Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

En ole ensimmäisten muutaman tunnin aikana vielä kiinnittänyt mitään huomiota mihinkään suorituskykyongelmiin, mutta toisaalta olen suht sokea niille ylipäätään muutenkin. Hyvä kuitenkin, että nopeasti on jo tulossa pätsiä.

Todella hyvältä maistuu tällä hetkellä, joskin pienesti ärsyttää tuo liioitellun rajallinen kantokyky tavaroille :rolleyes: no saa niitä toki kavereille heiteltyä. Ihan en tosin ole päässyt selvyyteen mitä niille tavaroille tapahtuu sit kun pawn kuolee tai sen hylkää.
Ne siirtyy storageen kaikki. Eli ei hätää.

Kaikkea materiaalia ei kannata kantaa toki mukana, mut kyllähän toi inventaarion ylläpito on oma hommansa tässä.
 
Tässä on tosiaan aika paljon inventaarion ylläpitoa. Loottia löytyy sen verran, että saa kokoajan olla välppäämässä sitä. Että siitä vähän miinusta pelille, vaikka hyvä että tuo se vähän ylimääräistä haastetta, kun pitää pähkäillä tavaroita. Ei voi vain kerätä loputtomasti resursseja Witcherin tapaan.
 
Menee kyllä nyt ostoslistalle kun tulee tuo lukittu 30fps, tuntuu että monesti japanilaiset kehittäjät eivät edes ruudunpäivitys valituksia kuuntele. Ei ole kyllä edes mitenkään kallis tuo fyysinen, paikasta riippuen 55-60e.
 
Joo siitä invertorystä pitää sanoa että tuntuu että invertory managment simulator kuuluu A/JRPG peleihin, ehkä jopa liikaa. Alkuun niitä ei uskaltanut/tiennyt mitä tehää ja just toi että ei uskaltanut antaa mitään arvokasta laina pawneille kun pelkäs että ne hävii jos vaihtaa pawnia tai jos ne kuolee. Olen käyttänyt nyt päähahmoon kaikki noin toistakymmentä "kultaötökkää". Ne ei paljon lisää mut jos niitä käyttää tyyliin 100 nii alkaa olee jo hyötyä.

Nykyään kun saavun arkulle heitän pokkana ihan kaikki materiaalit ym roinat sinne niin että kaikki hahmot ovat "light". Loottia tosiaan tulee sitä tahtia että reput helposti taas täynnä. Ja just se että ainakin yks iso äijä mukana reppuna ja vain yksi kantaa camp kamoja ku niitäki oli alkuun jokaisella 1 kun luulin että ne kuluu, sit on jotain juomia ja sormuksia jotka kasvattaa kantokykyä jne, kyllä uskon/toivon kuitenkin että ajan mittaan siihen tulee sen verran helpotusta ettei koko ajan tarttis plärätä invertoryä.

Sen verran myös rauhottunut alun jälkeen ettei nyt kerää joka ikistä marjaa ja örkkinahkaa mitä vastaan tulee, alkuun keräs tyyliin joka ikisen asian mikä eteen tuli, niiku loottipeleis muutenkin. :D
 
Jotkut on vetänyt tän pelin jo läpi o_O Itte täs just vaihoin uudet kalsarit ja meen nyt tehtävän perässä toisella alueella, on kyl sen verran vaffaa vihua että taidan lähtee takas ekalle alueelle vielä ihmettelee, tosin mä en oo kyl pelannutkaa päivittäin mut silti kyl aika älytön tahti saa olla jos on jo läpi, tai sit ei kyl käy oikee missää mestois vaa juoksee tarinan tyyliin läpi.
 
Eilen sain sen spearhand classin, en tiie oliko virallinen vai epävirallinen tapa, häröilin vernworthis ja sit joku äijä kysyi viemään kirjeen melveen ja siel sit oli eräs taistelu ja jollekki juttelin ja sit aukes. Nyt kun sitä tuli levutettua ja opittua uudet kikat niin ohan tää hemmetin kova setti, tai sit kuvittelen. Jotenkin tuntuu että isommat örkit ei tuota mitään vaikeuksia, pienet örkit nyt on jo ihan kärpäsiä. Ennen kun koko setti oli auki löysin tulikeihään jostain niin tuntuu damaa tekevän, tää on kai joku melee/velho sekoitus tai jottain. Hemmetin hauska classi kyl, ei liian hidas, mut on myös nopeita liikkeitä, staminaa syöppö kun tekee jotain ultimaattisia velho juttuja tsjp.

Täs nyt vapaat nii pelannut taas hulluna, jotenkin hemmetin vaikee lopettaa kun aina halus vaan jatkaa seikkailuja. Täs ei vaan ihan noin vaa tehää "no mä teen äkkiä tän tehtävän loppuun" kun se voi heittää siihen väliin pari kolme uutta välitehtävää ennen kun se itse tehtävä vihdoin joskus saa päätöksen, joskus on vielä että "tuu käymään muutaman päivän päästä". Sit meet ja siel on kylä ihan eri näköinen jne. Parit criffinit vai mitkä ne isot höyhen linnut onkaan nii onnistunut murhaa, lohikäärmettä vastaan pari kertaa taistellut mut se lähtee aina vaa karkuun, et pitääks niitä monster hunter tapaan ajaa sit takaa?

Peli maistunut vaa enemmän nyt kun ei oo ihan täysin pihalla kaikesta sen alun jälkeen, vaikka vieläkin tuntuu monet asiat olevan hakusessa. Vaikka nyt se kun tottui ja oppii käyttää sitä thief classia nii nyt tän spearhandin kans tottumista, mikä ei siis ole huono asia, tulee taisteluihin kivasti vaihtelua, kyllä tavoite olisi kaikki käydä läpi. Trickster vaikuttaa mielenkiintoiselta, sitä vois ehkä seuraavaks.

Level nyt 36 ja pleikkakellon mukaa oon pelannut "vaivaiset" 26h, mapista vielä suurin osaa mustan peitossa ja uusia luolia tuntuu tulevan vastaan jatkuvalla syötöllä.

Jonkun halvan kämpänki ostin, siel arkku kamoille ja sänky nukkumiseen, vernworthis kyl joku myy ilmeisesti jotain porvarikämppää mut se on 300k nii ei mul semmosia rahoja vielä oo.


Ellei tänä vuonna jotain ihmeitä tapahdu, on tämä mun listalla helposti suurin yllättäjä 2024, vaikka vuosi nyt on vielä suht alussa.
 
Harmillisesti itellä jääny seikkailut tällä viikolla kokonaa välii ku menin maanantaina silmäleikkauksee ja kökkiny osastolla siitä lähtien. Tänää pitäis päästä himaa ja illalla seikkailujen pariin taas :) Toivottavasti pawni kelvannu porukoille ja tulee hyvä tuotto :D
 
Harmillisesti itellä jääny seikkailut tällä viikolla kokonaa välii ku menin maanantaina silmäleikkauksee ja kökkiny osastolla siitä lähtien. Tänää pitäis päästä himaa ja illalla seikkailujen pariin taas :) Toivottavasti pawni kelvannu porukoille ja tulee hyvä tuotto :D
Pikaista toipumista!
 
Nyt pitäs ilmeisesti päivitys olla online, millä 30 FPS lukkoon, sekä motiom blur ym säädettyä. Mielenkiinnolla odotan tuntemuksia näistä.
 
Harmillisesti itellä jääny seikkailut tällä viikolla kokonaa välii ku menin maanantaina silmäleikkauksee ja kökkiny osastolla siitä lähtien. Tänää pitäis päästä himaa ja illalla seikkailujen pariin taas :) Toivottavasti pawni kelvannu porukoille ja tulee hyvä tuotto :D

Mulla oli kans 4 päivän tauko ku oli kiireitä ym, kyl siinä koko ajan odotti pääsevänsä takas. Mistä sen muuten näkee/tietää ketkä on oma pawnia käyttänyt? Onkse sitä kun nukkuu ja tulee se ruutu että "pawn came from mission jne" ja palkinnoks rift kristalleja?

Edit: Laitoin sen max 30 fps, ohan siinä variables puolensa, hienoaha se on kun välillä mennä siihen 50 puolelle silloin kun on hiljaista ja sehän sit tuntuu hyvältä mies. Mut ei se sitten hauskaa ole kun oot vaikka kaupungis ja yhtäkkiä alkaa diashow, jos tätä tapahtuis harvoin pitäisin sen variablen, mutta näitä droppeja tapahtuu melko usein ainakin mun silmään joten mun mielestä parempi vaan ottaa se max 30 fps ja tottua siihen.

Motion blörin otin myös pois, ne otan pelissä kun pelissä pois.

En ainakaa vielä ole sen kanssa huomannut mitään droppeja, tosin mulla on nyt vaan silmät että ehkä jotkut dF tyypit sielä voi analysoida heidän super vehkeillä ja keskustella tunnin kumpi nyt on parempi vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Ne täällä jotka pelasivat aikoinaan ykkösen läpi, mitä mieltä nyt olette, onko tämä ihan samaa, mutta vain selvästi paremmalla graafisella ilmeellä? Se vaikutelma on videoita katsomalla tullut, että samoissa mestoissa kuljetaan, samat tarinan pääkohdat on ja jopa hyvin pitkälle samoja vihuja kohdataan kuin ykkösessä? Onko näin, ja tarjoaako tämä kakkonen nyt oikeasti mitään muuta uutta ykköseen nähden, kuin sen paremman graafisen ulkoasun?

Jos ei mitään uutta sitten kuitenkaan kunnolla tarjoa, niin ei ole sitten minun juttuni enää. Kokeilin tuossa nimittäin pelata yli kymmenen vuoden jälkeen ykköstä alusta alkaen, nyt vaihteeksi Xboxilla, kun alunperin pelasin pelin läpi pleikkarilla. Muutaman tunnin jaksoin, ja sitten vaan alkoi tuntua ihan väkisin sen saman jo ennen näkemäni puuduttavalta jauhamiselta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pitäs ilmeisesti päivitys olla online, millä 30 FPS lukkoon, sekä motiom blur ym säädettyä. Mielenkiinnolla odotan tuntemuksia näistä.
Ei saa säädettyä kun motion blurin päälle ja pois ja 30 FPS lukkoon mikä ei tunnu tekevän mitään, samaa paskaa FPS on edelleen, PS5 alustana
 
Ne täällä jotka pelasivat aikoinaan ykkösen läpi, mitä mieltä nyt olette, onko tämä ihan samaa, mutta vain selvästi paremmalla graafisella ilmeellä? Se vaikutelma on videoita katsomalla tullut, että samoissa mestoissa kuljetaan, samat tarinan pääkohdat on ja jopa hyvin pitkälle samoja vihuja kohdataan kuin ykkösessä? Onko näin, ja tarjoaako tämä kakkonen nyt oikeasti mitään muuta uutta ykköseen nähden, kuin sen paremman graafisen ulkoasun?

Jos ei mitään uutta sitten kuitenkaan kunnolla tarjoa, niin ei ole sitten minun juttuni enää. Kokeilin tuossa nimittäin pelata yli kymmenen vuoden jälkeen ykköstä alusta alkaen, nyt vaihteeksi Xboxilla, kun alunperin pelasin pelin läpi pleikkarilla. Muutaman tunnin jaksoin, ja sitten vaan alkoi tuntua ihan väkisin sen saman jo ennen näkemäni puuduttavalta jauhamiselta.
Noh varmaan voi sanoa että jos ykkönen ei maistunut, niin ei tämä mitenkään merkittävästi erilainen ole. Eli luultavasti ei maistu tämäkään.

Hyvin samalla kaavalla mennään, isommassa mittakaavassa toki. Paljon on toki parannuksia pelillisesti ykköseen verrattaessa, esimerkiksi viholliset, joskin ovat aika sisältö köyhiä, niin ovat sentään satunnaisia tässä. Eli ei oo ihan aina samat elukat samoissa pensaissa vastassa.

Tehtävät ja juoni on samaa b-tasoa, eli vähän jopa sivuseikka jopa. Paljon juostaan edelleen edes takaisin samoja reittejä jne. Maailma on vähän eläväisempi, tutkittavaa on enemmän, luolia ja salaisuuksia enemmän. Jos siis sellainen nappaa. Vapautta on mukavasti tehdä asioita eri tavoin. Sivutehtävät häilyvästi liittyvät toisiinsa ja käytännössä paljon voi missata asioita.

