Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Aivan mahtava peli, @Huttu kertoi oman seikkailun, no mä kerron/yritän kertoa lyhyesti oman.

Eilen päätin "no mä teen vielä tän tehtävän loppuun" joka venähti yön pikkutunneille. Tarina alkoi kun piti eräs ajallinen tehtävä suorittaa ja kysellä ympäriinsä missä se sijaitsee, siinä häröiltyä ympäriinsä oli muutama taistelu käyty, porukka ihan väsynyt ja helat melko lopussa. Pelissä kun ei ole fast travelia ainakaan semmosta että menet mihin vaan, porukan piti levätä, helat vähissä mutta ei yhtään camping kittiä jäljellä, se joka niitä möis oli se jonka tehtävä tehtiin joten se vaa itki että "auttakaa minnuu". Siinä sitten vajailla heloilla lähti pitkin teitä etsimään vinkkien avulla missä se sijaitsee, tiesin kyllä suurinpiirtein minne mennä.

Kyseessä oli kirjaimellisesti selvitymis seikkailu, vastaan tuli vielä jotain taisteluja ja yritin itte pysyä hieman kauempana ja annoin pawnien hoitaa suurimman työn, löydettiin vihdoin perille, oli yö ja pimeetä, ahistavaa ja "out of ammo". Jotenkin selvittiin siitä taistelusta ja piti vielä löytää tie takas kaupunkiin ja tehtävä tuli suoritettu, vihdoin sai ostettua camping tarvikkeet ja äkkiä notskille lepää johon lopetin pelin.

Tästä nyt voi olla montaa mieltä, onko se hyvä vai huono asia mutta tehtävät voi matkan varrella muuttua aivan erilaisiksi mitä olit alunperin menossa tekemään, tämä voi olla myös stressaavaa. Olen ite peleissä hyvin ns. järjestelmällinen varsinkin jos silmät alkaa menee kiinni tykkään lopettaa pelit "noni tämä tehty, kaikki on syöny ja juonut käyny iltapesulla, ok jätetää tähän ja jatketaa huomenna".

Mut hienoa nytkin oli lukea että toisella on aivan erilainen meininki ku toisella, tässä pelissä on vahvat selvitymispelin vibat, pitää miettiä miten kauas uskaltaa lähtee kun et välttämättä ihan heti ole pääsemässä mihinkää turvaan, pitää olla aina camping kit kaiken varalta, niitäkää ei voi ostaa roppakaupalla koska ne painaa liikaa. Toivon kyllä hieman helpotusta mutta en liikaa. Vihdoin peli jonka pariin odottaa pääsevänsä!
 
Noista leiriseteistä, ne ei kulu, yks riittää messiin :) en ainakaa ite oo uutta joutunu ottaa, mun pawni kantaa sitä muutenkin. Sitte jos yöllä monsut hyökkää ja hajottaa leirin ni sit tarttee uuden.

Googlasin hivene ja kokemukset vaihtelee, joillaki setit hajoo joillaki ei? En oo joutunu uutta hankkii alun jälkee.
 
Viimeksi muokattu:
Noista leiriseteistä, ne ei kulu, yks riittää messiin :) en ainakaa ite oo uutta joutunu ottaa, mun pawni kantaa sitä muutenkin. Sitte jos yöllä monsut hyökkää ja hajottaa leirin ni sit tarttee uuden.

Googlasin hivene ja kokemukset vaihtelee, joillaki setit hajoo joillaki ei? En oo joutunu uutta hankkii alun jälkee.

Aijaa o_O No kyllä mulla kului. Mulla oli muutama mitä pawnit kantoi mut kyl ne vaa loppui ja notskille mentäes tuli vaa "you dont have camping söhshö". Niitä on sit varmaa jotain eri versioita? Ostitko sä muuten sen jonkun deluxe edissönin mitälie? Siinähä tuli joku camping kit härdelli mukana et jos sulla on semmonen, jos kerta et alun jälkee ole joutunut hankkii uutta. :rolleyes: Pitää tutkia asiaa lisää, semmonen ois kyl kätevä ettei tarttis uutta enää hommata.
 
