Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Eiköhän tästäkin tule jossain vaiheessa se fyysinen. Eka ottavat rahat pois ja estävät käytettyjen myynnin. Sama oli Alan Wake 2 kohdalla. Julkaisussa sanoivat, ettei fyysistä ole edes mietitty. Sieltä se kuitenkin tuli. Monet muut, myös minä siis osti senkin pelin kahteen kertaan. Eka diginä ja sitten fyysisenä.
 
Eiköhän tästäkin tule jossain vaiheessa se fyysinen. Eka ottavat rahat pois ja estävät käytettyjen myynnin. Sama oli Alan Wake 2 kohdalla. Julkaisussa sanoivat, ettei fyysistä ole edes mietitty. Sieltä se kuitenkin tuli. Monet muut, myös minä siis osti senkin pelin kahteen kertaan. Eka diginä ja sitten fyysisenä.
Tässä erona, että Alan Wakesss ei tainnut olla minkäänlaista fyysistä alkuun tarjolla, tässä on.
 
Eiköhän tästäkin tule jossain vaiheessa se fyysinen. Eka ottavat rahat pois ja estävät käytettyjen myynnin. Sama oli Alan Wake 2 kohdalla. Julkaisussa sanoivat, ettei fyysistä ole edes mietitty. Sieltä se kuitenkin tuli. Monet muut, myös minä siis osti senkin pelin kahteen kertaan. Eka diginä ja sitten fyysisenä.
Mutta mitä järkeä olisi myydä kuluttajalle kotelo kahteen kertaan?
 
Alan waken kohdalla tosin erona oli, että aluksihan peli julkaistiin vain diginä eikä ollut mitään tämmöistä fyysistä digipelleilyä.
En vertaillut pelejä siinä kohtaa muuten kuin sen kantilta että Alan Waken kohdallakaan en lähtenyt digiostoksille, joten hankala kuvitella että tämänkään, mikä ei kiinnosta yhtä paljon.. Kyse ei siis ollut muusta vertailusta tms.
 
ihan ihmeelistä pelleilyä että ei muka tuu fyysistä peliä.sitten se on ihan sama ostaako storesta vai liikeestä kumpikin on vaan digitaalinen peli
 
Alkaa olemaan fyysiset pelit mennyttä aikaa. Eihän toi latauslipuke mikään fyysinen peli ole, ja pelkän kotelon takia ostamisessa ei ole kyllä järjen hiventäkään, korkeintaan jos lahjaksi ostaa.
 

Kato niin se on, jos et osta ultimatea niin esim osa tehtävistä ja kaupoista on sulle suljettuja :D

Rockstarille, kiitos, pitäkää tunkkinne!

No todennäköisesti nuo tehtävät on just jotain pientä höttölömölöö eikä mitään tärkeitä juonitehtäviä ja noi extra torsot mitä onkaa yhtä tyhjän kanssa. Mutta nyt onkin kyse periaatteesta että aletaan karsii perusversiosta jne, ja tämä on vasta alkusoittoa. Kyllä ne alkaa varsinkin online puolella niin törkeesti rahastaa että oksat pois ja tekevät sen suhteen mitä tekevät, mutta jos yksinpelissäki aletan pelleilee että ultimate versiossa saat koko paketin niin hohhoi.

Oli miten oli en mitää ultimatee osta jossa on tyylii just yks tai pari "stranger" tehtävää ja jotain pari kalsaria ekstrana.

Mut ohan näitä muissaki peleissä ollut että jossain kalliimassa on sitten jotain extra tehtävää tai joku lisähärpäke, että sinänsä ei nyt mitään uutta mutta tästä ehkä tehää isompi numero mitä yleensä.
 
No todennäköisesti nuo tehtävät on just jotain pientä höttölömölöö eikä mitään tärkeitä juonitehtäviä ja noi extra torsot mitä onkaa yhtä tyhjän kanssa. Mutta nyt onkin kyse periaatteesta että aletaan karsii perusversiosta jne, ja tämä on vasta alkusoittoa. Kyllä ne alkaa varsinkin online puolella niin törkeesti rahastaa että oksat pois ja tekevät sen suhteen mitä tekevät, mutta jos yksinpelissäki aletan pelleilee että ultimate versiossa saat koko paketin niin hohhoi.

Oli miten oli en mitää ultimatee osta jossa on tyylii just yks tai pari "stranger" tehtävää ja jotain pari kalsaria ekstrana.
Jep periaatekysymys tässä kohtaa. Tosin toi tehtävä tais olla joku ihan kunnin jengitukikohdan raidi josta saa palkinnoks jotain eksklusiivista rompetta.

Vähän pelkään että Rockstar tulee tässä aloittamaan aika toksisen trendin pelaajien kannalta. Hinnat ylös, suljetaan ihmisiä ulos pelin sisällä jos ei ole tiettyä versiota.

Onlinen puolella voi olla vielä räikeämpää vip vs normi riisipeltoilijat.
 
Tähänkin olisi simppeli ratkaisu että kukaan ei osta peliä. Niin ei tietenkään tule käymään joten näillä mennään.
Valitettavasti myy ihan helvetisti. Tämäkin ketju sen todistaa. Kohta tulee ne puolustelijat ja vähättelijät

”Olen odottanut peliä 25v ja en näe tässä pahaa, ostan kolme ultimatea!”

Sitte toisessa ketjussa huudetaan vääryyttä miksi näin käy pelille x.
 
No todennäköisesti nuo tehtävät on just jotain pientä höttölömölöö eikä mitään tärkeitä juonitehtäviä ja noi extra torsot mitä onkaa yhtä tyhjän kanssa. Mutta nyt onkin kyse periaatteesta että aletaan karsii perusversiosta jne, ja tämä on vasta alkusoittoa. Kyllä ne alkaa varsinkin online puolella niin törkeesti rahastaa että oksat pois ja tekevät sen suhteen mitä tekevät, mutta jos yksinpelissäki aletan pelleilee että ultimate versiossa saat koko paketin niin hohhoi.

Oli miten oli en mitää ultimatee osta jossa on tyylii just yks tai pari "stranger" tehtävää ja jotain pari kalsaria ekstrana.
Ei tuo sinänsä mikään uusi juttu ole. Onhan tässä jo vuosikausia ollut pelejä, joissa varsinainen DLC on selkeästi nähtävissä olleen jo osana ladattavaa peruspeliä. DLC:tä on sitten lopulta päässyt pelaamaan vasta, kun se on ”julkaistu” ja ostettu muka se DLC Storesta. Todellisuudessa oston jälkeen ladataan joku pieni 10 megatavun tiedosto, joka poistaa DLC:n lukituksen, ja pääset siis pelaamaan sisältöä, joka sinulla oli jo ajat sitten joko peruspelin mukana ladattuna, mutta tietämättäsi, tai sitten se on ladattu jo ajat sitten jonkun päivityksen yhteydessä - ja taas kerran tietämättäsi. Tämä on siinäkin mielessä tökeröä toimintaa, että asiakkaan kovotilaa täytetään turhaan jo etukäteen. Kovotila kun alkaa olla massiivisten kokoisten pelien takia jo muutenkin pahasti kortilla. Surkea suuntaus tämä on, mutta Rockstar vain jatkaa sitä linjaa, mitä monet ovat jo ennen tätäkin tehneet. Ei siis ole mikään pioneeri asiassa.
 
Jos jotain merkittävää laitetaan kalliimpien versioiden taakse niin voi älähtää ja rajusti (mikä ei toisaalta vaikuta yhtään mihinkään). Mutta tässä tapauksessa ihan samantyylistä bisnestoimintaa mitä on jo ollut viimeiset 20 vuotta. Firmat koittaa lisärahastaa dlc, season passeilla, battle passeilla ja erikoisversioilla. Mitään tärkeätä ei menetä, vaikka ostaa perusversion. Paitsi tietysti fyysisen kotelon ostajat, kun levy ei mukana tule...

RDR2 on itselle kaikkien aikojen odotetuin peli ja oli huikea kokemus, siinäkin jätin erikosversion ostamatta ja lisätehtävät sun muut jäi kokematta. Kertaakaan se ei ole harmittanut.

Pre-order bonukset taas on sellaisia, että en edes halua niitä jos ne rikkoo alkupelin progressiota. Kai niitä hyviäkin bonuksia on joskus historian aikana ollut.
 
Valitettavasti myy ihan helvetisti. Tämäkin ketju sen todistaa. Kohta tulee ne puolustelijat ja vähättelijät

”Olen odottanut peliä 25v ja en näe tässä pahaa, ostan kolme ultimatea!”

Sitte toisessa ketjussa huudetaan vääryyttä miksi näin käy pelille x.
Täällä lähtee ultimate tilaukseen sitten jossain kohtaa, kun pelistä on nähtykkin jotain ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tarvii hattua nostaa esim. VideoGamePlus:lle, joka ei ota "fyysistä" versiota edes myyntiin. Pitävät kiinni periaatteistaan.

A Statement from VGP Regarding Grand Theft Auto VI

As gamers and retailers, we recognize that Grand Theft Auto VI is poised to be one of the biggest entertainment launches in history. The excitement surrounding this release is unprecedented, and we understand why so many customers are eagerly anticipating its arrival.

For nearly 40 years, VGP has been committed to supporting physical media and preserving the value of physical game ownership. As part of that commitment, our company policy is that we do not carry physical products for video game consoles that contain only a digital download code.

Based on the information currently available, the physical release of Grand Theft Auto VI for the PlayStation 5 and Xbox Series X is expected to be a code-in-box product. As a result, VGP will not be offering it for sale under our current company policy.

We want to be clear that this decision is not a reflection of the game itself. We have tremendous respect for Rockstar Games and the incredible achievement that Grand Theft Auto VI represents.

Should Rockstar one day release a physical edition containing a disc in the box, we would be pleased to carry and support that version for our customers.

Thank you for your continued support of physical gaming and for helping us champion game preservation and ownership for nearly four decades.

— The VGP Team
 
Ylös Bottom