun taas vasta puoli pistääkin 3x frägit päälle. Siinä sit bomb squad täysin hyödytön ja sit ois ollu parempi olla ne kleikat taas päällä.

Eli toisin sanoen me emme millään voi "ennustaa" mitä perkkejä vastapuolella on, ja tuon kyseisen asian takia se on vaan tyhmää kuolla sen takia että sieltä lentää 15 naattia samaan kohtaan.

P90 tosiaan on huono ase, mutta en olisi varmaankaan banninyt jos hiiripelaajia ei olisi. Mutta koska on, niin se rekyyli ei mielestän P90 kohdalla vaikuta niin paljoa. Se on helpompi pitää kohdillaan hiirellä kun taas pädillä sillä vaan säätää. myös levottoman suuri lipas ei oikeen ole kenenkään makuun (paitsi käyttäjän). Mutta noin yleisesti moni ei vaan tykkää tästä aseesta.

singleshot/burst aseet voisi ihan samantien poistaa käytöstä tuon rapid firen takia, vaikka nyt tuskin kukaan ei mitn myönnäkkään sen käytöstä mutta se on vaan ahterista.

Mielestäni toi HC pelimuoto on tosiaan niin munkitusta koko homma. Jokainen tulee kuitenkin aina osumaan sen 3 luotia kohteeseen. Ja tää taas ei anna mitään mahdollisuutta pelastauta tilanteesta. Toki se on "realistista". Mutta tappamisesta tulee ihan järjettömän helppoa.

Mut tosiaan nää kaikki on vaan tälläsen ProMod pelurin mielipiteitä.

JA onhan tää sentään "Final Countdown" niin miks ei vaan vedä leppoisasti default S&D säännöil :D

Jokainen tulee kuitenkin aina osumaan sen 3 luotia kohteeseen.

Et oo vissii koskaan nähnyt mun pelaavan :D Niillä promille määrillä millä näit pelataa on täys mahdottomuus osua useammin ko kerran.
En kyl itekkää oikein ymmärrä tota bannimis systeemiä. toisaalta sillä ei ole mitään väliä ko moon aina se magneetti joka imee jokasen naatin itteensä. et kaverit saa pelailla rauhassa. Ja tossa ko aru mainitti nii jotku perkit kumoo toisensa. nii sehän tuo siihen juuri sen tyhjä arpa effektin. sillo pitää koittaa omia classiaan säätää ja toivoo et osuu kohdilleen. tai toimii niinko minä. lisaa bissee nii pahemmin nappaa.

Täytyy kyllä heti Aru ekaks kysyä että ootko mennyt hankkimaan hiiren? Toi P90:hän on pelin yks helppokäyttöisemmistä aseista ja lippaan koon vuoksi ei ihan joka kuti edes tarvitse osua. Täytyy mainita, että meikäläinen luopui ton hiiren käytöstä ja oon muutaman päivän nyt taas vetänyt pädillä, ja onhan se padi niin pirusti vakaampi eli ei tärise ollenkaan tai muuten "leiju". Eli kyllä esim. P90 on padilla helpompi käyttönen, koska sitten vielä pääsee liikkumaan ympäri mukavan sulavasti. Voin kuvitella kuinka hyvin asia on sitten kun käytössä DS3 eikä minun susipaska siksakki.

Toiseks miksi M16 sun muut pitäs bannia, kun ne tuovat mukavaa vaihtelua ja vaihtoehtoja muille, varsinkin jos kyseessä on ProMod jolloin M16 ei ole "overpowered". Aivan turhaa tollasia single/burst aseita bannia, koska ei nyt kukaan varmaankaan ala säätämään sen rapidfire mikä lien kanssa, ja jos säätää niin suorat bannit, pois liigasta.

Kolmanneks haluan painottaa sitä, että IW ei suunnannut tätä peliä suoranaisesti klaanipelaajille, vaan klaanipeleihin on yleensä tarkoitus kehittää ne kilpailulliset säännöt jonkin tahon toimesta ja sitten niillä pelataan tai sitten käytetään jotain muita. Ei ne "ammattilaistason" pelit ole varmaankaan vain muuten vaan jollain kilpailullisilla säännöillä pelattu. Totta on, että ei tämä nyt ole niin vakavaa ja voidaan helposti varmaankin sopia jotkin mukavat säännöt, mutta se myös tarkoittaa että tämä kilpailullisuus katoaa hivenen.

