Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake [Hype ja hankintahekumointi]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Toisaalta turha miettiä jatkokausia, kun ensimmäinenkään kausi ei ole vielä ilmestynyt. On täysin selvää, että valmiilla techillä väännetyt jatko-osat ovat hiotumpia ja niissä voidaan panostaa muuhunkin kuin pelimoottorin kasaan parsimiseen, mutta tämä ei silti tarkoita, etteikö ensimmäinen peli voisi olla täysin housut tahraava kokemus (ja nyt puhun etu-, en takapuolesta).

Tähän löytyy jopa hieno esimerkki, joka kulkee nimellä Massa. Felipe!
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

mutta tämä ei silti tarkoita, etteikö ensimmäinen peli voisi olla täysin housut tahraava kokemus (ja nyt puhun etu-, en takapuolesta).

Juu, lähinnä puhuinkin vain siitä, miten Max Paynen läpipeluussa pidetyt kalsarit piti heittää pois, mutta jatko-osan jälkeen lähti farkutkin vaihtoon. ;)

Mutta tosiaan ei mennä liian pitkälle, vaan nautitaan siitä spektaakkelista, mikä hyllyihin kolisee tovin kuluttua.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Ui ui! Nyt on kovaa uuttista. Katselin tossa MoonTV:n Boksia ja selvisi, että Gamerin jampat ovat menossa kuvaamaan speciaalia Alan Waken julkaisukekkereihin. Luvassa on varmaankin alkoholin huuruista menoa ja tönkköjä haastatteluja, jos FGA-speciaali antaa mitään odottaa. Huimaa settiä luvassa!

Ja sitten moderointiketjusta jotain ikävää:

Mitään varsinaista klassikkoa ei nyt tainnut syntyä, mutta laadukas peli kuitenkin. Mielestäni valtakunnassa kaikki hyvin, koska kyseessä kuitenkin aivan uusi IP. Annetaan aikaa.
Mitä shittendaalia tämä nyt taas on? Jos ei arvosteluja saa lytätä peliä pelaamatta, niin en minä tätäkään nyt ihan hyvällä katso. Pelaajien käsissä ne klassikot syntyvät, eivät kriitikkojen.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Onki näköjään jäänyt sitten uusin boksi kattomatta, kun en tuommoista ilmoitusta muista kuulleeni. Saivathan nuo Gamerin kaverit Finnish Game Awardseistakin, jopa jotenkin siedettävän oloisen paketin, joten tästähän tulee suorastaan jotain tajunnan räjäyttävää.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Tuo 8,5 on kyseisellä sivustolla jo erittäin hyvä arvosana. En viitsinyt juttua tarkemmin lukea, koska pelkään spoilereita. Erityisen hyvältä kuitenkin näyttää tuo "The Bad"-listan lyhyys... :cool:


Really? Joku vielä lukee Gamespottia ihan vakavalla naamalla? Eiköhän se ole jo ollut vuosia selvillä miten kyseinen sivusto toimii, sivun fantastisen toiminnan takia saatiin kasaan Giant Bomb joten jotain hyvää siinäkin puljussa. Jos Remedyn pojat olisi sijoittanut muutaman setelin lisää pelin mainostamiseen GSn sivuilla, numero olisi alkanut 9llä.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Really? Joku vielä lukee Gamespottia ihan vakavalla naamalla?
Yes (katos kun taipuu lontookin). Varmasti kerää paljon enemmän lukijoita, kuin suurinosa tähän linkitetyistä arvosteluista... Ja suurinosa varmasti satuinnaispelaajia, joita ei jaksa sivuston motiivit kiinnostaa.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Ui ui!Pelaajien käsissä ne klassikot syntyvät, eivät kriitikkojen.

Niin, ja minä puhunkin omasta määritelmästäni sanaan "peliklassikko" näin pelaajana. "Laadukas peli" on mulle joku 8-9/10. Klassikko on sitten juuri vielä asteen enemmän - kuitenkaan tarkoittamatta sitä, että peli olisi täydellinen. Ihan vain selkeytän omia määritelmiä.

