Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

CJ sanoi:
..

Hämmästyin, kun luin väitteenne siitä, että 32" on liian pieni katseltavaksi noin kolmesta metristä. Olen näköjään menettänyt yhden tärkeän ulottuvuuden pelikokemuksistani, koska olen aina tähän asti tyytynyt tuohon 32". Joten en usko, että 40" tulee tuntumaan pieneltä minulle, koska 32" on tuntunut sopivalta. Toivottavasti valaistun uuden television saapuessa.

Kyllä täytyy sanoa että 32" todellakin ON pieni jos katseluetäisyys menee yli kolmen metrin. Itselläni on 42" ja katseluetäisyys on 2,10 - 2,50 metriä, ja kyllä ruutu voisi olla isompikin. Olen kuitenkin täysin tyytyväinen tuohon. Minullekin ennen 28" tuntui "sopivalta". ;)
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Itsellä katselu etäisyys riippuu täyisin missä asennossa olen tuolilla, periaatteessa voin töytästä televisioni taaksepäin jalalla ilman kurotuksia joten katselu etäisyys heittälee siinä metristä kahteen metriin tuon tulevan 32:ni kanssa (Taulu tv, saa kauemmas kuin nykyisen laatikkoni. Joku 50" tuohon niin minulta menisi silmät aika tehokkaasti noissa kymmenen tunnin pelisessioissa vaikka niitä suhteellisen harvoin onkin :)
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

32" töllö löytyy ja kyllähän sitä joutuu polvet suussa katselemaan. 37" alkaa olla jo ihan hyvän kokoinen. Näkee jotain edes hieman kauempaa.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Argh osaa se Hobby Hall olla sitten hidas, viikon on ollut jo tuloillaan telkkarini eikä vieläkään kuulu mitään. Discshopista kun tilasin tuli pelit päivässä, joten odotin verkkokaupoilta vähän nopeampaa toimitusta vaikka paketti onkin isompi.

Alan myös kärsivällisyyden puolella kokemaan entistä enemmän oireilua, vähän väliä kiroilen pientä telkkuani ja toivon että uusi tulisi nopeasti. Kuvaputki telkkujen heikkoudet alkaa suorastaan hyppimään silmille nyt kun uusi telkku on tulollaan :P Esim täällä viestien lukeminen on epäselvää varsinkin +2 resoluutiolla, ja normaalilla ne ovat taas kissan kokoisia! >.<
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

hobby hallilla on aina ollut toimitusajat siinä 2 viikon pintaan.
muutenkin aika paska firma, jos osamaksua haluaa niin suosittelen netanttilaa.
korot on pienemmät ja toimitus huomattavasti nopeampaa.

minuakin vituttaa tänään nämä TV asiat.
en vieläkään saanut sitä voittamaani samsungia.
maanantaina vielä sanottiin että perjantaina pitäisi tulla mutta eipäs tullut.
eihän sitä olekkaan odoteltu kuin joku kolme viikkoa pian.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Joo ihan kerralla ajattelin maksaa, vanhempani ovat kyseisen firman kanta asiakkaita joten saan olikos se nyt 14päivää testi aikaa tuotteille ja mikäli en ole tyytyväinen voi sen palauttaa tjsp.
Toivottavasti sitten saataisiin tässä kahden viikon sisällä.

He eivät selvästikään halua luopua isosta telkkaristaan pelaajan tai Samsungin leirissä, mutta toivottavasti saat ansaitsemasi television pian. Mutta mites nämä sisustus suunnittelijat, ovatkos he käyneet jo kämpässäsi myllyttämässä vai oliko se vain pilaa :P ?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

huomenna pitäis suunnittelijan ja pelaajalehden toimittajan tulla.
tosin siitäkään ei ole mitään maanantain jälkeen ilmoitettu että tuleeko ne huomenna vai ei.

netanttilassa on muuten 14 päivää aikaa testata ja 30 päivää aikaa maksaa lasku;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Tänään kun oli raumalla tuollainen real underground pändi tapahtuma Klustermus niin tuli käytyä Citymarketissa ja näin tilaamani LG le2R telvision viisikymppiä halvemmalla!!!
sanoin vi*** ja käskin äitiäni jonka nimissä telvisio oli tilattu (kanta asiakas) perumaan tilauksen ja sitten isää vain kuljettajaksi. Nyt huonetta koristaa ihan Helevetin kookas HD televisio LG:ltä eli juuri tuo LE2R.