Sanon vielä sulle Aru että ei nyt tässä olla säätämässä mitään sääntöjä josta kaikki asiat on poistettu, ProMod on ääripää siitä, eikä siitä pidä missään nimessä bannia enää mitään koska kaikki "nuubisuus" on jo poissa. Itse takaan vain yhden asian, jos Dead Silence on sallittu kolmosperkkinä, se ei tuo perkkeihin sitä monipuolisuutta vaan kovemmissa peleissä, lähes jokaisella heebolla on Dead Silence, fakta. :)

Edit: Niin tässä asiassa Melan kanssa kovin samoilla linjoilla.

Eli toisin sanoen me emme millään voi "ennustaa" mitä perkkejä vastapuolella on..

Sitä voisi myös kutsuta taktikoimiseksi.

Mielestäni toi HC pelimuoto on tosiaan niin munkitusta koko homma.

No ukot ei ainakaan loista tutkassa kun joukuusen valot. Onko oikeasti mitään typerämpää keksitty?

Mutta tappamisesta tulee ihan järjettömän helppoa.

Kuin myös kuolemisesta. Ei voi palloilla kentällä miten sattuu ja luottaa omaan tähtäystaitoonsa 100%.

Asiaa voidaan spekuloida vaikka maailman tappiin asti mutta näin se on loppujenlopuksi tehtävä:

Imo jonkun vain pitäis koota yksin säännöt ja tehdä triidi ja laittaa homma polkemaan. Se jota ei säännöt kiinnosta niin ei tarvitse osallistua.

Turhaa kitinää sääntöjen suhteen jokaiselta.. Imo jonkun vain pitäis koota yksin säännöt ja tehdä triidi ja laittaa homma polkemaan. Se jota ei säännöt kiinnosta niin ei tarvitse osallistua.

Mielipiteet ovat kuin persreiät. Jokaisella omansa. Kerron omani. Kun tästä Fedun kanssa talvella puhuimme tai palkintoja aloin hommaamaan niin ei käynyt mielessäkään, että pelaisimme HCSD-säännöillä. Kävikö Fedulla? Haluan selventää, että en palkintoja tarvitse enkä niitä edes varmasti saa. Palkinnot ovat lisämauste ja houkutin skenelle.

TDM on silkkaa ase- ja lokaatiohuorausta. Parempi tiimi/johdossa oleva tiimi linnoittautuu johonkin nurkkaan. Toiset juoksee kuolemaan. Ei hyvä.

HCSD on argh... hidasta, kämppivää munkittamista jossa palkitaan passiivisuudesta. Se on ihan turha valittaa, että "mutta kun normihealthilla ei kuole!" kun osa normia pelaavista pelaa ilman stoppingpoweria ilman mitään vinkumista. Mistähän tuo johtuu? Lisäksi suurin osa meistä tuntuu haluavan pelata tätä ihan normihealthilla ja health regenerationilla. HC;n kannattajat ovat kuitenkin mielestäni nykyään vähemmistö aktiivisten Cod4-pelaajien joukossa. Tai sit mulla on vain promode-pelaajia kaverilistalla nykyään.

Promod... hyvät säännöt, kilpaillullista pelaamista sekä melko laaja kannatus vielä aktiivien skenessä. Toisaalta taas tuota ollaan jo pelattu. Lisäksi promodesäännöt voivat "pelottaa" siihen tottumattomia pois turnauksesta? Toisaalta osa porukasta vierastaa tuota ihan turhaan. Melkein samaa SD;tä se on kuin muutenkin.

Normi SD joillain muutoksilla on minun mielipiteeni (3xfrag pois, RPG, GL, LMG;t pois. Tiedämme kaikki miksi. Muita aseita en näe tarpeelliseksi bänniä. Ehkä jotain pientä viilausta lisäksi mutta hyvin pientä). Tai sit Promod nykyisellään kun se tuntuu hyvin toimivalta.

Tiimeistä: minun on vaikea hahmottaa miten se onnistuisijos aletaan kapteeneita hommaamaan ja pelaajia tiimeihin "arpomaan". Nykyiset ja tulevat klaanit ja rändömisekatiimit. Ei tää nyt niin vakavaa ole. Jos jollain klaanilla on liian kova rosteri niin mun mielestäni pitää ajatella, että se klaani on todellakin onnistunut rekrytoinnissa. Hyvä ne.

Jos joku klaani ei ole kyllin kova niin voivoi. Hommatkaa perhana rosteriinne parempia pelaajia. Jos sekatiimi on ylivoimainen niin sitten on. Jotkut haluavat pelata tuttujen pelaajien kanssa. Ei siitä saa rankaista jos se tuttu pelaaja sattuu olemaan taitava? En mie ainakaan mielelläni pelaisi joukon rändömien kanssa. Mitäs jos mie en ole sen kanssa edes puheväleissä enää? Sellaisiakin skeneen sopii. Jos joku klaanilainen ei sovi klaanin rosteriin niin tekee vaikka Red- ja Black-tiimit klaanin ulkopuolisilla vahvistuksilla. Tässä taitaa olla mun asiat tässä vaiheessa. Yllätyin tästä säätämisen vaikeudesta. Staminalla ja Junnulla oli minusta järkevimmät postaukset koko threadissa.