Mulle esim. joku RE4 on klassikko, ja RE5 8-9/10 -peli. Fanitan kyllä sitten kuitenkin molempia, ja RE5 on kaksi kertaa läpi pelattu ja kolmas kertakin kesken (kiitos huippuhauskan co-opin) - mikä harvinaista mulle.

Toki jollain toisella ovat omat kritiiterit näihin ja toiset pelit saavat klassikko-statuksen. Ja kyllä - ohi arvostelijoiden.

**
Mutta mitä tulee suoraan Wakeen, niin toivon todella, että peli saa sen ilmestymispäivänä uuden ketjun. Siinä sitten puhutaan oikeasti pelatusta pelistä yms. TIme to move on! ;)
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Niin, ja minä puhunkin omasta määritelmästäni sanaan "peliklassikko" näin pelaajana. "Laadukas peli" on mulle joku 8-9/10. Klassikko on sitten juuri vielä asteen enemmän - kuitenkaan tarkoittamatta sitä, että peli olisi täydellinen. Ihan vain selkeytän omia määritelmiä.

Mulle esim. joku RE4 on klassikko, ja RE5 8-9/10 -peli.

Toki jollain toisella ovat omat kritiiterit näihin ja toiset pelit saavat klassikko-statuksen. Ja kyllä - ohi arvostelijoiden.
En oikein vieläkään saa kiinni, että rinnastatko tämän oman klassikon määritelmäsi pelkästään arvosanoihin (RE4:hän on jotain ~95 keskiarvoa, kun taas RE5 on juuri sitä ~85 keskiarvoa), vai onko kyse sittenkin omasta mielipiteestäsi pelistä?

Jos arvotat omat klassikkosi arvostelumenestyksen mukaan, niin se on toki oma asiasi, joskin kyseenalaistan tällaisen määritelmän järkevyyden. Jos taas sotket määritelmään oman mielipiteesi, niin eiköhän silloin ole vähän liian aikaista päättää klassikkostatuksesta suuntaan tai toiseen?

--

Sori nyt vaan, mutta en mä voinut sua liian helpolla päästää. Ei muakaan päästetty. Mun puolestani asia saa kuitenkin jäädä tähän, jos vielä jonkinlaisen vastineen annat. Mitään pidempää väittelyä on turha pelätä, sillä burnout on lähellä itse kullakin.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Mikäköhän iski, kun eivät pitäneet. Itseasiassa odotin Edgeltä parempaa pisteytystä, kun ajattelee lehden ennen pisteyttämiä pelejä.

(SMG2:lle 10, selvähän se.)
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Kaikki nähneet TILT.TVn arvostelun Alan Wakesta? Siis videon kera. Jos ette, niin nyt heti katsomaan. Jotain radikaalia on tiltissä tapahtunut, sillä kuulostaa AIVAN siltä, kuin ne lukisi paperista ja kaikesta huomaa, että kyseessä ovat ensikertalaiset.

Elikkä tänne:Tilt.tv

Nauroin 2minuuttia katsomisen jälkeenkin
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Kaikki nähneet TILT.TVn arvostelun Alan Wakesta? Siis videon kera. Jos ette, niin nyt heti katsomaan. Jotain radikaalia on tiltissä tapahtunut, sillä kuulostaa AIVAN siltä, kuin ne lukisi paperista ja kaikesta huomaa, että kyseessä ovat ensikertalaiset.


En kyllä yleensä jaksa kritisoida mitään asioita joihin nähdään vaivaa. Mutta toi arvion sisältö, ja toi lukija. Ei hyvänen aika. jokanen virke päättyy painotukseen. Melko ärsyttävää, ja nauraa tässä sai. Ei tuota voi tosissaan ottaa mitenkään. En ole ikinä Tiltin arvioita pitänyt täydellisinä, mutta nyt mennään kyllä aivan uuteen luokkaan. Noo ei se mitään, kukin tyylillään :D
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Kaikki nähneet TILT.TVn arvostelun Alan Wakesta? Siis videon kera. Jos ette, niin nyt heti katsomaan. Jotain radikaalia on tiltissä tapahtunut, sillä kuulostaa AIVAN siltä, kuin ne lukisi paperista ja kaikesta huomaa, että kyseessä ovat ensikertalaiset.

