Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Ihan hyvältä vaikuttaa metascore ja pitkälti sitä mitä saattoi odottaa.

Tää lause kiteytti hyvin miksi itse ainakin olen innoissani:
"This is a must-play for RPG fans who've grown tired of the hand-holding nature of modern games and just want to get lost somewhere magical and quite frankly, brutal as hell."

Saapa nähä milloin vaan ehtii pelaamaan, FF7 vielä pahasti kesken niin ehkä ens viikolla vähän vois alotella.
 
Ihan hyvältä vaikuttaa metascore ja pitkälti sitä mitä saattoi odottaa.

Tää lause kiteytti hyvin miksi itse ainakin olen innoissani:
"This is a must-play for RPG fans who've grown tired of the hand-holding nature of modern games and just want to get lost somewhere magical and quite frankly, brutal as hell."

Saapa nähä milloin vaan ehtii pelaamaan, FF7 vielä pahasti kesken niin ehkä ens viikolla vähän vois alotella.

Olin jo melko varmasti ostamas tätä, vaikka onkin ihan erilainen peli kun Elden Ring. Maailman eksyminen ja se itse löytämisen ilo, sitä kaipaan. Perjaintaina duunin jälkeen pelikauppaan ja vko loppuviettoon!
 
tämä rewikka kiteyttää aika hyvin sen mikä teki jo ensimmäisestä Dragons Dogmasta itselleni hyvin speciaalin pelin, juuri tuo make your own adventures oli jo itselleni ainakin Dark Arisenissa hyvin läsnä, eli peli on täynnä yllätyksiä ja eventtejä, ja kuolo voi korjata milloin vain, ja tarinoita riittää kerrottavaksi, voit törmätä chimeraan tai vaikka dragonin tai ties mihin kun lähdet harhapoluille, tää on myös se fiilis minkä takia tosiaan sillon sanoin että, Elden Ring on paljon pelille velkaa, koskaan siihen oltiin saatu juuri tuo sama fiilis, seikkailun ja vaaran tuntu, ja se millä se saadaan niin sillä että niitä kovemman luokan mörköjä uskalletaan sijoittaa myös sinne alkupäähän, Dragoneita metsiin yms

 
Jep seikkailun ja löytämisen tuntu on kyllä minun mielestäni parasta, ja tässä todellakin vaikuttaa olevan sitä. En malta odottaa perjantaita :)

Ihan tarpeeksi on tarjolla noita task lista pelejä, joten hyvä että joku muukin kuin Elden Ring uskaltaa tehdä jotain erilaista ja omaa.
 
Muutaman PC testin lukenut ja jään tämän pelin kohdalla odottamaan kun joskus tulee PC:tä päivitettyä. Ei meinaan ole markkinoilla rautaa tällä hetkellä jolla tämän saisi pyörimään edes 60 fps jatkuvsti. Ei siinä palataan sitten vuosien päästä.
 
Sieltä on tulossa teknisesti hyvin todennäköisesti melkoinen raakile, joten ei kannata edes odotella mitään 60fps konsoleilla.
 
Tuli luotua hahmo ja Main Pawn. Ekan läpipeluu tulee mentyä Fighterilla ja Main Pawni on Archer. Pitää toisen läpipeluu kerran ottaa magen ja thiefin vai mikä olikaan :D
 
Muutaman PC testin lukenut ja jään tämän pelin kohdalla odottamaan kun joskus tulee PC:tä päivitettyä. Ei meinaan ole markkinoilla rautaa tällä hetkellä jolla tämän saisi pyörimään edes 60 fps jatkuvsti. Ei siinä palataan sitten vuosien päästä.
Tämä varmisti sen, että itsekin jään odottelemaan päivityksiä.
 
noniin nyt Dragons Dogma 2 hahmot tehtynä että, josko siellä yöllä lähtisi Japanin reissun jälkeen sitten pienellä Ristiretkelle.
eli ensin japaniin sitten katsellaan Poen pressi ja sitten mahdollisesti lähdetään Ristiretkelle.
 
Nyt luin muutaman arvostelun, vaikka ei pitänyt mahdollisten spoilereiden takia. Mutta ei vain malttanut :D

En ole pitkään aikaan ollut näin hypeissäni jostain pelistä. Tämä peli kuulostaa ja vaikuttaa juuri sellaiselta peliltä, mikä iskee minuun täysillä.

Pidetään vain peukut pystyssä, ettei peli teknisesti notlkahtelisi. PS5 version siis olen ostanut.
 
Vaikea kyllä ymmärtää että miksi pelissä ei voi lukita ruudunpäivitystä 30fps, tuommoisella 30-40fps pelaaminen on melkoista tökkimistä. Ilmeisesti monilla japanilaissa kehittäjillä on käsitys että lukittu 30fps tuo inputlagia ja sen takia lukitsematon on parempi.
 
Vaikea kyllä ymmärtää että miksi pelissä ei voi lukita ruudunpäivitystä 30fps, tuommoisella 30-40fps pelaaminen on melkoista tökkimistä. Ilmeisesti monilla japanilaissa kehittäjillä on käsitys että lukittu 30fps tuo inputlagia ja sen takia lukitsematon on parempi.

Capcom on tehnyt aina tätä. Sama oli esim. Monster Hunter Worldin kanssa.
 
Pikaiset testailut aamusta, ihan ok pyörii, omat vanhat silmäni ei erotellu mitää dippailuja vielä. Tuttua ja turvallista Dragons Dogmaa, otin pawniporukan täyteen ja lähdin seikkailemaan. En muista KonsoliFinistin nimeä mutta jonkun teidän pawnin otin, Archerin, Huge Bownerin :D Illalla seikkaillaan sitten enemmän.

Munt saa lisätä kaverilistalle jos kiinnostaa löytää helposti pawni apuun ja olis muutenkin siistiä hyödyntää yhteisön pawneja.
 
Pelin huono optimointi ja mikromaksut ovat saaneet stiimissä hyvin negatiivisen vastaanoton. Arvelin että näin tulee käymään heti kun näin miten heikosti peli pyörii. Myös se että ei voi tehdä uutta hahmoa kun et voi poistaa tallennusta ja pelissä on vain yksi tallennus slotti on aiheuttanut paheksuntaa.

 
Siellä valitetaan kun on aihetta. Hyvät pelit hyvin optimoituna savat positiivista palautetta.
Noi mikromaksut on ilmeisesti noita kun voi ostella niitä rift kristalleja? Muistaakseni DD1:ssä niillä ei alussa ollut mitää muuta virkaa kuin se, että jos halus ottaa mukaan korkeemman tason pawnin niin se maksoi kristalleja. Noita saa sitä mukaa kun oma pawni on muiden käytössä ja itellä lopussa oli miljoonia ja miljoonia kristalleja. Sama lienee tässä DD2:ssa joten en noista oo niin murheissani.

Toi että voi ostaa kristalleilla vaikka lv100 pawnin jos on saatavilla ja kristallit riittää, onhan se tavallaan jonkun sortin pay to win, mutta kyseessä on yksinpeli niin jos joku haluaa pilata pelinsä sillä niin suotakoon se hänelle, ei vaikuta minuun.

En tie onko siellä jotain muuta mitä rahalla saa ja jos on tyhmyyksiä niin sitten toki ymmärrän kritiikin mikromaksuista.

Mutta juu toki, ps5 peliksi kyykkäilyt on vähän meh. RE Engine ei oikein sovellu tuommoiseen avoimen maailman seikkailuun, skaalautuu paremmin rajatumpiin peleihin.

Kyllä toi silti maistuu hyvin.
 
Ylös Bottom