Edit: turnauksen lopullinen nimi tulee kantamaan sponsori-yrityksen nimeä. Asia on sovittu Xshavan ja Fedun kanssa. Esim. Cod 4: Pelimies.fi SD-liiga tai Cod 4; The Final Coundown by Pelimies.fi liiga. Asian päättävät allekirjoittanut ja Fedu. Ehdotuksia otetaan vastaan pikaviestillä. EI TÄHÄN KETJUUN.

Joo, antaa tän mielipiteiden heittelyn nyt loppua vaan meikäläisen osalta kun kaikilla on aina jotain näitä asioita vastaan.

Ja tosiaan en oo tulossa tähän mukaan niin mikä mä oon päättämään säännöistä :)

(Fedurrekin jo kehottelee mesessä olemaan foorumeilla hiljaa)

Mun mieleipide on vaan yksinkertaisesti se että kleikat yms "lisä-osat" ei tuo minkään näköstä taktikointia peliin. Se vaan rajottaa sitä taktikointia pienempään tilaan kun osaa aluetta vahtii kleikat.

Ei siinä paljoakaan tihrustella sinne minne on kleikat heittänyt. Antaa kleikkojen tehä työnsä ku mä oon ite tääl mapin toisel puolel snipuilemas jotai bunnyhopperia.

Ja mikäs se taktiikka olikaan? Kleikat A:lle ja sit kaikki tyypit B:lle rynnimään? Upeeta! :(

Normi SD joillain muutoksilla on minun mielipiteeni (3xfrag pois, RPG, GL, LMG;t pois. Tiedämme kaikki miksi. Muita aseita en näe tarpeelliseksi bänniä. Ehkä jotain pientä viilausta lisäksi mutta hyvin pientä). Tai sit Promod nykyisellään kun se tuntuu hyvin toimivalta.

toi kuulostais hyvältä, muutoksena se HUD vaa heivataan helvettiin siitä :mad:
healttien ei niin väliä, jos ei heti kuole, ammu kovemmin....
lähenee ProModee, mut mitä ite sitä oon muutaman kerran jauhanu, iha OK se o!!

ja turha niitä perkkejä on karsia, paitti just toi 3xfääg! ...shellasta IMOO...

Yksi mahdollisuus on tietenkin jo viime liigassa nähty ProMod jossa normi healtit, mutta HC päällä, tosin silloin se oli ajoittain hirveetä poraamista Bandon kera, mutta nykyään kun on se Bomb Squad niin voisi olla mukavempaakin ja oli se viimekin liiga ihan kiva. Se varmaan sopisi HC miehillekkin paremmin ettei HUDia ja karttaa. Tosin ilman sitä karttaa joutuu jatkuvasti kyselemään missä omat liikkuvat yms. Itse tietenkin ihan täysin nykyisen ProMod:en kannalla, mutta tämä voisi olla yksi vaihtoehto mistä HC-pelaajatkin voisivat tykätä, kai? :)

3x stun
jammeri
Deadi.

Sit jos oikee peli päällä stunit->cleikat ja kun pääsee hiipii selkään iskee kleikkaa toisen persiille, mikä sen nöyryyttävämpää.

Turnaus isäntä ja sponsori päättää säännöt, smple as.

@Aru
Tiiätkö mikä/mitä on "bunnyhop"? :D

Yksi mahdollisuus on tietenkin jo viime liigassa nähty ProMod jossa normi healtit, mutta HC päällä, tosin silloin se oli ajoittain hirveetä poraamista Bandon kera, mutta nykyään kun on se Bomb Squad niin voisi olla mukavempaakin ja oli se viimekin liiga ihan kiva. Se varmaan sopisi HC miehillekkin paremmin ettei HUDia ja karttaa. Tosin ilman sitä karttaa joutuu jatkuvasti kyselemään missä omat liikkuvat yms. Itse tietenkin ihan täysin nykyisen ProMod:en kannalla, mutta tämä voisi olla yksi vaihtoehto mistä HC-pelaajatkin voisivat tykätä, kai? :)

Tai normi SD jollain muutoksilla perkkimuutoksilla ilman karttaa? HC76 on täysin oikeassa mielestäni siinä, että tuo kartta on hanurista.