Aijaa o_O No kyllä mulla kului. Mulla oli muutama mitä pawnit kantoi mut kyl ne vaa loppui ja notskille mentäes tuli vaa "you dont have camping söhshö". Niitä on sit varmaa jotain eri versioita? Ostitko sä muuten sen jonkun deluxe edissönin mitälie? Siinähä tuli joku camping kit härdelli mukana et jos sulla on semmonen, jos kerta et alun jälkee ole joutunut hankkii uutta. :rolleyes: Pitää tutkia asiaa lisää, semmonen ois kyl kätevä ettei tarttis uutta enää hommata.
Ei iha tavisversio mul on. Onkoha niis sit jotai eroja, voi käyttää useemmin yms?
 
No ainakin se joka niitä möi, oli jotain eri versioita eri hinnoilla mut ostin 3kpl niitä halvempia eli 1 jokaiselle pawnille. Siinä oli joku selostus että "monsters dont break this camp tjsp" mut luulin että ne on vaa päheemmän näköset leirit jossa voi tyylii tanssia ja tehää kaikkee muuta kun vaa kokata ja nukkua. Rahat oli myös vähissä, noh hyvä tietää nii ens kerral ostetaa se kallein!
 
Mulla ei oo kulunu kertaakaan camping set, olikohan se modest camping set vai mikä lie minkä ekana pelissä tyyliin löytää. Ei oo tosin hirviöt vielä hyökännyt retkeilyn aikana.

Sattu illalla melkone homma itelläki pelissä: tehtävän perässä kuikuilin uusille alueille yöaikaan ja jossain metsän keskellä näky jotain bandiitteja kokoustavan. Hyökkäsin sekaan mut huomasin nopeesti että näähän on jotain eri ukkoja ku heikot maantieroistot, pisti mua ja pawneja kylmäks iha 6-0. Käytin ainoan wakestoneni mikä mukana oli ja lähdin karkuun. 2 pawnia jäi kuolleena sinne metsään, ja yks elossa ollu pawn nappasi toisen näistä kainaloon ku juostiin. Pudotti sen kuitenkin johonkin sitte.

Huomasin rotkon yli menevän ison sillan ja juoksin yli. Kun pääsin toiselle puolelle nii rosvot hakkasi sillan toista päätä romahduttaen koko loiston. Siinä sitten toisen pawnin kanssa ihmeteltiin että missä ollaan, ei reittiä takas tutuille maisemille ja pawniki vaa totes että nyt on pitkä kiertoreitti edessä. 2 kaveria huusi kuolemaa rotkon toisella puolella. Ja pimeä yö päällä. :D

Onneksi oli ferrystone, lensin sillä pääkaupunkiin turvaan.
 
Joo vähän on epäselvää nyt mitä googlasin, et ilmeisesti se on loputon käyttö kuhan monsterit ei hyökkää tjsp. En nyt muista mut ei mulla ole kukaan hyökännyt leiriin, tosin paljon on tapahtunut että voi olla etten muista. Sit ne eri hintaiset, yks joku "grass shöshö" camping kit on vaa tarkoitettu johonki erityiseen maastoon, sit oli joku toinenki joka maksoi tonnin joka on vaa kestävämpi. Eli ei ne kulu oli kit mikä tahansa kuha siinä camping alueella on sit turvallista. Noh mulla kuitenkin meni ja ilmeisesti se sit vaan tuhoutui.

Voiko muuten se itse tekemä pawn kuolla lopullisesti vai saako sen sitten takaisin jostain jos ei ehdi elvyttää? On täs kyl perhanasti viel opeteltavaa :D
 
näköjään monella ollu samanlaisia skenaarioita mistä itsekkin eilen mainitsin hyvä hyvä, kertoo vaan siitä että miten speciaali peli kyseessä. nyt on aika jatkaa myöskin omaa matkaa hahmot huitelee tasolla 28, en ole vielä itse edes pääkaupunkiin asti päässyt :D, kokoajan ku löytyy jotain uutta ja ihmeellistä,

hyvä ku itse tein pawnin joka Waifu versio Shadowheartista, no eilen oli 9 eri tyyppiä käyttänyt pawniani, kunlaitoin questiksi että, jos minun pawnille pitää antaa Golden kuoriaisia jos haluaa questini suorittaa, no 5 ihmistä noissa oli antanut kuoriaisen, joten olen itse 5 kuoriaista rikkaampi. eli noin niitä golden kuoriaisia farmataan teet waifun ja ihmiset donatee sulle :D, eli vinkkinä että sille Pawnille kun se palaa muiden pelaajien käytöstä, niin sille kannattaa laittaa jotain arvokasta siihen questin suorittamisehdoksi, muistaa vaan sitten sen että sä menetät sen itemin jonka laitat siihen ehdoksi. eli itse tuossa tapauksessa menetin yhden kuoriaisen mutta se kannatti kun sain 5 tilalle. joku ore on myös hyvä vaihtoehto tähän
 
