Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Luinko oikein että tulee maksamaan 40€. Aika hintavalta kuulostaa vaikka varmasti sen ostankin
Juu 40 euroa. Hintavahan tuo on, mutta uskon kyllä sisältöä olevan riittämiin.

Pitkään tätä onkin saanut odottaa ja vahva luotto on, että From Soft on kokkaillut jotain mahtavaa. Ei kyllä yksikään heidän lisäreistään ole vielä tuottanut pettymystä. Mielenkiintoisen näköisiä aseita/taistelutyylejä oli nähtävissä trailerissa. Onkohan tuo pääjehu Miquella? Vaikuttaisi ainakin jotain yhtäläisyyksiä Maleniaan olevan.

Onneksi julkaisu on tosiaan vasta vähän myöhemmin, eikä tähän helmi-maalis-huhtikuun ruuhkaan. Palataan jussina sitten asiaan :cool:.
 
Satuinpa tsekkaamaan livenä tämän trailerin kun justiin junaan työmatkalta pääsi rauhoittumaan. Huh mitä määriä ihmisiä oli kattomasa pelkkää DLCn traileria, yli 700k ainaki jossain vaiheessa ellei enempi.

Hieno traikku, kesäkuussa sitten. Hyvä ettei nyt tähän alkuvuoden kiireisiin vielä ilmestyny.
Hmm. Mun aivot loi mielikuvan, että olit erittäin pitkässä junassa, joka oli aivan täynnä ihmisiä ja kaikki ihmiset siellä katsoi Elden Ring traileria puhelimesta.

Ehkä tulevaisuudessa...!!
 
Tässähän hieman innostui, 40€ melko suolasta mutta veikkaisin että tämä ei ole mikään parin tunnin lyhyt rykäsy vaan tyylii ihan "uusi" peli jossa sisältöä riittää.
 
Tässähän hieman innostui, 40€ melko suolasta mutta veikkaisin että tämä ei ole mikään parin tunnin lyhyt rykäsy vaan tyylii ihan "uusi" peli jossa sisältöä riittää.

Kieltämättä tuntuu vähän suolaiselta kun saman verran maksoin koko pelistä. No, oli helposti jokaisen euron arvoinen ja puheiden mukaan ainakin tässäkin tulee pelattavaa olemaan.
 
Pakko olla uusi alue (ja siltä näyttää trailerin perusteella) jos ne 40 euroa pyytää. Maksan kyllä mielelläni, todella vahva luotto FROMiin, että hinnan arvoisesti laatua ja sisältöä on.
 
Onko tässä sitten ihan uusi alue vai onko se sama openworld uusilla tehtävillä ym tjsp?
Aina ollut uusia alueita noissa Fromsoftin lisäreissä. Ei todellakaan ole tulossa asiaan poikkeusta. Sen uskallan käytännössä luvata jo trailerinkin perusteella. Toki en ihmettelisi, jos jotain on lisätty myös tuon emopelin valtavan maailman sisälle sinänsä.

Massiiviselta ja eeppiseltä joka tapauksessa näyttää tuo lisäri kyllä trailerin perusteella. Itselleni ei 40 euroa kuulosta kyllä ollenkaan suurelta summalta Fromsoftin pelin lisäristä. Noissahan on ollut aina hitosti pelattavaa ja ovat olleet sisällöltään erittäin laadukkaita. Vuoden odotetuin pelijuttu itselleni - ja heittämällä.
 
Lisärin innoittamana tuli itekki palattua pelin pariin. Huomasin että multa oli jääny tappamat pomo jonka takana lisärin pääsy odottelee niin oliha se pakko voittaa. Pari yritystä vaati että taas muistu mistä napista teki mitäkin mutta kyllä se kaatu :)
 
Lisärin innoittamana tuli itekki palattua pelin pariin. Huomasin että multa oli jääny tappamat pomo jonka takana lisärin pääsy odottelee niin oliha se pakko voittaa. Pari yritystä vaati että taas muistu mistä napista teki mitäkin mutta kyllä se kaatu :)
Mikäs pomo tuo on jos sitä itekki kävis pitkästä aikaan vähän seikkailemassa.
 
On tää kyllä hurja. Mulla iski viime keväänä jonkinsortin elden ring hulluus ja vedin pelin kaksi kertaa peräkanaa läpi, tyyliin maitokahvikupin juomisen verran väliä ennenkuin jatkoin suoraan ng kierrokselle. Nyt olisi tason 273 maagi odottamassa deeälceetä. Tässä tullut nyt katsottua VaatiVidyaa sun muita ja hirmuinen ER fiilis täälläkin päällä. Piruuttani tein lauantaina uuden hahmon ja hupsheijaa, reilu 16 tuntia mennyt jo sen parissa. Eli käytännössä istunut töllön ääressä koko viikonlopun. Nyt tässä pohdin että annanko olla ja painun kuitenkin tuolla melkoisen tehokkaalla finger maidenilla lisärin kimppuun, vai jatkanko tämän uuden hahmon kanssa puuhailua ja eri pelityylillä kuin aiemmin sitten uusien haasteiden kimppuun.

Oliskohan se dlc liian haastava jos tolla maagilla koittais? Olisi ainakin noi tarvittavat pomot jo hoideltu eli pääsisi suoraan jatkamaan. Ei hirveesti myöskään tuo Mohgin tapaaminen (taas) houkuttele :D

Päätöksiä, päätöksiä...
 
Ilmeisesti tos dlc:ssä on tulossa mukaan Sekirosta tuttu power rating minkä avulla kovemmatki hahmot saa vastusta sopivasti. Vaatin videos oli tost puhetta mut yksityiskohtia ei viel oikein tiedetä.
 