Tai normi SD jollain muutoksilla perkkimuutoksilla ilman karttaa? HC76 on täysin oikeassa mielestäni siinä, että tuo kartta on hanurista.

Karttaa ei saa pois ellei laita HC modia päälle, joka poistaa myös HUDin. Toivottavasti kaikki puhuu nyt samasta kartasta eli siitä mikä on ihan normaalisti pelissä eikä UAV:stä. Omasta mielestä toi normin kartta on ihan hyvä juttu, mutta UAV on persiistä kuten Air strikekin.

Ei Promodea mielellään. Vaikkakin sen kuviteltiin olevan tasanen liiga kun kaikki lähtee samalta viivalta niin se vaan kasvatti eroa huonon ja hyvän pelaajan välillä. Kyllä sen huonon pitää saada ottaa käyttöönsä kaikki sallitut keinot jotta voi laittaa paremmiilleen kampoihin, se tasoittaa peliä. Ja toi promode todellakin poistaa liikaa taktisuutta SD pelimuodosta, se peli muuttuu sellaseksi "jokainen vastaa itsestään", yhdellä respauksella pelattavaksi TDM pelimuodoksi. Todella harvoin rundit päätty esim. planttaukseen, vaan ne päättyy melkein aina siihen että toiselta tiimiltä kuolee pelaajat ensin. Joten miksi sitten edes sotkee koko sallkua peliin vaan pelaa samantien vaan yhden elämän TDM matsin.

Pelimuodoksi vaan normi SD ja banniin vai sellaiset perkit joita koko peli yhteisö vihaa, esim. GL, 3 x Nade ja juggeri (tätä kun ei stoppari kumoa). Niin ja ehkä sen HUDin voisi poistaa. Tai sitten ei vaan banni mitään, silloinkin kaikki lähtee siltä samalta viivalta.

Pelimuodoksi vaan normi SD ja banniin vai sellaiset perkit joita koko peli yhteisö vihaa, esim. GL, 3 x Nade ja juggeri (tätä kun ei stoppari kumoa). Niin ja ehkä sen HUDin voisi poistaa. Tai sitten ei vaan banni mitään, silloinkin kaikki lähtee siltä samalta viivalta.

Paras sääntöehotus tähän mennes, IMO. Tosin itse viel pitäisin sen HUDin päällä.

Jos tulee jotku pro mod säännöt niin onkait sentään ainaki melkeen kaikki mapit käytös ettei vaan nuo kuus jotka on tuol virallisis säännöis..?

Ei Promodea mielellään. Vaikkakin sen kuviteltiin olevan tasanen liiga kun kaikki lähtee samalta viivalta niin se vaan kasvatti eroa huonon ja hyvän pelaajan välillä. Kyllä sen huonon pitää saada ottaa käyttöönsä kaikki sallitut keinot jotta voi laittaa paremmiilleen kampoihin, se tasoittaa peliä. Ja toi promode todellakin poistaa liikaa taktisuutta SD pelimuodosta, se peli muuttuu sellaseksi "jokainen vastaa itsestään", yhdellä respauksella pelattavaksi TDM pelimuodoksi. Todella harvoin rundit päätty esim. planttaukseen, vaan ne päättyy melkein aina siihen että toiselta tiimiltä kuolee pelaajat ensin. Joten miksi sitten edes sotkee koko sallkua peliin vaan pelaa samantien vaan yhden elämän TDM matsin.

Tuo on useinkin kilpailullisten sääntöjen pääidea, minkä kyllä varmaan itse tiesitkin.

Hyvää ehdotusta tuli perkkien osalta ja eiköhän me Ahman kanssa saada nämä päätettyä kun on sen aika. Jos suurin osa ei halua ProModia, sitten sitä ei tule, jos halutaan muokata ProModia jollain tavalla, sitten muokataan.

Itse täytyy vielä kommentoida tuota taktisuus juttua ProModen kohdalla, että ainakin pitkien pelisessioiden perusteella sanoisin, että ProMod lisää taktisuutta selkeesti, koska kaikki lähtee samalta viivalta, korostuu pelaajien omat valinnat huomattavasti, koska joku toinen ei voi esim. juosta vikkelästi suoraan pommille yms. Plänttejä tulee ihan mukavasti ProModissa, mutta ymmärrän kyll täysin noi pointit ja varmasti parempi niin.

Poistetaan nämä kaikkien vihaamat perkit, eli toisin sanoen laitetaan ykkösperkki vakioksi ja kakkosesta poistetaan juggeri, kolmannesta poistetaan mahdollisesti dead silence ellei sitten olla täysin eri mieltä, tämän asian olen omalta kohdaltani perustellut jo aiemmissa viesteissä. Aseista ei tarvitse bannia välttämättä mitään vaikka se olisi suotavaa IMO, ehkäpä no attachment tasoittaisi sitten aseiden tasapinoa (kuten se tekee).

