Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajopelit (kinastelut, suositukset, vertailut)

Joskus kysyinkin mut ei silloin tullu vastausta.. miten teillä jarrutuntuma hoituu? Korvakuuloltako tiedätte milloin renkaat on lukkiintumisen rajoilla? Mulla pitää olla abs päällä ku en ole hoksannu mistä sen pitäis tuntea. Kuulovamman takia en voi kuulla. Voi sitä kokeilla pistää äänet voimakkaalle tai käyttää kuulokkeita.
 
Joskus kysyinkin mut ei silloin tullu vastausta.. miten teillä jarrutuntuma hoituu? Korvakuuloltako tiedätte milloin renkaat on lukkiintumisen rajoilla? Mulla pitää olla abs päällä ku en ole hoksannu mistä sen pitäis tuntea. Kuulovamman takia en voi kuulla. Voi sitä kokeilla pistää äänet voimakkaalle tai käyttää kuulokkeita.
Olen häävi vastaamaan tähän, kun absit päällä tulee iteki ajettua pääasiassa pelistä riippumatta. Ilman abseja pelaaminen onnistuu kuitenkin huomattavan paljon helpommin, jos on kunnon polkimet, kuten Thrustmasterin metalliset t3pa pedaalit.
Mitä tulee tuohon jarrutuntumaan, itsellä ainakin kombo äänet/ratin palaute ja loppu tulee selkäytimestä.
 
Olen häävi vastaamaan tähän, kun absit päällä tulee iteki ajettua pääasiassa pelistä riippumatta. Ilman abseja pelaaminen onnistuu kuitenkin huomattavan paljon helpommin, jos on kunnon polkimet, kuten Thrustmasterin metalliset t3pa pedaalit.
Mitä tulee tuohon jarrutuntumaan, itsellä ainakin kombo äänet/ratin palaute ja loppu tulee selkäytimestä.
Joo, ois kiehtovaa joskus hommata clubsport v3 polkimet, niissä on värinämoottorit sekä jarru että kaasupolkimella.. niistä olis varmaan paljon iloa itselleni. Ehkäpä joskus tosiaan hankin ne mut katsotaan vielä, jatkuuko autopeli into pitkään.
 
AC vai ACC seuraavaksi ostoon? ACC on nyt tarjouksessa PS storessa. Jos AC on parempi niin sitten pitää odotella tarjousta. Mikään kiirehän täs ei ole kun GTS maistuu vielä hyvältä.
 
AC vai ACC seuraavaksi ostoon? ACC on nyt tarjouksessa PS storessa. Jos AC on parempi niin sitten pitää odotella tarjousta. Mikään kiirehän täs ei ole kun GTS maistuu vielä hyvältä.
Molemmat. Osta ACC ensin ja sitten myöhemmin AC Ultimate Edition tarjouksesta, kun se lähtee johonkin 10€ hintaan.

ACC on modernimpi peli, mutta tarjoaa vain noita GT-luokan autoja. AC taas sisältää laajan valikoiman eri autoja sekä ratoja.
 
Molemmat. Osta ACC ensin ja sitten myöhemmin AC Ultimate Edition tarjouksesta, kun se lähtee johonkin 10€ hintaan.

ACC on modernimpi peli, mutta tarjoaa vain noita GT-luokan autoja. AC taas sisältää laajan valikoiman eri autoja sekä ratoja.
Okei selvä ostan molemmat sitten :)
 
No niin ACC ladattu ja pieni ajelu tehty. Jotenkin latteampi elämys kuin GTS mutta uskon että normaalia kokea näin, vaatii perehtymistä ja paljon ajelua että peli avautuu kunnolla . Ihmettelin ettei muita kierrosaikoja näy kuin vain viime kierroksen aika.. ?
 
No niin ACC ladattu ja pieni ajelu tehty. Jotenkin latteampi elämys kuin GTS mutta uskon että normaalia kokea näin, vaatii perehtymistä ja paljon ajelua että peli avautuu kunnolla . Ihmettelin ettei muita kierrosaikoja näy kuin vain viime kierroksen aika.. ?
ACC pyörii konsoleilla vähän huonosti. Grafiikat ja ruudunpäivitys häviää Gran Turismolle, mutta ajomalli ja fysiikat on huomattavasti monimutkaisemmat. Makuasioita mistä tykkää.

Millä ratilla muuten ajat? ACC rattisäädöt pitää laittaa eka kuntoon, oletukset FFB voi olla pahasti pielessä ja ratin pyörityssäde on myös vaihdettava auto kohtaisesti.

Toinen homma on ottaa agressiiviset setupit käyttöön, ne on perus hyviä.

Kolmantena, GT3-autoissa on Traction Control ja ABS, niitä voi säätää varikolla ja ajon aikana. Oletuksena ne on todella vahvalla, joten niitä kannattaa laskea esim 1-2 arvoon.