En siis voi suositella, jos ykkönen ei iskenyt.
 
Noh varmaan voi sanoa että jos ykkönen ei maistunut, niin ei tämä mitenkään merkittävästi erilainen ole. Eli luultavasti ei maistu tämäkään.

Hyvin samalla kaavalla mennään, isommassa mittakaavassa toki. Paljon on toki parannuksia pelillisesti ykköseen verrattaessa, esimerkiksi viholliset, joskin ovat aika sisältö köyhiä, niin ovat sentään satunnaisia tässä. Eli ei oo ihan aina samat elukat samoissa pensaissa vastassa.

Tehtävät ja juoni on samaa b-tasoa, eli vähän jopa sivuseikka jopa. Paljon juostaan edelleen edes takaisin samoja reittejä jne. Maailma on vähän eläväisempi, tutkittavaa on enemmän, luolia ja salaisuuksia enemmän. Jos siis sellainen nappaa. Vapautta on mukavasti tehdä asioita eri tavoin. Sivutehtävät häilyvästi liittyvät toisiinsa ja käytännössä paljon voi missata asioita.

En siis voi suositella, jos ykkönen ei iskenyt.
Kyllä se ykkönen loppupuolelle asti aikoinaan ihan hyvinkin iski. Mutta sitten loppupuolella jotenkin alkoi puuduttaa, eikä enää selvästikään innosta tuolla samalla konseptilla koko peliä tavallaan uudelleen pelata. Ehkä joskus alesta sitten, mutta ei tämä kyllä kuulosta mitenkään itselleni innostavalta - ainakaan tässä vaiheessa ja nykyisellä hinnalla.
 
Kyllä se ykkönen loppupuolelle asti aikoinaan ihan hyvinkin iski. Mutta sitten loppupuolella jotenkin alkoi puuduttaa, eikä enää selvästikään innosta tuolla samalla konseptilla koko peliä tavallaan uudelleen pelata. Ehkä joskus alesta sitten, mutta ei tämä kyllä kuulosta mitenkään itselleni innostavalta - ainakaan tässä vaiheessa ja nykyisellä hinnalla.
Toki en oo vielä niin pitkällä että osaisin sanoa millane imu lopulla on. Mut tän alkutaipaleen perusteella ei kyllä mitään uutta ja mullistavaa oo tarjolla. Itse toki tykkään ku pidin ekastakin pelistä kovasti, ja oon sen useasti läpäissyt.

Ja mikäli oikein ymmärsin, niin tässä ei oo minkäänlaista end gamea, mikä taas ekassa oli Everfallin myötä.
 
Tykkään kyllä miten tässä sitä mappia avataan, ne mustat alueet kun zoomaa nii näkyy että sielä menee joku reitti, mut sit on kohtia missä ei näy muuta kun mustaa nii ajattelin että no ei siel varmaa mittää oo, noh tässä nyt olin palaamas tekemään tehtävää kaupunkiin ja hieman poikkeisin sivuraiteille nii iso örkki örisee ja kaataa puita, piestiin se nii se avas täysin uusia väyliä ja teitä uusille mestoille, nyt täs oon häröillyt ympäriinsä ja törmännyt uusiin luoliin ja pari saattotehtävää tuli tehtyä ja nyt oon jossain "forgotten" kylässä.

Itte tosiaan en ole ykköstä ikinä pelannut niin ehkä sen takia kaikki on vaan niin uutta ja seikkailun fiilistä, kun ei oo taustalla mitään samantyyppistä peliä mitä tämä on. Mitä tulee seikkailuun ja löytämiseen niin lähimpänä mitä voin verrata on elden ring. Kyllähän tässä on siis tosi paljon niitä samojen reittien nuohoomista ja kulkemista, tyyliin alotat tehtävän paikasta A meet paikkaan X teet siel jotain ja sieltä ilmoitat "moi olen tässä" ja sit pitääkin palata takas paikkaan A jne.

Joskus kulkemista helpottaa ne "hevosvaunut" mut neki liikkuu tiettyjä väyliä, fast travel vain jos löytää kivet plus vielä ne pylväät. Tämä kaikki on minulle vain hyvä ja virkistävää eikä että mapista vaan klikataan ja siirytään. Tästäkin nyt voi olla moni eri mieltä että onko se nyt hyvä vai paha asia.

