Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan se Mikki Hiiri vähän ärsyttävä tyyppi mutta ainakin vanhoissa taskareissa sen seikailut ovat täyttä timanttia. Esim. ne missä Mikki jahtaa Mustakaapua tai vaikkapa se tarina jossa Ankkalinnalaisten varjot alkavat kapinaan. Nehän on ihan huikeita juttuja. :)

Onhan se Mikki Hiiri vähän ärsyttävä tyyppi mutta ainakin vanhoissa taskareissa sen seikailut ovat täyttä timanttia. Esim. ne missä Mikki jahtaa Mustakaapua tai vaikkapa se tarina jossa Ankkalinnalaisten varjot alkavat kapinaan. Nehän on ihan huikeita juttuja. :)
Mustakaapu on kyllä kova! Musta Pekka taas ihan hanttikortti - en koskaan oikein sitä jaksanut. Ja kyllä se Mikin besserwisseryys kieltämättä on aika ärsyttävää aina ollut. Jännää, kun sellaiseksi on lopulta vuosikymmenten aikana kehittynyt. Alkuperäinen Mikki Hiirihän oli täysin tyhjäkalloinen tollo, joka oli kyllä vielä ärsyttävämpi, kuin tuo besserwisseri. Akun seikkailut kyllä yleensä maistuneet itselleni paremmin. Toki Mustakaapu ja Eka Vekara ovat välillä piristäneet Mikki-tarinoissa.

Viimeksi muokattu:
Mustakaapu on kyllä kova! Musta Pekka taas ihan hanttikortti - en koskaan oikein sitä jaksanut. Ja kyllä se Mikin besserwisseryys kieltämättä on aika ärsyttävää aina ollut. Jännää, kun sellaiseksi on lopulta vuosikymmenten aikana kehittynyt. Alkuperäinen Mikki Hiirihän oli täysin tyhjäkalloinen tollo, joka oli kyllä vielä ärsyttävämpi, kuin tuo besserwisseri. Akun seikkailut kyllä yleensä maistuneet itselleni paremmin. Toki Mustakaapu ja Eka Vekara ovat välillä piristäneet Mikki-tarinoissa.
Joo, Musta Pekkahan on hahmona tosi vanha ja se on oman aikansa tuote. Se ei ole kehittynyt oikein mihinkään ja aika on yksinkertaisesti ajanut ohi. Musta Pekka on yhtä "mielenkiintoinen" hahmo kuin joku Jopi Jalkapuoli. Monet Aku Ankan hahmoista ovat kavaneet ajan mukana mutta toiset taas eivät ole kehittyneet mihinkään.
Mustakaapu on hahmona niin salaperäinen, ja pelottavakin, että se jaksaa kiehtoa aina. Eka Vekara taas on niin outo friikki että siitä ei voi olla pitämättä. :)

Eikös nää oo yks ja sama henkilö?
Kyllä. Joskus kauan sitten puujalkainen Jopi Jalkapuoli oli Mikin arkkivihollinen, mutta puujalka jäi pois 2. maailmansodan vuoksi, koska sen katsottiin loukkaavan sodassa invalidisoituneita ihmisiä.

Ja Musta Pekka se on hautaan asti, nykypäivänä kutsumanimet "Iso Pete" tai pelkkä "Pekka" eivät toimi omassa päässä.

Kyllä. Joskus kauan sitten puujalkainen Jopi Jalkapuoli oli Mikin arkkivihollinen, mutta puujalka jäi pois 2. maailmansodan vuoksi, koska sen katsottiin loukkaavan sodassa invalidisoituneita ihmisiä.

Ja Musta Pekka se on hautaan asti, nykypäivänä kutsumanimet "Iso Pete" tai pelkkä "Pekka" eivät toimi omassa päässä.
Tosiaan, taisivat olla yksi ja sama henkilö.