EI JMLT TÄMÄ ON ISO! Ja HD on hemmetin kova kyllä. siis olen aivan ällikällä lyöty vaikkakin reulusti alkoholin voiman alaisena, siis juman kauti! miten olen selvinnyt ilman!
Real Next gen awaits for mii!

Miten olen pärjännyt tuolla 17" telkulla, äänen toisto ja kaikki tässä sen verran kovempaa että ei mitään rajaa!

Pelle muistaa sitten pitsää uudet kuvat esille kun moinen telkku löytyy ja huone uudestaan sisustettu tai edes suunniteltu sisustelu :P
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

En tiedä onko tätä kysytty aiemmin, kumpi on parempi ELOKUVA käytössä:
1080i vai 720p:confused:

Minulla on Sonyn lcd telkku käytössä.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

En näistä kamalasti tiedä, mutta mitä nyt olen ymmärtänyt on tuo 1080i parempi kuvaan joka ei liiku, mutta 720p taas liikkuvaan kuvaan eli veikkaan että se on tuo 720p.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Darth Vader sanoi:
En tiedä onko tätä kysytty aiemmin, kumpi on parempi ELOKUVA käytössä:
1080i vai 720p:confused:

Minulla on Sonyn lcd telkku käytössä.

Sulla varmaan on silmät itselläkin päässä, että kokeilemalla varmaan selviää.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Itselläni on 32" Samsung jonka olen viikko sitten ostanut vain ja ainoastaan yhden asian takia, nimittäin PS3:sen. Konsolin saamiseen menee vielä tämä ja ensi kuukausi mutta uskon vakaasti viper7:n kommentteihin. Katsellessani Raumalaisen pelilikkeen teistikokoonpanoa ja 720d HD:ta en voi kuin ihmetellä miten kaunista jo se on. Saatika sitten jos olisi full HD... aijaijai. :D
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Itselläni PS3:n kautta leffat ja pelit tulee Sony kds-70R2000 ruudulle, katseluetäisyyden ollessa 3.5 - 4m. Teräväpiitrokuva on suorastaan jumalainen, normaalit televisiolähetykset... no ne menettelee.
Ai niin , ja se resoluutio oli siis 1080p.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Skaalaakos tämä Ps3 nyt uusimman päivityksen jälkeen DVD/Ps2/Psx pelit heti HD resoon, vai pitääkö jostain säätää että näin tapahtuu? Normaalien Digi televisio lähetyksien heikkouden näkee kyllä heti, jopa 32" tuntuu joutuvan strechaamaan sitä kuvaa niin että varsin suttua on verrattuna 17" jolla näitä virheitä ei edes näe. Tiedä sitten kun eikös elokuvat tule laajakuva lähetyksenä joten näiden pitäisi olla parempia?