Tarinan takia tätä tuskin kukaan pelaa, on siel just joku pohja ja lohikäärmeet. Kyllä mulle suurinta antia tässä on se seikkailu ja paremman lootin löytäminen.
 
Kyllä se ykkönen loppupuolelle asti aikoinaan ihan hyvinkin iski. Mutta sitten loppupuolella jotenkin alkoi puuduttaa, eikä enää selvästikään innosta tuolla samalla konseptilla koko peliä tavallaan uudelleen pelata. Ehkä joskus alesta sitten, mutta ei tämä kyllä kuulosta mitenkään itselleni innostavalta - ainakaan tässä vaiheessa ja nykyisellä hinnalla.
Niiku Kirai tossa toteskin niin aika samaa kuin ykkönen mutta seikkailun tuntua enemmän kun maailma isompi. Eestaas mennään, samat vihut puskissa aina, pari päivää pysyvät poissa.

Itelle tässä se juttu on toi tutkiminen. Tarina ollu tähä mennes aika pöhkö ja täynnä hölmöjä juttuja. Esim oot periaattees pahisten etsimä mut saat vapaasti toimia niiden silmän alla.
 
Toki en oo vielä niin pitkällä että osaisin sanoa millane imu lopulla on. Mut tän alkutaipaleen perusteella ei kyllä mitään uutta ja mullistavaa oo tarjolla. Itse toki tykkään ku pidin ekastakin pelistä kovasti, ja oon sen useasti läpäissyt.

Ja mikäli oikein ymmärsin, niin tässä ei oo minkäänlaista end gamea, mikä taas ekassa oli Everfallin myötä.

En oo viittinyt lukea niin paljon etten spoilais mut kyllä tässä ainakin mainitaan end gamesta. Mitä se sit on en raaskinut sen enempää vielä ottaa selvää kun täs vielä kerätään marjoja ja kattellaan maisemia.

No oon mä nyt jotain tehnytkin, mut välillä pitää kyllä google olla läsnä. Esim se että mun main pawn kun sitä tein sai antaa roolin että mitä mikäkin pawni tekee ja kenelle mikäkin rooli on paras, archerille paras on "calm" rooli, eli ei rynni päälle vaa kauempaa ampuu jne. Semmonen sit maksoi 2000 riftcrystallia, olihan niitä jo kertynytki semmoset 5000 nii ehkä mä pärjään.

Tuli myös eka lohikäärme vihdoin piestyä, kaks kertaa se lähti karkuun, en tiie oliko ny kyseessä sama lohikäärme. Tää spearhand on kyl aivan loistava, sillä saa laitettu itsensä ja pawnit "kuplaan" niin ettei tuu mitään damaa, se ei tietenkään kauan kestä mut voi laittaa aina uudestaan ja pitää hieman ajoittaa jos bossi meinaa tehää jonku waffan iskun. Se teleporttihässäkkä on vähän epäselvää, joskus se onnistu joskus ei, tyylii pitää olla joku täydellinen ajoitus. Jos tääl joku on sillä pelannut ja tietää miten se oikeesti toimi nii saa ja pitää kertoa! :D

Laitoin sittenkin sen variable moden takas motion blörri ja HDR/Off, kyllä se nyt vaa toimii paremmin eikä mitään älyttömiä droppeja enää ole ollut vaikka isoja taisteluja ym ollut. Mut mä en ehkä kiinnitä nii herkästi huomoita ellei nyt ala diashow mitä tässä oli ennen tätä pätsiä.
 
Toki en oo vielä niin pitkällä että osaisin sanoa millane imu lopulla on. Mut tän alkutaipaleen perusteella ei kyllä mitään uutta ja mullistavaa oo tarjolla. Itse toki tykkään ku pidin ekastakin pelistä kovasti, ja oon sen useasti läpäissyt.

Ja mikäli oikein ymmärsin, niin tässä ei oo minkäänlaista end gamea, mikä taas ekassa oli Everfallin myötä.
On tässä end game mut se on vähä erilainen kuin ykköses. Googlailin sitä tos hivenen, se on periaattees piilossa. Se kuulosti itelle vähä huonolta loppupeliltä, jos ykkösee vertaili.
 
Ylös Bottom