Jos pelaamisen hintaa haluaa sitten vaikka korostaa, niin voi verrata vaikka kivien keräämiseen, se kun on ilmaista. Eli vähän sellaista rusinoiden nyppimistä pullasta aina sen mukaan, mitä kukakin haluaa sillä vertailullaan sanoa.
Tämä menee offiksi, joten vastaan tänne.

Eikö tuo kivien keräily mene vähän jo saivartelun puolelle? Itse en ainakaan tunne yhtäkään, joka ihan "harrastaisi" kivien keräämistä, mutta näitä täällä mainittuja harrastuksia moni ihminen kyllä harrastaa ja niistä jotain hintaa sitten maksaa. Meillä taisi olla aikaisemminkin tästä eroavainen mielipide, mutta minusta tuntuu, että tällä foorumilla sinun mielipide on vähemmistössä ja suurin osa kokee mielekkääksi verrata aivan erilaistenkin harrastusten rahallisia kustannuksia. Itse ainakin koen tämän siksi mielekkääksi, että ne kaikki ovat harrastuksia ja niitä tehdään töiden vastapainoksi, olkoonkin, että niistä saa erilaisia hyötyjä (ja mahdollisesti haittoja). Ne eivät (yleensä) tuota rahaa, vaan kuluttavat sitä, eivätkä ole välttämättömyyksiä. Kaikki myös kilpailevat rahan lisäksi vapaa-ajasta. Tämä on toki täysin ajatusmaailmasta kiinni, että minkä asioiden vertailun kokee mielekkääksi. Mutta kun harrastuksista puhutaan, niin se on tosiaan aika laaja käsite. Itse en vain kokisi kivien keräilyn vertailua kovin mielekkääksi, ellei se sattuisi olemaan yleinenkin harrastus, tai että tällä foorumilla joku sitä harrastaisi. Tai toisi edes esille, että joku tuttava tällaista tekee. Muuten menee ehkä sarjaan "Haluatko miljoonan vai syövän?" :D

Kivien kerääjiä on itseasiassa aika paljon ja siihenkin saa rahaa kulumaan reippaasti kuten melkein mihin vain.
Aivan, no sekin on siis suhteellisen yleinen harrastus, mutta tosiaan minun mielestäni tällä foorumilla hassu vertailukohta, jos täällä ei kenelläkään ole siihen oikein mitään tarttumapintaa. Jos joku sitä harrastaa, niin saa toki jakaa ja sitten se muuttuu heti mielenkiintoisemmaksi vertailukohdaksi. Tilauspalveluita itseltä löytyy myös peliharrastuksen ulkopuolelta, joten se nyt oli automaattisesti oiva vertaus omalle kohdalle.

Eikö tuo kivien keräily mene vähän jo saivartelun puolelle? Itse en ainakaan tunne yhtäkään, joka ihan "harrastaisi" kivien keräämistä, mutta näitä täällä mainittuja harrastuksia moni ihminen kyllä harrastaa ja niistä jotain hintaa sitten maksaa.
Pointti oli ottaa jotain, mikä on halpa harrastus koska se urheilutilausten ottaminen esimerkiksi on sitä että otetaan joku kalliimpi esimerkki, mihin verrata. Itse harrastus voi olla mitä tahansa. Voi siihen tilalle ottaa mitä tahansa muuta ilmaista tai halvempaa kuin Game Pass. Ei kannata tarttua siis vain siihen mikä se esimerkkini sattui olemaan.

Meillä taisi olla aikaisemminkin tästä eroavainen mielipide, mutta minusta tuntuu, että tällä foorumilla sinun mielipide on vähemmistössä ja suurin osa kokee mielekkääksi verrata aivan erilaistenkin harrastusten rahallisia kustannuksia. Itse ainakin koen tämän siksi mielekkääksi, että ne kaikki ovat harrastuksia ja niitä tehdään töiden vastapainoksi, olkoonkin, että niistä saa erilaisia hyötyjä (ja mahdollisesti haittoja).
Saahan niitä vertailla mutta minun pointtini oli se, että kaiken saa tuntumaan halvemmalta tai kalliimmalta jos valikoi sopivan verrokin. Ei minulla muuta pointtia siihen ollut.