Mutta Ps3:n kanssa kuva on kyllä niin tarkka ja iso että huh huh, itsellä katselu etäisyys tuo 1-3m riippuen hieman asennosta tuolilla (naama ruudussa vaiko kunnolla taakse nojaten. Siis Oblivion 32" HD man! ei modittomuus enää haittaa yhtään :D
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Yksi huono puoli kyllä LG:n 32LE2R:ssä on.
Mm. taivas näyttää oudolta, koska sen värit vaihtuu asteittain. Kuulemma johtuu siitä että töllön värimaailma ei riitä tai jotain vastaavaa.
Ei sitä aina edes huomaa, mutta kyllähän sitä varmaan laadukkaammalla panelilla yleisilme on parempi.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Taivas näyttää oudolta? itse en ole moista huomannut enkä tosin tiedä mikä XD engine tässä edes on. Mutta hyvältä näyttä ja HD kuvaa se riittää minulle ;)
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Viper7 sanoi:
Skaalaakos tämä Ps3 nyt uusimman päivityksen jälkeen DVD/Ps2/Psx pelit heti HD resoon, vai pitääkö jostain säätää että näin tapahtuu? Normaalien Digi televisio lähetyksien heikkouden näkee kyllä heti, jopa 32" tuntuu joutuvan strechaamaan sitä kuvaa niin että varsin suttua on verrattuna 17" jolla näitä virheitä ei edes näe. Tiedä sitten kun eikös elokuvat tule laajakuva lähetyksenä joten näiden pitäisi olla parempia?

Mutta Ps3:n kanssa kuva on kyllä niin tarkka ja iso että huh huh, itsellä katselu etäisyys tuo 1-3m riippuen hieman asennosta tuolilla (naama ruudussa vaiko kunnolla taakse nojaten. Siis Oblivion 32" HD man! ei modittomuus enää haittaa yhtään :D

Kyllä skaalaa, tai ainakin pitäisi koska telkku ainakin näyttää resoluutioksi 1080i, siis täältä löytyy vain 37 tuumainen hd ready tv. Oblussa kyllä ollaan siellä jossakin, eikä enää kotisohvalla. Maisemat on tehnyt siinä pelissä niin suuren vaikutuksen, että tallennan aina kun sopiva maisema avautuu silmien edessä. :P Tämä siis silloin kun lopetan pelaamisen siltä päivältä. Mukava aina jatkaa peliä sitten, kun heti iskeytyy kaunis maisema silmien eteen. :)
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Thingy sanoi:
Kyllä täytyy sanoa että 32" todellakin ON pieni jos katseluetäisyys menee yli kolmen metrin. Itselläni on 42" ja katseluetäisyys on 2,10 - 2,50 metriä, ja kyllä ruutu voisi olla isompikin. Olen kuitenkin täysin tyytyväinen tuohon. Minullekin ennen 28" tuntui "sopivalta". ;)

50" löytyy ja katseluetäisyyttä on n. 2,5-3m. Kyllä se 55" olis tohon kelvannu :rolleyes:
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Kysyisin tässä välissä, että tilasin tuommoisen LG 32LE2R lähinnä hintansa puolesta, ja onko kenelläkään teistä mitään kokoemuksia tuosta kyseisestä vempeleestä? Huonoja tai hyviä.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

LG 32LE2R ostin citymarketista viimeviikolla hintaan 659 (plussa kortti ale)
ja kyllä tämä telkku pelittää aivan loistavasti ainakin minulla, HDMI paikkoja on vain yksi tosin joten jos halajaat tulevaisuudessa jotain muuta HD laitetta voi joutua vaihtelemaan tai satsaamaan johonkin jakajaan. Säätöjä kuvan suhteen on hyvissä määrin. Digiboxia ei ole sisäänrakennettu joten boxin joutuu liittämään, paljastuu myös pari karua totuutta että Suomen lähetysten taso on persiistä suurimmilta osin ja Ps2 pelit näyttävät suht karuilta oblivion HD:n jälkeen :D
Kestävyydestä en viellä osaa sanoa mitään mutta näyttäisi vakaalta eikä mitään helposti hajoavia nappuloitakaan ole kun kaikki tapahtuu kaukosäätimellä. Eri laitteiden välillä voi surffata todella helposti ja digiboxia, Dvd soittinta ja Ps3:sta voi pitää vaikka samaan aikaan päällä ja valita valikosta minkä liittimen kautta telkku näyttää kuvaa.

Lyhyesti: Hyvä HD-ready televisio jossa loistava hinta laatu suhde joka soveltuu vähän löyhempiinkin lompakkoihin.
 
Ylös Bottom