Ilmeisesti tos dlc:ssä on tulossa mukaan Sekirosta tuttu power rating minkä avulla kovemmatki hahmot saa vastusta sopivasti. Vaatin videos oli tost puhetta mut yksityiskohtia ei viel oikein tiedetä.
Siis häh? Mikä ihmeen power rating? En kyllä Sekirossa tuollaista muista. Toki siitä on jo aikaa, kun olen peliä viimeksi pelannut.
 
Sori väärä termi kun en itekkää enää muista, mutta tässä reddit keskustelu



Vielä tosta ei juurikaan tiedetä mitään konkreettista.
 
Sori väärä termi kun en itekkää enää muista, mutta tässä reddit keskustelu



Vielä tosta ei juurikaan tiedetä mitään konkreettista.

Ok, kiitos tiedosta. Itse en kyllä tuolle Sekiron mekaniikalle lämpene ollenkaan, koska sillä pyrittiin pakottamaan pelaajaa enemmän gitgud-meininkiin ja oppimaan sitä parrya, jota en edes koskaan kunnolla oppinut, vaan muuten sitten keksin keinoja päästä pelin lähes loppuun. Minulla jäivät siis enää pelaamatta Demon of Hatred sekä loppupomo Sword Saint Isshin, vai mikä olikaan nimeltään? En ole koskaan kumpaakaan taistelua mennyt edes kokeilemaan, kun takki oli niin totaalisen tyhjä Father Owlin jälkeen. Joku 70 yritystä taisi mennä, että tuon pääsin, ja lähinnä tuurin ja kaikkien mahdollisten apuvälineiden kanssa sen sitten lopulta pääsin. Mikään upea fiilis ei tuosta jäänyt voitonkaan jälkeen, vaan lähinnä alkoi jo vituttaa ajatus niiden viimeisten bossien kohtaamisesta, joten peli jäi sitten taas kesken, ja ehkä lopullisesti.

Sekiron mekaniikan ongelmana on minulle siis juurikin se, ettei farmaamalla voi hahmon hyökkäysvoimaa kehittää, vaan ainoastaan bosseja tappamalla sitä voi hyvin rajallisesti kehittää. Toki hahmon puolustuskestävyyttä voi sentään farmaamalla kehittää niin paljon kuin grindaussielu sietää, mutta sekin onnistuu vain sen erään monimutkaisen maskisivutehtävän tekemällä ja tulee mahdolliseksi vasta aika pelin loppupuolella. Hyödynsin kuitenkin tuotakin farmausmahdollisuutta hyvinkin reippaasti, ja se olikin sen tuurin ohella yksi tärkeä syy miksi Father Owl oli mahdollista päihittää niiden reilun 70 yrityksenkään puitteissa.

Todella toivon, ettei nyt Elden Ringin DLC:ssä juuri tuollaista hyökkäysvoiman kehittämistä rajoittavaa pelimekaniikka olisi, koska sillä jo sitten todella paljon pilattaisiin varsinaisen Elden Ringin erinomaisesti toimineita pelimekaniikkoja. Jos joku vihu tuntui liian vaikealta, niin sitten farmasin leveleitä sekä aseita ja varusteita paremmiksi niin kauan, kunnes puntit alkoivat tasoittumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ok, kiitos tiedosta. Itse en kyllä tuolle Sekiron mekaniikalle lämpene ollenkaan, koska sillä pyrittiin pakottamaan pelaajaa enemmän gitgud-meininkiin ja oppimaan sitä parrya, jota en edes koskaan kunnolla oppinut, vaan muuten sitten keksin keinoja päästä pelin lähes loppuun. Minulla jäivät siis enää pelaamatta Demon of Hatred sekä loppupomo Sword Saint Isshin, vai mikä olikaan nimeltään? En ole koskaan kumpaakaan taistelua mennyt edes kokeilemaan, kun takki oli niin totaalisen tyhjä Father Owlin jälkeen. Joku 70 yritystä taisi mennä, että tuon pääsin, ja lähinnä tuurin ja kaikkien mahdollisten apuvälineiden kanssa sen sitten lopulta pääsin. Mikään upea fiilis ei tuosta jäänyt voitonkaan jälkeen, vaan lähinnä alkoi jo vituttaa ajatus niiden viimeisten bossien kohtaamisesta, joten peli jäi sitten taas kesken, ja ehkä lopullisesti.

Sekiron mekaniikan ongelmana on minulle siis juurikin se, ettei farmaamalla voi hahmon hyökkäysvoimaa kehittää, vaan ainoastaan bosseja tappamalla sitä voi hyvin rajallisesti kehittää. Toki hahmon puolustuskestävyyttä voi sentään farmaamalla kehittää niin paljon kuin grindaussielu sietää, mutta sekin onnistuu vain sen erään monimutkaisen maskisivutehtävän tekemällä ja tulee mahdolliseksi vasta aika pelin loppupuolella. Hyödynsin kuitenkin tuotakin farmausmahdollisuutta hyvinkin reippaasti, ja se olikin sen tuurin ohella yksi tärkeä syy miksi Owl Father oli mahdollista päihittää niiden reilun 70 yrityksenkään puitteissa.

Todella toivon, ettei nyt Elden Ringin DLC:ssä juuri tuollaista hyökkäysvoiman kehittämistä rajoittavaa pelimekaniikka olisi, koska sillä jo sitten todella paljon pilattaisiin varsinaisen Elden Ringin erinomaisesti toimineita pelimekaniikkoja. Jos joku vihu tuntui liian vaikealta, niin sitten farmasin leveleitä sekä aseita ja varusteita paremmiksi niin kauan, kunnes alkoivat puntit tasoittumaan.
Tismalleen sama tunne. En muista että oisin koskaan Father Owlia päässy läpi, siihen tais jäädä.
 
Ylös Bottom