Itse en vain kokisi kivien keräilyn vertailua kovin mielekkääksi, ellei se sattuisi olemaan yleinenkin harrastus, tai että tällä foorumilla joku sitä harrastaisi.
Kiviä kerätään ihan oikeasti ja vaikka ei yleistä olisikaan niin kysy vaikka lapsilta että kiinnostaako. Samoin kepit on kovia keräilykohteita. Mutta siis ihan aikuisetkin kerää kiviä, olkoonkin että ei tässä se kivien keräily tosiaan ollut se pääpointti. Mutta pakko kyllä vähän silti puolustella kivien keräilyä kun sitä nyt kerran näin ivataan. Itse en niitä keräile mutta pappani teki niistä jopa koruja. Tosin osa niistä kivistä saattoi olla jo arvokkaampaakin ainesta, joten en osaa sanoa olisiko ollut halvempaa kuin Game Pass. Samoin siihen tarvitaan hiontavehkeet ja muut myös kaveriksi. Mutta toki keräily ja hionta tai korujen teko on sitten jo nekin eri asioita.

Aivan, no sekin on siis suhteellisen yleinen harrastus, mutta tosiaan minun mielestäni tällä foorumilla hassu vertailukohta, jos täällä ei kenelläkään ole siihen oikein mitään tarttumapintaa. Jos joku sitä harrastaa, niin saa toki jakaa ja sitten se muuttuu heti mielenkiintoisemmaksi vertailukohdaksi. Tilauspalveluita itseltä löytyy myös peliharrastuksen ulkopuolelta, joten se nyt oli automaattisesti oiva vertaus omalle kohdalle.
Tilauspalvelut ei kuitenkaan ole asioita, joita kannattaa suoraan verrata. Sisällöllä on ensinnäkin merkitystä ja varmaan joku MTV Katsomo on vähän eri tason juttu kuin vaikkapa Netflix. Sitten vielä se että pelit ja urheilu on myös ihan eri juttuja vaikka olisivatkin samalla maksutavalla ostettavissa.

Saa vertailla mutta ei siinä minusta ole muuta kuin itsepetosta, jolla voi väittää että GP on halpa koska joku urheilutilaus on kalliimpi. Samalla logiikalla siis myös GP on kallis jos vertaa halvempaan tilauspalveluun. Ei tarvitse kuin etsiä sopiva vertauskohde ja saa perusteltua mitä tahansa kuten haluaa.

Sitten jos vielä mennään niin yleiselle linjalle että verrataan yleensä ottaen harrastuksia, niin sittenhän niitä kalliimpia verrokkeja löytyy jo pelkästään lasten harrastuksista. En edes halua tietää paljonko joku jääkiekon, ratsastuksen tai muun vastaavan harrastaminen vuodessa maksaa. Omat lapset ei vielä ole noihin halunneet tai sen ikäisiksi kasvaneet.

Pointti oli ottaa jotain, mikä on halpa harrastus koska se urheilutilausten ottaminen esimerkiksi on sitä että otetaan joku kalliimpi esimerkki, mihin verrata. Itse harrastus voi olla mitä tahansa. Voi siihen tilalle ottaa mitä tahansa muuta ilmaista tai halvempaa kuin Game Pass. Ei kannata tarttua siis vain siihen mikä se esimerkkini sattui olemaan.
Niin, no ainakin niiden kohdalla, jotka ovat urheilutilauksia käyttäneet, niin en näe, miksi he eivät tällaista vertailua tekisi, tai miksi se olisi itsepetosta. Minulla ob esimerkiksi rally.tv -tilaus ja se on kyllä halvempi kuin GP premiumin uusi hinta. Käytän sitä periaatteessa kyllä vähemmänkin kuin nykyistä GP Ultimatea, etenkin kun huomioon, että nettipelaamisesta joutuisi kuitenkin maksamaan vähintään sen Coren verran.

Saahan niitä vertailla mutta minun pointtini oli se, että kaiken saa tuntumaan halvemmalta tai kalliimmalta jos valikoi sopivan verrokin. Ei minulla muuta pointtia siihen ollut.
Tottakai, siinähän jokaisen täytyy sitten itse miettiä, että missä vaihtoehdossa on paras "hyötysuhde". Hinta itsessäänhän ei vielä kerro kuin rahallisen arvon.

Kiviä kerätään ihan oikeasti ja vaikka ei yleistä olisikaan niin kysy vaikka lapsilta että kiinnostaako. Samoin kepit on kovia keräilykohteita. Mutta siis ihan aikuisetkin kerää kiviä, olkoonkin että ei tässä se kivien keräily tosiaan ollut se pääpointti. Mutta pakko kyllä vähän silti puolustella kivien keräilyä kun sitä nyt kerran näin ivataan. Itse en niitä keräile mutta pappani teki niistä jopa koruja. Tosin osa niistä kivistä saattoi olla jo arvokkaampaakin ainesta, joten en osaa sanoa olisiko ollut halvempaa kuin Game Pass. Samoin siihen tarvitaan hiontavehkeet ja muut myös kaveriksi. Mutta toki keräily ja hionta tai korujen teko on sitten jo nekin eri asioita.
Ei ole tai ollut uhata kivien keräilyä, pointtini vain oli, että se ei mielestäni ole ollenkaan yhtä relevantti verrokki kuin urheilutilaukset. Perustelut mainitsin jo aikaisemmassa viestissäni. Lapsia ei täältä taida paljoa löytyä, mutta joo, varmaan täällä ainakin jonkun lapsilla voi tämä ollakin harrastuksena. Sitten kun aletaan hankkimaan niitä mineraalikiviä vähän enemmän "tosissaan", niin eihän sekään halpaa ole. "Se ei ole harrastus eikä mikään, jos siihen ei mene kaikki rahat ja aika" ja niin edelleen. Ja kyllä, laskisin itsekin korujen tekemisen sitten jo eri asiaksi.

Tilauspalvelut ei kuitenkaan ole asioita, joita kannattaa suoraan verrata. Sisällöllä on ensinnäkin merkitystä ja varmaan joku MTV Katsomo on vähän eri tason juttu kuin vaikkapa Netflix. Sitten vielä se että pelit ja urheilu on myös ihan eri juttuja vaikka olisivatkin samalla maksutavalla ostettavissa.
Niin, kaikki on suhteellista ja riippuu sitten henkilöstä, että miten perusteellisesti jaksaa alkaa vertailua tänne foorumille tekemään. En siis sano, että se mitenkään väärin on, mutta en välttämättä jaksa Itse alkaa tekemään kovin syvää analyysiä eri palveluista, joten suht yleinenkin taso voi riittää. Riippuu ihan, miten sattuu olemaan aikaa ja kiinnostusta. Toki näistä syvällisemmistä vertauksista voi saada itsekin uusia näkökulmia, joten ihan tervellutta tietoa jos joku semmoisia jaksaa tehdä.

Saa vertailla mutta ei siinä minusta ole muuta kuin itsepetosta, jolla voi väittää että GP on halpa koska joku urheilutilaus on kalliimpi. Samalla logiikalla siis myös GP on kallis jos vertaa halvempaan tilauspalveluun. Ei tarvitse kuin etsiä sopiva vertauskohde ja saa perusteltua mitä tahansa kuten haluaa.
Mielestäni urheilutilauksiin vertaaminen ei edelleenkään ole itsepetosta sinänsä, se on varsin yleinen menoerä keski-ikäisillä miehillä, joita täältä foorumilta käsittääkseni suht paljon löytyy ja esimerkiksi omalta työpaikalta löytyy sitten jo liikaakin(?) Toki kaikki riippuu siitä, millä tarkoitusperällä se vertailukohta on valittu. En kuitenkaan usko, että se on tässä tapauksessa otettu esimerkiksi vain sen takia, että ne tilaukset yleensä sattuvat olemaan kalliimpia kuin GP:n uudet hinnat, vain myös siksi, että niiden käyttäjiä löytyy täältä foorumilta ja varmasti aika lailla jokaisen lähipiiristä. Sama siis kivien keräämiseen kanssa, se ei ole minulle henkilökohtaisesti relevantti vertailukohta. Tietysti on tervetullutta tarkastella vertailukohtia kriittisesti, ei siinä mitään.