Viimeksi muokattu:
näköjään monella ollu samanlaisia skenaarioita mistä itsekkin eilen mainitsin hyvä hyvä, kertoo vaan siitä että miten speciaali peli kyseessä. nyt on aika jatkaa myöskin omaa matkaa hahmot huitelee tasolla 28, en ole vielä itse edes pääkaupunkiin asti päässyt :D, kokoajan ku löytyy jotain uutta ja ihmeellistä,

hyvä ku itse tein pawnin joka Waifu versio Shadowheartista, no eilen oli 9 eri tyyppiä käyttänyt pawniani, kunlaitoin questiksi että, jos minun pawnille pitää antaa Golden kuoriaisia jos haluaa questini suorittaa, no 5 ihmistä noissa oli antanut kuoriaisen, joten olen itse 5 kuoriaista rikkaampi. eli noin niitä golden kuoriaisia farmataan teet waifun ja ihmiset donatee sulle :D, eli vinkkinä että sille Pawnille kun se palaa muiden pelaajien käytöstä, niin sille kannattaa laittaa jotain arvokasta siihen questin suorittamisehdoksi, muistaa vaan sitten sen että sä menetät sen itemin jonka laitat siihen ehdoksi. eli itse tuossa tapauksessa menetin yhden kuoriaisen mutta se kannatti kun sain 5 tilalle. joku ore on myös hyvä vaihtoehto tähän
Wat? Ootko varma ettet oo käyny pääkaupungis? :D hillittömät levelit jos tosiaan näin.

Täs on kyllä hiton kivaa seikkailla ja ihmetellä mitä löytyy. Täytyy kattoa mihin toi toinen härkäkärry vie jos toinen vei Melveen.

Pääjuonesta, vähän pihalla ja jotenkin hämmentävää, pääkaupungissa tapahtuu, ällös siis lue jos et oo siellä, ei spoilaa sillee mitää mut ihmetystä vaan

Tuntuu että kaikki muut, ja siis aivan kaikki, tietää että oot Arisen paitsi pahikset joiden kuuluis tietää että oot Arisen jotta voisivat hiljaisuudessa heittää sut jokee kivi jalassa. Ehkä tos tulee joku twistinen chilipippurikäänne Haaaa käytimme sinua ja tiesimme koko ajan muahahaaaa *pyörittelee viiksiä*. Tai sitte ne on vaa et voi ei miten tämä nyt näin meni!
 
Wat? Ootko varma ettet oo käyny pääkaupungis? :D hillittömät levelit jos tosiaan näin.

joo en oo, tosin pelaan suurimmaks osaks öisin niin se on aika moninkertainen expa, sit tosiaan kun monsterit ja spawnaa ja nuohoan tarkasti joka paikan niin monta kertaa joutunu tappamaan jo erään kreikan mytologian olennonkin, tainnu kolmesti sen tappaa, ja öisin kohtaa noita kyklooppeja ja muita paljon niin nopeestihan tässä saa expaa. se on sinänsä hauska ku meikä löytyy kokoajan uusia luolija, jostain vuorien päältä ja muuta, niin nää laina pawnit on ihmeissään, wow, i have to tell this discovery for my master" et huomaa et suurinosa etenee hirveellä vauhilla :D
 
joo en oo, tosin pelaan suurimmaks osaks öisin niin se on aika moninkertainen expa, sit tosiaan kun monsterit ja spawnaa ja nuohoan tarkasti joka paikan niin monta kertaa joutunu tappamaan jo erään kreikan mytologian olennonkin, tainnu kolmesti sen tappaa, ja öisin kohtaa noita kyklooppeja ja muita paljon niin nopeestihan tässä saa expaa. se on sinänsä hauska ku meikä löytyy kokoajan uusia luolija, jostain vuorien päältä ja muuta, niin nää laina pawnit on ihmeissään, wow, i have to tell this discovery for my master" et huomaa et suurinosa etenee hirveellä vauhilla :D
Aika moni menee pääkaupunkiin nopsaa juu, ei varmaa ees aattele et voi viel tutkia. Itekki vast nyt palasin noille seuduille takas, kaupungilta saa tehtäviä tuonne suuntaan muutenkin.
 