Tässä vielä eri autojen rattien oikeat asteet.
DAA7058E-6556-4479-B303-407A3E9A98EE.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
ACC pyörii konsoleilla vähän huonosti. Grafiikat ja ruudunpäivitys häviää Gran Turismolle, mutta ajomalli ja fysiikat on huomattavasti monimutkaisemmat. Makuasioita mistä tykkää.

Millä ratilla muuten ajat? ACC rattisäädöt pitää laittaa eka kuntoon, oletukset FFB voi olla pahasti pielessä ja ratin pyörityssäde on myös vaihdettava auto kohtaisesti.

Toinen homma on ottaa agressiiviset setupit käyttöön, ne on perus hyviä.

Kolmantena, GT3-autoissa on Traction Control ja ABS, niitä voi säätää varikolla ja ajon aikana. Oletuksena ne on todella vahvalla, joten niitä kannattaa laskea esim 1-2 arvoon.

Tässä vielä eri autojen rattien oikeat asteet.
Näytä liitetiedosto 6675
Joo kiitos rattisäätötiedoista. G29 ratti kyseessä.. toi gts on vasta alkussa, pelailen sitä enemmän sit syvennyn ACC peliin :)
 
Joo kiitos rattisäätötiedoista. G29 ratti kyseessä.. toi gts on vasta alkussa, pelailen sitä enemmän sit syvennyn ACC peliin :)

Mulla sama ratti, jarrun olen modannut jäykemmäksi kuminpalalla.

ACC:n G29 rattisäädöistä, omat huomiot:

Gain: 65-70 (yleinen force. 65 ei vielä klippaa, 70 pahimmissa paikoissa voi klipata, mutta ei vielä haittaa.

Dynamic Dampin: 0, minimiarvo toimii G29 parhaiten. Isompi arvo tekee forceista vain epämääräisempiä, koska puristaa niiden eroja pienemmäksi. Voi laittaa isommalle, jos käyttää isompia gain arvoja ja forcet klippaa liikaa.

Road effect: 20-30, riippuu vähän omista mieltymyksistä ja radasta. Välittää tiedon tien pinnasta, kuopista yms.

Steering linearity: 1:1

Brake gamma: jos orkkis polkimet niin 1,3-1,9. Tuo jarrun loppuosaan lisää tarkkuutta, eikä jarruta täysillä niin helposti. Modatulla polkimella voi olla ykkösellä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla sama ratti, jarrun olen modannut jäykemmäksi kuminpalalla.

ACC:n G29 rattisäädöistä, omat huomiot:

Gain: 65-70 (yleinen force. 65 ei vielä klippaa, 70 pahimmissa paikoissa voi klipata, mutta ei vielä haittaa.

Dynamic Dampin: 0, minimiarvo toimii G29 parhaiten. Isompi arvo tekee forceista vain epämääräisempiä, koska puristaa niiden eroja pienemmäksi. Voi laittaa isommalle, jos käyttää isompia gain arvoja ja forcet klippaa liikaa.

Road effect: 20-30, riippuu vähän omista mieltymyksistä ja radasta. Välittää tiedon tien pinnasta, kuopista yms.

Steering linearity: 1:1

Brake gamma: jos orkkis polkimet niin 1,3-1,9. Tuo jarrun loppuosaan lisää tarkkuutta, eikä jarruta täysillä niin helposti. Modatulla polkimella voi olla ykkösellä.
Mielenkiintoista että ratin säätöhommakin voi olla noin syvällistä. Joo pidetään mielessä tämä, joku päivä laitan noille säädöille :) kiitos
 
Törmäsin minusta mahtavaan (oikeaan) autokisa videoon.. jotenkin kiteyttää mikä tunnelma Forza motorsportissa ja Gran Turismoissa on ollut fiilis kun kellottelee simppeliä lyhyttä rataa todella erilaisilla autoilla.. autoja sieltä mistälie 1900 luvun alusta asti ja kiekka kestää n. minuutin.

 
Sega Rallyn hengessä teknologia demoa Over Jump (UE5), löytyy ilmeisesti PC:lle ihan pelattavaa demoa ja lokakuussa tulee Beta-versio.
 
Overpass 2 tulee parin viikon päästä.
Eka oli mun mielestä muutamista vioistaan huolimatta erittäin hyvä ja ihan heittämällä paras offailu peli konsoleilla.

 
Onhan tuo lupaavin open world autopeli tällä hetkellä, jos tykkää kaupungeista. Kilpailijoilla on tarjolla lähinnä jotain parin korttelin pikkukyliä. Lisäksi realistisempi ajomalli voi toimia ainakin vaihtelun vuoksi.
 
Ylös Bottom