Tällaisia eri viihdekategorioiden palveluita on kieltämättä hankala verrata objektiivisesti muuten kuin hinnan puolesta (ja jossain määrin sisällön laajuuden puolesta, jos niissä nyt sattuu olemaan selvä ero), joten nämä ovat hyvin subjektiivisia asioita. Yleensä subjektiivisista asioista puhuminen on kuitenkin mielenkiintoisempaa kuin objektiivisista, jälkimmäisissä kun ei välttämättä ole sitten niin paljoa tunteita herättäviä aspekteja ja kaikki perustuu faktoihin. Toki kiinnostavasta aiheesta voi sinänsä olla viihdyttävää vertailla eri vaihtoehtoja ihan faktojenkin pohjalta toki, mutta silloin vertaaminen hyvin erilaisten asioiden kesken on mielestäni vielä ongelmallisempaa tai suorastaan turhaa, kuin subjektiivisempien asioiden kohdalla. Esim. on mielestäni mielekkäämpää verrata vaikkapa autoharrastusta erilaisuudestaan huolimatta mihin tahansa urheiluharrastukseen fiilispohjalta ja kulujen sekö ajankäytön osalta kuin verrata täysin erilaisia asioita faktojen pohjalta, kuten että Ferrari F40:ssä on 471 hevosvoimaa, mutta Wärtsilän tehokkaimmassa diesel-moottorissa on 107390 hevosta. Ei siitä paljoa juttua irtoa, ainakaan minulta, mutta heti kun puhutaan jostain subjektiivisemmasta, esimerkiksi harrastuksista jotka jakavat samat resurssit (edelleen, raha, aika) ja joiden tarkoitus minulle henkilökohtaisesti on palautuminen töistä ja pienlapsiarjesta, niin johan voin lähtökohtaisesti verrata vaikka mitä, vaikka sitten sitä kivien keräämistä. Mutta se kun ei itseä sen enempää enää kiinnosta (lapsena sitäkin varmaan tuli vähän tehtyä), niin ei tosiaan osu minulle se vertailukohta, erityisesti kun en asiaan ole sen enempää vihkiytynyt.

Varmaan se keskeisin juttu tässä nyt on se, että minun nähdäkseni tässä ei haettu vertailukohtia ihan vain itsepetoksen vuoksi, vaan ihan vilpittömästi haettiin relevantteja harrastusvaihtoehtoja. Lasten harrastuksia tähän on mielestäni vähän turha tuoda, ellei ne osittain ole omiakin/yhteisiä harrastuksia siinä samalla. Ne lapsen täysin omat harrastukset tulevat menemään itsellä enemmän muihin kulukategorioihin, kuin "omat harrastukset" -kategoriaan. Mutta tämäkin on toki ihan jokaisen henkilökohtainen valinta, miten asioita lokeroi tai on lokeroimatta.

Tottakai, siinähän jokaisen täytyy sitten itse miettiä, että missä vaihtoehdossa on paras "hyötysuhde".

Tämähän se on. Videopelien lisäksi toinen intohimoni on perhokalastus ja siihen olen tuhlannut useita satasia (tuhansia?) euroja, jos mukaan lasketaan kaikki ulkomaanmatkat, mitä olen tehnyt, kun on pitänyt vapa kädessä rymytä pitkin maailmaa kalojen perässä. Silti jokaisen euron olen mielihyvin upottanut tähän harrastukseen.

Sitten taas videopelistä en suostu ikimaailmasssa maksamaan sen 80€, mitä niistä nykyään pyydetään. Yksikään peli ei vaan ole mielestäni sen arvoinen.

Ylös Bottom