Mutta ehkä nyt pitäisi rauhoitella hieman, omasta mielestä nyt ei todellakaan ole hyvä hetki tehdä liigaa, koska monet ovat täysin kesän vietoissa ja pelaaminen on vähäistä + varmasti siinä ennen MW2, alkaa vanhojakin pelaajia hippailemaan vähän CoD4 pariin takaisin. Itse olen tainnut jo tarpeeksi monta kertaa postata tähänkin ketjuun :p

@Dagoth: Varmasti tulee muita, jos niin halutaan. Nuo ProMod mapit on ne jotka soveltuu parhaiten SD:hen ja sitä rataa, mutta uskon että tähän liigaan halutaan varmasti lisää mappeja ja se onnistuu mieluusti.

olitte jauhanu niin paljon p''''aa jo et en jaksanu edes kaikkea lukea kun taito on niin ruosteessa! mutta olen hc76:n kanssa kyl samoilla linjoilla siis hc:ta sd:nä ja siitä vois ne noobit bannia! jos normia pelaa niin ihan turhaahan siinä käyttää bomb squadia tai claykkoja kun niihin ei edes täysil healtheil kuole ja sit miksi pitäisi bannia p90 se ois sama asia kun bannittas ne sniput mitkä ampuu kartan päästä päähän ennen kun kerkee edes liikkua! tai jos toi p90 bannitaan niin sit kaikki sniput pois mitkä ampuu 10 kutia sekunnis, ja kaikki vois pelata omilla klaaneillaan ja loput tehköön sit oman rypäskän! ja kyl minun puolesta porukka sais aina ds:sää käyttää en oo ite koskaan kokeillu mut ei oo mitään haittaakaan ollu jos muut on käyttäny! mut tehkää niinkun haluutte mä oon mukana jos vaan jonkun tiimin saa kasaan! ja tosiaan niille hiiriho''ille voi tehdä oman turneen kun pelataan sonylla niin pelataan sonyn laitteil:)

promodes on tosiaan huonoi puolii se et ei saa käyttää niit claykkoi kun on aina niiden kanssa pelannu ja normis taas se et porukka ei kuole kleikkoihin jos ei oo kaks samas kohas. ja sit tuo tähtäys juttu et kyllä niihin aseisiin ne tähtäimet kuuluu ja vaimentimet. promodis taitaa mennä se peli aina vaan semmoseks et siel on 5 äijää snipaamassa et jos joku yrittää juosta suojelee jotain pommia ja sen jälkeen jos ei koko joukkue tippunu niin juostaan eagle laulaen perään ja sit et voi käyttää niitä kivoi kleikkoi suojana

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nyt ku lukee tätä ketjua, niin ehkäpä on paras ratkaisu, että Ahma ja Fedurre päättää säännöt jne.. Ne tulevat mukaan liigaa jotka pitävät säännöistä, ja taas ne joille säännöt eivät maistu, pysyköön pois turnauksesta. so simple. Postasin itekki, että mitä pitäs rajoittaa/poistaa kokonaan. Jokainen pelatkoon miten tykkää. Itse en arvosta paljoakaan henkilöitä jotka spreijaa jollain P90:llä. Siinä nousee verenpainekki, kun killcamin kautta näkee perkit: Aseena P90, perkit on yllätys yllätys: Bandolier, Steady aim ja stoppari/juggeri.
Toinen asia on myös 3x fragit. Heti ku peli alkaa, juostaan lyhyt matka eteenpäin, STOP, 3 kranaattia 2 korttelin yli ja vielä seinän kautta oman jätkän pöksyistä sisään... PUM, roundi oliki sitte siinä...
Mutta nyt ku on tosiaan lukenu ketjun viestit, niin antaisin mielelläni kunnian Fedurrelle ja Ahmalle loihtia säännöt turnaukselle. Se on just sama minkälaiset säännöt tulee, ei ne kuitenkaan kaikkia miellytä. :D
Ja kuten edellä mainittiin jossain viestissä, että kun itketään jos vihulainen ei tipukkaan normi SDssä, vaikka lippaallisen ampuu. Oon pelannu jo kauan aikaa, siten, että kakkosperkkinä on sleight of hand (nopeempi lataus). Ei se minusta sen kummempaa oo pelata sillä kuin esim. stopparilla. Eihän sitä tarvi muutako päähän ampua ja se on siinä... ;)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom