Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Hinta näemmä 79,99 dollaria normiversiosta, 99,99 dollaria Ultimate-versiosta.

Näin kertoo just muun muassa Verge.
Sen verran toistan itseäni, että samaa hintaa näkyy myös muualla, joten eiköhän tuo ole se virallinen. Miten kääntyy euroiksi, se on hyvä kysymys.

Vintage Vice City Pack ennakko-ostajille tarjolla, kaiken maailman roipetta näemmä mukana.
 
Ai pelkkä latauskoodi fyysisissä? En muista aiemmin vastaavaa. Eli ei siis ole myytävissä eteenpäin? Jos näin niin sitten sama ostaa diginä itsekin. Fiksu veto kyllä, ei paljon pelejä lainailla tai osteta Torista vaan jokainen pelaaja ostaa uutena. :D Itse vastustan digiä viimeiseen asti koska jälleenmyynti, mutta kyllä tällaisen pelin kohdalla tekee poikkeuksen ja pasauttaa ostoon heti julkkarissa, ehkä jopa ennakkoon.

GTA V piti arvonsa todella hyvin, siitä taidettiin vuosi tai kaksi julkaisusta vielä pyytää lähemmäs uuden pelin hintaa käytettynäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ai pelkkä latauskoodi fyysisissä? En muista aiemmin vastaavaa. Eli ei siis ole myytävissä eteenpäin? Jos näin niin sitten sama ostaa diginä itsekin.

GTA V piti arvonsa todella hyvin, siitä taidettiin vuosi tai kaksi julkaisusta vielä pyytää lähemmäs uuden pelin hintaa käytettynäkin.

Eihän tää latauskoodi mikään uusi juttu ole, näitä on aika monissa peleissä, ja ehkä mulla on eri muisti mutta päinvastoin GTA arvo varsinkaan parin vuoden jälkeen julkasusta noin korkealla ollut, tai noh jos meinaat sitä kun PS3 versiosta tehtiin se PS4 remake niin sen hinta toki oli sen uuden pelin verran. Muuten gta pelien, ellei kyse ole ihan näistä kahesta ekasta PS1 peleistä, on arvo laskenut roimasti.
 
Eihän tää latauskoodi mikään uusi juttu ole, näitä on aika monissa peleissä, ja ehkä mulla on eri muisti mutta päinvastoin GTA arvo varsinkaan parin vuoden jälkeen julkasusta noin korkealla ollut, tai noh jos meinaat sitä kun PS3 versiosta tehtiin se PS4 remake niin sen hinta toki oli sen uuden pelin verran. Muuten gta pelien, ellei kyse ole ihan näistä kahesta ekasta PS1 peleistä, on arvo laskenut roimasti.
Missä muussa Pleikkari-pelissä ollut kotelossa pelkkä latauslipuke levyn sijaan, eipä tule itsellä mieleen?

Ennakkotilaaminen saa itse asiassa odottaa siihen asti että selviää onko tämä vain 30 fps myös PS5 Prolla. Jos on niin sitten ei vain pysty ennen kuin 60 fps mahdollistuu joskus jollakin lailla.
 
No tällä digiratkaisulla saadaan toteutumaan se, ettei kukaan pysty ostamaan peliä käytettynä. Sehän se on julkaisijalle se seuraavaksi pahin painajainen kokonaan ostamatta jättämisen jälkeen. Latauskoodeja pelikotelossa on näkynyt ainakin Switchillä ja pelien erikoisversioiden mukana. Järjettömiä ratkaisuja molemmat.
 
Sen verran toistan itseäni, että samaa hintaa näkyy myös muualla, joten eiköhän tuo ole se virallinen. Miten kääntyy euroiksi, se on hyvä kysymys.

Vintage Vice City Pack ennakko-ostajille tarjolla, kaiken maailman roipetta näemmä mukana.
Eikös nuo dollarihinnat mene yleensä niin, että Suomen hinta on ollut käytännössä aina 10 euroa enemmän, kuin USA:n kauppapaikalla mainittu dollarimääräinen hinta. Esim. Saroksen kohdalla pelin hinta on Sonyn USA:n verkkokaupassa 69,99 dollaria, kun se on vastaavasti Sonyn Suomen verkkokaupassa 79,95 euroa. Tuolta pohjalta sanoisin, että se ennakoitu skenaario julkkarihinnasta 89,95 euroa on todellakin Suomessa toteutumassa. Eli peli tulee olemaan julkkarissa kallein markkinoilla oleva peli. Tuo on päänavaus hinnoittelussa, ja olisi toivottavaa, ettei peliä rynnättäisi tuohon hintaan ostamaan sankoin joukoin, koska se tulee avaamaan muidenkin pelien hinnoittelua tuohon suuntaan, jos menee hyvin tuossa läpi.
 
Missä muussa Pleikkari-pelissä ollut kotelossa pelkkä latauslipuke levyn sijaan, eipä tule itsellä mieleen?

Ennakkotilaaminen saa itse asiassa odottaa siihen asti että selviää onko tämä vain 30 fps myös PS5 Prolla. Jos on niin sitten ei vain pysty ennen kuin 60 fps mahdollistuu joskus jollakin lailla.

Juu ok, ymmärsin että tarkoitit ylipäänsä. Pleikkari peleissä ainakin viimeisin mitä muistan oli Death Stranding 2 collectors edition jossa ei ollut fyysistä peliä, pelkkä latauskoodi, samoin tais olla horizon forbidden west collectors editionis. Mutta tosian ihan perus pleikka verisossa en muista itsekään että näin olisi ennen ollut, mutta tämä suunta on pelottava ja väistämätöntä ja pelko perseessä että koska tämä tulee yleistymään niin että muutkin alkaa ottaa mallia että fyysinen alkaa olemaan pelkkä latauslerpukka kotelon sisällä, jolloin jälleenmyyntiarvo on tasan 0€.
 
Ymmärsinkö oikein että kotelossa ei tule itse peli levyä vai käsitinkö jotain väärin.

Moneltahan aukee pelin ennakko tilaus Suomessa esimerkiksi vpd pelikaupassa.
 
Eikös nuo dollarihinnat mene yleensä niin, että Suomen hinta on ollut käytännössä aina 10 euroa enemmän, kuin USA:n kauppapaikalla mainittu dollarimääräinen hinta. Esim. Saroksen kohdalla pelin hinta on Sonyn USA:n verkkokaupassa 69,99 dollaria, kun se on vastaavasti Sonyn Suomen verkkokaupassa 79,95 euroa. Tuolta pohjalta sanoisin, että se ennakoitu skenaario julkkarihinnasta 89,95 euroa on todellakin Suomessa toteutumassa. Eli peli tulee olemaan julkkarissa kallein markkinoilla oleva peli. Tuo on päänavaus hinnoittelussa, ja olisi toivottavaa, ettei peliä rynnättäisi tuohon hintaan ostamaan sankoin joukoin, koska se tulee avaamaan muidenkin pelien hinnoittelua tuohon suuntaan, jos menee hyvin tuossa läpi.
Meikä ainakin ryntää. :D Enkä jaksa uskoa tämän olevan mikään päänavaus, en usko, että kovinkaan moni julkaisija pystyy omia pelejään hinnoittelemaan tämän kanssa samalle viivalle.
 
Eli se on pikkuhiljaa guutbai käytettyjen pelien markkinoille. Noh aina voi odottaa vuoden tai kaksi niin eiköhän se hinta alas tule. Harmi kyllä jos tämä on suunta. Eihän tämä ainakaan piratismia tule vähentämään
 
jos joku luulee oikeasti että nuo digitaaliset versiot loppuisivat kesken, sellainen skenaario ei ole edes teoreettisesti mahdollista, edes ultimate editionin digitaalinen versio ei voi loppua kesken, digitaaliset versio on lisenssejä joita voi myydä loputtomasti.
 
Toivon ettei tätä "fyysistä" ostaisi kukaan ja ottaisivat takkiin siitä, jolloin tajuaisivat ainakin sen ettei tuollainen "fyysinen" ole ostamisen arvoinen. Ellei sitten jostain syystä hinta ole halvempi, mikä olisi todella, todella outoa. Toisaalta koska se kuitenkin on kauppojen hyllyllä, niin se on kaupan alennusten alla, joten sen hinta voi jossain kohtaa laskea aiemmin kuin digin. Jotain plussaa siis jopa tuostakin "fyysisestä" löytyi, ihme kyllä.

Vaan on nuo tuollaiset "fyysiset" kyllä niin perseestä. Siinä on vain lisävaivaa puhtaaseen digiin verrattuna kun lopputuote on kuitenkin se digi - eikä mitään, minkä käyttöoikeutta (eli levyä) voisi myydä eteenpäin.

No, ei ole ainoastaan GTA jonka kohdalla se on vähintään -50 % alennus ennen kuin diginä ostan. Ja koska lähtökohta on varmaan se 80 tai jopa 90 euroa, niin ei edes tuo alennusprosentti riitä. Digistä maksaisin maksimissaan ehkä 40 euroa ja sekin on tosi paljon venytetty maksimihinta yhdestä pelistä, joka ei ole vaikka joku goty kaikkien lisäreiden yms. kanssa. Korkeampaa hintaa voisi aina itselle perustella jos peli enemmän kiinnostaisi. Jos vaikka Witcher 4 tulisi vain diginä, niin siitä tuo 40 euroa ei tuntuisi vielä miltään "äärimmäiseltä maksimilta". Toisaalta jaksoin odottaa kovasti kiinnostaneen Alan Wake 2:nkin kohdalla niin kauan että tuli fyysisestä infot. Siinä kohtaa ei ollut pelin digihinta käynyt lähelläkään omaa kipurajaa.
 
Toivon ettei tätä "fyysistä" ostaisi kukaan ja ottaisivat takkiin siitä, jolloin tajuaisivat ainakin sen ettei tuollainen "fyysinen" ole ostamisen arvoinen. Ellei sitten jostain syystä hinta ole halvempi, mikä olisi todella, todella outoa. Toisaalta koska se kuitenkin on kauppojen hyllyllä, niin se on kaupan alennusten alla, joten sen hinta voi jossain kohtaa laskea aiemmin kuin digin. Jotain plussaa siis jopa tuostakin "fyysisestä" löytyi, ihme kyllä.

Vaan on nuo tuollaiset "fyysiset" kyllä niin perseestä. Siinä on vain lisävaivaa puhtaaseen digiin verrattuna kun lopputuote on kuitenkin se digi - eikä mitään, minkä käyttöoikeutta (eli levyä) voisi myydä eteenpäin.

No, ei ole ainoastaan GTA jonka kohdalla se on vähintään -50 % alennus ennen kuin diginä ostan. Ja koska lähtökohta on varmaan se 80 tai jopa 90 euroa, niin ei edes tuo alennusprosentti riitä. Digistä maksaisin maksimissaan ehkä 40 euroa ja sekin on tosi paljon venytetty maksimihinta yhdestä pelistä, joka ei ole vaikka joku goty kaikkien lisäreiden yms. kanssa. Korkeampaa hintaa voisi aina itselle perustella jos peli enemmän kiinnostaisi. Jos vaikka Witcher 4 tulisi vain diginä, niin siitä tuo 40 euroa ei tuntuisi vielä miltään "äärimmäiseltä maksimilta". Toisaalta jaksoin odottaa kovasti kiinnostaneen Alan Wake 2:nkin kohdalla niin kauan että tuli fyysisestä infot. Siinä kohtaa ei ollut pelin digihinta käynyt lähelläkään omaa kipurajaa.
Alan waken kohdalla tosin erona oli, että aluksihan peli julkaistiin vain diginä eikä ollut mitään tämmöistä fyysistä digipelleilyä.
 
luuleeko ihmiset oikeasti että nuo digitaaliset versiot loppuisivat kesken?

Ei, mutta jää ennakkotilaus-härpäkkeet saamatta, jos peliä ei osta ajoissa. Ja juuri niillä houkutellaan ostamaan peli täyteen hintaan. Onneksi itselleni nuo lisäkilkkeet ovat luokkaa "turhaa paskaa", joten peli on minulle näillä tiedoilla alelaari-kamaa.

80 euroa latauslipukkeesta ilman jälleenmyynti mahdollisuutta on jo niin absurdia, että en tiedä mitä ajatella. Ilmeisesti tästä harrastuksesta halutaan väkisin tehdä vain hyvätuloisten harrastus.
 
Ei, mutta jää ennakkotilaus-härpäkkeet saamatta, jos peliä ei osta ajoissa. Ja juuri niillä houkutellaan ostamaan peli täyteen hintaan. Onneksi itselleni nuo lisäkilkkeet ovat luokkaa "turhaa paskaa", joten peli on minulle näillä tiedoilla alelaari-kamaa.

80 euroa latauslipukkeesta ilman jälleenmyynti mahdollisuutta on jo niin absurdia, että en tiedä mitä ajatella. Ilmeisesti tästä harrastuksesta halutaan väkisin tehdä vain hyvätuloisten harrastus.
ainoa syy miksi itse ostan pelin julkaisussa ja "fyysinenä" on 50€ lahjakortti puolenkuun peleihin. Ostellaan muut pelit käytettynä kuten tähänkin asti siihen saakka kun se mahdollista on.
 
Mitä helvettiä, fyysinen jossa ei ole levyä:oops:o_O Ihan perseestä tämmöinen näin fyysisten pelien keräilijänä. Haen kuitenkin sen kotelon hyllyyn joka tapauksessa:rolleyes:
 
Ylös Bottom