Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doom: The Dark Ages

No jo on ensimmäisen maailman ongelmaa kerrakseen! :D Pakkoko niitä on kaikkia kerätä tai jos nyt jotain jää niin mitä sitten? Tässähän noi on helppo käydä jälkikäteenkin keräämässä.
Eiköhän kaikki peleihin liittyvät ongelmat ole juurikin ensimmäisen maailman ongelmia. Tuollaisessa on kyse muutenkin siitä että on niin erilaisia pelaajia. Toisia ärsyttää kun pitää olla liian putkessa, toisia taas liika avoimuus, toisia se ettei ole kerättävää ja toisia että niitä on liikaa tai niitä ei löydy tarpeeksi helposti. Eikä tuo tainnut mikään päällimmäinen ongelma muutenkaan olla.

Itsekin monesti valitan pienistä asioista, mikä kertoo yleensä siitä että peli on muuten hyvin onnistunut, jolloin ei ole paljoa mikä häiritsee tai pienet ärsytykset saa isomman roolin kun kaikki muu on niin toimivaa.

Eiköhän kaikki peleihin liittyvät ongelmat ole juurikin ensimmäisen maailman ongelmia. Tuollaisessa on kyse muutenkin siitä että on niin erilaisia pelaajia. Toisia ärsyttää kun pitää olla liian putkessa, toisia taas liika avoimuus, toisia se ettei ole kerättävää ja toisia että niitä on liikaa tai niitä ei löydy tarpeeksi helposti. Eikä tuo tainnut mikään päällimmäinen ongelma muutenkaan olla.

Itsekin monesti valitan pienistä asioista, mikä kertoo yleensä siitä että peli on muuten hyvin onnistunut, jolloin ei ole paljoa mikä häiritsee tai pienet ärsytykset saa isomman roolin kun kaikki muu on niin toimivaa.
No jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Mutta voi sen noinkin kärjistää.

Mulla ei tullut kuin yksi bugi vastaan koko aikana PS5:lla pelatessa. Berserker niminen trophy ei rekisteröitynyt ollenkaan. Muuten ei minkäänlaisia ongelmia missään kohtaa. Sama homma kahden edeltävänkin Doomin kanssa.
Berserker jäi aukeamatta täälläkin nyt, kun pelin pääsin läpi. Toivottavasti päivittävät, kun olisi ainut mikä puuttuu :eek:

Berserker jäi aukeamatta täälläkin nyt, kun pelin pääsin läpi. Toivottavasti päivittävät, kun olisi ainut mikä puuttuu :eek:
Oli ainakin jossain tekijän streamissä, että tuo ois ”top priority” ID:llä korjata mutta saa nähdä. Toivotaan, kun ihan ei uudestaan kuitenkaan kaikkea haluaisi koluta perään. :)

Onko tämä tehtävä missä pitää tuhota 5 tankkia niin rikki vai enkö sitten osaa vaan chapter 5 siis menossa motivaatio ollut hukassa tämän kanssa ehkä joskus läpi menee.

Peli taputeltu läpi. Pelissä vedettiin jälleen tyylillä demoneita turpaan jonka vain tuo id Software osaa. Todellakin kun pääsi kunnon rytmiin pelissä niin tuohan oli kuin tanssia. 3 viimeistä chapteria oli kunnon tykitystä myös musiikin osalta. Ei kyllä tuo musiikin volume ollut oletuksena hyvin asetettu et todellakin piti nostaa optionista musiikki100% niin rupesi homma rokkaan. Pelille 9/10 arvosanaksi täältä. Ainiin laitoin myös auto-sprintin päälle optionista niin pelin vauhti ei hiipunut.

Pelissä oli myös ihan loistavia biisejäkin

Tämmöinen tuli vastaan netissä ja jos faktaa, niin Gamepass on kovassa käytössä tämän pelin suhteen.

Liitetiedostot

• Screenshot_20250527_061625_com_hihonor_photos_SlotAlbumActivity_edit_1209212868964.jpg
    Screenshot_20250527_061625_com_hihonor_photos_SlotAlbumActivity_edit_1209212868964.jpg
    212,5 KB · Lukukerrat: 31
Ei mikään ihme. 80€ on aivan liian paljon 15-20h rymistelystä ilman mitään muuta sisältöä.
Itse olen eri mieltä. Jos pelin pelaaminen on kivaa, siinä on hyvä tarina ja muutenkin peli on teknisesti kasassa, niin voisin itse maksaa pelistä sen 80e. Esimerkkejä: Resident Evil 8 ja Spiderman 2.

Jos pituutta taas lisättäisi sen pituuden takia, niin en pelaisi vaikka ilmasiksi saisi. Olen väsynyt liian pitkiin peleihin, jotka eivät perustele omaa pituuttaan.

Toki, tässä Doomin tapauksessa en maksaisi täyttä hintaa. Pelattavuus ja rytmitys ei oikein minulle toiminut. Eli onneksi on olemassa Game Pass. Voi testata pelejä.

Itse olen eri mieltä. Jos pelin pelaaminen on kivaa, siinä on hyvä tarina ja muutenkin peli on teknisesti kasassa, niin voisin itse maksaa pelistä sen 80e. Esimerkkejä: Resident Evil 8 ja Spiderman 2.

Jos pituutta taas lisättäisi sen pituuden takia, niin en pelaisi vaikka ilmasiksi saisi. Olen väsynyt liian pitkiin peleihin, jotka eivät perustele omaa pituuttaan.

Toki, tässä Doomin tapauksessa en maksaisi täyttä hintaa. Pelattavuus ja rytmitys ei oikein minulle toiminut. Eli onneksi on olemassa Game Pass. Voi testata pelejä.
Samaa mieltä, että ei se yksinomaan pituudesta ole kiinni mitä suostuu maksamaan. Tämä uusi Doom sarja on ollut itselle ihan parhaita räiskintäpelejä koskaan niin totta hemmetissä maksan mielellään sen 80€. Ja oli kyllä ihan rahansa arvoinen peli, sen verran loistava oli omaan makuun tämä uusinkin osa :)

Oli kyl itselle pettymys tää uusi Doom. Antaisin arvosanaksi 7. En tykännyt ollenkaan siitä ns. avoimesta maailmasta, ei sovi ollenkaan Doomiin. Tuli ihan liikaa niitä hiljaisia hetkiä että mitään ei tapahdu, ja musiikitkin oli mitä oli. Ja miksi tähän pitänyt tuoda mech ja se lohikäärme? Ilman niitä oisin antanut arvosanaksi 8.

Ja miksi tähän pitänyt tuoda mech ja se lohikäärme? Ilman niitä oisin antanut arvosanaksi 8.
The jättirobotti on kyllä niin päälle liimattu osio, että tulee ihan vuosituhannen alun pleikka 1 -pelit siitä mieleen.

Lohikäärmekin on vähän irrallinen osio, jonka ainoa tehtävä on ollut sellainen väkinäinen "ilmatorjuntakanuunoiden" tuhoamis quick-time-event -osiot.

Muutoin olen tykännyt rymistellä, vaikkei tällä tunnu olevan mitään tekemistä aikaisempien Doomien kanssa. Tällaista torju - ammu - hyökkää kilvellä - ammu - torju - ammu - hyökkää kilvellä - heitä kilpi - ammu -nappien järjestyksen opetteluahan tämä on ollut. Silti jotenkin tykkään sankarin ylivoimaisuudesta.

Ylös Bottom