Nii onks nää laina pawnit toisten pelaajien tekemiä? Vai jotain capcom tekemiä tekoäly pawneja? Vai molempia? Eilen törmäsin ainakin "kratos" pawniin joka oli PS3 kratoksen näköinen eikä tämä uusin parta kratos. Muuten melko normaalin näköstä ollut, ei oo vielä "nallepuhheja ja pokemon pawneja tullut vastaan.

Mullaki ne pawnit vähän välii möläyttää "wow I have to tell this to my master". Mutten en tiennyt että ne on jonkun pelaajan tekemiä sen oma pawni joka on mulla lainassa. Tää on kyl hieno ominaisuus kieltämättä, kyl välillä tulee jopa ikävä kun on täs pari kertaa luopunut pawnista kun vaihtanut isompi levuseen.

Tämmöstä maailmassa häröilyy ja ihmettelyn iloa oli viimeks Tears of the kingomissa ja Elden ringis, jotenkin aivan pakko koluta kaikki "mustat alueet" vaikka olisiki pieni klöntti mapissa, OCD ei anna periksi. Löytänyt luolija ja aarteita ja aina milloin mitäkin, sit välillä pawn kertoo "hei mä muistan ku seikkailin ja löysin aarrearkun näytänkö missä? Sit osoitat et joo näytä vaa ja lähetää sen mukaan ja sit ollaanki taas jossain ihan muualla mihin pitikää mennä. Jotenkin tämmönen seikkailu vaa kiehtoo.

Millä classilla muuten pelaatte? Itte alotin thiefillä ja pawn alotti jousimiehenä, lisäksi sit yksi "taikuri" ihan koska siltä saa helaa ym ja sit yks iso äijjä reppuna ja "tankkina. Tällä kokoonpanol toistaseks mennyt, kohta on thief class level9, ehkä jossain vaihees vois kokeilla jollain muulla viimeistään siinä vaiheessa kun halua tapella eri tyylillä.
 
On siel virallisiaki capcomin tekemiä mut ku meet riftikivelle ni ne kaikki mitä tulee on muiden tekemiä main pawneja joita voit ottaa. Sitte muut voi ottaa sun main pawnin.

Mä voin ottaa vaikka sun ja jos me löydetää aarteita joita et oo viel löytäny, ni sun pawni kertoo niist sulle sitte ku oot alueella :)

Siisti ja aika uniikki systeemi. Muistat vas vaihtaa niitä välil ku niitte tasot ei nouse. Sun ja sun pääpawnin taso nousee mut lainapawnien ei. Pitää päästää vapaaks ja hakee hetke pääst uusiks ni levut on päivittynyt.

Ite sorcerer ja pawni on thief
 
Viimeksi muokattu:
Juu oonki niitä lainapawneja vaihtanut isompi levusiin, vielä samoja en ole kyllä löytänyt/nähnyt/osannu että vois ottaa takas. En kyl päivitä niitä lainapawn levuja yhen tai kahen levun välein, ehkä vähän turhaa? Joskus ne on jopa levun tai pari ylempänä enkä viiti ainakaa isoja Rift cristalleja tuhlata ellei sit joskus kun on max levu tai jotain.
 
Tää on aivan käsittätön peli tuon exploring ja adventures fiiliksen suhteen, sanoisin että yksi parhaista, ellei jopa paras, eli sen fiiliksen suhteen mitä saat kun katsot taru sormusten herrat trilogian, ja kuvittelet että voisikun oisi peli jossa pääsisi samaan fiilikseen, siis mä löydän ihan kokoajan uusia luolia ja "uusia boss tyylisiä vihollisia"t ää on just semmoinen peli että jos sä kuvittelet et jossain vois olla luola tai jos näät vuoren niin sinne voi joillain keinolla kiivetä, et mä en ole lähelläkään main kartan mukaan sitä Capitalia, meikällä on joku 80k goldiakin joka on pelkästään löydetty (en oo vielä edes myynyt mitään) ja Rift Crystaleita 8,2k, mä on varmaan käyny jossain 25-30 eri luolassa.
 
Päätin lähtee nyt vaihteeks yöllä seikkailee ihan "for the science" ku ennen aina mennyt aamu/päivä ja ku yö tulossa nii mennyt nukkuu aamuun. Ihan kun jotain eri peliä pelais, vihut vaanii puskissa, sit kesken matkan kuului örinää ja puhetta nii lohikäärme vaa yrjösi tulta, siinä oli kyl pakko ottaa jalat alle ja ottaa pawnit mukaan, ei näillä geareilla mitää mahiksia, oli jotain "x5" kertainen se full health. Luulen että turpaan ois tullut, paniikissa karkuun ja nyt löysin itteeni taas jostain luolasta/tunnelista.

Siitäki pakko antaa plussaa että ei oo tullut vielä yhtään copy/paste tylsää luolaa vastaan, eihän tää mappi varmaa jos löis johonki googleen mitenkään massiivinen verrattuna nyt vaikka AC valhalla, mut se rikkaus ja miten ei tunnu olevan mitään turhia lääniä+ fast travelin rajoitus ja pitää miettii et kantsiiko nyt niitä vähäsiä fast travel kiviä aina käyttää+ pitää vielä löytää ne pylväät, kaikki se tekee sen että maailma tuntuu massiiviselta ja elävältä.

Taistelu nyt kun hieman oppii on myös erittäin tyydyttävää ja hauskaa.

Ei täs voi muuta kun kehua, ainoa mistä nyt on pakko antaa valitusta mistä on jo puhuttu on suorituskyky, välillä peli kyykkää tosi pahasti PS5.lla. Kaupungissa tuli kerran kunnon diashow, sekä välillä jossain ahtaas paikas isoa mörköä vastaan kamera menee miten sattuu jne.

Mut nämä ovat näitä asioita mitä voin antaa anteeks mitä tämä kokonaisuudessa muuten tarjoo. Jos täs olis FPS täydellinen 60fps tai edes se lukittu täydellinen 30fps olisi varmasti tullut enemmänkin pisteitä. Noh, ehkä sit PS6 DD2 Remastered. :D Peeceel ku en oo pelannut sitten jostain 2000 luvun.
 
Täytyy kyl sanoo kans loitsuist et täs pääsee toteuttaa kunnon velho power fantasiaa. Toi sorcerer on kuin kävelevä nuke-heitin, hirveetä tulivoimaa löytyy mut noi kovat taiat syö staminaa tosi paljon. Pitää vähä kattoo tarkemmi et mis loitsii.
 
Pitää jossain vaihees testata vaikka jotain nukeloitsuja, nyt sain just thief classin level 9 nii periaattes vois levuttaa jotain muuta, mut toisaalta taas tällä nyt oppinut/tottunut pelaa. Kahen käden pikkumiekoilla ninjailua, sit sillä köydellä vetoja vihut maahan, kätevä myös niitä ärsyttäviä lentolintuja mitälie vastaan ja sit juostaa lopetusliikkein päälle.

Ilmeisesti se keihäs ninja luokka aukee vasta myöhemmin, sitä kiinnostais kokeilla, näyttää nopeelta. Mitään kauheen painavaa hidasta ukkoo pelissä kun pelissä en oikee tykkää käyttää joten pawnit voi hoitaa sen puolen. Hyvä kuitenkin et täs voi näitä vaihtaa koska vaan ja kokeilla ettei ole sidottu siihen yhteen loppuelämäks. Tämähän on kun kokelis eria aseita, tässä ne on vaa luokkien takana hieman eritavalla toteutettu.

Menin yhen tehtävän perässä ilmeisesti toiselle alueelle, kyllä alkoi tulee turpaan ja huolella levu 27 nyt, en tiie tuntuu ettei olis vielä asiaa tänne. Mut oon jo niin lähellä sitä tehtävää nii käyn kattoo ja palaan kyllä takas sinne ekalle alueelle. Ei malttais lopettaa mut pakko ku aamuherätys ja perhanan oikea elämä.
 
Ylös Bottom