Hahahah :D
Jumalattoman kaunis artikulaatio miehellä.

Ja lol@EDGE.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Pelin käsikirjoittaja Sami Järvi tänään suorassa lähetyksessä Arto Nybergin haastateltavana TV1:llä klo 19.45.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Tuli vaan mieleen, että eikös TILT.TV arvostelijaksi pidä täyttää hakemus? Ja eikös heillä pitäisi olla myös työhaastattelu? Kuinka voi noinkin "kuollutta" ääntä päästää pelin arvostelun lukemiseen?

Anyways en tiedä, että mitä mieltä te olette, mutta minun mielestä metsä näyttää aivan törkeen siistiltä paikalta ja kuvien ja trailereiden perusteella tunnelma on juuri sopiva yölliseen metsään. Loistavaa. Tätä ei sitten pelata aamupalan jälkeen;)
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

EDGE läväytti Alan Wakelle seiskan.

Jaa että Split Second olisi Wakea parempaa tavaraa? Demo oli ainakin niin kuraa, että ja Nier olisi muka vain vähän huonompi. En lähde täällä pyörineelle hypefani-linjalle, mutta en todellakaan usko tuohon.
Itse teen aina metacriticin kanssa, että nappaan ylimmät ja alimmat 10% pois arvosteluista, katson mitä mieltä loput on. Sitten muistan, että olen pelannut yli 25 vuotta ja tiedän omat mieltymykseni ja ostan pelit sen perusteella paljoakaan arvosteluista välittämättä. Lopuksi katson The Escapistin arvostelun ja olen samaa mieltä :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Jotain radikaalia on tiltissä tapahtunut, sillä kuulostaa AIVAN siltä, kuin ne lukisi paperista ja kaikesta huomaa, että kyseessä ovat ensikertalaiset.

Jokainen on joskus aloittanut, joten ensikertalaisuudessa ei sinänsä ole mitään vikaa. Lukeminen vain on niin huonoa, että se vie kokonaan huomion itse asialta. Jokaisella on ja saa olla se oma persoonallinen esitystapa, mutta kyllä ne esiintymistaidon perusasiat pitäisi silti olla hallussa.

Nykyään on niin paljon mahdollisuuksia harjoitella arvosteluiden, videoiden ja spiikkaamisen tekemistä, ettei moisia rimanalituksia pitäisi päästä syntymään. Itse veikkaan syyksi kiirettä saada arvostelu ulos heti embargon päätyttyä.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Näitä pohjanoteerauksia kun katselee, niin pakko kyllä surkutella, että mihin ihmeeseen hävisi se 90-luvun lopun / 2000 -luvun alun mainio ja laadukkaasti tehty pelimedia? Nykyäänhän Tilt on useimpien mielestä vitsi, mutta kulta-aikoina tätäkin seurattiin ilman naaman punotusta.
 
Vastaus: Alan Wake [Hype]

Jaa että Split Second olisi Wakea parempaa tavaraa? Demo oli ainakin niin kuraa, että ja Nier olisi muka vain vähän huonompi.
Kahden täysin eri pelityypin pelien arvosanojen vertaileminen keskenään hyppää jo ulos appelsiinit ja orankit -asetelmastakin. Erityisesti kun tässä on vertailussa oma ennakkokäsitys vs. toisen pelityypin pelin demo.

Tilt-arvostelijan intonaatio ja tapa painottaa viimeisiä sanoja oli jo aika erikoinen. Ei sillä että omassakaan äänessä olisi kauheasti kehumista, mutta jostain syystä Tilt-arvostelujen lukijaäänet ovat menneet vuosi vuodelta aina vaan kehnommiksi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom